Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vis uit de oven

+11
Linda
Bazinga
Blond
mouette
Arwyn
Gizmo
minoessepoes
litllejoy
Marin
_Nina
Paper Crown
15 plaatsers

Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Vis uit de oven

Bericht  Paper Crown zo 1 jul 2012 - 23:51

Zijn er wat meiden die goed zijn met vis? Bij mij thuis werd eigenlijk geen vis gegeten, mijn ouders lusten het niet echt en ik ken geen recepten met vis. Ik ben nu zwanger en zou het eigenlijk wat meer moeten eten, maar telkens als ik vis wil maken, doe ik het toch niet omdat ik niet weet hoe.

Wie helpt?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  _Nina zo 1 jul 2012 - 23:53

Ik vind zalm met philadelphia, wat citroensap en broodkruimels erover heelrijk. Maar mijn vriend lust op kibbeling en een haring na, geen vis Vis uit de oven 1371890812
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Marin ma 2 jul 2012 - 0:02

Vis en papillote is heerlijk en gezond. Dan doe je een vis (witvis vind ik lekkerder dan zalm) in een groot stuk bakpapier samen met olijfolie, kruiden en groenten (tomaten of asperges vind ik lekker) en dan maak je een soort pakketje van dat bakpapier door 'm dicht te maken, en dan gaart het goed.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  litllejoy ma 2 jul 2012 - 0:17

Vis en papilotte maak ik ook regelmatig (maar dan in aluminiumfolie, met een peper mix (citroen, sinasappel, peper en zout van fairtrade), klein beetje bouillon (of witte wijn), knoflook en groente (bijvoorbeeld prei, aubergine, etc.).

Zalm onder de grill met daarbij een vers dillesausje en bijvoorbeeld spinazie.

Witvis stomen en wanneer het op je bord ligt wat besprenkelen met citroensap en peper en zout.

Tonijn of zalm in bladerdeeg met wat roomkaas.

Groentetaart met tonijn of zalm (bladerdeeg, daarop bv de zalm rul gebakken met knoflook, ui en italiaanse kruiden, daarop plakjes tomaat en aubergine en dan in de oven).

Grote garnalen in een lekker woksausje met veel groente en rijst.

Vis of garnalen in gele curry (of rode etc.) met aardappel en paprika's en daarbij ook rijst.

Visburger (witvis vermalen met bosuitje en peper en zout, maak met natte handen een schijf ervan en daarna wentelen in ei en in paneermeel). Lekker tussen een broodje met sla!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  minoessepoes ma 2 jul 2012 - 1:51

Ik vind het zelf lekker om krieltjes in de schil (zakje van de AH, liggen bij de aardappelen, even wassen en door de midden snijden, voor te koken) op een ovenschaal te leggen met ui, kerstomaatjes, knoflook, (Italiaanse kruiden of oregano) peper en zout en andere groenten zoals courgette of groene asperges bijvoorbeeld en daar wat olijfolie overheen sprenkelen en daar een stukje witvis op te leggen, de bovenkant ingesmeerd met rode pesto en dan " paneren" met parmezaanflakes. Dat schuif ik dan zo'n 20 minuten in de oven op 200 graden. Heerlijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Gizmo ma 2 jul 2012 - 2:04

Mn vriend en ik eten ook meer vis sinds we er recepten mee opzoeken, vaak inderdaad uit de oven of gegrild.
Een paar favoriete recepten komen bij de AH vandaan: http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=vispakketje&sr_type=recipe
Je kan ook zoeken op vissoort als je wilt.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 5:01

Zalm in yoghurt mosterdsaus.

Er zijn verschillende manieren om het te maken. Moet je maar eens googlen. Ik vind het zo lekker! En er zit (naast de zalm :P ) nauwelijks vet en koolhydraten in. Echt een gezonde manier om een lekker visje te krijgen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Paper Crown ma 2 jul 2012 - 6:26

Ik was net bij de albert heijn en ik heb pangasiusfilet meegenomen, niet uit de diepvries maar gewoon bij vers. Was in de bonus! Ik heb het gemarineerd met olie, dille(of is het rozemarijn?), limoen, knoflook, viskruiden, peper en zout en het zit nu in de oven. Ik heb er witte macaroni bij (zo zonder saus) en haricoverts in tomatensaus. Ben benieuwd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Arwyn ma 2 jul 2012 - 6:29

Ik ben heel lui met vis, haha.
Het is meestal of die vis uit de diepvries met een 'sausje' er op (die is voor in de oven), of witvis in de koekenpan met viskruiden..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  mouette ma 2 jul 2012 - 7:18

Ik vind dit een heel lekker recept:

http://www.kokenmetkarin.nl/hoofd/kabeljauwpesto.html

In plaats van kabeljauw kan je ook andere witvis nemen natuurlijk!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Blond di 3 jul 2012 - 1:25

Ik doe altijd gewoon een witvis bestrooien met paneelmeel en viskruiden, en eventueel nog wat aromat erover. Dan een halfuur in de over, en dan is het prima.

Lekker easy Vis uit de oven 561177
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Bazinga di 3 jul 2012 - 1:51

Ik heb zelf de visversie niet gehad, maar vond de kip in braadzak wel lekker en goed gelukt (waar gaat dit bericht heen vraag je af? Stay tuned)

Maar er is ook een visversie dus Very Happy Misschien is dat wat, voor een volgende keer? Sowieso vind ik de braadzakken wel een aanrader en bij de Action verkopen ze die ook los, kan je zelf de kruiden en shizz aanpassen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Linda di 3 jul 2012 - 3:00

Hier is zalm op de grill veruit favoriet! En super simpel ook.
2 zalmmootjes, peper en zout op, beetje geperste knoflook en wat sojasaus. Even tussen de grill en klaar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  mouette di 3 jul 2012 - 5:24

Oeh Linda, dat klinkt ook supergoed die gegrilde zalm! Dat wordt mijn avondeten denk ik Very Happy Bedankt voor de goede tip!
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Rovine di 3 jul 2012 - 6:15

Hele simpele: rucola op je bord, daaroverheen gekookte pasta en daarbovenop een stukje viscuisine uit de oven.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Sophiee di 3 jul 2012 - 21:49

Ik maak vaak nog een recept van Sonja Bakker. Zalm met een laagje pesto eventjes in de oven totdat de zalm gaar is. Tussentijds pijnboompitjes bakken. Als de zalm klaar is, een beetje honing erop en de pijnboompitjes. We zijn er hier erg dol op!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 22:14

Zalm met parmaham uit de oven is ook erg lekker!

En je hebt nu van Maggi braadstomen ook iets van zalm met creme fraiche. Die is makkelijk te bereiden en ook nog eens erg lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Mizz_S wo 4 jul 2012 - 5:51

Vispakketje: ik neem meestal pangasius (vers of diepvries kan allebei), in bakpapier, en dan doe ik er bosui, cherrytomaatjes, feta en paprika bij in.

Tonijnmoot: is wel heel duur, maar heerlijk, gewoon even kort bakken en een beetje rosé (maar ik weet niet of dat mag als je zwanger bent dan?) Alleen dan bak ik het wel in de pan, en niet in de oven.

En ik heb laatst dit recept gemaakt: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=529494 alleen dan met pangasius ipv tilapia
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  *Lookie* do 5 jul 2012 - 23:23

Ik maak weleens gepaneerde vis:

Stukje witvis (kabeljouw, koolvis) kruiden (viskruiden kan, ik vind karbonadekruiden ook lekker) even door losgeklopt ei halen, en daarna door een bordje met paneermeel, aan beide zijden even paneren. Bakken in een koekenpan met wat olie of boter.

Maar in de oven is natuurlijk veel gezonder. Ik ga ook eens zo'n vispakketje maken :-)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vis uit de oven Empty Re: Vis uit de oven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum