Wie bij de bevalling?
+48
*Troela*
Jade
tweeling
Lonely Goatherd
iloverose
SarahKey
Roodkapje
Parisienne
Shy
mickey
Mamsie
Theezakje13
Océane
CCC
bolus26
Fiwen
Thunder
Susan
Aggi
studiebol
Sophiee
Jezzie
Printje
Slakje
Ella
piertje
Catwoman79
Flip Fluitketel
Happydobby
kwak
Smaragdje
Caroow
Star007
Annie24
Liadan
Purpleflower
Flower_L
smooch
Highway
Bruintje Beer
Puggle
Parel
Tania
Coco
LDJ
Annemie
Muppetje
Linda
52 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wie bij de bevalling?
Als mijn moeder nog geleefd zou hebben dan had ik graag gewild dat ze erbij was. Nu was alleen mijn man erbij.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens mij ben jij wel een zeer prettige 'ondersteuning' / 'hulp' bij een bevalling Ik denk dat jij veel rust en ontspanning kunt brengen (waar mogelijk).Rejoy. schreef:kwak schreef:Rejoy. schreef:`de eerste keer was de vk, kraamhulp en mijn man erbij. De tweede keer was mijn moeder er ook bij, al was ze op het moment van de uitdrijving net bij de oudste.
Ik zou ook nog eens heel graag bij een bevalling willen zijn, lijkt me echt heel bijzonder.
nee, sorry. Je mag hoogstens op D. passen !
Bij D. was alleen mijn man er bij en natuurlijk de VK en de kraamhulp.
Nu hoop ik weer op het zelfde.
hè, niet gelukt... dan begin ik alvast met mijn zusje te indoctrineren.
Bij mij was ook alleen mijn vriend en het ziekenhuispersoneel aanwezig. Bevalling werd geleid door een gynaecoloog, maar ook mijn verloskundige was erbij. Dit is een goede vriendin uit mijn vaders vriendengroep. Zij heeft mij/ons er heel fijn doorheen geleid! In haar vrije nacht is ze toch maar naar het ziekenhuis gekomen.. zo lief!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Bij de eerste: mijn moeder en beste vriendin... last minute kwam de vader ( nu mijn man, toen mijn ex.. its complicated:P) opeens na 7 maanden weer opdagen, hij was er het laatste deel van de bevalling bij en heeft uiteindelijk haar naam nog uitgekozen. Ik ben heel blij dat mijn man er nog bij was, dat hij heeft kunnen zien wat voor pijn bevallen doet etc... Mijn moeder was nog niet zo'n logische keuze, ze is kraamverzorgster (toen) en bemoeit zich met alles... maar goed, ik mocht het niet alleen doen van de verloskundige, het ging psychisch al niet zo lekker. Mijn beste vriendin was toevallig aanwezig toen ik weeen kreeg, we waren die avond lekker uit eten geweest en hielden pyamaparty bij mij thuis. Ik ben blij dat ik zoveel steun van haar heb gekregen heel de zwangerschap dat ik het niet in mijn hoofd zou halen haar niet toe te laten bij de bevalling en de man die niet naar me om keek al die maanden wel. Dat zou ik unfair vinden. Ze is echt een topwijf!
Bij mijn 2e: Kraamverzorgster ( beste vriendin en colleeg van mijn moeder, ken haar al vanaf mijn geboorte) en mijn man en vk. Beviel thuis.
Bij mijn 3e: alleen op het toilet vh ziekenhuis... Mijn man stond buiten en ik riep dat de baby kwam.. hij kon hem nog net opvangen voor hij in de toiletpot viel..
Bij mijn 4e: het hele team + overdrachtsteam van het desbetreffende ziekenhuis. Iets van 8 vpk, paar semi artsen, 2 gyns. Oh en natuurlijk mijn man. Ik vond het 1 groot circus om mijn bed maar begreep het wel. Ze kenden mijn voorgeschiedenis en elke beslissing was er 1 die met het hele team werd gemaakt. Ze maakten daar 32 weken bevallingen ook eigenlijk nooit mee, klein streekziekenhuisje. Leiden en Rotterdam lagen vol en ze wilden ons ivm ons gezin toch in de buurt houden. Anders had het zomaar Groningen kunnen worden.
Bij mijn 2e: Kraamverzorgster ( beste vriendin en colleeg van mijn moeder, ken haar al vanaf mijn geboorte) en mijn man en vk. Beviel thuis.
Bij mijn 3e: alleen op het toilet vh ziekenhuis... Mijn man stond buiten en ik riep dat de baby kwam.. hij kon hem nog net opvangen voor hij in de toiletpot viel..
Bij mijn 4e: het hele team + overdrachtsteam van het desbetreffende ziekenhuis. Iets van 8 vpk, paar semi artsen, 2 gyns. Oh en natuurlijk mijn man. Ik vond het 1 groot circus om mijn bed maar begreep het wel. Ze kenden mijn voorgeschiedenis en elke beslissing was er 1 die met het hele team werd gemaakt. Ze maakten daar 32 weken bevallingen ook eigenlijk nooit mee, klein streekziekenhuisje. Leiden en Rotterdam lagen vol en ze wilden ons ivm ons gezin toch in de buurt houden. Anders had het zomaar Groningen kunnen worden.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Mijn vriend, mijn moeder en de verloskundige.
De eerste keer was de kraamhulp net te laat en de 2de keer was ze er ook op t laatst bij.
De eerste keer was de kraamhulp net te laat en de 2de keer was ze er ook op t laatst bij.
Gast- Gast
Alleen mijn man wil ik erbij hebben, naast het ziekenhuispersoneel uiteraard.
Gast- Gast
Mijn man en dan het ziekenhuispersoneel (de zusters, verloskundige en stagiaire en later de gyn met een stagiaire, heb ze allemaal gehad)
Wou er verder niemand bijhebben, zelfs niet in het ziekenhuis.
Wou er verder niemand bijhebben, zelfs niet in het ziekenhuis.
Printje schreef:Wat mij trouwens wel enorm vervelend lijkt...ik neig toch echt naar thuisbevallen maar op een gegeven ogenblik moet je dan ook de kraamzorg bellen toch, staat er zo'n vreemde daar bij je te staren. De vk ken je tenminste nog maar hup een onbekende aan je bed..vreselijk. Ik vond dat bij de gyn ook al bij R. Opeens zo'n vreemde vent tussen je benen...
In het ziekenhuis heb je denk ik toch kans omeer vreemden lijkt me. Bovendien is de tweede keer de kraamhulp aan de hoge tafel gaan zitten en die kwam daar pas vandaan toen de vk een celstofmatje moest hebben voor de placenta.
Gast- Gast
Parisienne schreef:Volgens mij ben jij wel een zeer prettige 'ondersteuning' / 'hulp' bij een bevalling Ik denk dat jij veel rust en ontspanning kunt brengen (waar mogelijk).Rejoy. schreef:kwak schreef:Rejoy. schreef:`de eerste keer was de vk, kraamhulp en mijn man erbij. De tweede keer was mijn moeder er ook bij, al was ze op het moment van de uitdrijving net bij de oudste.
Ik zou ook nog eens heel graag bij een bevalling willen zijn, lijkt me echt heel bijzonder.
nee, sorry. Je mag hoogstens op D. passen !
Bij D. was alleen mijn man er bij en natuurlijk de VK en de kraamhulp.
Nu hoop ik weer op het zelfde.
hè, niet gelukt... dan begin ik alvast met mijn zusje te indoctrineren.
Bij mij was ook alleen mijn vriend en het ziekenhuispersoneel aanwezig. Bevalling werd geleid door een gynaecoloog, maar ook mijn verloskundige was erbij. Dit is een goede vriendin uit mijn vaders vriendengroep. Zij heeft mij/ons er heel fijn doorheen geleid! In haar vrije nacht is ze toch maar naar het ziekenhuis gekomen.. zo lief!
Geen idee hoe ik zal reageren als iemand op dat moment aan t bevallen is, lijkt we wel heel bijzonder om daar bij te zijn. Hoop dat ik ooit bij de bevalling van één van mijn dochters mag zijn.
Gast- Gast
Alleen mijn vriend en dokters/verpleegers ziekenhuis
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Alleen mijn man (en het noodzakelijke personeel). Was meer dan genoeg.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Mijn man en mijn moeder waren erbij
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Mijn vriend is erbij! Ik wil (denk ik) ook graag dat mijn moeder erbij is. Ik heb haar nog niet officieel gevraagd, omdat ik rustig af wil wachten hoe alles verloopt. Ik denk dat ze het wel weet en er ook wel een beetje vanuit gaat.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Bij de 1e zouden mijn man en moeder erbij zijn. Dit werd een keizersnede en alleen mijn man is erbij geweest.
Bij de 2e alleen het medische team. Ze werd te vroeg geboren, en het werd een spoedkeizersnede. Man was helaas te laat.
Bij de 2e alleen het medische team. Ze werd te vroeg geboren, en het werd een spoedkeizersnede. Man was helaas te laat.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik wil alleen mijn man er bij hebben. Mijn ouders/schoonouders en vriendinnen mogen ook wel komen maar dan mogen ze wel beneden (of als ik naar het ziekenhuis moet op de gang) wachten. Ik ga ze i.i.g. wel bellen wanneer de bevalling begint. Of ik laat het mijn man doen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Printje schreef:Wat mij trouwens wel enorm vervelend lijkt...ik neig toch echt naar thuisbevallen maar op een gegeven ogenblik moet je dan ook de kraamzorg bellen toch, staat er zo'n vreemde daar bij je te staren. De vk ken je tenminste nog maar hup een onbekende aan je bed..vreselijk. Ik vond dat bij de gyn ook al bij R. Opeens zo'n vreemde vent tussen je benen...
De VK belt de kraamhulp ( die bevallingen doet) Zij helpt alles klaarzetten en assisteerd de vk.
Ik had een vreemde VK, op dat moment maakt dat echt niet uit hoor ( tenmiste mij niet)
Gast- Gast
Buiten mijn gynaecoloog, een kinderarts en 2 vroedvrouwen, was alleen mijn vriend bij de bevalling.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Alleen mijn vriend en uiteraard het medische personeel.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Hier alleen mijn man. En medisch personeel natuurlijk.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De bevalling....
» In bad na bevalling
» De bevalling....
» Sex na de bevalling
» Hoe voelde jij je na je bevalling?
» In bad na bevalling