Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vond jij de pittigste leeftijd?

+18
Fiwen
pindaatje
Pussycat
Luce
PapillonRose
Twellie
Novalee
Shopaholic
Thunder
maiadebij
Linda
Viva
Printje
Susan
Mamsie
Liadan
Aimee
_Lana_
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat vond jij de pittigste leeftijd? - Pagina 2 Empty Re: Wat vond jij de pittigste leeftijd?

Bericht  Novalee do 20 dec 2012 - 10:47

*

Laatst aangepast door Novalee op vr 21 dec 2012 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vond jij de pittigste leeftijd? - Pagina 2 Empty Re: Wat vond jij de pittigste leeftijd?

Bericht  Novalee do 20 dec 2012 - 10:49

Overigens houd ik m'n hart vast voor als ze in de peuterpubertijd komt. Volgens mij is N. dan echt een draak als ik zie wat voor willetje ze nu al heeft Rolling Eyes
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 20 dec 2012 - 10:50

Elixer schreef:
Printje schreef:Ik heb liever 3 kindjes van 2-3 jaar dan 1 van 0-1 jaar. Maar goed dat verschilt per kind natuurlijk. Ik vind het zoveel leuker/makkelijker wanneer ze groter worden.

Is goed Printje! Dan neem ik jou dochter wel een jaar in huis en dan krijg jij een jaartje mijn terror peuter Twisted Evil Wink

Hahahaha is hij zo erg dan....ik kan nog geen garanties geven over dochter haha tot nu toe of een zeer relaxt kind of een dwarse haha. Ze ligt continue met haar rug tegen mijn rug zeg maar zodat de vk niet kan voelen hoe groot ze is etc. Ook bij de pretecho bleef mevrouw liggen zoals ze lag, zodat ze ook daar al vrijwel niet te meten was. Hoe we ook duwden het maakte geen indruk...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda do 20 dec 2012 - 10:56

Novalee schreef:Overigens houd ik m'n hart vast voor als ze in de peuterpubertijd komt. Volgens mij is N. dan echt een draak als ik zie wat voor willetje ze nu al heeft Rolling Eyes

Ik quote deze, maar reageer op je bericht er boven. Wat fijn om te lezen dat je nu weer kan genieten! Dat zal een heerlijk gevoel geven na zo'n diep dal!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 10:58

Linda schreef:
Novalee schreef:Overigens houd ik m'n hart vast voor als ze in de peuterpubertijd komt. Volgens mij is N. dan echt een draak als ik zie wat voor willetje ze nu al heeft Rolling Eyes

Ik quote deze, maar reageer op je bericht er boven. Wat fijn om te lezen dat je nu weer kan genieten! Dat zal een heerlijk gevoel geven na zo'n diep dal!

+1, heel heftig! En wat fijn dat je nu zo kan genieten!
Hopen dat dit in een stijgende lijn zo door blijft gaan!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Novalee do 20 dec 2012 - 11:21

Dankjewel Linda en Lana!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Twellie do 20 dec 2012 - 11:39

Twee, wat een drama Wat vond jij de pittigste leeftijd? - Pagina 2 1270000679.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  PapillonRose do 20 dec 2012 - 11:52

Ik ga denk ik ook voor twee. Momenteel gaat het trouwens aardig, maar er zitten dagen tussen laughcry Nergens naar luisteren, alles doen wat niet mag, driftbuien, op de grond gaan liggen.. Nu weet ik natuurlijk niet wat me nog te wachten staat, maar voor nu zeg ik twee.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Luce do 20 dec 2012 - 19:18

Van 0-1. Bij allebei. Het slecht slapen, het niet begrijpen wat er is, het niks zelf kunnen.. Vind baby's hartstikke leuk hoor, maar ben blij als ook de jongste de 1 gepasseerd is.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Pussycat do 20 dec 2012 - 19:56

Lastig... de eerste maanden waren voor mij vooral erg pittig. Maar dat kwam door mijn gezondheid. En het ineens moeten stoppen met borstvoeding toen ze pas 4 maanden was. Ik denk dat zij daar ook moeite mee heeft gehad, want ik kon niks meer doen zonder haar mee te nemen. Ze is ook heel lang eenkennig geweest.

Ze is nu bijna 2 en tot nu toe vind ik het nog een heerlijke leeftijd. Zij snapt mij en ik snap haar. Eenkennig is ze ook absoluut niet meer gelukkig. En tot nu toe neemt ze nog alles van me aan haha ben echt bang voor een omslag. Want er gaat de komende tijd ook wel veel voor haar veranderen....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 20:23

Die opmerkingen heb ik ook zo vaak gehad, maar vind het alleen maar leuker sinds ze kruipen, lopen en klimmen.

Huis babyproof maken was de trick hier. Frutseltjes komen wel weer, voorlopig staat veiligheid en lekker kunnen ravotten voor mij op nummer 1.

Gast
Gast

Bericht  pindaatje do 20 dec 2012 - 20:29

Viva schreef:
Elixer schreef:Die van mij is nu 2,5 en ik heb het als moeder nog nooit zo moeilijk gehad Wat vond jij de pittigste leeftijd? - Pagina 2 394967

De heeeele dag NEEEE, dwars lopen doen, de oren van je kop tetteren en dan ook nog eens de dramaqueen uithangen de gehele godganse dag. Ik ben echt blij als het half 8 is en meneer op bed ligt.

Oh ik ben echt erg als ik het zo terug lees maar het valt me echt even zwaar de laatste maand Embarassed
Dit doet onze dochter nu ook, dus ik hoop voor je dat jullie ventje er eerder mee ophoudt, haha.
Vaak gaat ze ook zingen, maar dat is ontzettend vals, en dat kan ik meestal niet hebben Embarassed

Hier nog een dametje die dit doet! Gék word ik er af en toe van...
Vind de leeftijd vanaf 2,5 tot nu (net 3) het pittigste bij haar!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 20:35

Bij mijn oudste vanaf zijn 2e jaar... Absoluut... :nopompom:
Hij is nu 2 jaar en 8 maanden en nog is het een echte vreselijke peuter puber....

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 20:37

De tijd rond de twee jaar. Draken worden het dan, vreselijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 20:55

Mijn zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden en nu zit hij echt in die vreselijke peuterpuber fase.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 20:56

Stofzuiger schreef:Die opmerkingen heb ik ook zo vaak gehad, maar vind het alleen maar leuker sinds ze kruipen, lopen en klimmen.

Huis babyproof maken was de trick hier. Frutseltjes komen wel weer, voorlopig staat veiligheid en lekker kunnen ravotten voor mij op nummer 1.

Ik ben het helemaal met je eens! Dat laatste ook, ons huis is echt heel kidsproof en we hebben een grote huiskamer, ze kunnen ver kruipen zonder dat ze iets tegenkomen. Ik was trouwens sowieso niet van veel frutsels in huis. Het enige waar ze bijkunnen, is de salontaf en daar staat een blad met kaarsen op, waar ze inmiddels heel goed vanaf blijven.

Ik vind het ook zo heerlijk dat ze zichzelf nu zo goed kunnen vermaken en ik vind het geweldig om ze zo bezig te zien.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 20:59

Het is toch wel duidelijk dat 2 jaar een heftige leeftijd is. Daar was ik al bang voor ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 20 dec 2012 - 21:07

_Lana_ schreef:Het is toch wel duidelijk dat 2 jaar een heftige leeftijd is. Daar was ik al bang voor ;-).

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik hoop niet het volledige jaar.

Het zijn hier ook echt van die buien. Zo zit ze leuk te kletsen en te spelen en dat kan het een op het andere moment volledig omdraaien. Net een kleine borderliner. Twisted Evil

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Fiwen do 20 dec 2012 - 21:38

Ik vind deze leeftijd (2 jaar) pittig naar ook heel leuk. J heeft het nog niet zo erg maar af en toe een dag (1 à 2x per week). Zo'n dag is dan pittig maar de andere dagen is ze juist heel lief en kan ik ook echt leuke dingen met haar doen.
Ik heb ook een hekel aan "wacht maar tot..." en mijn schoonouders hebben er een handje van om nadat ik een driftbui opgelost heb te reageren met "jullie gaan het nog moeilijk krijgen, zet haar toch op de gang/geef haar een tik/meer ongevraagd opvoedadvies" (vind het sowieso ook vreselijk als mensen op zo'n driftbui moment commentaar/advies gaan geven, ik denk dat ik dat nog erger vind dan de driftbui zelf.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 21:41

Fiwen schreef:
Ik heb ook een hekel aan "wacht maar tot..." en mijn schoonouders hebben er een handje van om nadat ik een driftbui opgelost heb te reageren met "jullie gaan het nog moeilijk krijgen, zet haar toch op de gang/geef haar een tik/meer ongevraagd opvoedadvies" (vind het sowieso ook vreselijk als mensen op zo'n driftbui moment commentaar/advies gaan geven, ik denk dat ik dat nog erger vind dan de driftbui zelf.

De variant van mijn ouders hierop is: 'Je moet haar veel strenger aan gaan pakken, anders neemt ze een loopje met je.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Teddyaapje do 20 dec 2012 - 22:16

Ik vond t rond de 20 maand t zwaarst. Vanalles willen wat niet lukte of mocht en zich nog niet goed in woorden kunnen uitdrukken wat voor nog meer frustratie en driftbuien zorgde. Dit was ook zijn nee periode.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 22:55

Bij de oudste weet ik eigenlijk niet welke leeftijd pittig was.. die heeft in elke leeftijd fases gehad waar hij moeilijk doorkwam! Nu bij de jongste weet ik het weer,, nu ruim 2 en een echte draak! Liggen als ze haar zin niet krijgt, huilen (lees gillen,schreeuwen) als het niet snel genoeg gaat ect.ect.

Rap door gaan en hopelijk is dit snel weer voorbij Wat vond jij de pittigste leeftijd? - Pagina 2 827601

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 21 dec 2012 - 0:10

De babytijd en dan alleen door het slechte slapen. Mijn zoontje is nu ook wel een echte peuterpuber maar zolang ik goed slaap kan ik het prima hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 1:19

Bij de oudste vond ik de eerste vier maanden loodzwaar, maar dat kwam door het vele huilen, de periode tussen 4 maanden en 2 jaar vond ik vrij gemakkelijk, de periode tussen 2 en 2.5 vind ik ook pittig. Vooral heel veel ´nee´, ´zelluf doen´ zeuren om koekjes, dramatisch op de grond gooien als ze iets niet mag of kan, veel frustratie en vooral alles niet willen doen wat ik wel wil en andersom.

Bij de jongste vind ik tot nu toe nog helemaal niet pittig, het hangt dus ook heel erg van je kind af lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  _Jet vr 21 dec 2012 - 1:51

Tot nu toe nog niet echt een pittige periode gehad. Natuurlijk wel af en toe dagen dat je je bedenkt dat je nog rollen behang op de zolder hebt liggen, maar nog geen lange periodes achter elkaar gehad. Maar goed ze is net 2, dus wie weet wat er nog komt Wink
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: