Dingen bespreekbaar maken op je werk
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dingen bespreekbaar maken op je werk
Hoe goed kan jij dat?
Ik heb sinds 1 december een nieuwe baan, waar ik me dus nog niet helemaal op mijn gemak voel. Vandaag stond mijn collega een hele tijd(kwartiertje ofzo) met een andere collega op de gang te fluisteren(ik werk in de zorg, stond met 1 collega op de groep, de andere collega kwam van een andere groep). Ik voelde me hier nogal ongemakkelijk over. Ik had verder geen aanleiding om te denken dat ze het over mij hadden ofzo hoor, maar het voelde gewoon niet prettig. Het was prettiger geweest als ze gewoon samen even het kantoor in waren gegaan om te praten, want nu kon ik zelf ook niet anders dan op de groep blijven. Eigenlijk had ik het na mijn dienst gewoon even willen bespreken met mijn collega, dat ik me er ongemakkelijk over voelde, maar ik voel me dan zo klein en angstig dat ik het niet bespreekbaar durf te maken. Ik zou graag wat assertiever willen zijn op dat gebied!
Ik heb sinds 1 december een nieuwe baan, waar ik me dus nog niet helemaal op mijn gemak voel. Vandaag stond mijn collega een hele tijd(kwartiertje ofzo) met een andere collega op de gang te fluisteren(ik werk in de zorg, stond met 1 collega op de groep, de andere collega kwam van een andere groep). Ik voelde me hier nogal ongemakkelijk over. Ik had verder geen aanleiding om te denken dat ze het over mij hadden ofzo hoor, maar het voelde gewoon niet prettig. Het was prettiger geweest als ze gewoon samen even het kantoor in waren gegaan om te praten, want nu kon ik zelf ook niet anders dan op de groep blijven. Eigenlijk had ik het na mijn dienst gewoon even willen bespreken met mijn collega, dat ik me er ongemakkelijk over voelde, maar ik voel me dan zo klein en angstig dat ik het niet bespreekbaar durf te maken. Ik zou graag wat assertiever willen zijn op dat gebied!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Dingen bespreekbaar maken op je werk
Ik zou daar niet zo'n probleem van maken, zeker niet als ik er net nieuw ben.
Gast- Gast
Ik zou daar echt geen probleem over maken. Ik sta ook wel eens even met een collega op de gang te praten. En soms ook wat zachter. Zou er niets achter zoeken gewoon collegiaal. Komt vanzelf dat je dat ook hebt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou hier na een maand écht niks van zeggen.. zij doen dat waarschijnlijk al jaren op die manier, of iig: het is een gewoonte dan kun je niet als iemand die er net een paar weken zit daar al iets over gaan zeggen!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Normaal durf ik het niet, en aangezien ik deze week weer wat emotioneler ben ivm menstruatie, ben ik toch een keer naar mijn baas gestapt.
Afgelopen dinsdag werd mij gezegd ALLEEN het vuil weg te brengen wat dus sinds kort echt niet meer mag (als er iets gebeurt en je bent alleen). Ook werd mij nog iets anders duidelijk gemaakt, wat absoluut niet waar was. Ik was erg overstuur, gelukkig was ik buiten en kon niemand het zien. Een collega gebeld waar ik goed mee op kan schieten en zei me naar de baas te gaan.
Aangezien ze een meeting had en er nog niet was, moest ik nog even wachten. Ook kwam onze ryonmanager langs (mijn baas haar baas). Dus toen ze er was, wilde ze eigenlijk eerst met hem praten, maar ik weet dat zoiets heel lang ging duren, dus had erop aangedrongen nu te willen praten.
Heb mijn zegje gedaan en heeft me gelijk gegeven van de dingen die ik bespreekbaar gemaakt had. Voelde me erna een stuk beter dan voor dat gesprekje!
Afgelopen dinsdag werd mij gezegd ALLEEN het vuil weg te brengen wat dus sinds kort echt niet meer mag (als er iets gebeurt en je bent alleen). Ook werd mij nog iets anders duidelijk gemaakt, wat absoluut niet waar was. Ik was erg overstuur, gelukkig was ik buiten en kon niemand het zien. Een collega gebeld waar ik goed mee op kan schieten en zei me naar de baas te gaan.
Aangezien ze een meeting had en er nog niet was, moest ik nog even wachten. Ook kwam onze ryonmanager langs (mijn baas haar baas). Dus toen ze er was, wilde ze eigenlijk eerst met hem praten, maar ik weet dat zoiets heel lang ging duren, dus had erop aangedrongen nu te willen praten.
Heb mijn zegje gedaan en heeft me gelijk gegeven van de dingen die ik bespreekbaar gemaakt had. Voelde me erna een stuk beter dan voor dat gesprekje!
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
In welke sector werk je dan, dat je niet alleen het vuil mag wegbrengen?
Gast- Gast
Ik voel me zo thuis op mijn werk, dat ik een serieus probleem meteen op tafel gooi. Wij hebben een heel open sfeer en er wordt heel weinig geroddeld.
Gast- Gast
Oke, dan is hte ook maar goed dat ik niets gezegd heb
Op mijn vorige werk was het wel normaal om dat soort dingen uit te spreken. En dan niet op een beschuldigende manier, maar dus gewoon dat het mij een vervelend gevoel gaf dat ze daar met z'n tweeën stonden te fluisteren, omdat ik daar heel onzeker van werd (doe ik misschien wat verkeerD? hebben ze het over mij?). Juist om inderdaad zaken open te gooien en geroddel te voorkomen. Maar ik begrijp dat dit niet overal de gang van zaken is.
Op mijn vorige werk was het wel normaal om dat soort dingen uit te spreken. En dan niet op een beschuldigende manier, maar dus gewoon dat het mij een vervelend gevoel gaf dat ze daar met z'n tweeën stonden te fluisteren, omdat ik daar heel onzeker van werd (doe ik misschien wat verkeerD? hebben ze het over mij?). Juist om inderdaad zaken open te gooien en geroddel te voorkomen. Maar ik begrijp dat dit niet overal de gang van zaken is.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Nouja, ik vind dat zelf een hele normale gang van zaken, maar ik denk dat je daarmee als nieuwkomer niet meteen een heel positief beeld over jezelf schept Daarbij gaf je in je openingspost volgens mij al aan dat je dacht dat het niet over jou ging, dan zou ik het sowieso al even laten rusten en zou ik je collega's alleen aanspreken op dingen die jou echt aangaan. Rest komt later vanzelf wel.
Gast- Gast
Lennox schreef:In welke sector werk je dan, dat je niet alleen het vuil mag wegbrengen?
Ik werk bij de n.ike, dus gewoon een kleding winkel. Maar gaat er meer om dat bijv. je geen doos met schoenen in de kartonkar doe en daarna vervolgens in je auto zet. En stel je krijgt de deur van de vuilcontainer tegen je hoofd (deur slaat uit zichzelf zacht dicht, maar heb samen met een andere collega meegemaakt dat het best hard tegen je hoofd aan komt). Daarom mag je niet meer alleen.
Linnie1985- Kletskop
Wat ik ook wel eens zeg, als ik collega's zie/hoor fluisteren. Hebben jullie het over mij met een knipoog erbij.
Linnie1985- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» problemen bespreekbaar maken
» Kan ik hier werk van maken ?????
» Leuke en minder leuke dingen aan je werk
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» De kleine dingen
» Kan ik hier werk van maken ?????
» Leuke en minder leuke dingen aan je werk
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» De kleine dingen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: