Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw eetpatroon

+25
Zonnetje
loura
Sterre
Highway
Snirp
Shisha
Linda
mouette
MissBlunt
Inge
Poubelle
Toet
Polly
Suus
Mari
minoessepoes
Kowalski
Fortissimo
Zwerver
litllejoy
Elliot
Rush
Blond
LaBird
SoGood
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 2:38

Hoe ziet een gemiddelde dag er bij jullie uit qua voeding? Ben benieuwd! Heb zelf het idee dat ik gezonder zou kunnen eten.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 2:47

Op een goede dag

Ontbijt: kwark met fruit of een klein beetje muesli

In de middag: bouillon, fruit of rijstwafels/cracker met ei, een omelet.

Avond: het liefst soep, verder chili con carne zonder rijst, rulgehakt met tacokruiden en groenten, tonijn salade, wokgroenten met kip, foe jong hai, taco's, gevulde paprika of courgette.

Tussendoor (ergens in de middag en heel soms 's avonds): tommies, komkommer, gekookt ei, stukje chocola, rauwe paprika (die elke dag wel), cappuccino laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 2:49

Ik heb ongeveer hetzelfde eetpatroon als jou Reva. Ik heb het idee dat het voor mij te weinig is en te weinig qua koolhydraten. Hoe ervaar jij dat?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  LaBird di 11 dec 2012 - 2:50

Bij mij verschilt dat dus enorm.
Als ik werk eet ik 's ochtends thuis niets, maar neem sultana oid mee naar mn werk. Eet ik dan rond uur of 10. Tussen de middag 3 of 4 broodjes met kaas/komkommer of vleeswaren. 's middags eet ik dan nog stuk fruit. 's Avonds dinner (altijd verse groente) wat kan bestaan uit stamppotje, salade, pasta, wok of iets uit oven. Zowel vegetarisch, als vlees en vis.
's avonds eet ik vaak nog iets kleins. Nu zijn dat bijvoorbeeld handje pepernoten.

Wanneer ik niet werk, eet ik niet tot rond een uur of 11. Dan eet ik meerdere broodjes, wat stukken fruit en eet ik verder eigenlijk ook weinig tot het avondeten. Hooguit wat snoepjes ofzo (doe ik alleen wanneer ik thuis ben). Voor de rest zelfde als boven beschreven
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Blond di 11 dec 2012 - 2:51

Ontbijt: magere kwark met lijnzaad en cruesli

Tussendoor: banaan

Lunch: of een bak kwark/ yoghurt en een gekookt ei, of 2 boterhammen met bijv. 30+ kaas en rauwe ham.

Tussendoor: droge crackertjes

Avondeten: wisselend, AVG'tje - pasta gerecht - rijst/kip/groente

Tussendoor: appel

Ik eet helemaal niet zo gezond.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 2:53

Het ziet er toch heel gebalanseerd uit, Blond?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Rush di 11 dec 2012 - 2:55

Ontbijt; -
Tussendoor; Fruitkick achtige reep
Lunch; 3 of 4 sneetjes brood met kaas of pindakaas
Tussendoor; -
Avondeten; Pasta of rijst, met een vleesgerecht/saus en sowieso altijd iets van groente (door de saus, het gerecht of los erbij).

Ik eet geen nagerecht en `s avonds neem ik ook niets meer te snoepen/eten. Ik drink daarbij ook nog eens veel te weinig.

Mijn motor staat echt uit. Het ging een tijdje heel goed, ook qua ontbijt, maar het zakt weer in. Ondanks dat ben ik allang blij dat ik tenminste iedere avond eet. Voorheen at ik zo 4 avonden op rij geen avondeten.


Laatst aangepast door Rush op di 11 dec 2012 - 2:59; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 2:56

Sogood schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde eetpatroon als jou Reva. Ik heb het idee dat het voor mij te weinig is en te weinig qua koolhydraten. Hoe ervaar jij dat?

Het gaat goed zolang ik niet smokkel. Heb nu weer een tijd veel brood en dergelijke gegeten en moet nu ontzettend afkicken, inclusief er gewoon niet lekker van zijn, rillerig etc. maar als ik er weer goed inzit gaat het wel prima! Ik eet wel graag roggebrood sinds kort, het 'brabants roggebrood' van AH. Dat zie ik dan maar als een soort brood nerd

En als Ik ergens anders ben die ik niet moeilijk, dus het en der krijg ik toch wel wat koolhydraten binnen.

Al het water drinken valt me alleen nogal zwaar met deze kou!

Maar ik blijf aan mijn kerstjurk denken laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 2:59

Reva schreef:
Sogood schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde eetpatroon als jou Reva. Ik heb het idee dat het voor mij te weinig is en te weinig qua koolhydraten. Hoe ervaar jij dat?

Het gaat goed zolang ik niet smokkel. Heb nu weer een tijd veel brood en dergelijke gegeten en moet nu ontzettend afkicken, inclusief er gewoon niet lekker van zijn, rillerig etc. maar als ik er weer goed inzit gaat het wel prima! Ik eet wel graag roggebrood sinds kort, het 'brabants roggebrood' van AH. Dat zie ik dan maar als een soort brood Jouw eetpatroon 827601

En als Ik ergens anders ben die ik niet moeilijk, dus het en der krijg ik toch wel wat koolhydraten binnen.

Al het water drinken valt me alleen nogal zwaar met deze kou!

Maar ik blijf aan mijn kerstjurk denken Jouw eetpatroon 394967

Haha, dat roggebrood eet ik ook. Geroosterd, met dank aan Harrison. Moet je eens proberen, echt lekker! Ik blijf ook aan mijn kerstjurk denken, ik mag namelijk juist niet afvallen daarom denk ik dat dit eetpatroon niet voldoende is. Zeker niet in de winter.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  LaBird di 11 dec 2012 - 3:00

Sogood, als je denkt dat je te weinig koolhydraten eet, kun je daar dan iets aan doen? Lust je dingen waar koolhydraten in zitten?
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Elliot di 11 dec 2012 - 3:01

Ik eet vrij ongezond, al probeer ik het de laatste paar weken steeds aan te passen.

Ik sla vaak mijn ontbijt over, ik let er nu wel steeds meer op en heb crackers op mijn werk staan. Maar over het algemeen eet ik pas rond 9 uur/half 10 iets terwijl ik om half 7 op sta. In het weekend eet ik 's morgens vaak brinta of yoghurt.
Over de hele dag drink ik een stuk of 6 koppen (groene) thee.
Lunch: Meestal twee boterhammen, één met hartig beleg en één met zoet beleg (zoals pure hagelslag, jam).
Tussendoor: Doordeweeks eigenlijk nooit iets, op mijn werk vergeet ik tussendoortjes te eten. In het weekend eet ik meestal nog rond drie uur een koekje bij de thee of wat fruit.
Diner: Kan van alles zijn, aardappels met groente en vlees (rundvlees/kip, geen varkensvlees), pasta, rijst, soep, wraps.. In ieder geval altijd wel iets van vlees/vis en (veel) verse groente. Ik sluit bijna altijd af met een toetje, yoghurt/kwark of vla of fruit.
Na het avondeten eet ik vaak nog een koekje of iets hartigs, dit doe ik echt te vaak. Al probeer ik dit de laatste weken niet meer te doen, en dat gaat best goed!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  litllejoy di 11 dec 2012 - 3:01

Ontbijt: Magere yoghurt met een scheutje siroop of creamcrackers met leverpate en slankie.

Tussendoor: Fruit of rijstwafels.

Lunch: Meestal 2 boterhammen met kaas of gekookte ei of omelet. Ook wel regelmatig tosti gemaakt met kruidenkaas/ tomaat/ kaas/ tomaat/ ananas/ mozzarella/ salami/ etc.

Tussendoor: Ongezouten noten, rijstwagels, Lu crackers

Diner: Verschillend. Meestal 2 keer in de week vis, de rest vlees of vegetarisch (soep of ei). 1x in de week pasta, 1x in de week rijst, 2x in de week aardappelen, 1x zonder aardappelen/pasta/ rijst. Altijd verse groente en ik probeer zo min mogelijk uit zakjes/ pakjes te koken (komt denk ik nog 1x in de 2 a 3 weken voor).

Tussendoor: Vaak niets, maar als ik iets pak is het iets van chips of een koekje.

Niet super gezond allemaal haha.


Laatst aangepast door litllejoy op di 11 dec 2012 - 3:02; in totaal 1 keer bewerkt
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Blond di 11 dec 2012 - 3:01

Wat eet jij dan op een dag Sogood? Want ik mag nog best wat kilootjes afvallen Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 3:02

LaBird schreef:Sogood, als je denkt dat je te weinig koolhydraten eet, kun je daar dan iets aan doen? Lust je dingen waar koolhydraten in zitten?

Ik lust alles. Ben nu inderdaad bezig om brood te eten tussen de middag en 's avonds meer rijst/pasta toe te voegen aan mijn voeding. Alleen heb ik dan het idee dat ik veel te veel eet, maar dat zal wel even wennen zijn.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Zwerver di 11 dec 2012 - 3:08

Momenteel is het echt zwaar bagger...Ik kan zo tot het avond eten niks eten...Geen koekje niks. Savonds eten we dan gezond en pak ik later op de avond een bakje chips...

Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Fortissimo di 11 dec 2012 - 3:11

Mijn hele eetpatroon is van de rel. Vreet me van de hakken. Een goede dag ziet er als volgt uit:

O: 2 boterhammen met mager beleg
T: Fruit
L: 3 boterhammen met mager beleg
T: sultana o.i.d.
A: AGV of wokgroenten met rijst en kip, pasta's
T: soms wat te knabbelen
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Kowalski di 11 dec 2012 - 3:12

Ik ben echt een ramp qua eetpatroon, ik eet echt zo onregelmatig als het maar zijn kan Jouw eetpatroon 394967 Ik train op vreemde tijden, waardoor ik soms heel vroeg eet, soms heel laat, soms niet. Ook ben ik soms erg laat terug van de uni waardoor ik een zak pepernoten als avondeten eet...zit niet echt structuur in dus! Maar als ik een gewone dag heb en een beetje op normale tijden kan eten is het een beetje als:

Ontbijt: Bak yoghurt of kwark met noten/lijnzaad/vruchtjes/banaan etc.
Tussendoor: Meestal een broodje, soms wat fruit.
Lunch: Maar net wat ik in huis heb/bij me heb/zin in heb... een paar boterhammen/broodjes meestal.
Tussendoor: Fruit, of als ik een lange dag heb nog een broodje.
Avondeten: Dat is echt een ramp, soms niks, soms alleen soep en/of brood, soms drie borden met pasta Jouw eetpatroon 253468018
Tussendoor: Als ik getraind heb eet ik altijd nog fruit en yoghurt met muesli, anders vaak nog fruit en wat lekkers (nootjes, chocolade).
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  LaBird di 11 dec 2012 - 3:20

Sogood schreef:

Ik lust alles. Ben nu inderdaad bezig om brood te eten tussen de middag en 's avonds meer rijst/pasta toe te voegen aan mijn voeding. Alleen heb ik dan het idee dat ik veel te veel eet, maar dat zal wel even wennen zijn.
Denk idd dat sowieso wennen is, aangezien je er een veel voller gevoel van krijgt. Aan andere kant eet je hierdoor ook minder dan dat je normaal zou doen aan bijvoorbeeld alleen groentes. Ik denk dat, wanneer je "gewoon" eet en inderdaad ook koolhydraten hieraan toevoegt, je lichaam een soort natuurlijke balans heeft en je daardoor niet veel zal aankomen of afvallen
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 3:28

Ontbijt, één boterham.
Lunch, één of twee boterham(men)
Avondeten, normale portie.
Tussendoor 20.00, Cracker of beschuit met beleg waar ik zin in heb.

En dan begint opeens het snaaien. Een extra boterham, beschuit of cracker, komkommer, paprika of chips. Het is maar net wat voor handen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Kowalski di 11 dec 2012 - 3:32

Maar Maura, als jij overdag maar twee boterhammen in totaal eet, vind ik het niet vreemd dat je 's avonds begint te 'snaaien' (zoals jij het noemt!).
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 3:36

Kowalski, lijkt me lastig als je niet een regelmatig leven hebt. Toch goed van je dat je een balans probeert te vinden, af en toe pepernoten is toch ook lekker. Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 3:40

Ontbijt: 1 boterham

Tussendoor: 1 stuk fruit

Lunch: 4 boterhammen

Tussendoor: een stuk fruit

Avondeten: weinig aardappels, wat meer groente en een stukje vlees

's avonds: een stuk fruit

Maar dit is wel een 'goede' dag. Vaak zitten er ook nog een stuk of 4/5 koekjes bij en wat chocola.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Kowalski di 11 dec 2012 - 3:42

Sogood schreef:Kowalski, lijkt me lastig als je niet een regelmatig leven hebt. Toch goed van je dat je een balans probeert te vinden, af en toe pepernoten is toch ook lekker. Wink

Jaa inderdaad! En zoals je misschien al een keer gelezen hebt, heb ik een eetstoornis gehad en toen was ik echt zo enorm van de structuur van het (niet) eten, zo gefixeerd daarop, dat ik al lang blij ben dat ik dat los kan laten en geen probleem maak van de onregelmatigheid Jouw eetpatroon 3079029344 Voor mij is het misschien juist wel goed om een beetje de structuur los te laten Jouw eetpatroon 561177
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  SoGood di 11 dec 2012 - 3:44

Kowalski schreef:
Sogood schreef:Kowalski, lijkt me lastig als je niet een regelmatig leven hebt. Toch goed van je dat je een balans probeert te vinden, af en toe pepernoten is toch ook lekker. Wink

Jaa inderdaad! En zoals je misschien al een keer gelezen hebt, heb ik een eetstoornis gehad en toen was ik echt zo enorm van de structuur van het (niet) eten, zo gefixeerd daarop, dat ik al lang blij ben dat ik dat los kan laten en geen probleem maak van de onregelmatigheid Jouw eetpatroon 3079029344 Voor mij is het misschien juist wel goed om een beetje de structuur los te laten Jouw eetpatroon 561177

Ja dat wist ik inderdaad, juist daarom vind ik het knap van je. Goed dat je zo ver bent gekomen, je mag trots zijn op jezelf. Jouw eetpatroon 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 3:48

Sogood schreef:
Kowalski schreef:
Sogood schreef:Kowalski, lijkt me lastig als je niet een regelmatig leven hebt. Toch goed van je dat je een balans probeert te vinden, af en toe pepernoten is toch ook lekker. Wink

Jaa inderdaad! En zoals je misschien al een keer gelezen hebt, heb ik een eetstoornis gehad en toen was ik echt zo enorm van de structuur van het (niet) eten, zo gefixeerd daarop, dat ik al lang blij ben dat ik dat los kan laten en geen probleem maak van de onregelmatigheid Jouw eetpatroon 3079029344 Voor mij is het misschien juist wel goed om een beetje de structuur los te laten Jouw eetpatroon 561177

Ja dat wist ik inderdaad, juist daarom vind ik het knap van je. Goed dat je zo ver bent gekomen, je mag trots zijn op jezelf. Jouw eetpatroon 561177

Vind ik ook Koko!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw eetpatroon Empty Re: Jouw eetpatroon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum