Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog niet ingedaald

+6
Wennes
Zora
Liadan
Paper Crown
Flower_L
Eva1985
10 plaatsers

Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Nog niet ingedaald

Bericht  Eva1985 wo 12 dec 2012 - 1:02

Hoi meiden,

Ik heb even een vraag. Ik ben nu bijna 38 weken zwanger van ons 1e kindje.
Ben net op controle geweest bij de verloskundige. Met ons kindje is alles goed, alleen het is nog niet ingedaald.
Nu moet ik dinsdag voor een extra echo om te kijken of er niet iets voor ligt waardoor ons kindje niet kan indalen?

De verloskundige heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat het normaal bij een 1e kindje wel al ingedaald had moeten zijn. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan en maak ik me wel een beetje zorgen.

Heeft iemand van jullie ervaringen met een kindje die nog niet ingedaald was met 38 weken?
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Flower_L wo 12 dec 2012 - 1:05

Volgens mij kunnen kindjes zelfs nog bij de bevalling indalen. Vorige week maandag 36.2 was baby ook nog niet ingedaald hier. Nu weet ik niet, zie of voel het ook niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Eva1985 wo 12 dec 2012 - 1:07

Oke dankjewel voor je reactie.
Mijn verloskundige zei dat het bij een tweede vaker voorkomt dat het kindje nog niet ingedaald is, maar dat bij een eerste het nu wel ingedaald zou moeten zijn.

Stom eigenlijk dat ik me er druk om maak, het zal vast wel goedkomen maarja...
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 1:07

De tweede is ook nooit volledig ingedaald geweest. Ze lag af en toe wel iets dieper, maar nooit volledig ingedaald. Zij is pas tijdens de uitdrijving ingedaald en direct daarna ook geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Paper Crown wo 12 dec 2012 - 1:08

Kom net bij de verloskundige vandaag, vandaag ben ik 37+1 en mijne ook niet ingedaald. De verlos maakte zich niet druk hoor, ze zei alleen dat ik moest liggen als de vliezen breken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Eva1985 wo 12 dec 2012 - 1:13

Ja dat moet ik inderdaad ook.. gaan liggen als mn vliezen breken.

Ik zei al: ja straks sta ik in de supermarkt en dan? Moet ik op de vloer gaan liggen? hahaha.. Nog niet ingedaald 253468018
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Liadan wo 12 dec 2012 - 1:16

Mijn kinderen waren allebei niet ingedaald voor de bevalling begon. Mijn dochter is ingedaald toen de vliezen braken (mijn bevalling begon met het breken van mijn vliezen), ik moest zo snel mogelijk gaan liggen en de verloskundige is meteen gekomen, mijn dochter bleek toen te zijn ingedaald.

Mijn zoon is pas ingedaald toen de vliezen werden gebroken met 10 cm ontsluiting. Hij lag nog heel hoog en de kraamverzorgster moest, toen de verloskundige de vliezen brak, zijn hoofd vasthouden zodat dat de goede kant op zou zakken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Liadan wo 12 dec 2012 - 1:16

Eva1985 schreef:Ja dat moet ik inderdaad ook.. gaan liggen als mn vliezen breken.

Ik zei al: ja straks sta ik in de supermarkt en dan? Moet ik op de vloer gaan liggen? hahaha.. Nog niet ingedaald 253468018
Je hoeft dan niet in de supermarkt te gaan liggen maar mag dan gewoon naar huis gaan, de verloskundige bellen en gaan liggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Zora wo 12 dec 2012 - 1:19

Ik ben even gefascineerd smile Waarom moet je dan meteen gaan liggen?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Paper Crown wo 12 dec 2012 - 1:19

Liadan schreef:
Eva1985 schreef:Ja dat moet ik inderdaad ook.. gaan liggen als mn vliezen breken.

Ik zei al: ja straks sta ik in de supermarkt en dan? Moet ik op de vloer gaan liggen? hahaha.. Nog niet ingedaald 253468018
Je hoeft dan niet in de supermarkt te gaan liggen maar mag dan gewoon naar huis gaan, de verloskundige bellen en gaan liggen.

Ze zei: als je vliezen breken in de supermarkt bel je op en kom
je meteen hierheen(omdat ik in t ziekenhuis ga bevallen) niet racen en niet rare fratsen uithalen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Wennes wo 12 dec 2012 - 1:20

Ik hoor vaker dat je dan moet gaan liggen, maar waarom is dat eigenlijk?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 1:21

Zora schreef:Ik ben even gefascineerd Nog niet ingedaald 561177 Waarom moet je dan meteen gaan liggen?

omdat de baby dan geen ruimte meer heeft om te draaien. Als de baby bij het breken van de vliezen verkeerd zakt (doordat er geen vruchtwater onder hem zit), kan dat gevaarlijk zijn (verkeerde ligging, navelstreng om de nek, dat soort dingen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Zora wo 12 dec 2012 - 1:23

Rejoy. schreef:
Zora schreef:Ik ben even gefascineerd Nog niet ingedaald 561177 Waarom moet je dan meteen gaan liggen?

omdat de baby dan geen ruimte meer heeft om te draaien. Als de baby bij het breken van de vliezen verkeerd zakt (doordat er geen vruchtwater onder hem zit), kan dat gevaarlijk zijn (verkeerde ligging, navelstreng om de nek, dat soort dingen).

Ah, ok!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Liadan wo 12 dec 2012 - 1:24

Volgens mij moet je gelijk gaan liggen omdat de navelstreng uit kan zakken en dat is gevaarlijk.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Happydobby wo 12 dec 2012 - 1:25

Zora schreef:Ik ben even gefascineerd smile Waarom moet je dan meteen gaan liggen?

Of de navelstreng zakt naar beneden met alle gevolgen van dien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Sterrin_ wo 12 dec 2012 - 1:27

Rejoy. schreef:
Zora schreef:Ik ben even gefascineerd Nog niet ingedaald 561177 Waarom moet je dan meteen gaan liggen?

omdat de baby dan geen ruimte meer heeft om te draaien. Als de baby bij het breken van de vliezen verkeerd zakt (doordat er geen vruchtwater onder hem zit), kan dat gevaarlijk zijn (verkeerde ligging, navelstreng om de nek, dat soort dingen).

Uitgezakte navelstreng. Dat had ik hier bij de tweeling, lagen beide in stuit en waren niet ingedaald. Bij het breken van de vliezen kwam de navelstreng mee. Ik was toen al in het zh en kreeg binnen een kwartier een spoedkeizersnee.

Mijn 1e was ook heel laat ingedaald, ws. zelfs tijdens de bevalling gebeurd, want ik heb daarna geen controles meer gehad, de laatste controle lag ze nog niet helemaal ingedaald. Maar hier brak de verloskundige de vliezen toen ik al op 8cm zat en dus al aan het bevallen was. Ik moest idd zo snel mogelijk gaan liggen mochten ze zelf breken.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 1:31

aah, oké, ik had namelijk ook iets gehoord over baby's met omstrengeling, maar dat zal dan wel niet kloppen. Uitgezakte navelstreng klinkt inderdaad logischer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Bimbam wo 12 dec 2012 - 2:13

Liadan schreef:Volgens mij moet je gelijk gaan liggen omdat de navelstreng uit kan zakken en dat is gevaarlijk.

Dit heeft de vk ook aan mij verteld. Hier is de kleine ook nog niet helemaal ingedaald. (Ben 38+2) Moet dus ook gaan liggen als de vliezen breken. Morgen weer op controle, ik hoop dat ukkie dan wel helemaal ingedaald is.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Roos wo 12 dec 2012 - 4:09

Zelfs bij een zwangerschap van 41+5 was zoonlief nog niet ingedaald. Gebeurde tijdens de bevalling pas.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Eva1985 wo 12 dec 2012 - 4:17

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden meiden! Ik ben weer gerust gesteld.. we gaan dinsdag gewoon nog een keertje extra naar ons wondertje kijken.. Nog niet ingedaald 561177
Eva1985
Eva1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 144
Registratiedatum : 20-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet ingedaald Empty Re: Nog niet ingedaald

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum