Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mislukken van eten

+16
love
tweeling
Starla
Lenthe
SoGood
Toet
Slakje
Happinaz
Fortissimo
SarahKey
Pussycat
Printje
Atelier Madame
Zora
Rush
Poubelle
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mislukken van eten Empty Mislukken van eten

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 8:00

Mislukt er bij jullie vaak iets? En eet je het dan alsnog op?

Als ik iets een beetje aan laat branden ofzo eet ik het vaak nog wel op, dat vind ik ook niet echt mislukken. Ik had laatst pizzabodem gemaakt die ik weg heb gegooid omdat de gist niet had gewerkt. Was misschien alsnog wel te eten, maar ik durfde het niet aan om alle lekkere dingen erop te leggen als ik misschien de hele pizza weg had moeten gooien.
En nu had ik net soep gemaakt (http://www.ah.nl/allerhande/recepten/312858/koolraapsoep-met-kalkoen-en-citroen) en die vonden mn vriend en ik allebei niet zo lekker. We hebben wel een kommetje op, maar denk dat ik de rest maar weg gooi. Niet echt zin om het tegen mijn zin op te gaan eten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukken van eten Empty Re: Mislukken van eten

Bericht  Poubelle wo 12 dec 2012 - 8:05

Ik ben nogal een ongeduldige kok.
Een paar jaar terug heb ik een zalmfilet met pan en al weggegooid, uit frustratie, en ben toen in een eetcafé gaan eten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Rush wo 12 dec 2012 - 8:07

Ik weet niet meer wat het precies was, maar ik had heel erg m`n best gedaan met koken en toen we aan tafel zaten was het gewoon niet lekker. M`n vriend wilde het nog op gaan eten, maar ik vond het echt niet te doen haha.

Dan bestel ik gewoon pizza. angel
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Zora wo 12 dec 2012 - 8:26

Nee, bij mij mislukt echt serieus nooit iets, zo raar! Ben niet echt een keukenprinses, maar als ik iets nieuws probeer gaat het wel altijd goed.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame wo 12 dec 2012 - 8:38

Zora schreef:Nee, bij mij mislukt echt serieus nooit iets, zo raar! Ben niet echt een keukenprinses, maar als ik iets nieuws probeer gaat het wel altijd goed.
Heb ik ook :cheering:

Wel is dat het gewoon niet lekker smaakt omdat het niet onze of mijn smaak is. maar niet dat het echt aangebrand is ofzo :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 9:23

Als het mislukt, laatst liet ik bijv een groot deel vd saus op de grond vallen dan ben ik vaak zo pissig dat het meteen klaar is en ik iets bestel. Ik heb eigenlijk nooit gehad dat eten mislukt maar tijdens deze zwangerschap...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Pussycat wo 12 dec 2012 - 21:39

Poubelle schreef:Ik ben nogal een ongeduldige kok.
Een paar jaar terug heb ik een zalmfilet met pan en al weggegooid, uit frustratie, en ben toen in een eetcafé gaan eten.

LaughingMislukken van eten 1578173417

In mijn vorige zwangerschap liet ik werkelijk alles aanbranden hahaha.
Mijn vriend vindt mij altijd lekker koken, maar toen.... ik kreeg regelmatig de opmerking dat ik het maar moest laten.

Nu nog geen last van trouwens. Verder mislukten bij mij de taartjes en de cakes altijd. Maar nu ik weet hoe dat kwam is dat probleem opgelost. (mijn oven gaf een hogere temperatuur aan dan het in werkelijkheid was. ik had nog geen oventemperatuurmeter en nu wel Wink)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  SarahKey wo 12 dec 2012 - 21:56

In de 7 jaar dat we nu samenwonen is het 1 keer gebeurt dat iets mislukt was. Toen hebben we chinees gehaald Laughing Was in mijn zwangerschap, zal er vast mee te maken gehad hebben haha.

Het gebeurt wel eens dat we iets nieuws uit proberen en het is niet onze smaak, tja dat noem ik niet mislukken maar dan zeggen we tegen elkaar: lekker voor 1 keertje Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Fortissimo wo 12 dec 2012 - 21:58

Gisteren.. echt hopeloos.

Mijn vriend vond dat ik telkens te weinig zout op het eten deed. Dus had ik een tactiek bedacht. Ik wist hoeveel schepjes zout mijn moeder er altijd op deed dus heb ik daar de helft van gedaan omdat ik een iets groter lepeltje had. Ik vond dat al een berekening aan de lage kant, maar liever te weinig zout dan te veel!
Ik proeven...... hartstikke zout Sad Dus hebben we alleen de vissticks op gegeten en hebben we een pizza gehaald. Maar man o man, wat voel ik me een waardeloze kok.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 22:23

Soms proberen we iets nieuws wat ons lekker lijkt. Als dan aan tafel blijkt dat het niet te eten is, ja dan gaat het gewoon weg. Eet ik wel een broodjes pasta. Ik had laatst ook stamppot rauw andijvie gemaakt, maar de andijvie kwam uit te vriezer. Dat was niet meer lekker, dus toen gingen we naar de snackbar! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Happinaz wo 12 dec 2012 - 23:02

Whahaha Briljant Razz Laughing
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:17

Ik ben nogal een freestyle kok haha.. Het gaat eigenlijk altijd goed! Behalve laatst had ik geen creme fraiche dus dacht ik, doe ik het met yoghurt.. Was het helemaal gaan schiften.. Echt zoo goor!

En heel vroeger (toen was ik 15/16) wilde ik een keer macaroni carbonara maken en toen had ik geen roomkaas dus deed ik het maar met smeerkaas.. Geen goed plan.. hahahaha alles weggeggooid laughcry

Gast
Gast

Bericht  Slakje do 13 dec 2012 - 0:39

Mijn witte saus mislukt ALTIJD en ik wet echt niet wat ik verkeerd doe. Balen. Af ent oe mislukt er iets, maar dan weet ik voor de volgende keer wat ik verkeerd deed.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Toet do 13 dec 2012 - 0:43

Van de week nog, ik wou spaghetti maken met rode pesto saus. Dus een halve pot pesto bij de groente gedaan, na even pruttelen geproefd maar ik miste nog wat pesto dus nog een paar eetlepels erbij. Staat het op tafel, zegt mijn zus: gadver, heb je er sambal doorheen gedaan ofzo? Ik proeven, was echt super pittig haha niet te eten. Kijk ik op het potje.. Heb ik geen pot rode pesto erin gedaan maar gepureerde peperoni. laughcry
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SoGood do 13 dec 2012 - 10:05

Very Happy Dit zie ik mezelf ook doen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Lenthe do 13 dec 2012 - 10:09

Sogood schreef:

Very Happy Dit zie ik mezelf ook doen.

Haha lol! Ik ook.
Geniale actie laughcry
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 10:12

Eigenlijk nog nooit, gelukkig! Wel laatst met monchou taart is het gaan schiften Rolling Eyes Toen ben ik naar de winkel gefietst en heb ik uiteindelijk kwart taart gemaakt Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Starla do 13 dec 2012 - 11:04

Heel soms mislukt er eens wat. Van die visfilets die bevroren zijn en dan helemaal uit elkaar vallen. Of goedkope aardappeltjes in een zakje, en als je ze dan wil opbakken duurt dat 3 uur. Ik word dan ontzettend giftig en heb ook wel eens eten met pan en al op het balkon gegooid.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SarahKey do 13 dec 2012 - 21:31

Starla schreef:Heel soms mislukt er eens wat. Van die visfilets die bevroren zijn en dan helemaal uit elkaar vallen. Of goedkope aardappeltjes in een zakje, en als je ze dan wil opbakken duurt dat 3 uur. Ik word dan ontzettend giftig en heb ook wel eens eten met pan en al op het balkon gegooid.

Een tip voor de aardappeltjes (of krieltjes oid). Ik bak tegenwoordig in zonnebloemolie en gebruik een glazen deksel op de koekenpan. Half hoog vuur en regelmatig even omkeren en tussendoor dus de glazen deksel erop en met 15-20 minuten heb je heerlijke aardappeltjes.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 21:52

Of de aardappeltjes die in zo'n zakje zitten, met zakje en al ongeveer 2 minuten in de magnetron doen. Als het zakje helemaal bol staat is het goed. Dan zijn de aardappelen al lekker warm en heb je binnen 10 minuten je gebakken aardappelen klaar!

Gast
Gast

Bericht  Rush do 13 dec 2012 - 22:34

SarahKey schreef:
Starla schreef:Heel soms mislukt er eens wat. Van die visfilets die bevroren zijn en dan helemaal uit elkaar vallen. Of goedkope aardappeltjes in een zakje, en als je ze dan wil opbakken duurt dat 3 uur. Ik word dan ontzettend giftig en heb ook wel eens eten met pan en al op het balkon gegooid.

Een tip voor de aardappeltjes (of krieltjes oid). Ik bak tegenwoordig in zonnebloemolie en gebruik een glazen deksel op de koekenpan. Half hoog vuur en regelmatig even omkeren en tussendoor dus de glazen deksel erop en met 15-20 minuten heb je heerlijke aardappeltjes.
Inderdaad, het deksel scheelt een hele hoop. Anders sta je een uur om te keren. Mislukken van eten 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  tweeling vr 14 dec 2012 - 4:21

Punk'd schreef:Ik ben nogal een freestyle kok haha.. Het gaat eigenlijk altijd goed! Behalve laatst had ik geen creme fraiche dus dacht ik, doe ik het met yoghurt.. Was het helemaal gaan schiften.. Echt zoo goor!

En heel vroeger (toen was ik 15/16) wilde ik een keer macaroni carbonara maken en toen had ik geen roomkaas dus deed ik het maar met smeerkaas.. Geen goed plan.. hahahaha alles weggeggooid laughcry

Hahaha herkenbaar, soms heb ik ook een ingrediënt niet...op dan gebruik ik wel dit of dat, hmm pakt meestal slecht uit Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  love vr 14 dec 2012 - 5:59

Ik heb twee keer geprobeerd stamppot boerenkool te maken.... maar twee keer is het zwaar mislukt Mislukken van eten 394967
Me vriend verbied me nu om het nog eens te maken Embarassed , hij haalt dan wel kant en klare..
Toen hebben we 1x patat gehaald en 1x brood met gebakken ei gegeten.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Melis_je vr 14 dec 2012 - 6:39

Ik heb een keer een gevulde pompoen gemaakt. Was heel veel werk, ik vond ook alle ingrediënten lekker, maar de uitkomst was echt niet te eten. Ik probeerde het nog lekker te vinden, op een 'het smaakt gewoon culinair'-manier, maar het lukte echt niet Very Happy.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 7:05

love schreef:Ik heb twee keer geprobeerd stamppot boerenkool te maken.... maar twee keer is het zwaar mislukt Mislukken van eten 394967
Me vriend verbied me nu om het nog eens te maken Embarassed , hij haalt dan wel kant en klare..
Toen hebben we 1x patat gehaald en 1x brood met gebakken ei gegeten.

Ik ben wel benieuwd, hoe kun je stamppot laten mislukken? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: