Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bestaat de kerstman?

+14
Flower_L
Bloempjuh23
Jade
PapillonRose
Star007
Susan
Happydobby
Manderijn
Bolleke
SarahKey
Floor
Parisienne
Liadan
Wennes
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty bestaat de kerstman?

Bericht  Wennes zo 9 dec 2012 - 16:25

Laten jullie je kinderen geloven dat de kerstman bestaat? Of mogen de kinderen weten dat jij de cadeautjes onder de boom legt?
Ik ben benieuwd waarom je ze wel of niet laat geloven.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Liadan zo 9 dec 2012 - 18:28

Nee, ik ga ze niet laten geloven dat de kerstman bestaat, mijn ouders hebben ook nooit tegen ons gedaan of de kerstman bestond en ik heb er gewoon niks mee. Ik vind het al moeilijk om mijn kinderen in Sinterklaas te laten geloven, ik ben steeds geneigd om te zeggen dat het gewoon verklede mensen zijn.
Maar ik wilde mijn dochter ook niet in de paashaas laten geloven, alleen hebben ze op het kdv een half jaar geleden verteld dat de paashaas daar eieren verstopt had en dat gelooft ze dus ook (ze werd zelfs boos op mij toen ik zei dat de leidsters ze zelf verstopt hadden, want dat kon niet dat was toch echt de paashaas).
Als we een cadeautje onder de kerstboom leggen dan zeggen we in ieder geval duidelijk dat het van ons af komt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Parisienne zo 9 dec 2012 - 20:08

Nee, anders wordt het allemaal veel te veel voor N. Haar in Sinterklaas laten geloven vind ik genoeg. Ze zal dus gewoon weten dat we met kerst zelf cadeaus voor elkaar onder de kerstboom leggen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Floor zo 9 dec 2012 - 20:20

Ik twijfel heel erg maar ik denk niet dat we hem in de kerstman laten geloven. Wij hebben wel cadeautje onder de kerstboom omdat mijn schoonmoeder uit het buitenland komt en voor haar bestond vroeger de kerstman wel. Zij viert dus echt kerst met cadeautjes, zonder dat klopt het volgens haar niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 20:29

Nee wij vertellen niet over de Kerstman.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  SarahKey zo 9 dec 2012 - 20:37

Wij vertellen ook niet over dekerstman, zo zijn wij allebei ook niet opgevoed. Kerst staat bij ons niet in het teken van de kerstman en kado's, daar hebben we sinterklaas voor.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Bolleke zo 9 dec 2012 - 20:59

Nee, niet in de kerstman, en ook niet in de paashaas. Ik laat hem alleen in Sinterkaas geloven. Ik vind het ongeloofwaardig dat er allemaal figuren rond lopen die cadeautjes geven smile
En ik vind het leuk hem te leren dat je mer Kers iets speciaals voor elkaar koopt, bij ons doen we altijd 1 mooi cadeau voor kerst.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Manderijn zo 9 dec 2012 - 21:02

Nee, dat zou ook niet stroken met ons geloof.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Happydobby zo 9 dec 2012 - 21:22

Nee, de sint is wel genoeg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 21:34

Nee, daar doe ik niks mee, ze krijgen wel een cadeau onder de boom, maar ik zeg niks over de Kerstman.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Star007 zo 9 dec 2012 - 21:36

Nee ik ga D. niet wijs maken dat de kerstman bestaat. Maar zal haar ( als ze het begrijpt) uitleggen dat we cadeaus voor familie kopen omdat we elkaar graag mogen ofzo.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  PapillonRose zo 9 dec 2012 - 21:40

Hier bestaat hij wel, en de paashaas trouwens ook. Ben daar zelf mee opgegroeid en vond t allemaal geweldig, dus dat gun ik A. ook. Al is er ook niks mis mee om de waarheid te vertellen, maar voor mij is dat toch minder speciaal op de een of andere manier (met deze feesten).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 21:43

PapillonRose schreef:Hier bestaat hij wel, en de paashaas trouwens ook. Ben daar zelf mee opgegroeid en vond t allemaal geweldig, dus dat gun ik A. ook. Al is er ook niks mis mee om de waarheid te vertellen, maar voor mij is dat toch minder speciaal op de een of andere manier (met deze feesten).

Nou ja, de waarheid, je krijgt hier toch amper wat mee van de Kerstman en de Paashaas? Ik vind het ook niet echt iets met gunnen te maken hebben of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  PapillonRose zo 9 dec 2012 - 21:54

Susan schreef:
PapillonRose schreef:Hier bestaat hij wel, en de paashaas trouwens ook. Ben daar zelf mee opgegroeid en vond t allemaal geweldig, dus dat gun ik A. ook. Al is er ook niks mis mee om de waarheid te vertellen, maar voor mij is dat toch minder speciaal op de een of andere manier (met deze feesten).

Nou ja, de waarheid, je krijgt hier toch amper wat mee van de Kerstman en de Paashaas? Ik vind het ook niet echt iets met gunnen te maken hebben of zo.
Hier is het inderdaad minder een echt event zoals in Amerika. Maar toch wordt het ook hier veel gevierd. En als ik het dan vier, vind ik het ook leuk om het hele 'verhaal' met kerstman en al uit de last te trekken. Paashaas wat minder, maar wat verstopte eieren is wel leuk.

Gunnen is misschien een beetje het verkeerde woord, maar als ik naar mijn eigen jeugdherrineringen kijk zou ik het bijna zonde vinden om die toneelstukjes niet op te voeren. Al is elkaar cadeautjes geven ook speciaal, maar dat leert ze dan later wel als ze niet meer gelooft. Denk ik dan, want ik moet eerst maar ziaen of ze er wel wat aan vindt. Sint was wel een grote hit.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 21:58

Bij mijn schoonouders in het dorp is er wel een intocht van de Kerstman, maar verder zie je 'm eigenlijk bijna niet, alleen in de Coca Cola reclame, terwijl je Sinterklaas de hele dag op de televisie ziet, je ziet 'm op straat, in het winkelcentrum, op school. Ik zit nu ook op een Amerikaans forum en daar gaat het wel echt over Santa en kinderen die zenuwachtig zijn, daar hebben ze natuurlijk heel die Sinterklaastraditie niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Jade zo 9 dec 2012 - 22:22

Nee. Ik heb zelf ook nooit in de kerstman/paashaas gelooft. Hier zal het meer draaien om het verhaal achter kerst/pasen vanuit het geloof.

SInterklaas gaan we wel vieren.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  PapillonRose zo 9 dec 2012 - 22:43

Ik wil trouwens wel dat ze ook de verhalen vanuit het geloof meekrijgt wat betreft Kerst en Pasen. Ook al ben ik zelf niet gelovig, ik vind wel dat die verhalen er ook bij horen.

Op zich vind ik het jammer dat Sinterklaas zoveel aandacht krijgt (wat juist leuk is), en de Kerstman er maar een beetje bij hangt. Sinterklaas is extra leuk door de intocht, het Sinterklaasjournaal, we zijn hier in de buurt naar het Sinterklaashuis geweest.. Zo leuk allemaal! Doordat de Kerstman die aandacht niet krijgt, ga ik bijna twijfelen of ik haar nog wel wil laten geloven. Aangezien er inderdaad niet zoveel aandacht aan wordt besteed.

Wel vreemd, zelf geloofde ik vroeger wel, en volgens mij veel kinderen bij mij op school en uit de buurt ook. Terwijl ik op een Christelijke school zat, dus je zou verwachten dat het vanuit thuis niet zo gestimuleerd zou worden bij de meeste kinderen.

De Paashaas laat ik trouwens vooral bij wat verstopte eieren, dat vind ik wel leuk. Verder maak ik daar geen happening van ofzo.

Hier is het trouwens wel enorm dubbelop voor A., want we vieren voor haar Sinterklaas (en veel cadeaus is dit jaar weer gebleken) en met de volwassenen zijn we juist gewend om met Kerst wat te doen (en dus ook weer cadeaus voor A.). Al had ik dat vroeger zelf ook, en kinderen vinden het natuurlijk geen probleem die cadeautjes Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Susan zo 9 dec 2012 - 22:45

Oh, maar wij doen ook zowel met Sinterklaas als met Kerst cadeautjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Gast zo 9 dec 2012 - 22:46

SarahKey schreef:Wij vertellen ook niet over dekerstman, zo zijn wij allebei ook niet opgevoed. Kerst staat bij ons niet in het teken van de kerstman en kado's, daar hebben we sinterklaas voor.

Hier precies hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Bloempjuh23 zo 9 dec 2012 - 22:49

Jetje schreef:
SarahKey schreef:Wij vertellen ook niet over dekerstman, zo zijn wij allebei ook niet opgevoed. Kerst staat bij ons niet in het teken van de kerstman en kado's, daar hebben we sinterklaas voor.

Hier precies hetzelfde.

+ 1 met de sinterklaas genoeg gehad dacht ik zo haha

Wij kregen vroeger altijd met kerst een gezelschapsspel voor het hele gezin.
Dat mochten we dan uitpakken als we uit de kerk kwamen 's ochtends.
Dan konden we dat daarna samen spelen.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Parisienne zo 9 dec 2012 - 22:59

Ik wil het kerstverhaal overigens ook graag linken aan het geloof, dus dat verhaal zullen wij vertellen. Om dan ook nog eens het kerstman-verhaal erbij te halen vind ik wel wat teveel worden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Flower_L zo 9 dec 2012 - 23:12

Nee....wij gaan geen verhaal vertellen mbt kerstman.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  strawberry zo 9 dec 2012 - 23:45

Ik wil ze niet ook nog eens in de kerstman laten geloven. Maar vorig jaar begon de oudste ook over de Kerstman en cadeautjes. Ik heb er toen eigenlijk niet veel mee gedaan. Ben er niet op in gegaan, dit jaar begon ze er dus alweer over. Wat moet ik daar nou mee? Vertellen dat ie niet bestaat? Zou dan het geloven in Sinterklaas niet opeens helemaal weg zijn?

Of vertellen dat de Kerstman voor kindjes in Amerika is? Omdat Sinterklaas daar niet naar toe kan komen? Ik vind het maar een lastige situatie. Zomaar zeggen dat de Kerstman niet bestaat vind ik ook zo raar. Iemand tips?
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  SarahKey ma 10 dec 2012 - 0:08

strawberry schreef:Ik wil ze niet ook nog eens in de kerstman laten geloven. Maar vorig jaar begon de oudste ook over de Kerstman en cadeautjes. Ik heb er toen eigenlijk niet veel mee gedaan. Ben er niet op in gegaan, dit jaar begon ze er dus alweer over. Wat moet ik daar nou mee? Vertellen dat ie niet bestaat? Zou dan het geloven in Sinterklaas niet opeens helemaal weg zijn?

Of vertellen dat de Kerstman voor kindjes in Amerika is? Omdat Sinterklaas daar niet naar toe kan komen? Ik vind het maar een lastige situatie. Zomaar zeggen dat de Kerstman niet bestaat vind ik ook zo raar. Iemand tips?

Dit zou ik vertellen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 0:12

Nee hier alleen het Sinterklaas feest, ook alleen met de Sint geven wij ze cadeautjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bestaat de kerstman? Empty Re: bestaat de kerstman?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum