Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

problemen bespreekbaar maken

5 plaatsers

Ga naar beneden

problemen bespreekbaar maken Empty problemen bespreekbaar maken

Bericht  Sun88 wo 9 jan 2013 - 1:03

Dag meiden, als jullie ergens mee zitten, bijvoorbeeld iets dat in het verleden gebeurt is, iets dat nog niet verwerkt is en je wilt dat graag bespreken met een vriendin, hoe maak je dat dan bespreekbaar, hoe begin je? Ik vind dat altijd zo lastig, wil het graag delen maar weet niet hoe..
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

problemen bespreekbaar maken Empty Re: problemen bespreekbaar maken

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 1:15

ik zou de desbetreffende vriendin opbellen en gewoon vertellen dat je met iets zit wat in het verleden is voorgevallen en dat je daar graag met haar over wilt praten en wanneer ze tijd hiervoor heeft.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Sun88 wo 9 jan 2013 - 1:17

Pommes schreef:ik zou de desbetreffende vriendin opbellen en gewoon vertellen dat je met iets zit wat in het verleden is voorgevallen en dat je daar graag met haar over wilt praten en wanneer ze tijd hiervoor heeft.

En als je al bij elkaar bent? Ik vind dit zo moeilijk on het erover te hebben en te beginnen..
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:19

Als ik ergens mee zit dan whatsapp ik mijn beste vriendinnetje dat ik even tegen haar wil "zeuren" en dan bellen we of als we elkaar zien dan zeg ik het gewoon.

Tegen mijn vriend begin ik gewoon met het verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Pommes wo 9 jan 2013 - 1:19

ja ik vind dat ook moeilijk maar ik denk als je beiden rustig op de bank zit o.i.d. en dat je dan ter sprake brengt van ..... (naam) ik zit met iets en wil dit graag bij je kwijt.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:20

Maar is het iets wat is voorgevallen tussen jullie, of iets waar jij zelf mee zit?

In het eerste geval zou ik het met haar bespreken als ik haar zag en dan inderdaad zoiets zeggen als : 'ik weet dat het al eventjes geleden is, maar ik zit ergens mee en ik hoop dat ik er met jou over kan praten'
Als het iets van/over mezelf is en het is daardoor vaak iets lastiger, dan stuur ik alvast een mailtje of zelfs maar een smsje met een soort 'inleiding'.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:20

Sun88 schreef:
Pommes schreef:ik zou de desbetreffende vriendin opbellen en gewoon vertellen dat je met iets zit wat in het verleden is voorgevallen en dat je daar graag met haar over wilt praten en wanneer ze tijd hiervoor heeft.

En als je al bij elkaar bent? Ik vind dit zo moeilijk on het erover te hebben en te beginnen..

Kun je het niet een beetje inleidigen met: Ik zit een de laatste tijd een beetje met het volgende in mijn maag...
Of als er een gerelateerd onderwerp te spraken komt: Trouwens, over .. gesproken, ik denk de laatste tijd veel over .. na.

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 9 jan 2013 - 1:21

Ik wil het nog even hebben met je over.... zoiets? Ik ben daar trouwens denk ik veel te direct voor, meestal als ik iets kwijt wil kan ik dat er binnen no time uitgooien wat niet geheel handig is omdat de ander daar weer van schrikt en niet helemaal voorbereid is. Kortom, hier heb je lekker veel aan problemen bespreekbaar maken 394967

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:21

Oh gaat het om iets wat tussen jullie voorgevallen is? Dat vind ik ook altijd moeilijk! Het beste is gewoon er maar over beginnen, anders maak je het in je hoofd veel groter dan het is en straks komt het dan anders over dan je het bedoelt.

Gast
Gast

Bericht  Sun88 wo 9 jan 2013 - 1:26

Harrison schreef:Oh gaat het om iets wat tussen jullie voorgevallen is? Dat vind ik ook altijd moeilijk! Het beste is gewoon er maar over beginnen, anders maak je het in je hoofd veel groter dan het is en straks komt het dan anders over dan je het bedoelt.

Nee niet iets tussen ons, iets van mezelf. Heb via whats app wel een inleiding gegeven maar er daadwerkelijk over hebben als we elkaar spreken vind ik zo lastig om dan te beginnen..

Maar bedankt voor jullie tips, het is denk ik ook idd net hoe direct je bent..
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:32

Ja, precies. Het is ook lastig als het om gevoelige dingen gaat, maar het lucht wel op om er over te praten. Dus ik hoop dat je over de drempel komt en dat je een fijn gesprek hebt smile!

Gast
Gast

Bericht  duckie wo 9 jan 2013 - 1:45

Tijdens een wandeling dan
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  sawasdee wo 9 jan 2013 - 7:24

duckie schreef:Tijdens een wandeling dan

Dat werkt vaak erg goed!
Zo krijg ik jongeren op mijn werk vaak aan het praten over zaken waar ze op de groep nooit over durven te spreken.
Veel minder direct doordat je bv geen oogcontact maakt..
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud