Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vond jij de pittigste leeftijd?

+18
Fiwen
pindaatje
Pussycat
Luce
PapillonRose
Twellie
Novalee
Shopaholic
Thunder
maiadebij
Linda
Viva
Printje
Susan
Mamsie
Liadan
Aimee
_Lana_
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat vond jij de pittigste leeftijd? Empty Wat vond jij de pittigste leeftijd?

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 10:15

Ik word heel vaak aangesproken door mensen en dan zeggen ze of:'Wat een rijkdom hè zo'n tweeling'. Nou, dat kan ik helemaal beamen Very Happy .
Of ze zeggen:'Goh, wat zal het druk zijn!!' Als dan zei dat ik het wel mee vond vallen en dat het vooral genieten is, dan zeiden ze: Wacht maar tot ze gaan kruipen. Sinds ze kruipen vind ik het alleen maar nog leuker en dan was het: Wacht maar tot ze gaan staan en alles van de tafel pakken.
Nou ja, nu staan ze dus allebei en ik vind het eigenlijk nog steeds iedere keer weer leuker worden.

Nu vraag ik me af, wat vond jij nu echt de pittigste/heftigste tijd?

In de eerste periode ( toen ze thuis waren na 3 weken ziekenhuis ) was ik echt dolgelukkig en ik zat de hele dag te voeden. En leuk dat ik het vond joh, haha.
Achteraf kan ik wel zeggen dat dit best een heftige tijd was. Toen ging het prima.
Verder ben ik me wel bewust dat het natuurlijk fysiek wel drukker gaat worden.
Maar tot nu toe vind ik alles nog heel erg leuk.

( Oja natuurlijk heb ik ook wel eens mindere dagen, dat je even iets minder kan hebben, of dat ze ziek zijn en je je handen vol hebt aan ze, maar dat hoort er allemaal bij natuurlijk ).

Ik denk dat 2 jaar wel een pittige leeftijd is?

Laatst aangepast door _Lana_ op do 20 dec 2012 - 10:17; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vond jij de pittigste leeftijd? Empty Re: Wat vond jij de pittigste leeftijd?

Bericht  Aimee do 20 dec 2012 - 10:17

Tot nu toe vond ik de zwaarste leeftijd rond een maand. Nog niets kunnen, alleen maar huilen...
Maaaaaaar ik doe nog geen definitieve uitspraak tot we de terrible 2 gehad hebben Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Wat vond jij de pittigste leeftijd? Empty Re: Wat vond jij de pittigste leeftijd?

Bericht  Liadan do 20 dec 2012 - 10:18

Voor mijn dochter zeker de leeftijd die ze nu heeft, ik ben benieuwd hoe het over een paar weken gaat als ze naar school gaat.
Voor mijn zoon waren de eerste maanden het pittigst.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie do 20 dec 2012 - 10:18

Tussen de 2 en 2,5 zo ongeveer.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 10:19

Aimee schreef:Tot nu toe vond ik de zwaarste leeftijd rond een maand. Nog niets kunnen, alleen maar huilen...
Maaaaaaar ik doe nog geen definitieve uitspraak tot we de terrible 2 gehad hebben Wink

Haha, ik denk dat dat wel een pittige leeftijd kan zijn ;-), maar ook wel weer erg leuk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 10:19

Ik weet het eigenlijk niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 10:20

Ik heb er overigens echt een hekel aan als mensen van die 'wacht maar tot...' verhalen gaan ophangen bij moeders die lekker aan het genieten zijn. Wat is het doel daarvan? Even laten zien hoe ervaren je zelf al bent? Ik vind dat zo irritant.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje do 20 dec 2012 - 10:21

Ik vind de babyperiode van R veruit het allerzwaarste, zo die eerste drie maanden, daarna werd het steeds leuker en makkelijker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Viva do 20 dec 2012 - 10:22

Momenteel vind ik dit de meeste pittige leeftijd.
Ze is ons erg aan het uittesten, luistert slecht, vraagt heel de dag door waarooohooom? en wil 10x weten wat we vanmorgen, vanmiddag en vanavond weten, het liefst ook voor de volgende dag etc. Maar goed, dit kan ook komen omdat ze een zusje gekregen heeft en niet meer lle aandacht voor zichzelf heeft.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Linda do 20 dec 2012 - 10:23

Tot nu toe vind ik deze tijd het pittigst. Ze is een dame met een sterke wil en daar kan ik soms moeilijk mee omgaan. Ik had gedacht dat als ze zou kunnen praten dat het dan makkelijker zou worden. Maar dat is niet het geval. Soms kan ze echt het bloed onder m'n nagels vandaan halen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  maiadebij do 20 dec 2012 - 10:23

Bij N de eerste maanden en tussen 2,5 en 3,5 jaar. Nu komen we weer in rustiger vaarwater. Ik ben ook erg benieuwd naar de eerste tijd op school!

J is een pittig meisje met een eigen wil, maar echt moeilijke tijden hebben we met haar nog niet gehad. (of ben ik nu gewoon meer voorbereid en wat meer ervaren?)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 10:24

Die van mij is nu 2,5 en ik heb het als moeder nog nooit zo moeilijk gehad laughcry

De heeeele dag NEEEE, dwars lopen doen, de oren van je kop tetteren en dan ook nog eens de dramaqueen uithangen de gehele godganse dag. Ik ben echt blij als het half 8 is en meneer op bed ligt.

Oh ik ben echt erg als ik het zo terug lees maar het valt me echt even zwaar de laatste maand Embarassed

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 10:24

Susan schreef:Ik heb er overigens echt een hekel aan als mensen van die 'wacht maar tot...' verhalen gaan ophangen bij moeders die lekker aan het genieten zijn. Wat is het doel daarvan? Even laten zien hoe ervaren je zelf al bent? Ik vind dat zo irritant.

Ik vind dat dus ook heeeel irritant! Ze bedoelen het ongetwijfeld goed, maar je zou er haast tegenop gaan zien. Je krijgt toch kinderen, om juist van al die fases te genieten? ( Ook al zijn ze soms pittig )?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 10:25

Mijn zoon is 5 jaar en ik vind het nu de pittigste leeftijd. Maar wellicht is hij geen goede graadmeter.

Gast
Gast

Bericht  Viva do 20 dec 2012 - 10:26

Elixer schreef:Die van mij is nu 2,5 en ik heb het als moeder nog nooit zo moeilijk gehad Wat vond jij de pittigste leeftijd? 394967

De heeeele dag NEEEE, dwars lopen doen, de oren van je kop tetteren en dan ook nog eens de dramaqueen uithangen de gehele godganse dag. Ik ben echt blij als het half 8 is en meneer op bed ligt.

Oh ik ben echt erg als ik het zo terug lees maar het valt me echt even zwaar de laatste maand Embarassed
Dit doet onze dochter nu ook, dus ik hoop voor je dat jullie ventje er eerder mee ophoudt, haha.
Vaak gaat ze ook zingen, maar dat is ontzettend vals, en dat kan ik meestal niet hebben Embarassed
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Thunder do 20 dec 2012 - 10:26

Bij de jongste deze leeftijd, 3 dus. Wat een verschrikking soms, maar dat zal ongetwijfeld aan de aandoening liggen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Mamsie do 20 dec 2012 - 10:27

Het verschilt ook wel per kind trouwens maar allemaal waren ze tussen de 2 en 2,5 erg vermoeiend.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 10:27

Oei, had ik deze vraag wel moeten stellen?? Haha.
Ik hoor in mijn omgeving ook dat ze rond de 2 jaar pittig vonden inderdaad.

Elixer: Ik kan het me heel goed voorstellen hoor! Spui je frustraties maar even ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 10:27

Ik vond het bij Ezra vooral pittig toen we nog niet wisten wat er aan de hand was, omdat ik me toen redelijk wanhopig voelde en totaal niet wist wat ik moest doen. Nu zijn er nog wel onzekerheden, maar er is in ieder geval wel een spoor om te volgen.

Yrsa heeft nu eigenlijk wel een pittige leeftijd. Ze kan heel lief en grappig zijn, maar ook heel dwars en kattig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje do 20 dec 2012 - 10:30

Ik heb liever 3 kindjes van 2-3 jaar dan 1 van 0-1 jaar. Maar goed dat verschilt per kind natuurlijk. Ik vind het zoveel leuker/makkelijker wanneer ze groter worden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 10:33

_Lana_ schreef:
Elixer: Ik kan het me heel goed voorstellen hoor! Spui je frustraties maar even ;-).
Dankje haha

Wat ik nu vooral echt heel irritant en vermoeiend vind is dat piepen/nephuilen. En dan niet eens als hij zijn zin niet krijgt maar gewoon zomaar ineens. En als je een winkel binnen loopt en hij MOET iets hebben en dus niet krijgt. Nou... dan kan je maar beter dekking zoeken laughcry

Mijn kleine lieverd is sinds een goede maand echt een enorm draak geworden Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 10:34

Printje schreef:Ik heb liever 3 kindjes van 2-3 jaar dan 1 van 0-1 jaar. Maar goed dat verschilt per kind natuurlijk. Ik vind het zoveel leuker/makkelijker wanneer ze groter worden.

Is goed Printje! Dan neem ik jou dochter wel een jaar in huis en dan krijg jij een jaartje mijn terror peuter Twisted Evil Wink

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 20 dec 2012 - 10:37

Heel hard hopen dat die fase snel voorbij gaat! ;-)

Ik kan heel goed tegen huilen, maar dat gejengel, brr, haha.
Al zal ik dat nog wel heeeel vaak horen, haha.

Susan: Jullie hebben wel een hele pittige tijd gehad natuurlijk en dan weet je ergens wel dat er iets is, maar wat?! Nu jullie het weten, kun je er denk ik toch beter mee omgaan en gerichter kijken naar wat hij nodig heeft. Waardoor hij natuurlijk ook beter in zijn vel zit.

Hoe oud is Yrsa nu?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 10:38

Yrsa is nu drie jaar en twee maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shopaholic do 20 dec 2012 - 10:46

Mamsie schreef:Tussen de 2 en 2,5 zo ongeveer.

Dit dus.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: