Tientallen doden bij schietpartij in de VS!
+10
Printje
blondje1313
Lady Starstruck
Marin
Jeanette
Ella
Zora
Exogenesis
Inge
Caribbeanlover
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Tientallen doden bij schietpartij in de VS!
Tranen in mijn ogen bij het horen en lezen van dit nieuws. Ik vind die highschoolshootings al verschrikkelijk natuurlijk, en wil niet insinueren dat daar de slachtoffers er wel om gevraagd hebben, maar hier gaat het helemaal om kleine onschuldige kinderen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Reva schreef:Wow, dat bericht over de jonge juf die al haar leerlingen in kasten en dergelijke heeft verstopt en vervolgens toen de schutter in haar klas kwam heeft gezegd dat de kinderen naar gym waren Zelf wel vermoord, maar haar hele klas leeft nog door haar
Verschrikkelijk. Horror..
En die beelden, dat je die kinderen in zo'n 'treintje' naar buiten ziet lopen, met de handen op de schouders van de voorganger. Als bange hertjes, ineengedoken. Zo onwerkelijk
Ik kan hier echt om janken... En heel egoïstisch misschien, maar dit raakt me nóg meer dan eerdere moordpartijen op middelbare scholen of universiteiten. Het komt zo dichtbij voor m'n gevoel. Deze leeftijd is nog zo afhankelijk.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Reva schreef:Wow, dat bericht over de jonge juf die al haar leerlingen in kasten en dergelijke heeft verstopt en vervolgens toen de schutter in haar klas kwam heeft gezegd dat de kinderen naar gym waren Zelf wel vermoord, maar haar hele klas leeft nog door haar
Dit vind ik echt hartverscheurend. Dapper van die juf, maar ook triest.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Geen woorden hiervoor, echt brok in mijn keel. Respect idd voor die juf.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Oh hemel, Reva, dat verhaal had ik nog niet gehoord.
Ik zit hier met kippenvel, wat ontzettend heldhaftig wat zij gedaan heeft en wat traumatisch voor de kinderen.
Ik zit hier met kippenvel, wat ontzettend heldhaftig wat zij gedaan heeft en wat traumatisch voor de kinderen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik had ook een filmpje gezien van een jongetje die vertelde door zijn lerares gered te zijn, ik denk dat dat hetzelfde is als wat Reva bedoelt. Was hartverscheurend om te zien.
Gast- Gast
Verschrikkelijk, dat dit gebeurd is. Heb er om gehuild toen ik het hoorde. Ben er even helemaal stil van.
Gast- Gast
Slachtoffertjes school hebben meerdere wonden
NEWTOWN - Alle twintig kinderen die vrijdag zijn omgekomen in hun school in het Amerikaanse Newtown vertonen meerdere schotwonden. Dat heeft de lijkschouwer zaterdag bekendgemaakt.
De tv-zender CNN meldde dat de kinderen met een semi-automatisch geweer zijn gedood. Bij het lichaam van de 20-jarige dader Adam Lanza zijn nog drie geweren gevonden, aldus CNN.
Alle slachtoffers zijn inmiddels geïdentificeerd. Het gaat om 20 kinderen van 6 en 7 jaar, 12 meisjes en 8 jongens. De meesten waren nog maar 6 jaar oud. Daarnaast zijn 6 vrouwen omgekomen in het schoolgebouw.
Onderzoekers bevestigden ook dat Lanza, die zichzelf doodschoot, eerder zijn moeder in haar huis heeft gedood. Amerikaanse media berichtten dat al eerder. In totaal zijn 28 mensen omgekomen.
Obama
President Barack Obama woont zondag een herdenkingsdienst bij voor de slachtoffers van de schietpartij. Hij zal daar de nabestaanden van de vermoorde kinderen en volwassenen ontmoeten en hulpverleners bedanken voor hun inzet, meldde het Witte Huis.
NEWTOWN - Alle twintig kinderen die vrijdag zijn omgekomen in hun school in het Amerikaanse Newtown vertonen meerdere schotwonden. Dat heeft de lijkschouwer zaterdag bekendgemaakt.
De tv-zender CNN meldde dat de kinderen met een semi-automatisch geweer zijn gedood. Bij het lichaam van de 20-jarige dader Adam Lanza zijn nog drie geweren gevonden, aldus CNN.
Alle slachtoffers zijn inmiddels geïdentificeerd. Het gaat om 20 kinderen van 6 en 7 jaar, 12 meisjes en 8 jongens. De meesten waren nog maar 6 jaar oud. Daarnaast zijn 6 vrouwen omgekomen in het schoolgebouw.
Onderzoekers bevestigden ook dat Lanza, die zichzelf doodschoot, eerder zijn moeder in haar huis heeft gedood. Amerikaanse media berichtten dat al eerder. In totaal zijn 28 mensen omgekomen.
Obama
President Barack Obama woont zondag een herdenkingsdienst bij voor de slachtoffers van de schietpartij. Hij zal daar de nabestaanden van de vermoorde kinderen en volwassenen ontmoeten en hulpverleners bedanken voor hun inzet, meldde het Witte Huis.
Gast- Gast
Wat vreselijk!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Maura schreef:Caribbeanlover schreef:Daar gaat het wel ff wat makkelijker he, dat bewijzen gebeurtenissen zoals deze wel weer!
Gaat het niet heel erg makkelijk hoor. Maar daarvoor hebben ze realiteitsprogramma's. En is geen discussie waardig.
Dat vindt jij. Er wordt daar nu gesproken dat het zo makkelijk is om er een te kopen dus tja, dan heb je niet echt helemaal gelijk!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Verschrikkelijk ... Gaat je kind 's morgens naar school en hij/zij komt gewoon nooit meer thuis. Ik ben er echt verdrietig om, die hufter had zichzelf gelijk van kant moeten maken zonder eerst onschuldige kinderen (en leerkrachten) dood te schieten.
Victoria, de juf waar Reva op doelt, is wat mij betreft een held.
Victoria, de juf waar Reva op doelt, is wat mij betreft een held.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik zag er net weer een stuk over op het nieuws. Echt een heftig verhaal en die juf die de kinderen beschermde en zelf de kogels heeft opgevangen, wat een held!!
Ze lieten een stukje zien waarin haar zusje zegt dat ze gestorven is terwijl ze deed wat ze altijd het liefste deed: kinderen beschermen. Ook nog een stukje waarin een vader iets zegt over zijn omgekomen dochter, echt heftig zeg!
Ze lieten een stukje zien waarin haar zusje zegt dat ze gestorven is terwijl ze deed wat ze altijd het liefste deed: kinderen beschermen. Ook nog een stukje waarin een vader iets zegt over zijn omgekomen dochter, echt heftig zeg!
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ook daar heb je, van wat ik begrijp, ook gewoon een vergunning nodig. Ik vind het overigens best een interessante discussie hoor, die Amerikaanse wapenwet, maar ik vrees dat het ook zo is wat Marin zegt.Caribbeanlover schreef:Maura schreef:Caribbeanlover schreef:Daar gaat het wel ff wat makkelijker he, dat bewijzen gebeurtenissen zoals deze wel weer!
Gaat het niet heel erg makkelijk hoor. Maar daarvoor hebben ze realiteitsprogramma's. En is geen discussie waardig.
Dat vindt jij. Er wordt daar nu gesproken dat het zo makkelijk is om er een te kopen dus tja, dan heb je niet echt helemaal gelijk!
Gast- Gast
Ja dat is simpelweg niet iets wat je 1,2,3 verandert. Zullen jaren overheen gaan áls er al een meerderheid voor te vinden is en die meerderheid zal er nooit komen. Daar is de (imvloed van de) NRA (National Rifle Association) simpelweg te groot voor.
Maar moet zeggen dat ik echt ontoepasselijk misselijk word van dit bericht. Op een basisschool... Heb er echt geen woorden voor.
Maar moet zeggen dat ik echt ontoepasselijk misselijk word van dit bericht. Op een basisschool... Heb er echt geen woorden voor.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vind het afschuwelijk, mijn maag draait en mijn keel knijpt dicht als ik eraan denk.
Ik vind de foto van de vluchtende klas met juf erg heftig. De angst is duidelijk af te lezen. Ik vraag me dan ook altijd af hoe iemand nog in staat is zo'n foto te maken.
Ik vind de foto van de vluchtende klas met juf erg heftig. De angst is duidelijk af te lezen. Ik vraag me dan ook altijd af hoe iemand nog in staat is zo'n foto te maken.
Gast- Gast
Obama gaat dus blijkbaar toch weer kijken of er niet iets mogelijk is met de Wapenwet...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tien doden bij schietpartij in Denver
» Leidse scholen dicht na dreiging schietpartij
» Aanslag in Luik, doden en gewonden
» Schietpartij in ziekenhuis Alabama.
» Doden en vermisten door ongeval cruiseschip
» Leidse scholen dicht na dreiging schietpartij