Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuken van Ikea

+7
Niekske
sabje
Roxi3
Plien84
Theeleut
Shisha
Jellybean
11 plaatsers

Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Keuken van Ikea

Bericht  Jellybean vr 16 dec 2011 - 20:54

Mijn vriend en ik zijn momenteel bezig met het zoeken van een koopwoning. Laatst hebben we wel een leuke woning gezien, maar de keuken die hier in zit, is erg oud en zal dus vervangen moeten worden. Wij hadden hierbij gedacht aan een Ikea-keuken.
Nu is mijn vraag aan de mensen die ook een keuken van Ikea hebben, of zij tevreden zijn. Of misschien juist niet? En waarom zijn jullie wel/niet tevreden?

Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Shisha za 17 dec 2011 - 0:32

Wij hebben een ikea keuken en zijn er erg tevreden mee! Kwaliteit is prima. Waar je wel rekening mee moet houden is dat een ikea keuken strak tegen de muur wordt geplaatst dus wanneer je leidingen over de muur hebt lopen deze in de muur gefreesd moeten worden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:36

Mijn ervaring met Ikea keukens is dat ze mooi zijn, prima kwaliteit, zeker voor die prijs, maar dat 't een drama is met installeren. In mijn vaders huis hebben we zo'n keuken laten plaatsen; we misten van alles! Verkeerde inbouwapparatuur, verkeerde deurtjes, missende deurtjes, missende handvaten etc etc. Duurde 6 weken voordat we alles compleet hadden... Dus de keuken op zich; perfect! De levering en service; matig.. Hoewel we wel na een paar klachtbrieven een cadeaukaart kregen van 250€.

Ik weet niet waar je woont, maar Duitsland schijnt onwijs goedkoop te zijn qua keukens en ik heb geleerd dat je bij een complete keuken, onwijs kan afdingen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 0:43

Mijn man plaatst wel eens ikea-keukens en op zich zijn ze prima als ze erin zitten. Je moet er wel rekening mee houden dat als je ervoor kiest om het zelf te plaatsen je écht álles in onderdelen krijgt. Als je het laat plaatsen door ikea ben je alsnog vrij duur uit, dus het loont wel om verder te kijken naar iemand die 'm in elkaar kan zetten, maar het vraagt waarschijnlijk wel heel veel tijd. Bij keukenzaken komen de kastjes vaak al klaar aangeleverd, maar hier zijn de kastjes dus ook helemaal in losse onderdelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Jellybean za 17 dec 2011 - 4:44


Bedankt voor jullie antwoorden!


Bazinga schreef:Mijn ervaring met Ikea keukens is dat ze mooi zijn, prima kwaliteit, zeker voor die prijs, maar dat 't een drama is met installeren. In mijn vaders huis hebben we zo'n keuken laten plaatsen; we misten van alles! Verkeerde inbouwapparatuur, verkeerde deurtjes, missende deurtjes, missende handvaten etc etc. Duurde 6 weken voordat we alles compleet hadden... Dus de keuken op zich; perfect! De levering en service; matig.. Hoewel we wel na een paar klachtbrieven een cadeaukaart kregen van 250€.

Ik weet niet waar je woont, maar Duitsland schijnt onwijs goedkoop te zijn qua keukens en ik heb geleerd dat je bij een complete keuken, onwijs kan afdingen!

Balen dat het uiteindelijk zo lang heeft geduurd! Pfff, 6 weken is niet weinig!
Ik heb wel vaker gehoord dat andere keukenzaken hier ook wel problemen hebben. Greepjes die missen, deurtjes die later kwamen, enz. Maargoed, neemt niet weg dat 6 weken belachelijk lang is.

Ik woon wel aan de grens van Duitsland (in de buurt van Enschede), maar laatst hoorde ik dat het een fabeltje is dat keukens in Duitsland goedkoper zijn. Maar ik weet dit niet zeker hoor.
Het is in ieder geval wel iets om in het achterhoofd te houden.




Jellybean
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 51
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Theeleut za 17 dec 2011 - 5:15

Wij hebben nu voor de 2e keer een Ikea keuken en zelf geinstalleerd. Installeren ben je wel even zoet mee, maar dat lijkt me sowieso geen eitje. Wij hebben totaal geen problemen gehad met missende onderdelen, alles klopte beide keren.

Je hebt echt een goede keuken voor een mooie prijs, mits je de keuken zelf installeerd.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Plien84 za 17 dec 2011 - 6:04

Als je zelf goed oplet bij het uitzoeken hoef je volgens mij geen dingen te missen. Die keuken planner is ideaal. Wij zijn nog steeds erg blij met onze ikea keuken. Wij waren totaal 5000 euro kwijt voor een ruime keuken van ikea en zelf geinstalleerd.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Roxi3 za 17 dec 2011 - 6:09

Wij hebben nu 2 jaar een ikea keuken. De indeling via de planner gedaan, spullen opgehaald en vervolgens geplaatst door mijn oom en vriend. Het ging heel goed en alles was compleet. Ik was en ben heel tevreden! Wij hebben voor een mooie prijs, een keuken naar onze smaak.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  sabje za 17 dec 2011 - 10:17

In ons andere huis hadden we ook een ikea keuken. Mijn vriend heeft hem samen met zijn oom zelf in elkaar gezet. Met het zetten hebben ze geen problemen gehad.
Het was een mooie en goede keuken. Alleen hadden wij een blad van hout en die plakte (zelfs na een aantal keer behandelen). Hierdoor werd het op sommige stukken zwart en hebben we het toen opnieuw moeten schuren.
Het is dat ze nu geen keuken in onze smaak hadden, anders hadden we daar weer een keuken gekocht.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 10:51

Wij hebben een IKEA keuken, hij zat er (gelukkig) al in, en hij is perfect! We vinden alleen dat de deurtjes lelijk worden, dus gaan alles nieuw kopen, dus we hoeven alleen nieuwe deurtjes er zelf op te zetten, dat moet gaan lukken. Maar hij gaat al 4 jaar mee, dus prima keuken, voor goede prijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 11:36

Wij hebben ook een Ikea keuken, alle apparatuur is ook van Ikea.
Wij hebben een composieten (stenen) blad dus de keuken moest wel door hun gezet worden, vanwege al het nauwkeurige werk. Bij ons zat er een hele kleine (eigenlijk niet te zien) beschadiging op het keukenblad, dus we kregen gratis een nieuwe, hier moesten we wel 6 weken op wachten, maar het was een hele nette service! En dat oude blad hebben we uiteindelijk nog voor 75 euro weten te verkopen via mp haha

In totaal waren wij zo'n 7000 euro kwijt, en dat is dus incl zetten (hebben zelf de leidingen gefreesd), het duurste Ikea keukenblad, de duurste kastjes (pannencarrousel, apothekerskastje, schuifkastjes boven).

Dit is hem trouwens, alleen zit er in dat lege gat nu een combinmagnetron, die kwam wat later vanwege een cadeaubon die we erbij kregen (daar hebben we hem van gekocht) en het blad wat er nu op zit is een noodblad, we hebben er nu een dik stenen antractieten blad op zitten.
Keuken van Ikea 1262581556_6_QFEJ
Keuken van Ikea 1262581585_6_nVGp

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Niekske za 17 dec 2011 - 13:07

Mijn beste vriendin heeft een ikea keuken en heeft em laten zetten. Ze is heel tevreden, alleen het anarechtblad had ze achteraf liever anders gehad. Ze hebben grof hout, een beetje half onbewerkt ofzo. Erg gevoelig voor vlekken, er zit nu een prachtige afdruk op van de roestende fles-opener laughcry achteraf had ze voor een ander aanrechtblad gekozen, maar ze vind het nu wel best. Ze heeft overigens de apparatuur niet van ikea, maar echt merkspul. Dat durfde ze niet aan bij ikea...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Plien84 zo 18 dec 2011 - 3:30

Niekske schreef:Mijn beste vriendin heeft een ikea keuken en heeft em laten zetten. Ze is heel tevreden, alleen het anarechtblad had ze achteraf liever anders gehad. Ze hebben grof hout, een beetje half onbewerkt ofzo. Erg gevoelig voor vlekken, er zit nu een prachtige afdruk op van de roestende fles-opener laughcry achteraf had ze voor een ander aanrechtblad gekozen, maar ze vind het nu wel best. Ze heeft overigens de apparatuur niet van ikea, maar echt merkspul. Dat durfde ze niet aan bij ikea...

Apparatuur is gewoon van whirlpool dus volgens mij hoeft daar ook niets mee mis te zijn. Zit keurig 5 jaar garantie op ook.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Lejow zo 18 dec 2011 - 3:33

Hebben jullie thuis met de planner de keuken gemaakt, of in de winkel?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 5:00

Tegenwoordig kun je gewone keukenzaken ook gigantisch afdingen hoor, wij hebben bijna 6000 euro van de prijs af kunnen krijgen. En dan wordt hij ook nog gratis geinstalleerd.
Ik zou niet snel voor een keuken van de Ikea kiezen moet ik eerlijk zeggen.
En ook voor de Ikea keuken bedragen kom je tegenwoordig een heel eind bij een keukenzaak, vrienden van ons hebben een hele mooie keuken bij de Keuken concurrent gekocht voor nog geen 6000 euro incl plaatsen en montage. En dan hebben ze alle inbouw apparatuur er ook bij zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 5:45

Lejow schreef:Hebben jullie thuis met de planner de keuken gemaakt, of in de winkel?

Mijn vriend heeft hem thuis grofweg in elkaar gezet, in de keuken hebben we het samen met iemand van de Ikea uitgewerkt en goede maten/wensen etc aangepast.

Dat klopt trouwens hoor Doedell, wij zijn ook bij de Keukenconcurrent geweest en konden er met gemak 9000 euro afkrijgen. Mooi was het ook wel, die kerel maakte eerst zijn collega's zwart bij ons (ze werken natuurlijk allemaal op provisie), daarna bij de prijsonderhandelingen deed hij of hij even ging overleggen met zijn baas, kwam hij terug rook die me toch een partij naar rook en had ie ineens een kauwgompje in Laughing

Mooi was ook dat de 'buren' (Keukenkampioen) deurtjes/deurknoppen kwamen lenen bij de Keukenconcurrent haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 6:54

Parels schreef:
Lejow schreef:Hebben jullie thuis met de planner de keuken gemaakt, of in de winkel?

Mijn vriend heeft hem thuis grofweg in elkaar gezet, in de keuken hebben we het samen met iemand van de Ikea uitgewerkt en goede maten/wensen etc aangepast.

Dat klopt trouwens hoor Doedell, wij zijn ook bij de Keukenconcurrent geweest en konden er met gemak 9000 euro afkrijgen. Mooi was het ook wel, die kerel maakte eerst zijn collega's zwart bij ons (ze werken natuurlijk allemaal op provisie), daarna bij de prijsonderhandelingen deed hij of hij even ging overleggen met zijn baas, kwam hij terug rook die me toch een partij naar rook en had ie ineens een kauwgompje in Laughing

Mooi was ook dat de 'buren' (Keukenkampioen) deurtjes/deurknoppen kwamen lenen bij de Keukenconcurrent haha

Ja is allemaal Mandemakers :P

Edit: wij kwamen bij Bruynzeel binnen om een globale schatting te maken van de kosten en daar kregen we al 50% korting, zonder dat we iets hadden gezegd ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  mama van Mila zo 18 dec 2011 - 7:21

Hier ook pas een nieuwe keuken gekocht, wordt pas volgend jaar maart geplaats. Hebben er ook 50 procent afgekregen door te praten.
Wordt gratis gezet. En las ergens dat iemand een keuken bij ikea had voor 7000 euro. Dat zijn wij nu ook kwijt voor de keuken, was dus eigenlijk het dubbele. Dit is incl zetten, en apparatuur. Vaatwasser, combioven, afzuigkamp, kookplaat, koelkast, kraan, en cooker.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  myloon zo 18 dec 2011 - 7:42

Wij hebben ook een ikea keuken en dit bevalt ons goed!
Wel moet ik zeggen dat wij hier voor gekozen hebben omdat wij toen inschatten hier niet langer dan 5 a 6 jaar te wonen en het dus een beetje zonde vonden om een hele dure keuken te plaatsen.
Maar hij bevalt ons prima, geen klachten!
Mijn vader heeft alles geplaatst en ik dit is allemaal zonder problemen gegaan.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  PiP zo 18 dec 2011 - 8:55

Wij waren 3500,- kwijt, maar dan zonder koelkast, oven en vaatwasser.
Maar compleet met nog een stukje eiland eraan was hij 5900,-
Eerst moesten we na wat korting en rekenwerk 4000,- betalen en eigenlijk hadden we dat net niet. Toen vroeg hij, kunnen jullie de keuken ook zelf ophalen. Dus ik zeg mijn broertje is verhuizer en werkt bij **** Nou zegt hij, zal ik je dan vertellen dat precies daar onze opslag is voordat de keukens naar de klant gaan! Toen kregen we nog 500,- korting voor het zelf afhalen.

Dit is hem:
Keuken van Ikea 954760045_6_GFRM
Bovenin is nu uiteraard alles weggewerkt!
en hebben we een nieuw kastje gekregen voor de magnetron. Ze hadden de maten omgewisseld van het gat van de magnetron en het deurtje Laughing

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken van Ikea Empty Re: Keuken van Ikea

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum