Ex-werkgever betaalt vakantiegeld niet uit
+8
Sanne
TukTuk
Fred
CCC
luisa
flower
June
Fortissimo
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ex-werkgever betaalt vakantiegeld niet uit
Ja hoor.. wat ik al verwachtte van de ex-werkgever van mijn vriend gebeurd ook.
Mijn vriend is niet echt lekker weggegaan bij zijn vorige werkgever (een behoorlijk narcistisch persoon, die van zichzelf vindt dat hij boven de wet staat). Echter, geen ruzie of sprake van verwijtbare werkloosheid etc. Mijn vriend was verder weinig aan te rekenen. Loon is netjes uitbetaald en nu waren we dus aan het wachten op het vakantiegeld. Deze werd normaliter in juni uitbetaald. Na het controleren van mijn vriend zijn contract bleek dat dit al uit betaald had moeten worden bij de laatste loonafrekening.
Echter is het inmiddels 23 juli en nog steeds geen vakantiegeld. Mijn vriend is al sinds begin juli bezig met contact te leggen met de werkgever, ook ik heb een aantal keren gebeld maar hij heeft schijnbaar zijn personeel zo geïnstrueerd dat mijn vriend niet meer wordt doorgeschakeld. Ook mobiel is hij niet te bereiken voor ons (ook niet als we privé bellen). Ook op diverse mails reageert zijn ex-werkgever niet.
Nu hebben we afgelopen week een loonvordering aangetekend verzonden. We hadden een termijn gegeven tot vandaag, dat het geld op de rekening moest staan. Je raadt het al; Geen geld, geen reactie. Incl. de wettelijke verhoging (gerekend vanaf de dag dat zijn contract afliep) komt het bedrag neer op zo'n € 1.000,00.
En nu? Tja, de stap naar de kantonrechter.. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoewel ik de kans dat we ons gelijk gaan krijgen wel redelijk hoog schat, vind ik het toch spannend en kloten. Waarom zo moeilijk doen over (in eerste instantie) € 600,00?
Mijn vriend is niet echt lekker weggegaan bij zijn vorige werkgever (een behoorlijk narcistisch persoon, die van zichzelf vindt dat hij boven de wet staat). Echter, geen ruzie of sprake van verwijtbare werkloosheid etc. Mijn vriend was verder weinig aan te rekenen. Loon is netjes uitbetaald en nu waren we dus aan het wachten op het vakantiegeld. Deze werd normaliter in juni uitbetaald. Na het controleren van mijn vriend zijn contract bleek dat dit al uit betaald had moeten worden bij de laatste loonafrekening.
Echter is het inmiddels 23 juli en nog steeds geen vakantiegeld. Mijn vriend is al sinds begin juli bezig met contact te leggen met de werkgever, ook ik heb een aantal keren gebeld maar hij heeft schijnbaar zijn personeel zo geïnstrueerd dat mijn vriend niet meer wordt doorgeschakeld. Ook mobiel is hij niet te bereiken voor ons (ook niet als we privé bellen). Ook op diverse mails reageert zijn ex-werkgever niet.
Nu hebben we afgelopen week een loonvordering aangetekend verzonden. We hadden een termijn gegeven tot vandaag, dat het geld op de rekening moest staan. Je raadt het al; Geen geld, geen reactie. Incl. de wettelijke verhoging (gerekend vanaf de dag dat zijn contract afliep) komt het bedrag neer op zo'n € 1.000,00.
En nu? Tja, de stap naar de kantonrechter.. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoewel ik de kans dat we ons gelijk gaan krijgen wel redelijk hoog schat, vind ik het toch spannend en kloten. Waarom zo moeilijk doen over (in eerste instantie) € 600,00?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Re: Ex-werkgever betaalt vakantiegeld niet uit
Bij mijn werk krijg je als je vertrekt bij je laatste loon ook meteen je opgebouwde vakantiegeld. Maar daar zat het bij hem ook niet bij? Wel rot dit soort zaken, echt irritant.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Wat vervelend zeg..
Hebben jullie rechtsbijstand? of lid van de bond?
Helaas heb ik zoiets ook eens meegemaakt en heeft de rechtsbijstand mij heel goed geholpen!
Hebben jullie rechtsbijstand? of lid van de bond?
Helaas heb ik zoiets ook eens meegemaakt en heeft de rechtsbijstand mij heel goed geholpen!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Als het bedrag in eerste instantie €600 was hoe kom je dan na 2 maanden aan €1.000?.
Misschien een optie om eerst nog een incassobureau erop te zetten. Via no cure no pay kost het je niks als ze niks verhalen
Als de kans groot is dat werkgever daar niks mee doet heeft dit geen zin en kan je beter gelijk contact met een deurwaarder opnemen om te dagvaarden. Hebben zijn ex collega's het vakantiegeld al wel?
Misschien een optie om eerst nog een incassobureau erop te zetten. Via no cure no pay kost het je niks als ze niks verhalen
Als de kans groot is dat werkgever daar niks mee doet heeft dit geen zin en kan je beter gelijk contact met een deurwaarder opnemen om te dagvaarden. Hebben zijn ex collega's het vakantiegeld al wel?
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Luisa, ik kom op 1000 euro uit na wettelijke verhoging op grond van artikel 7:625 BW. 4e t/m 8e dag nadat uitbetaling plaats had moeten vinden is het 5% per dag, daarna voor elke dag dat het langer duurt, 1%. Daarbij komt ook nog een wettelijke rente.
Helaas geen lid van de vakbond en ook geen rechtsbijstand. We zijn nog niet zo lang werkenden (in de zin van 'echte banen'), dus totaal nog niet aan gedacht.
Het wordt toch een gangetje rechter ben ik bang, en daar heb ik zoooo geen zin in. Maar om het hier bij te laten zitten, zint me helemaal niet. Vooral omdat het zo'n kwal van een vent is, die denkt dat hij alles kan maken.
Helaas geen lid van de vakbond en ook geen rechtsbijstand. We zijn nog niet zo lang werkenden (in de zin van 'echte banen'), dus totaal nog niet aan gedacht.
Het wordt toch een gangetje rechter ben ik bang, en daar heb ik zoooo geen zin in. Maar om het hier bij te laten zitten, zint me helemaal niet. Vooral omdat het zo'n kwal van een vent is, die denkt dat hij alles kan maken.
Fortissimo- Kletskop
Zou rechtsbijstand inschakelen hiervoor.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
CCC schreef:Zou rechtsbijstand inschakelen hiervoor.
Moet je die wel hebben
Gast- Gast
Je hebt wel dit Fort:
http://www.das.nl/prepaid-rechtshulp
http://www.das.nl/prepaid-rechtshulp
Gast- Gast
Herkenbaar, maar goed je hebt tegenwoordig sites waarbij je aardig je werkgever door het slijk kunt halen zoals rateyourcompany.com. Bedrijven die niet netjes omgaan met vertrek van personeel etc. kun je daar slecht beoordelen. Natuurlijk niet gelijk doen, maar na een tijdje als je weet dat meer personeel is vertrokken zodat ze niet kunnen achterhalen dat jij hen zwart maakt.
Overigens die mensen die de telefoon niet doorverbinden willen toch niet voor zo'n werkgever werken lijkt mij? Ze zullen toch vast wel weten wat er speelt... Efin, je kunt nog altijd vertellen aan die medewerkers wat er speelt.. Ik weet dat zo een heel bedrijf binnen no-time om kan vallen als heel het personeel zich tegen het management keert.
Overigens die mensen die de telefoon niet doorverbinden willen toch niet voor zo'n werkgever werken lijkt mij? Ze zullen toch vast wel weten wat er speelt... Efin, je kunt nog altijd vertellen aan die medewerkers wat er speelt.. Ik weet dat zo een heel bedrijf binnen no-time om kan vallen als heel het personeel zich tegen het management keert.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Tja, veel medewerkers willen er ook weg, maar kunnen niet weg. Het is sowieso een heel raar bedrijf (god, wat zou ik die naam hier graag neer willen poten zodat jullie daar niks meer bestellen ) . Moeder werkt ook binnen het bedrijf, maar zoon (de 'baas') zwijgt haar min of meer dood. Er werken iets van 10 man personeel, dus als je anders bent dan de anderen, val je er dus buiten (zoals mijn vriend, niet dat die heel raar is ofzo. Gewone jongen, werkt nu bij een soortgelijk bedrijf waar ze onwijs blij met 'm zijn ).
Meneer rijdt zelf in de dikste, nieuwste Audi, maar zijn personeel verdient een schamel minimumloontje. Op allerlei slinkse wijzes werkt hij personeel er uit, die hij weg wil hebben. Door middel van smerige contractjes (wederzijds goedvinden etc.) hebben al 2 werknemers hun recht op WW verspild.
Vanaf begin af aan voelde ik al aan dat het niet goed zat, omdat van mijn vriend zijn contract ook geen drol deugde. Dus wisten eigenlijk wel dat we dit konden verwachten.
Nu hoor ik trouwens net van mijn vriend dat iemand van de investeringsmaatschappij (de grote grote baas zeg maar) heeft gereageerd en dat het geld is overgemaakt vandaag door de ex-werkgever. De hele investeringsmaatschappij was op de hoogte, dus blijkbaar is het besproken en is de ex-werkgever toch maar gezwicht. We wachten af of en wat er morgen op de rekening staat. Het had vandaag eigenlijk al binnen moeten zijn.. maar goed.
Meneer rijdt zelf in de dikste, nieuwste Audi, maar zijn personeel verdient een schamel minimumloontje. Op allerlei slinkse wijzes werkt hij personeel er uit, die hij weg wil hebben. Door middel van smerige contractjes (wederzijds goedvinden etc.) hebben al 2 werknemers hun recht op WW verspild.
Vanaf begin af aan voelde ik al aan dat het niet goed zat, omdat van mijn vriend zijn contract ook geen drol deugde. Dus wisten eigenlijk wel dat we dit konden verwachten.
Nu hoor ik trouwens net van mijn vriend dat iemand van de investeringsmaatschappij (de grote grote baas zeg maar) heeft gereageerd en dat het geld is overgemaakt vandaag door de ex-werkgever. De hele investeringsmaatschappij was op de hoogte, dus blijkbaar is het besproken en is de ex-werkgever toch maar gezwicht. We wachten af of en wat er morgen op de rekening staat. Het had vandaag eigenlijk al binnen moeten zijn.. maar goed.
Fortissimo- Kletskop
Sorry maar als medewerker ben je daar toch ook zelf bij, met 'smerige contracten'? Als je twijfelt, en al helemaal met bv. WW zou ik NOOIT zomaar tekenen en er alles aan doen om dat uit te zoeken. Dus dat vind ik niet perse iets zeggen over die baas, want wederzijds goedvinden kan ook gewoon nog zorgen voor recht op WW, als je het maar goed uitzoekt.
Hopelijk krijgen jullie het geld en loopt het toch nog met een sisser af
Gast- Gast
Als je toch een advocaat nodig gaat hebben, kan je je via het juridisch loket laten doorverwijzen, dan krijg je nog een korting ook op je eigen bijdrage, indien je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/wat-is-gesubsidieerde-rechtsbijstand-en-hoe-vraag-ik-dit-aan.html
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/wat-is-gesubsidieerde-rechtsbijstand-en-hoe-vraag-ik-dit-aan.html
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Pippa schreef:Sorry maar als medewerker ben je daar toch ook zelf bij, met 'smerige contracten'? Als je twijfelt, en al helemaal met bv. WW zou ik NOOIT zomaar tekenen en er alles aan doen om dat uit te zoeken. Dus dat vind ik niet perse iets zeggen over die baas, want wederzijds goedvinden kan ook gewoon nog zorgen voor recht op WW, als je het maar goed uitzoekt.
Klopt, maar die werknemers die begrepen dat niet. Waren mensen met een laag IQ, die beter af waren op een sociale werkplaats.. Dus kleedt hij het verhaaltje mooi in en zij tekenden wel.. Heel sneu was dat.
Fortissimo- Kletskop
TukTuk schreef:Als je toch een advocaat nodig gaat hebben, kan je je via het juridisch loket laten doorverwijzen, dan krijg je nog een korting ook op je eigen bijdrage, indien je recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand:
Klopt, hiervan ben ik op de hoogte. Alleen komen wij daar waarschijnlijk niet voor in aanmerking.
Fortissimo- Kletskop
Ook ik zou zo een naam van een bedrijf hier willen neer gooien. Ze hebben zelfs personeel af.geluisterd. Efin, er zijn rechtzaken geweest (niet met mij) en degene die het allemaal heeft geflikt komt ook nog eens goed weg door mani.pulatie etc.. Dat is allemaal al een aantal jaren geleden, maar het vertrouwen in fijne betrouwbare werkgevers heb ik eigenlijk nog steeds niet terug.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Fred schreef:Overigens die mensen die de telefoon niet doorverbinden willen toch niet voor zo'n werkgever werken lijkt mij? Ze zullen toch vast wel weten wat er speelt... Efin, je kunt nog altijd vertellen aan die medewerkers wat er speelt.. Ik weet dat zo een heel bedrijf binnen no-time om kan vallen als heel het personeel zich tegen het management keert.
Alsof het personeel daarbij gebaat is. Het is toch doorgaans 'wiens brood men eet, wiens woord men spreekt'. Een werknemer zet zich niet gauw tegen zijn werkgever af. En zich allemaal keren tegen de werkgever? Daar heb ik nog nooit van gehoord, lekker ook, zit het hele personeel zonder baan en afhankelijk van de vraag of de werkgever betalingsachterstanden heeft met betrekking tot het loon, zijn ze misschien ook een deel van het loon kwijt. Het UWV neemt alleen de laatste drie maanden over.
Fortissimo, hopelijk heb je het geld morgen!
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
We wachten af! Ben benieuwd of het er vandaag is.
Als jullie online een tv willen gaan kopen; Koop dit dan niet bij een bedrijf met een groen logo met een louche naam, maar wel erg goede recensies krijgt op Kieskeurig.
Als jullie online een tv willen gaan kopen; Koop dit dan niet bij een bedrijf met een groen logo met een louche naam, maar wel erg goede recensies krijgt op Kieskeurig.
Fortissimo- Kletskop
Als je dan toch iets wil zeggen, zet dan gewoon de naam erbij.Fortissimo schreef:We wachten af! Ben benieuwd of het er vandaag is.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
girli schreef:Als je dan toch iets wil zeggen, zet dan gewoon de naam erbij.Fortissimo schreef:We wachten af! Ben benieuwd of het er vandaag is.
Want..?
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
girli schreef:Als je dan toch iets wil zeggen, zet dan gewoon de naam erbij.Fortissimo schreef:We wachten af! Ben benieuwd of het er vandaag is.
Ehm, nee? Want die baas loopt regelmatig zichzelf te google'en..
Fortissimo- Kletskop
En hebben jullie het binnen?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Omdat ze zelf aangeeft ontzettend graag de naam van het bedrijf hier neer te willen zetten. Ik quote even: "(god, wat zou ik die naam hier graag neer willen poten zodat jullie daar niks meer bestellen )". Door deze tweede opmerking zegt Fortissimo nogmaals dat ze het wil vertellen maar toch ook weer niet. Wie zou het bedrijf uberhaupt kunnen vinden op basis van deze beschrijving? Dan denk ik ja, als je zo graag de naam hier neer wilt zetten, doe het dan gewoon. In het geval dat Fortissimo het niet wilt (blijkbaar omdat de man in kwestie zichzelf opzoekt op internet of eventuele andere redenen) doe het dan ook gewoon niet. Nu loopt ze nog steeds het risico dat de werkgever het vindt. Bovendien, als hij dan toch zo is om alles uit de kast te trekken, schroomt hij vast niet om dit topic te gebruiken als hij het zou vinden. Print screen is zo gemaakt hoor, topic verwijderen of niet.ellibre schreef:Want..?girli schreef:Als je dan toch iets wil zeggen, zet dan gewoon de naam erbij.Fortissimo schreef:We wachten af! Ben benieuwd of het er vandaag is.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik kon het vinden, kostte me 20 seconde.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Nou, ik verwacht niet dat hij zo ver gaat, maar ik weet wel dat hij regelmatig zijn bedrijfsnaam googled, op zoek naar negatieve recensies om daar vervolgens achteraan te gaan. Met mijn omschrijving komt hij niet ver, maar jullie weten wel welk bedrijf ik bedoel en dat is mijn bedoeling. Aangezien Ellibre het gevonden heeft, is mijn missie geslaagd
En daarbij; Hij kan het er bij pakken, maar ik heb verder niks met hem van doen hé? Het is niet mijn ex-werkgever.
Maar als het goed is (ja ja, we moeten het nog zien) is het geld morgen binnen...
En daarbij; Hij kan het er bij pakken, maar ik heb verder niks met hem van doen hé? Het is niet mijn ex-werkgever.
Maar als het goed is (ja ja, we moeten het nog zien) is het geld morgen binnen...
Fortissimo- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: