Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, Ikea bed wit maken?

+3
pantuf
Rovine
Lynn_
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  minoessepoes wo 9 feb 2011 - 23:58

Jerry schreef:eerst ontvetten, dan schuren; m'n papa is schilder geweest en ik deed 't eerst ook altijd verkeerd...

Ik heb juist van een schilder geleerd het beide te doen. Eerst onvetten omdat je het er anders inschuurt en daarna schuren, vervolgens afstoffen, maar dan is het nog niet echt schoon (ga er maar eens met een vinger overheen, dat komt allemaal in je kwast/roller, dus dan nog een keer afnemen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Tsjip do 10 feb 2011 - 1:08

Lynn_ schreef:
Tsjip schreef:Oooh ik heb vorig jaar ons Hemnes bed ook een ander kleurtje gegeven maar weet waar je aan begint! Het eindresultaat is mooi geworden hoor maar er zitten ook een hoop frustraties in. (En denk eens aan al die spijlen :P)
Schuur het bed heel goed en inderdaad gewoon verf gebruiken. Wij hebben de beits van de Ikea gebruikt en dat was geen succes. Het dekte totaal niet dus echt verf gebruiken. Maar schuur het echt heel goed want het is geen fijne ondergrond om te verven.

In ieder geval veel succes!!

Ooo wat toevallig! Hoe heb jij het verven zelf aangepakt? Met een roller? Een kwast? Kun je me daar nog meer tips over geven?

De tips die ik wilde geven staan hierboven nu ook al zag ik! De lastige hoekjes inderdaad met een kwast en de rest met een roller. De spijlen heb ik ook met een roller gedaan. Ik heb zelf gezeten met een kwast, een smalle roller en een bredere roller. En goed schuren en ontvetten! Dat is echt belangrijk.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Jerry do 10 feb 2011 - 4:36

minoessepoes schreef:
Jerry schreef:eerst ontvetten, dan schuren; m'n papa is schilder geweest en ik deed 't eerst ook altijd verkeerd...

Ik heb juist van een schilder geleerd het beide te doen. Eerst onvetten omdat je het er anders inschuurt en daarna schuren, vervolgens afstoffen, maar dan is het nog niet echt schoon (ga er maar eens met een vinger overheen, dat komt allemaal in je kwast/roller, dus dan nog een keer afnemen.

Maar dat is dan niet ontvetten, maar schoonmaken, zou ook met alleen water kunnen:)

Nouja, als 't uiteindelijke maar mooi wordt:P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Lynn_ vr 11 feb 2011 - 5:50

Zo, de spullen zijn in huis! Ik ga dit weekend aan de slag. Heb er zin in :-). Heb me ook goed laten adviseren in de winkel dus het moet goedkomen. Ik heb gekozen voor ral9010 zijdeglans. De mevrouw in de winkel vond dat het mooiste als ik ook ral9010 op de muren ga doen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Tsjip zo 13 feb 2011 - 5:08

En hoe gaat het?

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Gast zo 13 feb 2011 - 7:21

Lynn_ schreef:Vorig jaar hebben wij het Hemnes bed van Ikea gekocht. We hebben gekozen voor de bruin-zwarte variant van het bed. Het lukt me niet om hier een foto te plaatsen dus hier een link: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S29849771

We gaan over twee maanden verhuizen en een wit bed zou het mooiste staan in de slaapkamer. Maar aangezien ons bed nog niet oud is willen we het bed dat we vorig jaar gekocht hebben graag houden. Ik heb echter nog nooit een meubel wit gemaakt en weet ook niet zo goed hoe ik daar aan moet beginnen. Wie heeft er tips? Of denken jullie dat ik dit bed nooit mooi wit zal krijgen? We hebben ook de ladekast van deze serie in het zwart-bruin. Die wil ik ook graag in het wit...

Ik weet dat deze serie ook in het wit te koop is maar ik vind het wel een leuk 'project'. Ik hoop dat jullie tips hebben voor mij!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Wij hebben ons auping bed helemaal geschilderd! En de ombouw die erbij hoorde kochten wij ook via marktplaats en was heel donker kersen..goed gescheurd en goed gegrond en later wit geverfd! net als nieuw in de winke!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Lynn_ ma 14 feb 2011 - 6:23

Tsjip schreef:En hoe gaat het?

Hee leuk dat je het vraagt! Alles staat nu in de grondverf. Het bed en twee kasten. Ik vond het niet eens tegenvallen eigenlijk. Mijn vader heeft wel goed geholpen met schuren enzo! De spijlen van het bed heb ik met een kwast en een roller gedaan. Deze week nog een tweede laag grondverf en dan aflakken... Ik ben benieuwd! Het ziet er nu al wel leuk uit in ieder geval. Tot nu toe dus geen spijt!

Ik heb je PM trouwens gelezen. Ik houd het in mijn achterhoofd! Vind het wel leuk om een tekst met houten letters achter het bed te hangen... Maaaar... wat?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Tsjip ma 14 feb 2011 - 7:23

Lynn_ schreef:
Tsjip schreef:En hoe gaat het?

Hee leuk dat je het vraagt! Alles staat nu in de grondverf. Het bed en twee kasten. Ik vond het niet eens tegenvallen eigenlijk. Mijn vader heeft wel goed geholpen met schuren enzo! De spijlen van het bed heb ik met een kwast en een roller gedaan. Deze week nog een tweede laag grondverf en dan aflakken... Ik ben benieuwd! Het ziet er nu al wel leuk uit in ieder geval. Tot nu toe dus geen spijt!

Ik heb je PM trouwens gelezen. Ik houd het in mijn achterhoofd! Vind het wel leuk om een tekst met houten letters achter het bed te hangen... Maaaar... wat?

Wat een geluk dat je vader hielp! Dat scheelt veel. Mijn vriend heeft af en toe ook even geholpen en dat was ook heel fijn. Ik hoop dat de rest ook zo lekker gaat. Dan kunnen jullie snel genieten van het 'nieuwe' bed!

Oeh een tekst is inderdaad moeilijk kiezen. Maar je weet mij te vinden als je eruit bent! Wink

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Lynn_ ma 14 feb 2011 - 9:16

Heb je niet een leuk idee voor mij :-)?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Tsjip di 15 feb 2011 - 7:32

Met hulp van google:
Welterusten in verschillende talen
Always kiss me tonight
Live - laugh - love
Herinner je gisteren,
droom van morgen
maar leef vandaag
Carpe Diem


Er zijn zoveel mogelijkheden maar veel dingen zijn haast al te lang voor houten letters. Het ligt er dan wel aan welk lettertype je hebt maar toch!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Gast di 15 feb 2011 - 11:13

Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd naar het eindresultaat... Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Lynn_ wo 16 feb 2011 - 6:58

Dat kan nog wel een weekje op zich laten wachten ABE. Ik heb alles nu één keer in de grondverf en één kast voor de tweede keer in de grondverf. Na het werk valt het vaak niet mee om er nog iets aan te doen omdat het dan alweer snel donker is. Dat vind ik niet fijn werken. Maar ik kom me hier weer melden als het klaar is!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, Ikea bed wit maken? - Pagina 2 Empty Re: Help, Ikea bed wit maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum