Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie van jullie heeft een hond?

+16
Star007
Steep
SoGood
Marin
LDJ
Curious
Winegum
Caribbeanlover
JD
Annie24
mo-lola
Kruidkoek
Fortissimo
Verona
Rush
Sam
20 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een hond? Empty Wie van jullie heeft een hond?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 23:46

Mijn vriend en ik hebben besloten dat er over een tijd (na veel inlezen) een hond mag komen hier. Het zal dan niet om een pup gaan, maar het wordt een hond uit het asiel/opvang (liefst middelgroot). Nu heb ik eigenlijk een paar vragen, waarbij ik jullie ervaringen wil horen.

- Wat voor hond hebben jullie?
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit?
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand?
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen?
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen?
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan?
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een hond? Empty Re: Wie van jullie heeft een hond?

Bericht  Sam vr 14 dec 2012 - 0:31

Peachy schreef:Mijn vriend en ik hebben besloten dat er over een tijd (na veel inlezen) een hond mag komen hier. Het zal dan niet om een pup gaan, maar het wordt een hond uit het asiel/opvang (liefst middelgroot). Nu heb ik eigenlijk een paar vragen, waarbij ik jullie ervaringen wil horen.

- Wat voor hond hebben jullie? Kruising van labrodor met fox
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? Op werkdagen: Ik smorgens heel vroeg een kwartier aan de lijn, vriend voor zijn werk een half uur los, ik na mijn werk een uur los en dan voor we naar bed gaan nog. Op vrije dagen zijn er langere wandelingen en vaker.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Dat weet ik niet precies. Koop een keer per 3 mnd voor 50 euro versvlees. Koekjes enzo koop ik ook regelmatig in grote hoeveelheid, zal iets van 20 euro per maand zijn. Dierenartskosten als het nodig is..
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee, wij sparen elke maand 10 euro op een speciale rekening Wink de dure dingen die onze hond heeft ondergaan zouden toch niet verzekerd zijn. Enten doe ik ook niet meer na de eerste 1.5 jaar. Dus vind een verzekering onzin.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? 8 uur, maar dit is wel naa heel veel opbouwen en maximaal 3 dgn per week.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Gehoorzaamheid, funcursus.
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen? Nee.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 0:33

Onze hond komt alleen buiten op het erf, dus daar heb je niet zoveel aan denk ik, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Verona vr 14 dec 2012 - 1:24

- Wat voor hond hebben jullie? Een Franse Bulldog
Wij laten haar 3 of 4x uit, ligt er een beetje aan hoe we met werk zitten. Meestal zitten daar 2 grotere wandelingen bij van een half uur of langer en 2 kortere van 10 minuten.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Dat ligt er aan wat voor een voer je wilt gaan geven. Wij geven Carnibest (Vers vlees), dat is vrij prijzig en wij hebben een verzekering, daarmee zijn wij 95 euro in de maand aan haar kwijt.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Wij hebben een verzekering bij de kruidvat, dat was toen de goedkoopste en de beste.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? Meestal is ze hier maar max 4 uur alleen, maar heel soms komt het voor dat ze 6 uur alleen zit. Dat komt trouwens echt maar 1x in de maand voor.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Mijn vriend heeft een paar lessen met haar gedaan, maar vond er niks aan en is er toen mee gestopt. Inmiddels luistert ze als de beste.
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen? Ik heb alleen ervaring met het uitlaten van asielhonden. Voordat wij een hond hadden gingen wij vaak op onze vrije dag 's middags een hond uitlaten.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 1:42

Peachy schreef:Mijn vriend en ik hebben besloten dat er over een tijd (na veel inlezen) een hond mag komen hier. Het zal dan niet om een pup gaan, maar het wordt een hond uit het asiel/opvang (liefst middelgroot). Nu heb ik eigenlijk een paar vragen, waarbij ik jullie ervaringen wil horen.

- Wat voor hond hebben jullie? JackRussel zwart/bruin
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit?ze gaat drie keer perdag uit even laten plassen enz, grotere wandeling 2 keer per week minimaal
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Oef niet zoveel.. Die van ons eet twee keer per dag een klein beetje brokken meer niet, je hebt daarnaast wel de jaarlijkse hondenbelasting en inentingen
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen?max 6 uur overdag (ongeveer)
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Puppycursus, EG en VEG
[b]

Gast
Gast

Bericht  Fortissimo vr 14 dec 2012 - 2:34

- Wat voor hond hebben jullie? Kooikerhondje (Mijn ouders dan)
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? 2x per dag, 's morgens vroeg en 's avonds na het eten. Tussendoor gaat hij wel naar buiten in de tuin.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? 30 euro? Onze hond eet alleen brokken en soms van die sticks voor zijn tanden.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? 1 dag
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Alleen puppycursus
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen? Nee, wij niet.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 4:43

bastaardje

we wonen buitenaf, dus hij kan naar buiten wanneer hij wil. Hij is 4 á 5 keer per dag tussen de 10 en 15 minuten buiten. Op zondag neemt mijn vader m vaak mee voor een lange wandeling.

5 euro ofzo? Zak voer van 10 euro doen we een jaar mee, water en heel af en toe dierenarts

nee

maximaal 8 uur, maar meestal korter

geen

-

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 4:53

Ik doe toch mee, mijn hondje is net drie maanden dood, maar heb m heel lang gehad en hij kwam uit het asiel dus misschien heb je toch iets aan mijn antwoorden?

Een Jack Russel
Ik wandelde vier a vijf keer per dag waarvan minstens twee keer minimaal een half uur.
Als je de hondenbelasting en de mogelijke kosten van de dierenarts niet meerekent (mijn hondje was gelukkig tot het einde gezond) misschien een tientje. Jack Russels eten niet zoveel, maar hij kreeg ook wel eens iets lekkers, een vers bot, of een nieuw speeltje.
Nee, mijn hond was net 2 jaar toen ik hem uit het asiel haalde en dat maakte het vrij duur om hem te verzekeren, en de meeste dingen worden niet eens fatsoenlijk vergoed. Ik heb het geld wat ik daaraan kwijt geweest zou zijn per maand altijd apart gezet en ik had na zijn dood nog geld over.
Mijne ging bijna overal mee naartoe, alleen als ik naar de winkel of het centrum ging niet, dus een uurtje of twee, en ik denk dat ik m maximaal zes keer per jaar meer dan vier uur alleen liet, wat prima ging (ik ben overbezorgd)
Ik ben met mijn hondje meermaals op gedragstherapie gegaan, omdat hij toch wel gevolgen ondervond van zijn jonge leventje voor en in het asiel
Mijn hondje kwam uit het asiel. Begrijp me goed, ik heb nog geen seconde spijt maar hij was wel behoorlijk beschadigd, achteraf bekeken, door de moeilijke tijd die hij had doorgemaakt voordat hij bij mij kwam (mishandeld)>
Toch zou ik zo weer een hond uit het asiel willen. Het kost trouwens eenmalig ongeveer 100 euro. Je kunt kijken op www.dierenasiels.com om te zien of er bij jou in de buurt hondjes zitten die bij jullie passen. Eerst kennis gaan maken en kijken hoe de interactie is, is wel verstandig. Probeer ook zoveel mogelijk te weten te komen over het leven van het hondje voordat het in het asiel terecht kwam....Als het al enkele jaren oud is, kijk dan of je ermee mag wandelen, of het al basiscommando's kent en of het met mensen/kinderen/andere dieren kan.

Gast
Gast

Bericht  Kruidkoek vr 14 dec 2012 - 5:04

*Mix van een boxer, labrador en nog iets, ouders zijn niet bekend.

* 's ochtends vroeg (07:00) laat mijn vriend haar even snel 10 minuten uit zodat de haar eerste plas kwijt kan. Als ik thuis ben ga ik rond 09:00 20 minuten met haar lopen. Als ik uit een slaapdienst kom ben ik rond 10:00 uur thuis en loop dan met haar. Afhankelijk van het weer gaan we begin of eind middag naar een losloopgebied vlakbij waar ze zeker 3 kwartier aan het rennen/spelen met andere honden is. Mijn diensten beginnen 's middags en dus ik ga rond 15:00 uur van huis, mijn vriend is rond 17:00 uur thuis en die gaat dan nog een stuk met haar lopen. Later op de avond rond 20:00 en voor het slapen tussen 23:00 en 00:30 wordt ze nog een keer kort uitgelaten. Als mijn vriend en ik allebei thuis/vrij zijn gaan we vaak lange stukken met haar wandelen of gaat ze met ons mee als we ergens op bezoek gaan ofzo. Daarbij wonen wij vrijstaand in het bos en als het mooi weer is en mijn vriend of ik (of we allebei) thuis zijn, dan staat de tuindeur open en scharrelt ze lekker los buiten/rondom het huis, dus naar binnen of buiten wanneer ze wil.

* Ze doet een maand met een 15kg van Royal Canine en die kost 28 euro, verder zijn we ongeveer 10 euro per maand kwijt aan kauwbotten, koekjes.

* Nee, vind ik onzin. Vaak ben je veel meer kwijt aan de maandelijkse verzekering dan de jaarlijkse kosten zoals inenting, eventuele castratie/sterilisatie.

* Maximaal 6 uur, ze kan het misschien wel langer volhouden maar die 6 uur is voor mijn vriend en mij de max, komt ook omdat ze nog jong is.

*Gehoorzame hond 1, Gehoorzame hond 2, Behendigheid voor beginners en nu bezig met behendigheid gevorderde hond.

* Onze hond komt uit Spanje, is daar in beslag genomen bij een baas waar ze mishandeld en verwaarloosd werd. Eigenlijk ben ik tegen honden/beesten uit het buitenland halen maar we waren al 1,5 jaar in verschillende asiels op zoek geweest naar een leuke hond die we maar niet vonden en toen kwam onze huidige hond toevallig op ons pad. (www.dierensteunlavida.nl)
Wie van jullie heeft een hond? 556704_253100181485263_435762287_n

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  mo-lola vr 14 dec 2012 - 8:15

Wij hebben een engelse bulldog.

5 x per dag om 7.00 laat mijn vriend haar uit en ik doe het dan om 10.00 uur van een half uurtje dan om 13.00 ga ik een uur wandelen met der en om 18:30 gaat mijn vriend met der naar buiten ook half uurtje en om 23.30 even na de overkant.

Wij zijn ongv rond de 35 euro kwijt qua voer en koekjes dan heb ze nog speeltjes maar die reken ik niet mee die krijgt ze niet elke maand nieuw.Qua dierenarts kosten zijn wij wel een hoop kwijt geweest qua ogen en elk jaar inentingen maar daar hebben we een potje voor elke maand storten we een bedrag.

Nee de helft word niet vergoed voor een engelse bulldog.

1e keer hooguit 3 a 4 uurtjes maar soms ook wel eens 8 a 10 uur maar vraag ik wel altijd of me schoonzus haar even wil uitlaten voordeel is dat ze eind van onze straat woont en het niet erg vind om te doen kan ze niet dan gaat ze naar mijn ouders of vrienden van ons.

Puppycursus Gedrag & Gehoorzaamheid 1 Gedrag & Gehoorzaamheid 2.

Ik heb daar geen ervaringen mee.

Wie van jullie heeft een hond? Foto-LPDEABK6
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 vr 14 dec 2012 - 8:36

- Wat voor hond hebben jullie? Franse Bulldog
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? we zijn hooguit een half uur met haar buiten. Ze heeft een hekel aan wandelen en een rondje om het woonblok is genoeg. Als we haar al zover krijgen... laughcry Ze ligt veel liever dicht tegen ons aan of lekker in haar mand/op een kussentje.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? we zijn 100 euro kwijt aan medicijnen en 40 euro aan voeding.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Ja, bij Petplan. We betalen nu 24 euro per maand, maar halen dat er (helaas) ruimschoots uit doordat we minimaal 1300 per jaar declareren.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? Op maandag en dinsdag zit ze alleen van 11.30 uur t/m 18.00 uur. Verder hooguit 2 uurtjes als we bv even naar de stad gaan en een halfuurtje voor wat boodschapjes. Als we echt een hele dag weggaan van 's morgens vroeg tot 's avonds laat (bv dagje pretpark ofzo) dan brengen we haar bij mijn ouders of die komen naar ons huis toe om haar gezelschap te houden.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? gewoon een beginnerscursus, maar dat heeft niets geholpen Laughing
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen? nee, sorry.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD vr 14 dec 2012 - 14:48

- Wat voor hond hebben jullie? een golden retriever reu van 10 jaar oud.
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? we laten hem 4 a 5x per dag uit. We proberen sowieso 1x per dag een flink stuk met hem te lopen (van een halfuur ongeveer) en verder zijn het rondjes van 15 minuten. Hij wordt wat oud, en heel veel langer begint wat teveel te worden. Daarnaast gaan we zo'n 2 a 3x per week naar park/strand/bos/duinen.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? eigenlijk alleen zijn voer, 1 zak van 15 kg per maand . zo'n zak kost (in ons geval) 37,50.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? nee, hebben wij niet.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? Hij is amper alleen omdat ik overdag werk en mijn vriend 's avonds. Soms overlapt het elkaar 2 uurtjes, en hij is wel eens een avond alleen als wij samen op stap gaan.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Geen. We kregen hem toen hij 9 was, en hij was al getraind.
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen? Wij hebben onze hond uit het asiel, en hoe leuk een pup me ook lijkt, ik zou de volgende keer weer een hond uit het asiel halen. Wij hebben het echt getroffen met onze asielhond, we vragen ons tot op de dag van vandaag nog steeds af waarom hij in het asiel gedumpt is. Wij keken van te voren al af en toe op de website van asiels in de buurt, en toen we zijn foto zagen waren we verliefd. Meteen het asiel gebeld, en hem dezelfde dag nog opgehaald. Hij kostte 100 euro, maar dit is afhankelijk van de grootte van de hond. (in ons asiel tenminste). Ons asiel werkt ook met een proeftijd van 2 weken. Klikt het niet, dan kun je hem binnen 2 weken terugbrengen en krijg je je geld terug..... gelukkig was dat bij ons niet aan de orde. Op de website van het asiel staat vaak ook al een hele karakteromschrijving van de hond (of hij alleen kan zijn, met kinderen kan, gedrag naar andere honden toe etc).

op www.ikzoekbaas.nl zie je een overzicht van alle dieren die in asiels aangeboden worden.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 0:29

Bedankt voor alle informatie! Ben het op mijn gemak aan het doorspitten. Bij diegene die een hond uit het asiel hebben: Kijken ze voor het herplaatsen of de hond bij je gezinssituatie past? Dat lijkt mij namelijk ontzettend fijn, aangezien zij de hond iets beter kennen en wij daar nog niet echt kijk op hebben.

Gast
Gast

Bericht  JD za 15 dec 2012 - 12:20

Bij ons werd dit naar mijn mening niet erg gecontroleerd. Ze vroegen alleen of wij allebei werkten, en toen ik uitlegde dat hij 's avonds werkt en ik overdag, vonden ze het wel prima.
Overigens hoeven ze je hond bij het asiel niet persé goed te kennen...onze hond heeft er maar 2 dagen gezeten en toen haalden wij hem al op.

Na een maand ofzo kwam er trouwens wel iemand langs van het asiel, bedenk ik me opeens. Ze kwam aan huis om te kijken of we goed voor hem zorgden, of de klik er was etc. Dat vond ik wel heel goed, maar vind dat de hond heel erg makkelijk mee werd gegeven.

Weet je al wat voor (soort) hond jullie willen?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 22:26

Ik had inderdaad wel verwacht dat er meer gelet werd op thuissituatie/karakter hond. Nee, we weten nog niet precies wat voor soort hond. Liefst maatje labrador (middelgroot is dat toch?) en een hond die wel in is voor een fikse wandeling of rondje fietsen, maar niet gelijk hyperactief is als we een dagje niet lang kunnen lopen buiten. Daarnaast liever geen jachthond of erg waakse hond.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 22:36

Maar een labrador heeft wel elke dag een bepaald aantal minuten beweging nodig en dat is niet weinig. Het feit dat de hond, want dat doen labradors en golden retrievers, zich neerlegt bij minder beweging 'omdat het nu eenmaal zo is' betekent niet dat ie de beweging niet eigenlijk nodig heeft...

Ik bedoel niet dat jullie nooit van plan zijn te gaan wandelen, maar ik denk wel dat als je al weet dat je meerdere dagen per week niet toekomt aan een echte stevige lange wandeling, je beter kunt kiezen voor een ras dat minder beweging nodig heeft.....

Bij het asiel waar mijn hond vandaan kwam werd wel gekeken of de hond bij je gezinssituatie paste.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 16 dec 2012 - 22:42

Peachy, ik heb veel organisaties op FB die ex zwerfhonden die anders geen thuis krijgen hier heen halen. Is dat wat voor je? Zo ja, pm mij even , dan kan ik je verder helpen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 16 dec 2012 - 23:40

- Wat voor hond hebben jullie? Keeshond
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? 4x per dag een kwartier
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Qua voeding? Geen idee. Hij doet er erg lang mee.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee, aangezien oudere hond niet in aanmerking komen omdat ze vaker wat hebben. Ik heb zo''n verzekering wel eens gemaild dat ze onderscheid maken en dat dat niet fair is. Nooit wat terug gehoord.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? 5 a 6 uur, hij kan langer, maar dat wil ik hem niet aandoen.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Geen
Wij hebben er een. Wat wil je weten? Pmen mag ook.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Winegum ma 17 dec 2012 - 0:21

Ik vind het logisch dat de verzekering onderscheid maakt tussen de leeftijd van honden. Een oudere hond heeft statistisch gezien meer kans om ziek te worden, gebruik te moeten maken van de verzekering.

Voor een oudere auto betaal je ook meer aan verzekering dan voor een jongere auto.
Als je later gebruik gaat maken van een begrafenisverzekering moet je ook meer premie per maand betalen dan wanneer je begint met betalen als je 18 bent.

De kans is nou eenmaal groter dat je sneller aanspraak moet maken op de verzekering. Daar moet je dan eerst voor betalen. Anders kunnen de verzekeringen niet blijven bestaan als ze meer geld moeten uitgeven dan ze ontvangen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Curious ma 17 dec 2012 - 0:42

- Wat voor hond hebben jullie? Border Collie van 2,5 jaar oud
- Hoe lang wandelen jullie per dag met de hond en hoe vaak laat je hem uit? Border collies hebben veel energie en dus ook veel wandeling nodig. Ik zou zeker letten op wat voor hond je kiest en of dat past bij je dagelijkse mogelijkheden. Als onze hond zijn energie niet kwijt kan wordt hij ZEER vervelend en zelfs agressief (keer ziek geweest en toen merkte ik dat al meteen terwijl vriend wel met hem wandelde).

Vriend wandeld sochtends vroeg bij opstaan met hem. Als ik op sta (tussen 11 en 13 uur) wandel ik er weer mee. Smiddags wandel ik ook nogmaals. Voor het avondeten maakt vriend lange wandeling (min. 45min). Na het eten wandeling. Tegen half 10 een wandeling, en voor het slapen gaan een wandeling. Op vrije dagen van vriend wandelen we vaak naar de bossen voor grote wandeling. Hond is per dag zeker 2 uur aan het wandelen en is daarnaast ook veel buiten in de tuin. S'avonds wel binnen bij ons.
- Hoeveel kost een hond ongeveer per maand? Wij bestellen versvlees bij lo.tgering. Kost ons ongeveer een euro per dag. Hond (23kilo, eet ong. 500 gram per dag aan versvlees) doet het daar heel goed op, stukke beter als (dure) brokken. We bestellen daar ook mergpijpjes en andere botjes die hij heerlijk vind. Qua andere kosten als dierarts hebben we tot nu toe niet veel uitgegeven. 1 x per jaar entingen (wij doen ook voor het buitenland, maar niet voor de kennel) kost ons rond de 50 euro. En 1 keer heeft hij oormijt gehad en 1 keer allergische reactie op iets waardoor hij medicijnen kreeg en de dierarts consultkosten had. Dat was elke keer rond de 50 euro ook totaal.

Als je je hond wilt laten castreren of sterilliseren kost dat best wel wat geld. En ook de eenmalige kosten die je in het begin hebt zijn best flink (bench, riemen, halsbanden, speeltjes, kam, nagelknippertje, hondenkussen, hondenhok voor buiten etc.), die moet je zeker niet vergeten.
- Hebben jullie een hondenverzekering en zo ja, waar heb je die genomen? Nee, heb niet het idee dat dat zo nodig is. Wij betalen wel wat nodig is en rennen niet zo snel naar de dierenarts. Maar heb het ook nog nooit echt uitgezocht.
- Hoe lang laten jullie de hond maximaal alleen? 5 a 6 uur. Maar over het algemeen gaat hij bijna altijd mee. En zo niet, dan is hij buiten.
- Wat voor cursussen hebben jullie met de hond gedaan? Puppycursus (twee keer bij verschillende clubs), EG, VEG, behendigheid A en B,
- Wie heeft er ervaring met asielhonden en kan daar wat meer over vertellen?Wij hebben een hond uit een kennel.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  JD ma 17 dec 2012 - 0:55

@pinkcoulho, dat hangt er natuurlijk ook maar net vanaf hoe oud de golden retriever/labrador is. Toen wij die van ons uit het asiel haalden was hij 9, nu inmiddels 10. Wij lopen echt niet veel met hem, maar aangezien hij al op leeftijd is is dat wel prima zo. In het bos/strand kan hij oneindig doorrennen, maar na een gewoon rondje van een kwartier is de koek wel op.

@peachy, mocht je om te proberen eens een leuke leen-golden retriever willen lenen....Wink
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 1:01

Winegum schreef:Ik vind het logisch dat de verzekering onderscheid maakt tussen de leeftijd van honden. Een oudere hond heeft statistisch gezien meer kans om ziek te worden, gebruik te moeten maken van de verzekering.

Voor een oudere auto betaal je ook meer aan verzekering dan voor een jongere auto.
Als je later gebruik gaat maken van een begrafenisverzekering moet je ook meer premie per maand betalen dan wanneer je begint met betalen als je 18 bent.

De kans is nou eenmaal groter dat je sneller aanspraak moet maken op de verzekering. Daar moet je dan eerst voor betalen. Anders kunnen de verzekeringen niet blijven bestaan als ze meer geld moeten uitgeven dan ze ontvangen.

Maar ik vind het best raar dat ze helemaal geen verzekering voor haar hondje kan krijgen. Meer premie betalen zou logischer zijn lijkt mij..

Gast
Gast

Bericht  Winegum ma 17 dec 2012 - 1:05

_Jackie schreef:
Winegum schreef:Ik vind het logisch dat de verzekering onderscheid maakt tussen de leeftijd van honden. Een oudere hond heeft statistisch gezien meer kans om ziek te worden, gebruik te moeten maken van de verzekering.

Maar ik vind het best raar dat ze helemaal geen verzekering voor haar hondje kan krijgen. Meer premie betalen zou logischer zijn lijkt mij..
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in, dat ze helemaal niet in aanmerking kan komen voor een verzekering. Het kan zijn dat sommige je weigeren. Dat gebeurd ook bij bijvoorbeeld aanvullende verzekeringen van de zorg, omdat je dan een te groot risico bent. Maar er zullen er vast wel zijn die je wel accepteren.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 4:59

JaneDoe schreef:@pinkcoulho, dat hangt er natuurlijk ook maar net vanaf hoe oud de golden retriever/labrador is. Toen wij die van ons uit het asiel haalden was hij 9, nu inmiddels 10. Wij lopen echt niet veel met hem, maar aangezien hij al op leeftijd is is dat wel prima zo. In het bos/strand kan hij oneindig doorrennen, maar na een gewoon rondje van een kwartier is de koek wel op.

@peachy, mocht je om te proberen eens een leuke leen-golden retriever willen lenen....Wink

Maar dat stond er niet bij he..... Natuurlijk moet je met een bejaarde hond geen uren gaan wandelen, maar ik doelde nu even op het ras in het algemeen, en niet op de leeftijd.
Het is gewoon zo dat een heel aantal hondenrassen veel beweging nodig hebben, en als de dagdagelijkse planning dat niet toelaat kun je dus beter een ander ras aanschaffen. Plus, de Golden in mijn familie was op 9 jarige leeftijd ontzettend fit en moest toen echt minimaal 4x per dag mee waarvan 1 keer een half uur en 1 keer meer dan een uur....

Gast
Gast

Bericht  LDJ ma 17 dec 2012 - 5:08

Wij hebben een Duitse Herder.

Wij laten haar zo'n 4x per dag uit als we thuis zijn en hoe lang we met haar wandelen is verschillend. Het is al een oudje, dus heel lang echt lopen houd ze niet meer vol.
Als we haar meenemen naar mijn schoonouders kan ze daar lekker buiten lopen en dan geniet ze volop. Met een stok is ze al snel blij.

Denk zo'n 50 euro voor voer en lekkers.

Nee.

Momenteel is ze bijna niet alleen, maar max is ze wel zo'n 6 uur alleen thuis geweest.

Wij niks, maar met een volgende hond, dan willen we graag een pup gaan we zeker cursussen doen.

Onze hond hebben we geadopteerd. We hebben haar nu een jaar, ze is 12.
Voor ons is dit heel goed bevallen, ook omdat we wilden kijken hoe ons leven eruit zou zien met een hond. Het is een hele lieve, makkelijke hond die geen vlieg kwaad doet.
Wat wil je precies weten?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: