vanwaar die weerstand?
+20
Printje
Sun88
maiadebij
Happydobby
_Blush_
CCC
Puggle
_Lana_
Liadan
Linda
Parel
tweeling
Susan
Bloempjuh23
liesje
Tania
Parisienne
Clapperdie
SarahKey
Muppetje
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: vanwaar die weerstand?
Vanaf wanneer hebben jullie de kleine niet meer wakker gemaakt voor n laatste voeding? L gaat tussen zeven en acht naar bed, ik voed hem dan nog als we zelf gaan slapen, tussen tien en twaalf. Hij is dan al diep in slaap en wordt nooit zelf wakker voor deze voeding. Heb zelf het idee dat het niet handig voordat ie na die voeding tot de volgende ochtend doorslaapt , of is dat niet zo?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk ook dat borstgevoede kindjes minder snel.doorslapen, maar denk dat het fysiologisch gezien zo verkeerd nog niet is.
Ik herken het ook.trouwens, de nare opmerkingen. Er is letterlijk tegen me gezegd dat het te zot voor woorden was dat ik nog bv geef. Dat soort opmerkingen steken toch best wel.
Ik herken het ook.trouwens, de nare opmerkingen. Er is letterlijk tegen me gezegd dat het te zot voor woorden was dat ik nog bv geef. Dat soort opmerkingen steken toch best wel.
Gast- Gast
Het doorslapen vind k trouwens niet zo heel erg hoor, alleen eerst deed hij het wel, eerst toen hij ingebakerd lag en later ook weer gewoon. Nu denk ik dat het komt omdat mijn neefje hier gelogeerd heeft, hij is een druk kind en vreselijk slechte slaper die geregeld aan het krijsen was s nachts. En als ik daar slecht van slaap waarom L dan niet...
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Muppetje schreef:Vanaf wanneer hebben jullie de kleine niet meer wakker gemaakt voor n laatste voeding? L gaat tussen zeven en acht naar bed, ik voed hem dan nog als we zelf gaan slapen, tussen tien en twaalf. Hij is dan al diep in slaap en wordt nooit zelf wakker voor deze voeding. Heb zelf het idee dat het niet handig voordat ie na die voeding tot de volgende ochtend doorslaapt , of is dat niet zo?
Ik heb dat nooit gedaan. Wel eens geprobeerd, maar dat werkte niet. Als ik dat deed dan kwam ze alleen maar nog vaker 's nachts, dus ik liet haar lekker liggen tot ze zelf kwam.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ja dit krijg je te horen, ene oor in en de andere weer uit
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook niet zo heel veel vervelende opmerkingen gehad. Van sommige weet ik wel dat ze maar vreemd vinden, maar dat zijn mensen die verder bij me vandaan staan. Mijn ouders en vriendinnen vinden het juist bijzonder.
Toen J ruim een jaar was hadden we van m'n werk een teambuildings weekend op Texel. Ik kon niet mee want J weigerde de fles. Toen ik dat uitlegde aan de man die dat organiseerde reageerde hij zo positief! Geweldig! Zo lang mogelijk doorgaan! Is het beste wat ze kunnen krijgen! Riep hij enthousiast, dat was wel heel erg leuk
Toen J ruim een jaar was hadden we van m'n werk een teambuildings weekend op Texel. Ik kon niet mee want J weigerde de fles. Toen ik dat uitlegde aan de man die dat organiseerde reageerde hij zo positief! Geweldig! Zo lang mogelijk doorgaan! Is het beste wat ze kunnen krijgen! Riep hij enthousiast, dat was wel heel erg leuk
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb bewust het gekozen voor flesvoeding, maar de reactie s en gezichten die je daar op krijgt. Ikdenk dat het idd nooit goed is. Vriendin van me wilde na 6 weken stoppen, stond in de drogist met kunstvoeding en kreeg van een bekende de opmerking nu al gestopt met bv? Dus trek het je niet aan, geniet ervan ik heb er respect voor. Ik heb een baby die heel veel huilt en soms denk ik was dat anders geweest met bv.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Clapperdie schreef:Geen idee. Maar lekker lak aan hebben. Gewoon mensen laten praten en niet reageren.
Ik heb bewust fv gegeven en ik heb ook de discussie wel eens andersom. Boeit me niet. Mijn lichaam, mijn baby, mijn keus.
Hier hetzelfde, ik heb bij R bewust FNV gegeven en nu weer. Mensen snappen het niet altijd maar het doet me niets meer, gewoon je eigen gevoel volgen. De ene keus is niet beter dan de andere.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik snap die opmerkingen ook niet. Het zal zo zijn dat mensen altijd overal commentaar op hebben, maar wat de borstvoeding betreft, zeker op jonge leeftijd, snap ik dat echt niet. Het is nou eenmaal een feit dat baby's andere voeding nodig hebben dan volwassenen. Waarom moet je dan vragen aan een moeder of ze na 3 maanden niet eens moet stoppen? Dat is in mijn ogen toch echt gericht tegen de borstvoeding, want aan een moeder die flesvoeding geeft, kun je niet vragen of het na 3 maanden niet eens genoeg is.
Ik ben die opmerkingen ook wel eens zat. Bovendien valt het me op dat ik ze eigenlijk alleen van vrouwen krijg. De mannen in mijn omgeving vinden het alleen maar goed. Vragen me bijvoorbeeld of ik wel genoeg eet, want borstvoeding geven kost energie. De vrouwen vragen steeds of ik niet eens moet stoppen, of ik mijn lijf niet eens terug wil, of het niet enorm veel tijd kost etc. En er is ook tegen me gezegd dat ze me wel waarschuwen als ik een langvoedster dreig te worden....
Ik ben die opmerkingen ook wel eens zat. Bovendien valt het me op dat ik ze eigenlijk alleen van vrouwen krijg. De mannen in mijn omgeving vinden het alleen maar goed. Vragen me bijvoorbeeld of ik wel genoeg eet, want borstvoeding geven kost energie. De vrouwen vragen steeds of ik niet eens moet stoppen, of ik mijn lijf niet eens terug wil, of het niet enorm veel tijd kost etc. En er is ook tegen me gezegd dat ze me wel waarschuwen als ik een langvoedster dreig te worden....
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Denk ook niet dat veel mannen zich om zulke dingen zich druk maken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb het ook allemaal moeten aanhoren, zo storend vond ik het. Notabene zelfs bij het CB en de huisarts kreeg ik verontwaardige blikken als ik vertelde dat ik nog bv gaf.
Mijn vriend ging later met D een keer naar het Cb en vertelde dat D nog Bv gaf, toen kreeg hij de opnmerking dat ik wel kon stoppen hoor.
Ik denk net als de rest zegt, ze moeten wat te drammen hebben. Iedereen geeft commentaar en het wordt bijna normaal gevonden.
Mijn vriend ging later met D een keer naar het Cb en vertelde dat D nog Bv gaf, toen kreeg hij de opnmerking dat ik wel kon stoppen hoor.
Ik denk net als de rest zegt, ze moeten wat te drammen hebben. Iedereen geeft commentaar en het wordt bijna normaal gevonden.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik heb zelfs van het cb gehoord dat t. zijn spraak achterstand komt door lang bv geven. Heeft 22 maanden bv gehad...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Mijn schoonmoeder heeft jaren borstvoeding gegeven aan haar zoons. Zij snapte juist weer niet toen ik over wilde stappen op flesvoeding. Ik heb die keuze echt weloverwogen gemaakt, heel bv.com gelezen en heb echt alles gegeven wat ik kon. Volgens haar gaf ik te snel op Ook niet leuk om te horen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Overigens, even een positieve noot, krijg ik ook positieve reacties! Mijn oma die super trots is dat ik 'nog' borstvoeding geef, een huisarts die het de normaalste zaak van de wereld vindt en zelf ook langer gevoed heeft, mijn moeder die zelf bij zowel mijn broer als bij mij ruim drie jaar gevoed heeft, enz.
Gast- Gast
Ik krijg voornamelijk positieve reacties maar ben wel steeds voorzichtiger met te zeggen dat ik nog borstvoeding geef omdat ik weet dat mensen snel hun oordeel klaar hebben. Mijn zoon is nu 12,5 maanden.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Parisienne schreef:Mijn schoonmoeder heeft jaren borstvoeding gegeven aan haar zoons. Zij snapte juist weer niet toen ik over wilde stappen op flesvoeding. Ik heb die keuze echt weloverwogen gemaakt, heel bv.com gelezen en heb echt alles gegeven wat ik kon. Volgens haar gaf ik te snel op Ook niet leuk om te horen.
Mijn schoonmoeder kan het ook niet laten om steeds te roepen: het is toch wel erg belangrijk minimaal een half jaar je baby aan de borst te hebben...Pfff, alsof ik dat zelf niet had gewild.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Slechte weerstand na zwangerschap
» Hoe weerstand verhogen
» Weerstand tijdens de zwangerschap..
» Zwanger en een slechte weerstand.
» Weerstand baby verhogen..
» Hoe weerstand verhogen