Mislukken van eten
+16
love
tweeling
Starla
Lenthe
SoGood
Toet
Slakje
Happinaz
Fortissimo
SarahKey
Pussycat
Printje
Atelier Madame
Zora
Rush
Poubelle
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mislukken van eten
Mislukt er bij jullie vaak iets? En eet je het dan alsnog op?
Als ik iets een beetje aan laat branden ofzo eet ik het vaak nog wel op, dat vind ik ook niet echt mislukken. Ik had laatst pizzabodem gemaakt die ik weg heb gegooid omdat de gist niet had gewerkt. Was misschien alsnog wel te eten, maar ik durfde het niet aan om alle lekkere dingen erop te leggen als ik misschien de hele pizza weg had moeten gooien.
En nu had ik net soep gemaakt (http://www.ah.nl/allerhande/recepten/312858/koolraapsoep-met-kalkoen-en-citroen) en die vonden mn vriend en ik allebei niet zo lekker. We hebben wel een kommetje op, maar denk dat ik de rest maar weg gooi. Niet echt zin om het tegen mijn zin op te gaan eten.
Als ik iets een beetje aan laat branden ofzo eet ik het vaak nog wel op, dat vind ik ook niet echt mislukken. Ik had laatst pizzabodem gemaakt die ik weg heb gegooid omdat de gist niet had gewerkt. Was misschien alsnog wel te eten, maar ik durfde het niet aan om alle lekkere dingen erop te leggen als ik misschien de hele pizza weg had moeten gooien.
En nu had ik net soep gemaakt (http://www.ah.nl/allerhande/recepten/312858/koolraapsoep-met-kalkoen-en-citroen) en die vonden mn vriend en ik allebei niet zo lekker. We hebben wel een kommetje op, maar denk dat ik de rest maar weg gooi. Niet echt zin om het tegen mijn zin op te gaan eten.
Gast- Gast
Re: Mislukken van eten
Ik ben nogal een ongeduldige kok.
Een paar jaar terug heb ik een zalmfilet met pan en al weggegooid, uit frustratie, en ben toen in een eetcafé gaan eten.
Een paar jaar terug heb ik een zalmfilet met pan en al weggegooid, uit frustratie, en ben toen in een eetcafé gaan eten.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik weet niet meer wat het precies was, maar ik had heel erg m`n best gedaan met koken en toen we aan tafel zaten was het gewoon niet lekker. M`n vriend wilde het nog op gaan eten, maar ik vond het echt niet te doen haha.
Dan bestel ik gewoon pizza.
Dan bestel ik gewoon pizza.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee, bij mij mislukt echt serieus nooit iets, zo raar! Ben niet echt een keukenprinses, maar als ik iets nieuws probeer gaat het wel altijd goed.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Heb ik ookZora schreef:Nee, bij mij mislukt echt serieus nooit iets, zo raar! Ben niet echt een keukenprinses, maar als ik iets nieuws probeer gaat het wel altijd goed.
Wel is dat het gewoon niet lekker smaakt omdat het niet onze of mijn smaak is. maar niet dat het echt aangebrand is ofzo :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Als het mislukt, laatst liet ik bijv een groot deel vd saus op de grond vallen dan ben ik vaak zo pissig dat het meteen klaar is en ik iets bestel. Ik heb eigenlijk nooit gehad dat eten mislukt maar tijdens deze zwangerschap...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Poubelle schreef:Ik ben nogal een ongeduldige kok.
In mijn vorige zwangerschap liet ik werkelijk alles aanbranden hahaha.
Mijn vriend vindt mij altijd lekker koken, maar toen.... ik kreeg regelmatig de opmerking dat ik het maar moest laten.
Nu nog geen last van trouwens. Verder mislukten bij mij de taartjes en de cakes altijd. Maar nu ik weet hoe dat kwam is dat probleem opgelost. (mijn oven gaf een hogere temperatuur aan dan het in werkelijkheid was. ik had nog geen oventemperatuurmeter en nu wel )
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
In de 7 jaar dat we nu samenwonen is het 1 keer gebeurt dat iets mislukt was. Toen hebben we chinees gehaald Was in mijn zwangerschap, zal er vast mee te maken gehad hebben haha.
Het gebeurt wel eens dat we iets nieuws uit proberen en het is niet onze smaak, tja dat noem ik niet mislukken maar dan zeggen we tegen elkaar: lekker voor 1 keertje
Het gebeurt wel eens dat we iets nieuws uit proberen en het is niet onze smaak, tja dat noem ik niet mislukken maar dan zeggen we tegen elkaar: lekker voor 1 keertje
Gisteren.. echt hopeloos.
Mijn vriend vond dat ik telkens te weinig zout op het eten deed. Dus had ik een tactiek bedacht. Ik wist hoeveel schepjes zout mijn moeder er altijd op deed dus heb ik daar de helft van gedaan omdat ik een iets groter lepeltje had. Ik vond dat al een berekening aan de lage kant, maar liever te weinig zout dan te veel!
Ik proeven...... hartstikke zout Dus hebben we alleen de vissticks op gegeten en hebben we een pizza gehaald. Maar man o man, wat voel ik me een waardeloze kok.
Mijn vriend vond dat ik telkens te weinig zout op het eten deed. Dus had ik een tactiek bedacht. Ik wist hoeveel schepjes zout mijn moeder er altijd op deed dus heb ik daar de helft van gedaan omdat ik een iets groter lepeltje had. Ik vond dat al een berekening aan de lage kant, maar liever te weinig zout dan te veel!
Ik proeven...... hartstikke zout Dus hebben we alleen de vissticks op gegeten en hebben we een pizza gehaald. Maar man o man, wat voel ik me een waardeloze kok.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Soms proberen we iets nieuws wat ons lekker lijkt. Als dan aan tafel blijkt dat het niet te eten is, ja dan gaat het gewoon weg. Eet ik wel een broodjes pasta. Ik had laatst ook stamppot rauw andijvie gemaakt, maar de andijvie kwam uit te vriezer. Dat was niet meer lekker, dus toen gingen we naar de snackbar!
Gast- Gast
Whahaha Briljant
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben nogal een freestyle kok haha.. Het gaat eigenlijk altijd goed! Behalve laatst had ik geen creme fraiche dus dacht ik, doe ik het met yoghurt.. Was het helemaal gaan schiften.. Echt zoo goor!
En heel vroeger (toen was ik 15/16) wilde ik een keer macaroni carbonara maken en toen had ik geen roomkaas dus deed ik het maar met smeerkaas.. Geen goed plan.. hahahaha alles weggeggooid
En heel vroeger (toen was ik 15/16) wilde ik een keer macaroni carbonara maken en toen had ik geen roomkaas dus deed ik het maar met smeerkaas.. Geen goed plan.. hahahaha alles weggeggooid
Gast- Gast
Mijn witte saus mislukt ALTIJD en ik wet echt niet wat ik verkeerd doe. Balen. Af ent oe mislukt er iets, maar dan weet ik voor de volgende keer wat ik verkeerd deed.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Van de week nog, ik wou spaghetti maken met rode pesto saus. Dus een halve pot pesto bij de groente gedaan, na even pruttelen geproefd maar ik miste nog wat pesto dus nog een paar eetlepels erbij. Staat het op tafel, zegt mijn zus: gadver, heb je er sambal doorheen gedaan ofzo? Ik proeven, was echt super pittig haha niet te eten. Kijk ik op het potje.. Heb ik geen pot rode pesto erin gedaan maar gepureerde peperoni.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Dit zie ik mezelf ook doen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Poubelle schreef:Ik ben nogal een ongeduldige kok.
Dit zie ik mezelf ook doen.
Haha Ik ook.
Geniale actie
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Eigenlijk nog nooit, gelukkig! Wel laatst met monchou taart is het gaan schiften Toen ben ik naar de winkel gefietst en heb ik uiteindelijk kwart taart gemaakt
Gast- Gast
Heel soms mislukt er eens wat. Van die visfilets die bevroren zijn en dan helemaal uit elkaar vallen. Of goedkope aardappeltjes in een zakje, en als je ze dan wil opbakken duurt dat 3 uur. Ik word dan ontzettend giftig en heb ook wel eens eten met pan en al op het balkon gegooid.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Starla schreef:Heel soms mislukt er eens wat. Van die visfilets die bevroren zijn en dan helemaal uit elkaar vallen. Of goedkope aardappeltjes in een zakje, en als je ze dan wil opbakken duurt dat 3 uur. Ik word dan ontzettend giftig en heb ook wel eens eten met pan en al op het balkon gegooid.
Een tip voor de aardappeltjes (of krieltjes oid). Ik bak tegenwoordig in zonnebloemolie en gebruik een glazen deksel op de koekenpan. Half hoog vuur en regelmatig even omkeren en tussendoor dus de glazen deksel erop en met 15-20 minuten heb je heerlijke aardappeltjes.
Of de aardappeltjes die in zo'n zakje zitten, met zakje en al ongeveer 2 minuten in de magnetron doen. Als het zakje helemaal bol staat is het goed. Dan zijn de aardappelen al lekker warm en heb je binnen 10 minuten je gebakken aardappelen klaar!
Gast- Gast
Inderdaad, het deksel scheelt een hele hoop. Anders sta je een uur om te keren.SarahKey schreef:Starla schreef:Heel soms mislukt er eens wat. Van die visfilets die bevroren zijn en dan helemaal uit elkaar vallen. Of goedkope aardappeltjes in een zakje, en als je ze dan wil opbakken duurt dat 3 uur. Ik word dan ontzettend giftig en heb ook wel eens eten met pan en al op het balkon gegooid.
Een tip voor de aardappeltjes (of krieltjes oid). Ik bak tegenwoordig in zonnebloemolie en gebruik een glazen deksel op de koekenpan. Half hoog vuur en regelmatig even omkeren en tussendoor dus de glazen deksel erop en met 15-20 minuten heb je heerlijke aardappeltjes.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Punk'd schreef:Ik ben nogal een freestyle kok haha.. Het gaat eigenlijk altijd goed! Behalve laatst had ik geen creme fraiche dus dacht ik, doe ik het met yoghurt.. Was het helemaal gaan schiften.. Echt zoo goor!
Hahaha herkenbaar, soms heb ik ook een ingrediënt niet...op dan gebruik ik wel dit of dat, hmm pakt meestal slecht uit
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik heb twee keer geprobeerd stamppot boerenkool te maken.... maar twee keer is het zwaar mislukt
Me vriend verbied me nu om het nog eens te maken , hij haalt dan wel kant en klare..
Toen hebben we 1x patat gehaald en 1x brood met gebakken ei gegeten.
Me vriend verbied me nu om het nog eens te maken , hij haalt dan wel kant en klare..
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Ik heb een keer een gevulde pompoen gemaakt. Was heel veel werk, ik vond ook alle ingrediënten lekker, maar de uitkomst was echt niet te eten. Ik probeerde het nog lekker te vinden, op een 'het smaakt gewoon culinair'-manier, maar het lukte echt niet .
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
love schreef:Ik heb twee keer geprobeerd stamppot boerenkool te maken.... maar twee keer is het zwaar mislukt
Ik ben wel benieuwd, hoe kun je stamppot laten mislukken?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Het "wat eten we vandaag" topic
» Wat zou je doen als het niet kon mislukken?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Niet eten/ spelen met eten!
» Wat zou je doen als het niet kon mislukken?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Niet eten/ spelen met eten!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: