Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doden en vermisten door ongeval cruiseschip

5 plaatsers

Ga naar beneden

Doden en vermisten door ongeval cruiseschip  Empty Doden en vermisten door ongeval cruiseschip

Bericht  SoGood vr 13 jan 2012 - 23:48

Doden en vermisten door ongeval cruiseschip Doden en vermisten door ongeval cruiseschip  Bt_fotograaf

Laatste update: 14 januari 2012 11:41 info Bekijk op de kaart

GROSSETO - Een ongeval met een cruiseschip voor de kust van de Italiaanse regio Toscane heeft aan zeker drie mensen het leven gekost.

Doden en vermisten door ongeval cruiseschip  M1fz4lfahh5b_396 Doden en vermisten door ongeval cruiseschip Fotoserie

De dood van deze personen is bevestigd. De prefect sluit niet uit dat het dodental nog oploopt.

Eerder op de dag sprak de prefect nog over zes doden, zich baserend op de informatie die hij van de hulptroepen had gekregen. Tientallen mensen worden vermist, circa 200 personen zouden zich nog aan boord bevinden. Dat hebben media in Italië zaterdag gemeld.

Op het cruiseschip zaten zeker 13 Nederlanders. Dat meldde een woordvoerster van reisorganisatie TUI zaterdag. Volgens haar zaten er nog meer Nederlanders op het schip, maar hebben die geboekt bij concurrenten. TUI heeft nog geen contact gehad met de opvarenden.

Onduidelijk is of er Nederlanders gewond zijn geraakt of zijn overleden als gevolg van het ongeval. TUI haalt de gestrande reizigers zo snel mogelijk terug naar Nederland.

<p>Scheur

Het cruiseschip heeft een scheur van 70 meter aan de linkerkant, maakte daardoor zwaar slagzij en hangt 80 graden naar stuurboord. Ooggetuigen vermoeden dat het een rots heeft geraakt, aldus het Italiaanse persbureau Ansa zaterdag.

''We hoorden een grote knal, toen begon de hel'', zei een passagier die naar Porto Santo Stefano was gebracht. ''De bemanning zei ons dat we rustig moesten blijven, maar de angst was op hun gezicht te zien.'' Met helikopters, schepen en duikers wordt zaterdagochtend nog naar vermisten gezocht.

<p>Paniek

De meesten van de 4200 opvarenden werden in veiligheid gebracht met behulp van reddingsboten. Anderen raakten in paniek en sprongen in het koude water. Een van deze personen zou daarop zijn gestorven aan een hartaanval.

''Het was net een scène uit de film Titanic", zei Mara Parmegiani, een van de passagiers op het cruiseschip. De opvarenden hoorden omstreeks vrijdagavond acht uur een harde knal. ''We zaten te eten toen de lichten plotseling uit gingen en we een knal hoorden en een krakend geluid. Alles viel van tafel'', zei een andere passagier.

<p>Storing

Aanvankelijk kregen de opvarenden te horen dat het schip tot stilstand was gekomen door een elektrische storing. Daarna werd hen opgedragen de reddingsvesten aan te doen. Er waren vooral veel Italianen en Duitse passagiers aan boord.

De Costa Concordia was vrijdag vertrokken vanuit de haven van Civitavecchia, ongeveer 80 kilometer ten noorden van de hoofdstad Rome. Het luxe schip was bezig aan een rondreis door het westelijke deel van de Middellandse Zee en zou onder meer stops maken in Cagliari, Palma de Mallorca, Barcelona en Marseille.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doden en vermisten door ongeval cruiseschip  Empty Re: Doden en vermisten door ongeval cruiseschip

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 23:54

Aaai, dat ziet er niet goed uit.

Gast
Gast

Doden en vermisten door ongeval cruiseschip  Empty Re: Doden en vermisten door ongeval cruiseschip

Bericht  tuttebel za 14 jan 2012 - 1:16

vind dit altijd enge berichten.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Monte za 14 jan 2012 - 1:18

Tja als ik alle berichten hoor en lees, denk ik dat het toch een menselijke fout is geweest. Getuigen op het schip geven aan dat het helemaal geen technische fout was, maar dat ze 'gewoon'' op een rots zijn gelopen. De kapitein zat zelfs nog te eten in de zaal, dat doe je niet lijkt me als er een technische fout gaande is. Ik hoop dat ze de vermiste mensen nog levend terugvinden.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 1:49

tuttebel schreef:vind dit altijd enge berichten.

Ik ook wel een beetje. Gebeurd niet vaak, maar als het gebeurd is het wel meteen van grote omvang. Vind het er ook maar naar uitzien op die foto.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 1:55

En ik hield al niet van boten.....

Gast
Gast

Bericht  Eris za 14 jan 2012 - 2:17

Wat moet dat verschrikkelijk eng zijn (geweest). Titanic flitst gelijk door mijn hoofd toen ik de titel las.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Mermaid za 14 jan 2012 - 3:20

Monte schreef:Tja als ik alle berichten hoor en lees, denk ik dat het toch een menselijke fout is geweest. Getuigen op het schip geven aan dat het helemaal geen technische fout was, maar dat ze 'gewoon'' op een rots zijn gelopen. De kapitein zat zelfs nog te eten in de zaal, dat doe je niet lijkt me als er een technische fout gaande is. Ik hoop dat ze de vermiste mensen nog levend terugvinden.

Als die getuigen gasten waren is het niet al te betrouwbaar. Gasten hebben totaal geen idee wat er zich allemaal in de machinekamer afspeelt net als een groot deel van het personeel trouwens. Is denk ik moeilijk te zeggen wat de oorzaak is. En ook titanic taferelen vallen gelukkig mee, het is vlak bij land gebeurd en niet op open zee.
Tja helaas blijft ook bij een cruiseschip dit risico er bij horen, de kans dat er iets gebeurd is heel klein maar als er dan wat gebeurd is het vaak ook meteen goed mis.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: