Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie van jullie heeft een hond?

+16
Star007
Steep
SoGood
Marin
LDJ
Curious
Winegum
Caribbeanlover
JD
Annie24
mo-lola
Kruidkoek
Fortissimo
Verona
Rush
Sam
20 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 Empty Re: Wie van jullie heeft een hond?

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:36

Sam schreef:
Sogood schreef:Ik heb een Sharpei, ik houd verschrikkelijk veel van hem maar ik raad het iedereen af.

Dat bedoel ik dus Wink
Wel ontzettend goed voor de baas he?

De allerliefste! Voor het hele gezin trouwens. Daar zeg ik niks van hoor Pippa, echt niet!

Dit is hem, ik ben onwijs trots op hem namelijk. I love you
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 Empty Re: Wie van jullie heeft een hond?

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:36

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 294145_2104519337930_269139576_n
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:40

I love you

De onze heeft een smallere kop, is een smallere versie.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:40

Pippa schreef:Dat klinkt wel, heftig. Is het bij jullie hond ook pech, dat hij er zoveel last van heeft, of is het wel echt ras eigen? Ik heb er wel over gelezen maar dan gaat het meestal over de rimpels en dat daar wel veel verzorging in gaat zitten om smetting etc. te voorkomen, maar wat jij vertelt heb ik nog niet gelezen. Vind dat wel 'fijn' om te lezen, of nja, je snapt wel wat ik bedoel.

Nee, dit komt vaker voor, dit hoor ik ook van dierenartsen. Ze willen niet discrimineren maar Shapei's zijn niet echt hun favoriete honden in de prakijk. Vooral de koortsaanvallen en de agressie zijn een probleem. De huidproblemen en de oogproblemen trouwens ook. Je kan een Sharpei bijvoorbeeld ook niet/nauwelijks verzekeren. Huid/oogproblemen zijn uitgesloten op de dekking. Onze dierenartskosten zijn dan ook niet mild. In noveber en begin december heeft hij weer koorts gehad. De zorgen die je dan hebt zijn verschrikkelijk.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:41

Ah, die foto, met die kat ook I love you

Bedankt voor alle informatie, het zet mij wel aan het twijfelen.

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:41

Sam schreef: I love you

De onze heeft een smallere kop, is een smallere versie.

Heb je een foto?

Pippa, zoals je ziet is hij vriendjes met de poes. Zij geven zoveel om elkaar dat toen zij beviel van haar kittens, dat ze besloot te bevallen in zijn mand.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:43

Echt? Hoe cool is dat! Ze kunnen wel met katten dus hé? Al ga ik er eigenlijk vanuit dat onze kat over niet al te lange tijd zal overlijden en hij dus niet samen met een hond zal leven bij ons.

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 17 dec 2012 - 9:45

- Wat voor hond hebben jullie?
Wij hebben een rottweiler
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit?
We wandelen 1,5 a 2 uur per dag met hem
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand?
30 euro aan voer, dierenarts kost tussen de 25 en 100 euro (ligt eraan wat hij heeft natuurlijk)
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen?
Nee, hij is gediagnosticeerd met kanker dus we kunnen geen verzekering krijgen
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen?
Max 12 uur, maar eigenlijk regelen we dan dat hij naar 1 van de buren gaat, maar hij kan het wel
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan?
Vorige eigenaar: puppycursus, wij: basis 1 en 2 en behendigheidssport
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen?
Onze Ap komt uit het asiel, we moesten hem sowieso 3 keer over een periode van 2 weken komen opzoeken om te kijken of het klikte. Ik ben toen iedere dag geweest en mijn man heeft de officiele 3 keer gedaan. Het verhaal van de vorige eigenaar klopt in onze ogen niet. Volgens ons wist hij dat hij kanker had en is hij daarom weggebracht. Hij heeft bij ons 1 keer een tumor gehad (een maand nadat we hem uit het asiel hadden) en dat kostte ons 850 euro. Nu heeft hij (na 2 jaar) nog steeds geen tumor dus wr hebben goede hoop. Ook denken wij dat hij is mishandeld, hij is bang voor de dweil en de slang van de stofzuiger. Als mijn man in het begin al naar hem wees en zijn stem verhefde lag hij al op zijn rug, arm ding! Maar nu issie minder bang en heel lief!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:45

Niet de beste foto
Weg

Laatst aangepast door Sam op ma 17 dec 2012 - 9:53; in totaal 1 keer bewerkt
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:49

Een hele andere! Die van jullie staat hoger op zijn pootjes en is veel slanker. Wij hebben geloof ik een bearcoat sharpei, die zijn molliger en hariger. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:50

Heeft ook heel ander koppie, grappig om het verschil zo te zien! Die mijn vriend liefste wil is die pluizige met meeste rimpels.

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:52

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 190287_1654524328336_7662521_n
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:53

I love you

Gast
Gast

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:53

Niet om je te ontmoedigen Pippa, maar denk er echt echt echt goed over na.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:54

Sam schreef:Niet om je te ontmoedigen Pippa, maar denk er echt echt echt goed over na.

Dat gaan we tegen die tijd ook zeer zeker doen, kan nog wel wat jaren duren ook en we moeten er beide voor de volle 100% achter staan, anders gebeurd het sowieso niet.

Gast
Gast

Bericht  Star007 ma 17 dec 2012 - 9:54

-Wat voor hond hebben jullie? Kruising Cocker spaniel/shitzu zeiden ze, maar uit zijn uiterlijk haal je dat niet.
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? Op dagen dat ik / mijn man thuis is , of als ik een late dienst heb, wandelen we 4 x per dag 10 min/15 min. Zo nu en dan lekker naar het park, en dan zijn we een uurtje daar ofzo. Als ik een dagdienst moet werken ( en mijn man is dan dus ook de hele dag weg) , wandelen we 3x. Gelukkig heb ik best vaak vrij of late diensten of komt ik uit de slaapdienst om 10.30.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Ligt aan de brokken. Hij krijgt B.onzo brokken , kosten volgens mij 3 euro per zak. Je doet er ongeveer 1,5 week mee. Dan heb je nog de kosten voor koekjes, botten, ontwormingskuren etc. Het eerste jaar was het duurste. Volgens mij 130 euro ofzo aan vaccinaties. weet het niet meer zeker. Nu gaan we eigenlijk nooit meer naar de dierenarts, of er moet iets zijn natuurlijk. Hou ook rekening met de hondenbelasting! Dat is per gemeente verschillend.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? 9 uur, maar echt niet dagelijks! Hij zit in de gang met zijn mand , speeltjes en eten en drinken als wij weg zijn. Dus hij kan gelukkig dan wel rondlopen. Hij mag niet in de woonkamer als wij weg zijn, aangezien hij al eens alles kapot heeft gekauwt in ons oude huis ( deurstijlen, plinten , stoelpoot etc.) Plus daarbij mag hij niet op onze stoffen bankstel, en dat doet hij dan dus juist wel haha.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Geen. We hebben zelf veel met hem geoefend. Doe ik trouwens nog steeds.

Het is echt een lief beestje, maar o wat heb ik me vergist in het werk wat je hebt met al die hondenharen Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 394967 Vergeet dat ook niet Very Happy

Laatst aangepast door Star007 op ma 17 dec 2012 - 10:30; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 10:00

O Star dat lijkt wel een markiesje.
Wat een leuk hondje!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:01

Peachy schreef:Mijn vriend en ik hebben besloten dat er over een tijd (na veel inlezen) een hond mag komen hier. Het zal dan niet om een pup gaan, maar het wordt een hond uit het asiel/opvang (liefst middelgroot). Nu heb ik eigenlijk een paar vragen, waarbij ik jullie ervaringen wil horen.

- Wat voor hond hebben jullie? Een chihuahua
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? Nu het wat kouder is minder dan wanneer het warmer is. Nu lopen we zo'n 3 keer per dag een minuut of 10 met hem. In de zomer houdt hij het langer vol en lopen we ook vaker met hem.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Op zich valt het qua voer mij heel erg mee. We geven hem Orijen brokken, best duren brokken, maar we doen echt heel lang met een zak. Verder heb koop ik geregeld trainingssnoepjes (maar ook dat zijn de kosten niet), gedroogde pens en nieuwe speeltjes. Een paar keer per week krijgt hij vers vlees, dat koop ik altijd in het groot in. En verder koop ik 1 keer in de zoveel tijd dingen als een tandenborstel, hondentandpasta, wormenkuur, anti-vlooienspul etc. En daarnaast komen er natuurlijk de dierenarts kosten bij. Kortom, lastig te zeggen wat het per maand kost... Ik kan alleen maar zeggen dat het mij is meegevallen qua kosten.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? Hij is maximaal een uur of 5 alleen, dat is wel echt uitzondering. Als het even kan gaat hij mee als we/ik weggaan.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Tot nu toe alleen puppycursus. Als het weer wat warmer is buiten gaan we verder met gehoorzaamheid.
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen? Nee dat heb ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Star007 ma 17 dec 2012 - 10:03

Sam schreef:O Star dat lijkt wel een markiesje.
Wat een leuk hondje!

Heb het eens gegoogelt , en lijkt er inderdaad wel op. Hij is wel een stuk kleiner, meer formaat ( en energie ) van een jack russel
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 10:05

Star007 schreef:
Wat een leuk hondje!

Heb het eens gegoogelt , en lijkt er inderdaad wel op. Hij is wel een stuk kleiner, meer formaat ( en energie ) van een jack russel

Tip tegen het slopen: geef hem een gevulde kong of een snackbal.
Mooie afleiding Wink en goede braintraining.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 10:05

Wat een leukerd Star! Is het nog een jonge hond?

Gast
Gast

Bericht  Star007 ma 17 dec 2012 - 10:15

Sam schreef:
Star007 schreef:
Wat een leuk hondje!

Tip tegen het slopen: geef hem een gevulde kong of een snackbal.
Mooie afleiding Wink en goede braintraining.

Dat hebben we toen hij nog in zijn sloop-fase zat, allemaal al uit de trucendoos gehaald Wink Hij sloopt nu ook eigenlijk niets meer, maar vind het vooral niet nodig dat hij op de banken gaat liggen. Vind het zo vies op stoffen banken. Ook heb ik geen zin om telkens al het speelgoed van mijn dochter op te ruimen voordat ik weg moet. Want dat pakt hij dus wel.
Soms laat ik hem wel alleen in de huiskamer, als ik even vlug een boodschap moet doen ofzo.

@Nyah: Hij is bijna 4, maar heeft nog een jeugdig uiterlijk Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 394967 .Ookal heeft hij al wat grijze haren in zijn staart haha.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Star007 ma 17 dec 2012 - 10:18

*

Dit is Z. 2,5 jaar geleden Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 3 561177

Laatst aangepast door Star007 op ma 17 dec 2012 - 10:29; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 10:21

Ziggy is echt heel leuk!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 10:22

Wat een lief droppie!!!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: