Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

3 plaatsers

Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Nana wo 30 maa 2011 - 8:58

Hallo meiden!

Ik was vanmiddag op controle bij de verloskundige en nu blijkt dat mijn babytje weer ruim boven mijn bekken ligt. Mochten de vliezen nu breken dan moet ik gaan liggen, tenzij ik 5 minuutjes van huis ben dan kan ik nog naar huis lopen.
Nu vroeg ik me wel af hoe groot de kans nou is dat je vliezen ergens breken anders dan thuis? Wie heeft dit gehad?

Verder wilde ik er de komende dagen/ weken nog wel gewoon op uit met mijn zoontje. En soms ook verder weg dan 5 minuutjes van huis. Maar hoe doe ik dat als mijn zoontje erbij is (en verder heb ik geen bekenden bij me) en mijn vliezen breken... hoe kom ik thuis/ wat doe ik met mijn zoontje.

Naja misschien zie ik allemaal beren op de weg... maar baal even.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Liadan wo 30 maa 2011 - 9:09

Bij mijn vorige zwangerschap was mijn dochter ook niet ingedaald tot de vliezen braken. Ik mocht van de verloskundige gewoon naar huis gaan als ik bijv. in de supermarkt stond en mijn vliezen zouden breken (ze heeft het niet over 5 minuten gehad). Ik ben er toen ook gewoon op uit gegaan. Als ik bijv. bij mijn ouders zou zijn die 12 km verderop wonen en mijn vliezen zouden breken, dan zou ik daar moeten gaan liggen en zou een verloskundige van daar uit de buurt even langs komen.
Mijn bevalling is uiteindelijk ook begonnen met het breken van mijn vliezen, maar ik lag in mijn bed dus dat was geen probleem.
Ik zou als ik jou was er gewoon lekker op uit gaan met je zoontje en zorgen dat je je telefoon bij je hebt zodat je kan bellen als je vliezen breken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Susan wo 30 maa 2011 - 9:10

Bij mij zijn de vliezen de eerste keer thuis gebroken en de tweede keer heeft de verloskundige ze in het ziekenhuis gebroken. De eerste keer stonden we overigens wel op het punt om weg te gaan, als het een kwartiertje later was gebeurd dan was ik niet meer thuis geweest.

Persoonlijk zou ik geloof ik in die situatie liever niet meer in mijn eentje al te ver van huis gaan met zo'n kleintje erbij, als er iemand bij is met een auto dan is het een ander verhaal, maar het risico dat je straks met gebroken vliezen op een bankje bij ergens bij een speeltuin ligt terwijl je zoontje daar rond rent zou ik niet willen nemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Nana wo 30 maa 2011 - 9:18

Susan schreef:Bij mij zijn de vliezen de eerste keer thuis gebroken en de tweede keer heeft de verloskundige ze in het ziekenhuis gebroken. De eerste keer stonden we overigens wel op het punt om weg te gaan, als het een kwartiertje later was gebeurd dan was ik niet meer thuis geweest.

Persoonlijk zou ik geloof ik in die situatie liever niet meer in mijn eentje al te ver van huis gaan met zo'n kleintje erbij, als er iemand bij is met een auto dan is het een ander verhaal, maar het risico dat je straks met gebroken vliezen op een bankje bij ergens bij een speeltuin ligt terwijl je zoontje daar rond rent zou ik niet willen nemen.

Hihi kan er nu om lachen als ik dit lees maar dit zijn wel een beetje mijn doemscenario's!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 19:45

Ik zou idd zorgen om niet te ver van huis te gaan nu. Verder kan je een maandverbandje meenemen, voor als je vliezen wel breken dan heb je iig even iets wat je in je broek kan stoppen. En dan gewoon rustig naar huis gaan en niet te druk maken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 19:48

Ik heb daar toen eigenlijk niet eens bij nagedacht, ik deed nog gewoon mijn dingen buiten huis. Mijn vliezen zijn uiteindelijk in het ziekenhuis gebroken en zelfs toen daalde de baby nog niet in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 20:12

Ik heb er eigenlijk ook nooit zo over nagedacht, de 2e is hier ook pas ingedaald tijdens de bevalling. Ik had dan wel het geluk dat de bevalling begon met weeen, en de verloskundige prikte de vliezen pas door met 7-8cm. Was bij de 1e bevalling precies zo, dus misschien was ik daar onbewust al vanuit gegaan.
Ze hadden me idd wel gezegd om wel zo snel mogelijk te gaan liggen mochten de vliezen breken, maar ik ben wel gewoon weggeweest elke keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 20:51

Hoe is het met je, MamaRosa?

Is het eind al in zicht voor je? Of laten ze je weer een week doorlopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby nog niet ingedaald bij 39 weken.... Empty Re: Baby nog niet ingedaald bij 39 weken....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum