Jouw eetpatroon
+25
Zonnetje
loura
Sterre
Highway
Snirp
Shisha
Linda
mouette
MissBlunt
Inge
Poubelle
Toet
Polly
Suus
Mari
minoessepoes
Kowalski
Fortissimo
Zwerver
litllejoy
Elliot
Rush
Blond
LaBird
SoGood
29 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Jouw eetpatroon
Vandaag, maar over het algemeen wel gemiddeld afgezien van de koekjes vandaag, dat zijn er wat teveel ik probeer in ieder geval altijd aan groenten en fruit te komen.
6:30 2 bolletjes/2 boterhammen of 3 beschuitjes met beleg of soms yoghurt met beschuit
10:00 2 mandarijnen, 1 appel
12:30 gekookt ei, tosti en wat rauwkost
14:00 1 mandarijn
17:00 stukje chocoladeletter
18:00 prei, aardappelen, vlees, flink bord
20:00 3 stroopwafels
6:30 2 bolletjes/2 boterhammen of 3 beschuitjes met beleg of soms yoghurt met beschuit
10:00 2 mandarijnen, 1 appel
12:30 gekookt ei, tosti en wat rauwkost
14:00 1 mandarijn
17:00 stukje chocoladeletter
18:00 prei, aardappelen, vlees, flink bord
20:00 3 stroopwafels
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
O: yoghurt met gezonde muesli
T: banaan en/of een koekje
L: twee of drie volkoren boterhammen met hartig of zoet beleg
T: fruit, soms een dropje
D: pastagerechten, rijstgerechten, soep, maaltijdsalades, ovengerechten. Elke dag met verse groenten, en vlees, vis of vega (met bijvoorbeeld kaas of noten)
Mijn vriend is nogal van de toetjes, maar nu hij er twee weken niet is eet ik dat dus niet en mis ik het ook echt niet. Ik vind het wel lekker om bij mijn kopje koffie nog wat lekkers te eten, maar dan weet ik altijd redelijk maat te houden.
Heel soms heb ik ook dagen dat het hopeloos is, zo heb ik vorige week een keer ontbeten met choco pepernoten
T: banaan en/of een koekje
L: twee of drie volkoren boterhammen met hartig of zoet beleg
T: fruit, soms een dropje
D: pastagerechten, rijstgerechten, soep, maaltijdsalades, ovengerechten. Elke dag met verse groenten, en vlees, vis of vega (met bijvoorbeeld kaas of noten)
Mijn vriend is nogal van de toetjes, maar nu hij er twee weken niet is eet ik dat dus niet en mis ik het ook echt niet. Ik vind het wel lekker om bij mijn kopje koffie nog wat lekkers te eten, maar dan weet ik altijd redelijk maat te houden.
Heel soms heb ik ook dagen dat het hopeloos is, zo heb ik vorige week een keer ontbeten met choco pepernoten
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Werkdag:
Ontbijt: soya yoghurt met banaan en lijnzaad
Tussendoor: Evergreen liga
Lunch: 1 klein sneetje met gebakken spiegel ei en 1 klein sneetje met een kaassalade
Diner: pasta
Dit was het vandaag en ik heb een opgezwollen buik, bleg vreselijk. Het liefst eet ik niks want zodra ik meer dan 2 maaltijden per dag eet zoals op een werkdag voel ik me opgeblazen.
Ontbijt: soya yoghurt met banaan en lijnzaad
Tussendoor: Evergreen liga
Lunch: 1 klein sneetje met gebakken spiegel ei en 1 klein sneetje met een kaassalade
Diner: pasta
Dit was het vandaag en ik heb een opgezwollen buik, bleg vreselijk. Het liefst eet ik niks want zodra ik meer dan 2 maaltijden per dag eet zoals op een werkdag voel ik me opgeblazen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ontbijt: een volkorencracker met pindakaas en een volkorenbeschuit met hagelslag + een kop vruchtenthee
Tussendoor: een volkoren boterham met jonge kaas/gekookt ei/eiersalade/tonijnsalade/smeerkaas/ham/kipfilet + een of twee koppen groene thee
Lunch: drie volkoren boterhammen met bovenstaand broodbeleg + een kop rooibosthee
Tussendoor: twee stuks fruit of groente + thee of water
Avondmaaltijd: pasta/rijst/aardappels/wraps/soep/salade met 200 gram groente pp, zoveel mogelijk vers, en 100-125 gram vlees/vis pp of ei of een vegetarische schijf. Zo min mogelijk uit pakjes en zakjes. Als toetje volle yoghurt met jam.
's Avonds: twee koppen thee, een glas water/sap, een koekje en/of chocolaatje, een handje noten: cashewnoten/walnoten/hazelnoten
En in het weekend 's avonds chips en/of toastjes met een paar glazen rose of witte wijn.
Tussendoor: een volkoren boterham met jonge kaas/gekookt ei/eiersalade/tonijnsalade/smeerkaas/ham/kipfilet + een of twee koppen groene thee
Lunch: drie volkoren boterhammen met bovenstaand broodbeleg + een kop rooibosthee
Tussendoor: twee stuks fruit of groente + thee of water
Avondmaaltijd: pasta/rijst/aardappels/wraps/soep/salade met 200 gram groente pp, zoveel mogelijk vers, en 100-125 gram vlees/vis pp of ei of een vegetarische schijf. Zo min mogelijk uit pakjes en zakjes. Als toetje volle yoghurt met jam.
's Avonds: twee koppen thee, een glas water/sap, een koekje en/of chocolaatje, een handje noten: cashewnoten/walnoten/hazelnoten
En in het weekend 's avonds chips en/of toastjes met een paar glazen rose of witte wijn.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ontbijt: boterham met vlokken
Tussendoor: magere kwark met lijnzaad en 1 stuk fruit (appel, peer of 2 mandarijntjes)
Lunch: 3 boterhammen of pastasalade (gisteren 3 boterhammen filet americain, vandaag pasta met tomaat, paprika, hamblokjes en pesto)
Tussendoor: 1 stuk fruit en zelfgebakken muffin
Avond: vanalles, weinig kant en klaar. Gisteren was het hutspot met schouderkarbonade, vandaag denk ik Chili con carne
Tussendoor: vaak Monatoetje, kleintje hertog, chocolade of wat chips
Dit is ongeveer het minimum wat ik eet op een dag, in de weekenden eet ik meestal meer.
Tussendoor: magere kwark met lijnzaad en 1 stuk fruit (appel, peer of 2 mandarijntjes)
Lunch: 3 boterhammen of pastasalade (gisteren 3 boterhammen filet americain, vandaag pasta met tomaat, paprika, hamblokjes en pesto)
Tussendoor: 1 stuk fruit en zelfgebakken muffin
Avond: vanalles, weinig kant en klaar. Gisteren was het hutspot met schouderkarbonade, vandaag denk ik Chili con carne
Tussendoor: vaak Monatoetje, kleintje hertog, chocolade of wat chips
Dit is ongeveer het minimum wat ik eet op een dag, in de weekenden eet ik meestal meer.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Gemiddeld eet ik:
Ontbijt: 2 of 3 volkoren crackers met iets van 20+ smeerkaas, halvajam of zo
Tussendoor: soms nog een boterham of stuk fruit
Lunch: 2 of 3 crackers (of op het werk 2 of 3 boterhammen) met mager beleg
Tussendoor: Niet altijd iets, soms een rijstwafel/cracker of iets wat de kinderen op het werk eten.
Ontbijt: wisselt van avg, rijst met groentes en vlees, wraps, zelfgemaakte pizza, pasta etc.
Tussendoor: ik probeer niks meer te nemen na 20.00, in het weekend wel chips.
En de hele dag heb ik een flesje water bij mij staan. Al moet ik er in de winter meer op letten dat ik genoeg drink.
Ontbijt: 2 of 3 volkoren crackers met iets van 20+ smeerkaas, halvajam of zo
Tussendoor: soms nog een boterham of stuk fruit
Lunch: 2 of 3 crackers (of op het werk 2 of 3 boterhammen) met mager beleg
Tussendoor: Niet altijd iets, soms een rijstwafel/cracker of iets wat de kinderen op het werk eten.
Ontbijt: wisselt van avg, rijst met groentes en vlees, wraps, zelfgemaakte pizza, pasta etc.
Tussendoor: ik probeer niks meer te nemen na 20.00, in het weekend wel chips.
En de hele dag heb ik een flesje water bij mij staan. Al moet ik er in de winter meer op letten dat ik genoeg drink.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
'S morgens eet ik twee volkomen beschuiten met jonge kaas.
'S middags vier volkoren boterhammen met vleesbeleg.
'S avonds gewoon warm eten.
Verder drink ik op een werkdag 6 koppen thee zonder suiker, en ongeveer een liter water.
Als ik vrij ben vaak nog meer thee.
'S middags vier volkoren boterhammen met vleesbeleg.
'S avonds gewoon warm eten.
Verder drink ik op een werkdag 6 koppen thee zonder suiker, en ongeveer een liter water.
Als ik vrij ben vaak nog meer thee.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
O: 2 boterhammen met zoet beleg (pure hagelslag) of een bakje yoghurt met cruesli
T: fruit, een cracker of niets.
L: 2 tot 4 boterhammen met wisselend beleg. Zoet beleg, gebakken ei met ham en kaas, kipfilet met kruidenkaas en tomaatjes. Jam of ham.
T: Eet ik vaak nog een boterham of een cracker.
A: Meestal AGV.
T: In het weekend wat lekkers, door de week eet ik niets, of soms ook nog een boterham als ik trek heb.
Ik eet echt veel brood .
T: fruit, een cracker of niets.
L: 2 tot 4 boterhammen met wisselend beleg. Zoet beleg, gebakken ei met ham en kaas, kipfilet met kruidenkaas en tomaatjes. Jam of ham.
T: Eet ik vaak nog een boterham of een cracker.
A: Meestal AGV.
T: In het weekend wat lekkers, door de week eet ik niets, of soms ook nog een boterham als ik trek heb.
Ik eet echt veel brood .
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
O: 2 bekers warm water met citroensap, Magere kwark, grote mok thee
T: cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer, paprika, flesje warm water
L: 2 eieren of tonijnsalade of sla, grote mok thee
T: cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer, paprika, 2 flesjes warm water
D: groente met mager vlees of vis, soms een sausje als curry, tomatensaus
A: grote mok thee, magere kwark en soms nog wat worteltjes, komkommer of cherrytomaatjes
Ben op het moment weer even wat strenger qua eten en let op mijn koolhydraten
Het is niet dat ik nooit koolhydraten neem, als ik ergens eet dan neem ik ze wel. Maar op mijn werk kook ik mijn eigen eten altijd. En soms neem ik een beetje zilvervliesrijst of bv een cracker of boterham
T: cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer, paprika, flesje warm water
L: 2 eieren of tonijnsalade of sla, grote mok thee
T: cherrytomaatjes, worteltjes, komkommer, paprika, 2 flesjes warm water
D: groente met mager vlees of vis, soms een sausje als curry, tomatensaus
A: grote mok thee, magere kwark en soms nog wat worteltjes, komkommer of cherrytomaatjes
Ben op het moment weer even wat strenger qua eten en let op mijn koolhydraten
Het is niet dat ik nooit koolhydraten neem, als ik ergens eet dan neem ik ze wel. Maar op mijn werk kook ik mijn eigen eten altijd. En soms neem ik een beetje zilvervliesrijst of bv een cracker of boterham
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vast eetpatroon
» Zwanger en je eetpatroon
» Gezond eetpatroon
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
» Zwanger en je eetpatroon
» Gezond eetpatroon
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: