Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leuke en minder leuke dingen aan je werk

+14
Jelin
mzcharlotte
Caroow
minoessepoes
Rush
Niekske
Rovine
Lady4
bolus26
Zonnetje
Jeanette
M@niek
Beachgirl
Shisha
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 6:43

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, waarom vind je jouw werk echt leuk? en zijn er ook dingen die je niet leuk vindt aan je werk, en dus je functie? Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Shisha di 28 jun 2011 - 6:50

Ik werk in de zorg op een somatische verpleegafdeling.

Leuk: Met mensen werken en bezig zijn. En het is afwisselend en interessant. Een kantoorbaan van 9-5 waar je de hele dag zit zou niks voor mij zijn.

Niet leuk: ('s nachts, dan ben ik alleen) een bewoner dood vinden. Ik blijf het naar vinden. Cry
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Beachgirl di 28 jun 2011 - 6:54

Het contact met veel verschillende mensen die allemaal weer iets anders mankeren vind ik leuk.
Ook de uitdaging om bij elke patient een goed onderzoek af te leveren vind ik leuk.

Minder leuk: Soms erg drukke werkdagen, nachtdiensten en het feit dat je de hele dag in het ziekenhuis aan het werk bent (geen ramen op onze afdeling). Zou wel graag lekker buiten willen werken.

Ook heftige trauma's of kinderen met leukemie of zieke neonaatjes vind ik niet leuk. Kan dat soms moeilijk uit mijn hoofd zetten.

Ik ben btw radiodiagnostisch laborant in een groot ziekenhuis.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  M@niek di 28 jun 2011 - 7:22

Ik zie elke dag andere patienten, soms hele zieke en veel gezonde mensen. Het is een uitdaging om moeilijk mensen te prikken.

Minder leuk: ik moet hoe dan ook iedereen pijn doen. Dat is weleens vervelend, maar goed mensen weten dat ook wel.

Ik werk op de bloedafname en zet ook infuusen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Jeanette di 28 jun 2011 - 7:53

Ik werk als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking.

Leuk; afwisselend, onregelmatig (een baan van 8-5 zou ook echt niet iets voor mij zijn), contact met de clienten, de doelen bevorderen van de clienten.

Minder leuk; vanwege de bezuinigingen moeten we meer alleen werken en dus minder contact met je collega's, slaapdiensten waarbij ik nooit kan slapen, agressie

Maar mijn baan bevalt super!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Zonnetje di 28 jun 2011 - 9:51

Ik werk als onderwijs.adviseur.

Voordelen: het is heel afwisselend en uitdagend werk, de mogelijkheid tot professionaliseren (ik mag een cursus gaan volgen in werktijd en betaald door het werk) het samenwerken met collega's, maar ook alleen en zelfstandig je opdrachten doen, mensen verder helpen door het werk wat je doet, zelf je eigen tijd inplannen, regelmatig thuis kunnen werken, van de ene plaats naar de andere reizen (niet van 8-5 achter hetzelfde bureau) en de leuke collega's die ik heb.

Nadelen: dat ik veel onderweg ben (veel files, heb niet altijd zin om een heel stuk te rijden), sommige periodes is het heel erg druk en verder kan ik eigenlijk niets bedenken, dus dat is een heel goed teken.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 20:55

Ik werk momenteel nog bij een g.erechtsd.eurwaar.derskantoor als i.ncassom.ederwerker.

Wat vind ik leuk aan mijn baan: het contact met verschillende mensen, zowel debiteu.ren, verschilllende clienten als derden. Heb (in tegenstelling tot wat ik zelf van tevoren dacht) bijna geen 'last' van boze mensen. (Ik heb in de dik 6 jaar dat ik hier werk nog maar één keer gehad dat een boze meneer ons kantoor binnen is gedrongen. Gelukkig is het bij dreiging gebleven, al had hij wel een deur ingetrapt.) Als een zaak slaagt, vooral als het om (zeer) grote bedragen gaat. Om te zien dat een weigerachtige d.ebiteur tóch gaat betalen.

Niet leuk: ik krijg er een beetje genoeg van om steeds maar weer achter dat geld aan te zitten. Verder: Clienten die denken dat ze het belangrijkst zijn en waarbij je het nooit goed doet, wat je ook doet.. Sommige zijn ronduit onbeschoft.. Ja, clienten zijn vaak erger dan d.ebiteuren!

Het wordt tijd voor een nieuwe baan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  bolus26 di 28 jun 2011 - 21:49

speciaal onderwijs
leuk: de kids en dan met name het stukej sociaal emotionele ontwikkeling

niet leuk: ons management dat heel matig functioneert helaas
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Lady4 di 28 jun 2011 - 21:52

Ik ben S.EH verpleegkundige.

Leuk:
- Dynamische afdeling
- Van te voren nooit weten wat de dag je gaat brengen
- Veel contact met patiënten en familie
- Er wordt bij grote trauma's, reanimaties of ernstig zieke mensen een groot beroep gedaan op je kennis.
- Dankzij de onregelmatige werktijden ben ik regelmatig door de week vrij
- Wij zien veel actuele dingen. Bijvoorbeeld een ernstig ongeluk welke wij hebben opgevangen en welke vervolgens in het nieuws terug te zien/lezen is.

Minder leuk:
- Soms hele heftige dingen: ernstige trauma's, overlijden van jonge mensen, het moeten brengen van slecht nieuws
- Altijd de helft van de feestdagen moeten werken
- Vaak eerder weg moeten op feestjes of er niet eens heen kunnen omdat je moet werken
- Soms te hoge werkdruk
- Weinig tot geen tijd om te pauzeren
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Rovine di 28 jun 2011 - 21:58

I.ngenieur M.echanica

Leuk:
*Dingen ontwerpen die echt op de markt komen
*Spullen uit elkaar mogen schroeven voor onderzoek
*Beetje tekenen enzo
*Visualisatie voor de klant
*TPD (technische tekeningen, iedereen vindt dat kut, ik heerlijk ontspannend)

Minder leuk:
*Administratie
*Lange vergaderingen
*Documentatie en management
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Niekske di 28 jun 2011 - 23:15

Ik werk als o.nderzoeker op een b.ioche.misch lab

Leuk: erg leuke collega's, veel jonge mensen, doelgericht onderzoek, cursussen kunnen volgen en af en toe onderwijs geven

Minder leuk: vreselijke begeleiding, soms lange dagen achter mijn pc, tegenvallende resultaten en vooral de keiharde deadline na 4 jaar (voor mij is die nu over 1,5-2 jaar)
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Rush di 28 jun 2011 - 23:16

Haha, onderzoeker met puntjes? Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Niekske di 28 jun 2011 - 23:18

Rush schreef:Haha, onderzoeker met puntjes? Laughing

Je weet maar nooit of er ooit eens iemand googled Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Rush di 28 jun 2011 - 23:18

Ja, dit forum zal dan ook zeker in de top hits staan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:50

Rush schreef:Ja, dit forum zal dan ook zeker in de top hits staan.
laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  minoessepoes wo 29 jun 2011 - 6:43

Ik vind het contact met medewerkers met allerlei uiteenlopende beroepen, opleidingsniveau's, achtergronden en nationaliteiten heel erg leuk. Het werk geeft me elke dag geestelijke uitdaging en dat vind ik prettig en houdt me scherp, ik heb leuke collega's en ik vind de combinatie tussen het uitvoerende en beleidswerk heel leuk.

Wat ik minder vind aan mijn werk is dat ik 4 dagen in de week om 6.15 moet beginnen i.v.m tijdsverschil. En de lange werkdagen, ik werk bijna altijd dagen van 6.15 t/m een uur of 17.30 a 18.00 uur en dat zijn eigenlijk veel te lange dagen. De werkdruk ligt niet altijd even hoog, maar ik kan dan niet eerder naar huis i.v.m vergaderingen of conference calls. Ik ben inmiddels wel maar 4 dagen gaan werken (zo'n 44 uur in de week dus, i.p.v 55 uur).
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Caroow wo 29 jun 2011 - 6:48

Leuk:
Altijd actief bezig
Vaak kan je kinderen heel blij maken
Nieuwe collega's zien veranderen door jouw training
Wisselende werktijden, veel ruimte om te ruilen en dus op tijden te werken wanneer je wil

Niet leuk:
Vrijwel iedereen heeft een lage dunk van het werk
Sommige mensen kunnen echt onredelijk boos zijn

Ik werk bij de grote gele M.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:00

Leuk
- veel verantwoordelijkheden
- creatief
- hoge werkdruk
- elke dag is totaal anders
- eigen campagnes bedenken + uitwerken
- eigen werk terug zien
- aanspreekpunt zijn

Niet leuk:
- veel verantwoordelijkheden
- soms te lange dagen, zou wel meer vrij willen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 7:17

*


Laatst aangepast door Sproet op zo 31 jul 2011 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  mzcharlotte wo 29 jun 2011 - 8:56

Operator bij een vierentwintig-uurs-bedrijf

Leuk:
- Geen dag is hetzelfde
- Altijd wat te doen
- De werkdruk
- (Potentiele) Klanten tevreden krijgen
- Coordineren, mensen aan het werk zetten
- De meeste klanten zijn relaxte Rdamse mensen
- Mijn werk heeft wat voordeeltjes
- Serieuze, motiverende leidinggevende die mij kansen biedt
- Internationaal

Minder leuk:
- Mijn team (gebrek aan communicatie/slechte overname bij verlof)
- Algemene tendens is dat het een kl0te bedrijf is (terwijl dat echt niet zo is)
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Jelin wo 29 jun 2011 - 22:32

Caroow schreef:Leuk:
Altijd actief bezig
Vaak kan je kinderen heel blij maken
Je ziet op een dag veel verschillende mensen voorbij komen
Nieuwe collega's zien veranderen door jouw training
Wisselende werktijden, veel ruimte om te ruilen en dus op tijden te werken wanneer je wil Ik vind het dus ideaal met kinderen. Ik kan mijn werktijden aanpassen aan die van mijn man en je kan altijd meer werken

Niet leuk:
Vrijwel iedereen heeft een lage dunk van het werk
Sommige mensen kunnen echt onredelijk boos zijn

Ik werk bij de grote gele M.

Ook hier eentje die bij de grote gele M. werkt. Ben het eens met jouw punten. Wat ik ook echt een nadeel vind is de stress. Ik heb daar geen last van, maar sommige collega's kunnen echt daar niet mee om gaan wat ook weer de werksfeer bederft en er meer werkdruk ontstaat.

En ik vind dat sommige mensen er een slaatje uit proberen te slaan. Dus als er iets vergeten wordt, er gelijk de halve bestelling bij zeggen om maar meer gratis producten mee te krijgen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  SarahKey wo 29 jun 2011 - 22:52

Ik werk op een bso (en ben gastouder)

voordelen:
- werken met kinderen vind ik erg leuk
- de creatieve en sportieve kant wat ik van mijzelf kan laten zien
- lekker buiten zijn met mooi weer
- geen 1 dag is het zelfde
- de liefde wat je van de kinderen ontvangt

Nadelen:
- normaal werk ik alleen middagen, in de schoolvakanties hele dagen en dat is dan echt even wennen. Dan werk ik opeens dagen van 9-10 uur ipv 3-4 uur.
- de hoeveelheid voorbereidingen wat je in je eigen tijd moet doen. En ook van je verwacht word en dat word dan niet uitbetaald.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  JD ma 4 jul 2011 - 8:57

Om eerlijk te zijn vind ik mijn werk niet echt leuk meer. ik doe het nu 7 jaar, en bijna elke dag is hetzelfde, en heb het gevoel dat ik alles wat erin zit er wel een beetje heb uitgehaald zeg maar.
Natuurlijk maken de vrolijke gezichtjes en de band die je met de kinderen opbouwt het wel goed, maar ik ben niet iemand die op maandagochtend blij is dat ze weer aan de slag mag....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Aziraphale ma 4 jul 2011 - 20:00

Vergeet-me-nietje schreef:
Rush schreef:Ja, dit forum zal dan ook zeker in de top hits staan.
laughcry
Dit forum staat idd erg hoog bij google. Zeker als je de volledige naam van haar beroep zonder puntjes schrijft, dus niet alleen 'o.nderzoeker'. Daarbij mag ze toch zelf weten hoe/wat/waarom?

Ik ben leerkracht basisonderwijs. Het leukste vind ik het contact met de kinderen, het trotse gevoel wanneer ze dingen begrijpen die ze eerst zo moeilijk vonden, de grote band met de kinderen, kinderen op zowel cognitief als sociaal gebied veel bijleren, echt je eigen mini-maatschappij hebben in de groep, contact met ouders, diversiteit, alle verschillende vakgebieden, samen de feestdagen vieren, veel vakantie hebben.

Minder leuk: slechte communicatie op mijn school (zal dus hopelijk veranderen op m'n nieuwe werkplek volgend jaar smile ), vergaderingen die ellenlang zijn en waarbij weinig verandert, nakijkwerk, veel naar school 's avonds voor bijzondere dingen en veel planning in je eigen tijd (maar de vakanties compenseren dat weer) en tot slot erg veel administratieve rompslomp.


Laatst aangepast door Aziraphale op ma 4 jul 2011 - 21:47; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Lejow ma 4 jul 2011 - 21:46

Ik sluit me aan bij Aziraphale.
Ik ben ook juf in het basisonderwijs, bij de kleuters.
Het is niet leuk meer hoeveel administratief werk er tegenwoordig bij komt kijken.

Het leuke vind ik het geluk en de blijdschap die je krijgt van de kinderen, wanneer een kind iets niet snapt en na jouw uitleg het eindelijk door heeft, de band die je opbouwt met de klas en de kids enz enz Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Leuke en minder leuke dingen aan je werk Empty Re: Leuke en minder leuke dingen aan je werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum