Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schema kindje 6 maanden

+7
Monnie
Tania
PiP
Clapperdie
Happydobby
Puggle
CCC
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden - Pagina 2 Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  CCC za 15 dec 2012 - 10:17

En ohja, fruit en groenten over dat afwegen. N. mag van ons onbeperkt (naja met mate onbeperkt dan haha) fruit en pure groenten. Dus zou hier niet overnadenken dat af te wegen, N. geeft goed aan wanneer ze niet meer wilt eten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden - Pagina 2 Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  piene1983 za 15 dec 2012 - 20:30

chococupcake schreef:Piene waarom weeg jij alles af? Althans, ik zie nu het aantal gr. staan dus ik ga ervanuit dat je het dus afweegt. Ik doe het gewoon op gevoel.
Omdat de vraag naar een schema werd gesteld en ik het dan fijn vind om ook iets van hoeveelheden te zien en dus te noemen. Daarom heb ik het gisteren afgewogen. Gedaan voor de TO dus, maar stel dat ik dat altijd zou doen. Wat dan nog? Op gevoel is goed maar gecontroleerd niet? In een potje zit ook een gewogen hoeveelheid, dan weet je toch ook precies hoeveel je kind eet? Ik maak vers dus moest t even afwegen om de hoeveelheid te weten.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden - Pagina 2 Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Puggle zo 16 dec 2012 - 0:15

Volgens mij bedoelde ccc het niet aanvallend.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden - Pagina 2 Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  CCC zo 16 dec 2012 - 13:18

piene1983 schreef:
chococupcake schreef:Piene waarom weeg jij alles af? Althans, ik zie nu het aantal gr. staan dus ik ga ervanuit dat je het dus afweegt. Ik doe het gewoon op gevoel.
Omdat de vraag naar een schema werd gesteld en ik het dan fijn vind om ook iets van hoeveelheden te zien en dus te noemen. Daarom heb ik het gisteren afgewogen. Gedaan voor de TO dus, maar stel dat ik dat altijd zou doen. Wat dan nog? Op gevoel is goed maar gecontroleerd niet? In een potje zit ook een gewogen hoeveelheid, dan weet je toch ook precies hoeveel je kind eet? Ik maak vers dus moest t even afwegen om de hoeveelheid te weten.

Ik was de to Wink en was niet aanvallend bedoeld. Ik vroeg me af waarom je dat doet in de zin van dat ik hier ook ens naar zou kunnen kijken omdat ik geen idee heb hoeveel n. In grammen binnenkrijgt en me dsoms ook afvraag of ik haar niet veel te veel geef.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden - Pagina 2 Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  piene1983 ma 17 dec 2012 - 3:42

Geschreven tekst kan anders worden opgevat dan het is bedoeld. Mijn reactie was niet aanvallend maar oprecht een vraag, waarom zou afwegen minder goed zijnd dan "op gevoel"? Zo vatte ik namelijk de reactie op mijn post wel op, niet zozeer de jouwe ccc maar enkele andere wel. Nogmaals, geschreven tekst kan anders worden opgevat, dat is waarschijnlijk wat in dit geval zowel bij mij als bij jou/anderen gebeurde.

Overigens vond ik het verrassend om het eten eens te wegen, ik heb van die bakjes van de xenos. Kleine vierkante waar ik altijd het fruit in bewaar en invries, was vergeten te kijken hoeveel erin ging en dat blijkt dus om en nabij de 125 gram te zijn. Voor groente gebruikte ik die eerst ook maar heb ik nu een slag groter gekocht om er ook aardappel bij te kunnen doen. Blijkbaar is 5 ijsblokjes aardappel en 10 blokjes groente samen zo'n 150 gram. Ik dacht steeds dat ik veel te veel gaf maar dat valt in vergelijking tot de potjes in de winkel dus nog best mee, ervan uitgaande dat daar 200 gram groente en fruit in zit en dat er zat kinderen zijn die dat ook weg eten. Soms krijgt hij er wat stukjes groente in zijn hand bij, hij is altijd erg druk dus meestal vliegen die stukken door de kamer net als het brood dat we in zijn hand geven. Stukjes daarentegen kauwt hij zo weg, gewoon een stukje brood met wat boter. Een stukje wortel/broccoli/bloemkool etc idem dito maar o wee als er een stukje in zijn gepureerde eten zit, dat komt er gegarandeerd weer uit.

Eten en baby's, ik vind het een enorm gepieker maar heerlijk om te ontdekken wat er goed gaat!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden - Pagina 2 Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum