Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Best lullig!

+5
Minx
Elliot
Susan
Fortissimo
Caribbeanlover
9 plaatsers

Ga naar beneden

Best lullig! Empty Best lullig!

Bericht  Caribbeanlover di 11 dec 2012 - 21:19

Hier voor de deur is een bushalte. Ik was mij zonet aan het opmaken en hoorde allemaal schreeuwende kids. Kijk ik uit het raam, zie ik ze al zwaaiend ed naar de buschauffeur dat ze mee willen. Rijdt hij weg, stopt wat dus ik dacht ''eindelijk eentje die wel stopt en het gezwaai ziet'' en vervolgens rijdt hij weg!

Belachelijk, hij had best kunnen stoppen! Vind het gewoon sneu voor die kids, het waren er ongeveer 20 (een klas) met 2 begeleiders die erachteraan liepen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Fortissimo di 11 dec 2012 - 21:20

Misschien was de bus vol?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 21:22

Als de bus al vol zit kunnen er moeilijk 20 kids bij. Had die klas maar een touringcar moeten huren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 21:24

ja als ie vol zit maar het is ook vaak genoeg dat als de bus aanrijd en er nog iemand aangerend komt dat ie nog mee wil dat de bus gewoon doorrijd. Ik vind in zo`n geval kan deze gerust nog even stoppen (en al helemaal voor een klas met 2 begeleiders)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Susan di 11 dec 2012 - 21:27

Ten eerste staat er nergens dat die bus volzit en ten tweede gaan er hier zo vaak schoolklassen met het openbaar vervoer, ik snap niet waarom ze 'dan maar een touringcar hadden moeten huren'. Sowieso huur je niet een touringcar voor maar twintig kinderen en ook niet voor een afstand die je ook met de stadsbus kunt afleggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Elliot di 11 dec 2012 - 21:39

Wat stom van die chauffeur zeg! Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de bus vol zit, maar het gebeurt ook vaak zat dat chauffeurs doorrijden terwijl ze zien dat er iemand aan komt lopen of zijn hand op houdt.

Ik heb het tegenwoordig ook vaak andersom, dat de bus vergeet te stoppen bij een halte als er iemand uit wil. En dan ook nog chagerijnig reageren als de passagier de chauffeur erop wijst dat hij of zij graag had willen uitstappen..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Elliot di 11 dec 2012 - 21:41

Susan schreef:Ten eerste staat er nergens dat die bus volzit en ten tweede gaan er hier zo vaak schoolklassen met het openbaar vervoer, ik snap niet waarom ze 'dan maar een touringcar hadden moeten huren'. Sowieso huur je niet een touringcar voor maar twintig kinderen en ook niet voor een afstand die je ook met de stadsbus kunt afleggen.

Mee eens, wij gingen vroeger ook wel eens op excursie met het openbaar vervoer. Zat de meester in de tram 20 strippenkaarten af te stempelen! Best lullig! 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 21:55

wij zijn nooit met het OV gegaan, maar nu woon ik ook in zo`n boerengat waar alleen elk half uur een buurtbusje komt waar 6 of 8 personen in kunnen. Hier werd dus wel eens een touringbus gehuurd maar heel vaak werd er ook aan ouders gevraagd om te rijden als er een uitje was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Caribbeanlover di 11 dec 2012 - 22:14

De bus zat zeker niet vol. Het gebeurd regelmatig dat hier een klas in de bus gaat en je kan ze niet verplichten een busje te huren. Een touringcar is al helemaal overdreven voor dit aantal. Ik stapte een keer op de bus voor ons huis en bij de 1e halte kwam er ook een klas erbij in. Wat maakt het uit, in 1x 20 kids of 20 mensen verdeeld over een aantal haltes? Die kids moeten ook gewoon met de bus kunnen. De bus waar ze uiteindelijk mee gingen was net zo vol als diegen die zo lullig door reed. Ik vond het gewoon sneu, het is nou niet bepaald warm buiten.

Het stomme ervan is juist dat hij eerst stopte, dus ik dacht dat ze mee mochten en toen reed hij weg! Ook best gevaarlijk ook nog als die kids naar de bus hadden gerend en hij rijd weg.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Fortissimo di 11 dec 2012 - 22:28

Rijdt er maar één buslijn langs jouw huis? Misschien was er onduidelijkheid over welke bus ze moesten hebben. Het kan zoveel oorzaken hebben. Niet gelijk van het slechtste uit gaan Caribbeanlover. Ik denk niet dat een buschauffeur kids expres laat staan.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Minx di 11 dec 2012 - 22:37

Misschien heeft hij ze wel gezien maar niet gerealiseerd dat ze met de bus mee wilden. Hoe vaak wij vroeger wel niet gingen zwaaien naar een bus.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Blair di 11 dec 2012 - 22:39

Misschien was hij gestopt om de kinderen te tellen, realiseerde zich dat dat misschien niet in zijn bus zou passen, en reed door laughcry . What a douchebag.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  girli di 11 dec 2012 - 23:15

Niet alle chauffeurs zijn lullig. Zo stond ik een tijd terug in een overvolle bus met studenten. In de bocht vroegen we ons af of de bus niet om zou vallen Best lullig! 394967 Iedere keer als er iemand uit moest, moesten meerdere mensen uit- en instappen omdat de mensen er anders niet uitkonden. Bij één van de haltes stond een oud vrouwtje. Die reed de chauffeur voorbij. Achteraf gezien best logisch, want die vrouw kon de bus echt niet in, laat staan dat ze kon zitten. Bovendien, bij die halte komen om de 5 min. bussen. Het was dus beter voor die mevrouw om nog even te wachten, dan met deze bus meegaan.

Mogelijk geldt voor die kinderen hetzelfde. Ze moeten uiteraard met zn allen veilig mee kunnen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 6:54

Oh, ik heb vroeger op de basisschool altijd in een klein klasje gezeten van maximaal 18 leerlingen, voor ons werd er voor ieder uitstapje, zelfs het wekelijkse schoolzwemmen, een touringcar geregeld, dus ik ben het eigenlijk niet anders gewend. Vandaar m'n opmerking.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Lejow wo 12 dec 2012 - 9:39

Lennox schreef:Oh, ik heb vroeger op de basisschool altijd in een klein klasje gezeten van maximaal 18 leerlingen, voor ons werd er voor ieder uitstapje, zelfs het wekelijkse schoolzwemmen, een touringcar geregeld, dus ik ben het eigenlijk niet anders gewend. Vandaar m'n opmerking.

Voor het schoolzwemmen is het niet raar, dat wordt (werd?) door de gemeente geregeld.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Slakje wo 12 dec 2012 - 9:51

Ik neem het openbaar vervoer ondertussen niet meer. Bussen komen hier nooit op tijd, rijden je zomaar voorbij (ookal is de bus niet vol), rijden alsof ze in een autorace zitten en schelden je regelmatig uit voor rotte vis.

Deze week was ik verplicht het openbaar vervoer te nemen, naar een verre bestemming waar ik niks wist zijn. Dus ik vraag aan de buschauffeur om aan de halte van het shoppingcenter te stoppen voor mij. "Geen probleem, daar moeten nog meer mensen uit!". Leuk, hoor, dat mens had me 2 km verder afgezet.

Nee, bedankt, voor mij geen openbaar vervoer meer. Kost ook nog eens reteveel voor niks.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 10:43

Ik ben juist super positief over het OV... 't Is, naast de fiets en lopend, ook de enige manier om te komen waar ik wil voor mij, maak er dus vaak gebruik van en ik heb weinig te klagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Caribbeanlover do 13 dec 2012 - 10:43

Slakje, schelden ze echt mensen uit bij jou? Waarom en hoe reageren de mensen daarop? Ik zou een klacht indienen, heb dat een tijd geleden ook gedaan aangezien ik mijn hand opstak, bij de halte stond en de bus reed door. Kreeg pas na een tijd een brief erop terug. Het kan dus helpen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Best lullig! Empty Re: Best lullig!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum