Hoe besmettelijk is griep?
Pagina 1 van 1
Hoe besmettelijk is griep?
Ik heb sinds donderdagavond de griep. Ben gisteren en vandaag aardig beroerd geweest. Keelpijn, hoofdpijn, opgezette klieren, oorpijn, warm/koud, zweten, ontzettende spierpijn in heel mijn lichaam, vreselijke rugpijn, etc. Sinds eind deze middag voel ik me wat beter. Paracetamol helpt nu goed in ieder geval! Daarvoor hielp het eigenlijk niks, het kon de pijn niet onderdrukken. Nu gelukkig wel. Verkouden ben ik overigens (nog) niet, althans, niet in de zin van een verstopte neus o.i.d. Hoesten en niezen doe ik ook niet.
Nu viert mijn schoonmoeder morgen haar verjaardag. Ik zou graag meegaan, maar ik twijfel nog. Als ik me morgenochtend goed voel zou ik wat mij betreft meegaan. Mijn vriend is alleen bang dat ik zijn oma's (die al redelijk op leeftijd zijn) besmet met de griep. Ik weet dat het besmettelijk is, maar hoe besmettelijk is het? Als ik ga zal ik een beetje bij hen uit de buurt blijven, ik zal ook opletten met het vastpakken van deurklinken e.d. en zal vaak genoeg mijn handen wassen en opletten met haar aanraken van eten e.d.
Wat zouden jullie doen?
Nu viert mijn schoonmoeder morgen haar verjaardag. Ik zou graag meegaan, maar ik twijfel nog. Als ik me morgenochtend goed voel zou ik wat mij betreft meegaan. Mijn vriend is alleen bang dat ik zijn oma's (die al redelijk op leeftijd zijn) besmet met de griep. Ik weet dat het besmettelijk is, maar hoe besmettelijk is het? Als ik ga zal ik een beetje bij hen uit de buurt blijven, ik zal ook opletten met het vastpakken van deurklinken e.d. en zal vaak genoeg mijn handen wassen en opletten met haar aanraken van eten e.d.
Wat zouden jullie doen?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Hoe besmettelijk is griep?
Loopt die oma anders geen risico om de griep te krijgen? Als ik me goed had gevoelt, was ik gewoon gegaan..
Gast- Gast
Ik weet niet in hoelange de griep besmettelijk is en wat precies de incubatietijd is, dacht wel een week. Maar als jij je niet lekker voelt dan zou ik niet gaan, mocht je wel gaan dan idd goed handen wassen, glas bij je houden en na bv het hoesten (mocht je dit alsnog krijgen) goed ontsmetten zo is de kans het kleins. Het wordt nog altijd 9 van de 10 keer overgebracht door de lucht, dus als je je rustig houdt kan het denk ik niet zo kwaad. Maar ik weer hoe de oma's erop gaan reageren. Bovendien ben ik heel makkelijk als ik me echt goed ziek voel dan blijf ik thuis dan heb ik ook echt geen zin om gezellig te doen haha. Maar dat is ieder zijn ding. Veel beterschap!!
Gast- Gast
Als het zich uit, dan draag je het virus al niet meer, meende ik..
Gast- Gast
Joan schreef:Loopt die oma anders geen risico om de griep te krijgen? Als ik me goed had gevoelt, was ik gewoon gegaan..
+1
Al ben ik zelf vorige week zondag wel thuis gebleven ivm diarree. De opa van mijn vriend begon afgelopen maandag aan een chemokuur en ik wilde het niet op mijn geweten hebben dat hij dit erbij zou krijgen. Maar dat vind ik dan weer net iets anders dan mensen op leeftijd.
Gast- Gast
@ Birgit: in jouw situatie was ik ook thuisgebleven hoor!
Ik denk misschien te nuchter over zulke dingen, ben niet zo snel bang dat ik door iemand aangestoken zou worden. Heb dit met N. precies hetzelfde. Ziek worden kan je overal en door iedereen! Als ik me gewoon goed genoeg voel om te gaan zou ik wel graag willen gaan, als ik me enigszins niet lekker voel blijf ik ook gewoon thuis. Ik kijk het morgenochtend even aan. Ik zou sowieso gewoon heel goed opletten qua hygiëne en voor de zekerheid bij de oma's uit de buurt blijven. Zal desnoods rondlopen met desinfecterende doekjes om de deurklinken schoon te maken als ik ze aangeraakt heb Mijn vriend's moeder en oma's zijn daar nou eenmaal wat banger voor.
Heb trouwens wel eens gehad dat ik wel even 'bang' was qua besmetting. Mijn neef had een jaar geleden de bof, een paar dagen voordat we op familieweekend zouden gaan. N. was nog niet ingeënt tegen de bof en de kans dat ze op dat familieweekend besmet zou worden is dus wel vrij groot. Ben dus wel het een en ander gaan navragen aan de huisarts, evenals mijn neef. Als ik me er niet fijn bij zou voelen zou hij thuisblijven, had hij gezegd. We hadden afgesproken dat, om de kans zo klein mogelijk te houden, hij bij N. uit de buurt zou blijven. Dit was meer voor mijn gevoel, want besmetting kon misschien ook via-via plaatsvinden. Verder was ik er toch vrij nuchter onder en hebben we toch nog met elkaar een gezellig weekend gehad!
Ik denk misschien te nuchter over zulke dingen, ben niet zo snel bang dat ik door iemand aangestoken zou worden. Heb dit met N. precies hetzelfde. Ziek worden kan je overal en door iedereen! Als ik me gewoon goed genoeg voel om te gaan zou ik wel graag willen gaan, als ik me enigszins niet lekker voel blijf ik ook gewoon thuis. Ik kijk het morgenochtend even aan. Ik zou sowieso gewoon heel goed opletten qua hygiëne en voor de zekerheid bij de oma's uit de buurt blijven. Zal desnoods rondlopen met desinfecterende doekjes om de deurklinken schoon te maken als ik ze aangeraakt heb Mijn vriend's moeder en oma's zijn daar nou eenmaal wat banger voor.
Heb trouwens wel eens gehad dat ik wel even 'bang' was qua besmetting. Mijn neef had een jaar geleden de bof, een paar dagen voordat we op familieweekend zouden gaan. N. was nog niet ingeënt tegen de bof en de kans dat ze op dat familieweekend besmet zou worden is dus wel vrij groot. Ben dus wel het een en ander gaan navragen aan de huisarts, evenals mijn neef. Als ik me er niet fijn bij zou voelen zou hij thuisblijven, had hij gezegd. We hadden afgesproken dat, om de kans zo klein mogelijk te houden, hij bij N. uit de buurt zou blijven. Dit was meer voor mijn gevoel, want besmetting kon misschien ook via-via plaatsvinden. Verder was ik er toch vrij nuchter onder en hebben we toch nog met elkaar een gezellig weekend gehad!
Parisienne- Ratel
Het is niet zeker dat dit echt griep is, het kan net zo goed een virusje zijn, ook daar kun je je goed beroerd van voelen. Als ik liep te hoesten en te niezen zou ik niet gaan, anders wel.
Gast- Gast
Nu ik erover nadenk zal het inderdaad niet echte griep zijn maar 'gewoon' een virus. Heb wel alle symptomen, maar ik ben niet verkouden/snotterig.
Parisienne- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» langdurige griep bij 2 jarig zoontje = mexicaanse griep
» waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?
» Mex griep
» Griep?
» griep
» waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?
» Mex griep
» Griep?
» griep
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: