Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie van jullie heeft een hond?

+16
Star007
Steep
SoGood
Marin
LDJ
Curious
Winegum
Caribbeanlover
JD
Annie24
mo-lola
Kruidkoek
Fortissimo
Verona
Rush
Sam
20 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Empty Re: Wie van jullie heeft een hond?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 5:09

Als wij een huis met tuin hebben later, komt er bij ons een Sharpei I love you

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Dierenkaart-sharpei-puppies

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Empty Re: Wie van jullie heeft een hond?

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 5:16

Aww ziet ie wel iets, Pippa?

Ik wil heel graag een Australische Herder, die vind ik er zo lief en mooi uit zien, met die bijzondere kleuren! (ze hebben ook heel vaak één blauw en één bruin oog).

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Australian-Shepherd-Puppies-For-Sale

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Bvdb-australischeherder

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 20070901-2

Kijk nou, met die kleuren, alsof ze verkeerd door de verfpot zijn gelopen.. TE LIEF

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 AustralianShepherdBlueMerleCopperWhiteRivalsEchoesOsotoGari2

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 20081219185791_P1010005k.JPG_w450

Bij m'n vader hebben we een Duitse Staande Draadhaar, dat vind ik ook echt prachtige beesten. Maar die hebben ook heel erg veel beweging nodig. Gelukkig wonen ze vlak bij een bos.

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Duitse_staande_hond_draadhaar

Later, 'later', dat klinkt zo leuk, wil ik ook echt heel graag een hond en vlakbij 't bos en strand wonen en dan heerlijk wandelen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 5:18

Haha, ze kunnen gewoon onder de rimpels doorkijken toch? Ik zag laatst een Sharpei waar zijn oogleden van gecorrigeerd waren omdat hij bijna niks kon zien anders, echt sneu!

Maar als ze groter zijn is dat minder natuurlijk:

Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 Joy1

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 5:19

Ah ja vooral bij de puppies is dat misschien zo extreem. Die van je laatste foto lijkt wel wat op een zeehondje met z'n snuitje!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 6:48

Pippa denk ajb na over de sharpei. Zijn moeilijke honden.
Hebben er ook een.

En Marin, de Australian Shepherd heeft nog meer beweging nodig dan de Duitse Staande. Ze zijn wel prachtig.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 6:53

Nog meer reden om dichtbij het bos te gaan wonen Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover ma 17 dec 2012 - 6:55

Winegum schreef:
_Jackie schreef:
Winegum schreef:Ik vind het logisch dat de verzekering onderscheid maakt tussen de leeftijd van honden. Een oudere hond heeft statistisch gezien meer kans om ziek te worden, gebruik te moeten maken van de verzekering.

Voor een oudere auto betaal je ook meer aan verzekering dan voor een jongere auto.
Als je later gebruik gaat maken van een begrafenisverzekering moet je ook meer premie per maand betalen dan wanneer je begint met betalen als je 18 bent.

De kans is nou eenmaal groter dat je sneller aanspraak moet maken op de verzekering. Daar moet je dan eerst voor betalen. Anders kunnen de verzekeringen niet blijven bestaan als ze meer geld moeten uitgeven dan ze ontvangen.

Maar ik vind het best raar dat ze helemaal geen verzekering voor haar hondje kan krijgen. Meer premie betalen zou logischer zijn lijkt mij..
Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in, dat ze helemaal niet in aanmerking kan komen voor een verzekering. Het kan zijn dat sommige je weigeren. Dat gebeurd ook bij bijvoorbeeld aanvullende verzekeringen van de zorg, omdat je dan een te groot risico bent. Maar er zullen er vast wel zijn die je wel accepteren.

Ik lees het ff snel en weet niet of je mij bedoeld. Zo ja, wij komen niet in aanmerking dat heeft de DA ook gezegd en het feit dat die verzekeringen niet eens de moeite nemen om terug te mailen zegt helaas ook genoeg.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 6:56

Ooit komt er bij ons een Bordeaux dog I love you
Wie van jullie heeft een hond? - Pagina 2 59E755BF-CD43-4A5F-BB11-444C34A3A31A-212-000000118A2DB6DD

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 17 dec 2012 - 6:56

http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/word-lid

Zie hier wat oa een Sharpei voor ellende moet doorstaan! Er zijn zat anderen rassen dus kies liever een ander.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 6:56

Marin schreef:Nog meer reden om dichtbij het bos te gaan wonen Wink

Dat is een heel goede reden! Wink
Wonen wij ook, is heerlijk.

Ik zou zelf alleen nooit zo'n hyperactieve hond willen (kelpie, border, australian sheperd, omdat die niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk veel uitdaging nodig hebben.
Liever een ras dat genoegen neemt met wat minder.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 6:58

Caribbeanlover schreef:http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/word-lid

Zie hier wat oa een Sharpei voor ellende moet doorstaan! Er zijn zat anderen rassen dus kies liever een ander.

Dat van dat eczeem is de grootste kul, mits bij een goede fokker vandaan en dus geen overdreven rimpels. Ook de rimpelverzorging is onzin.
Dat van die ogen klopt wel. Oogleden moeten bv op jonge leeftijd vaak al geniet/gehecht worden, omdat ze anders niks zien.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  JD ma 17 dec 2012 - 8:21

Ohhhh Marin! Ik ben verliefd I love you I love you
Wat een superschattige honden zijn dat! Zullen vast héél duur zijn?

Wij hebben trouwens ook bewust gekozen voor een oudere hond uit het asiel. Ik had nog nooit een hond gehad, en durfde het niet aan om meteen 15 jaar met een hond "opgescheept te zitten", terwijl ik niet wist of ik het wat zou vinden. Natuurlijk is er dan wel een risico op hogere dierenarts kosten omdat het een oudere hond is...
Ik vind het superleuk een hond, maar als deze er ooit tussenuit piept, komt er voorlopig geen hond meer...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 8:58

Ik zie geen artikel staan over Sharpei? Kom alleen op een website over lid worden CB. Maar ik zal me uiteraard heel goed inlezen over het ras, mijn vriend weet er al heel erg veel vanaf, die heeft die droom al heel erg lang. Hoezo zou je het afraden Sam? Ik vind ze echt geweldig en vind het helemaal niet erg om er veel tijd/moeite in te steken ook qua verzorging van de rimpels, en eventueel bij een puppie hem helpen bij zijn oogjes als het nodig is.

Gast
Gast

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:07

Met rimpels en ogen hoef je niks te doen.
Het is het karakter van de hond dat moeilijk is.
Hebben er zelf een (woont nu bij ouders) heel lief beest, maar zou er zelf nooit meer voor kiezen. Zou het jullie eerste hond zijn?

Ook hebben ze veel gezondheidsproblemen, dus een goede fokker is echt van heel groot belang.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:10

Ja, zal zeker op zoek gaan en me laten helpen op zoek naar een goede fokker. Het zou voor mij mijn eerste hond zijn, maar mijn vriend is er altijd mee opgevoed en weet veel van honden af, zijn ouders hebben nu een Duitse Herder.

Gast
Gast

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:14

Ah oke!
Voor de baas is het iig wel een geweldige hond, op dat vlak zit er geen greintje kwaad in.
De onze is al 10 I love you
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:16

In welke zin is het karakter lastig? Tegen andere honden/mensen? Of hoe moet ik dat voor me zien? Ik heb laatst zitten knuffelen met een geweldige lieverd, vind ze zo schattig eruit zien ook! Yes

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:24

Ik heb een Sharpei, ik houd verschrikkelijk veel van hem maar ik raad het iedereen af.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:25

Ze zijn moeilijk op te voeden, hebben een eigen wil. Naar vreemden zijn ze afstandelijk, zoeken alleen toenadering wanneer zij dat willen. Kunnen vaak moeilijk met andere honden, zijn dominant. Maar ook omdat ze vaak aangevallen worden door honden, om hun uiterlijk, kunnen ze agressief worden naar andere honden.
En ja, ze zijn inderdaad schattig.. Maar het karakter zie je daar niet aan af.

Maar nogmaals, voor de baas is het een geweldige hond.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:25

Sogood schreef:Ik heb een Sharpei, ik houd verschrikkelijk veel van hem maar ik raad het iedereen af.

Dat bedoel ik dus Wink
Wel ontzettend goed voor de baas he?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:27

Ik vind wel dat mensen meer naar het karakter en de dingen die de hond nodig heeft moeten kijken, dan naar het uiterlijk.
Dat gebeurt gewoon te weinig.

Niet naar jou bedoelt overigens, Pippa.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:31

O maar daar heb ik mijn vriend voor Sam, het is in zijn voordeel dat ik de hond er zo lief uit vind zien, want ik was nooit zo van de honden, en hij enorm! Hij heeft het helemaal uitgezocht en gelezen en wil inderdaad heel graag een Sharpei, omdat het wel een geweldig beest is, ik ga me pas inlezen als het zover is, want het kan nog wel jaren duren... (Daarom hebben we nu een kat laughcry )

Maar ik ben het met jou eens dat karakter etc. het aller belangrijkste zijn bij de keuze voor een huisdier/ras, omdat je er gewoon goed voor moet kunnen zorgen en het moet bij je passen natuurlijk.

SoGood, waarom raad je het af?

Laatst aangepast door Pippa op ma 17 dec 2012 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 17 dec 2012 - 9:31

Rimpelverzorging is inderdaad onzin. Onze sharpei heeft voornamelijk last van zijn ogen. (wimperrand is naar binnen gegroeid) Hij krijgt eens in de zoveel tijd zware koortsaanvallen (Sharpeikoorts) als we niet tijdig bij de dierenarts zijn kan hij daaraan overlijden. Daarnaast heeft ie veel last van huidproblemen, vooral in de zomer heeft hij ontzettend veel jeuk, korstjes, plekken en ook is hij al een aantal keer geopereerd aan verdikkingen van de huid. Ook heeft hij weleens last van zijn gewrichten, dit kan ook weer koortsaanvallen uitlokken. Die koortsaanvallen zijn trouwens verschrikkelijk. Hij kan dan nauwelijks nog lopen, hij heeft pijn, is helemaal apatisch en weet niet waar hij het zoeken moet. Verder heeft hij hele krappe gehoorgangen, zijn oortjes jeuken heel snel en zitten vaak verstopt, de viezige details zal ik jullie besparen. Daarnaast is hij als pup een aantal keren aangevallen wegens zijn 'boze' uiterlijk. Veel honden denken door de rimpels, de hogere rug en de platte neus dat hij agressief is. Inmiddels is hij ook behoorlijk agressief geworden daardoor op straat, hij gaat nu zelf al in de aanval om zelf niet meer aangevallen te worden, uitlaten is een drama.

Verder is hij de allerliefste en houd ik heel veel van hem, maar voor ons nooit meer een Sharpei. Hoe PRACHTIG hij ook is.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:33

Dat klinkt wel, heftig. Is het bij jullie hond ook pech, dat hij er zoveel last van heeft, of is het wel echt ras eigen? Ik heb er wel over gelezen maar dan gaat het meestal over de rimpels en dat daar wel veel verzorging in gaat zitten om smetting etc. te voorkomen, maar wat jij vertelt heb ik nog niet gelezen. Vind dat wel 'fijn' om te lezen, of nja, je snapt wel wat ik bedoel.

Gast
Gast

Bericht  Sam ma 17 dec 2012 - 9:35

Huidproblemen, gewrichtsproblemen, oorproblemen, oogproblemen.. Heeft onze sharpei ook allemaal.
Meerdere keren aangevallen geweest, daardoor nu ook agressief..

Pff nee.. Ik zou er echt nooit aan beginnen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: