wat zouden jullie doen?update
+15
mauwmauw
nillis
Parisienne
Annemie
Filoria
Fiwen
Tiara
Aimee
Manderijn
Floor
Nana
PapillonRose
Tania
red rose
blondje1313
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: wat zouden jullie doen?update
Zo denk ik er ook over inderdaad. Wij doen ook hetzelfde als Fiwen, N. bepaalt zelf hoeveel ze eet. We maken er geen strijd van, ook als ze maar 2 hapjes eet. Haar gewoon lekker zelf laten eten zonder nadruk te leggen op het 'moeten eten' werkt hier heel goed. Soms eet ze bijna niks, soms eet ze alles op.Filoria schreef:Hoe eet hij bij ontbijt en lunch?
Het voordeel van 'eten wat de pot schaft' is dat kinderen leren dat ze tijdens de vaste eetmomenten de kans hebben om te eten wat er dan op tafel staat. Als ze dat niet doen krijgen ze honger, en dat ontdekken ze op een gegeven moment. Dan moeten ze wel gaan eten wat er op tafel staat.
Als je steeds 'bijvoedt', leert je zoon dat hij toch wel eten binnenkrijgt, ook als hij weigert te eten wat jullie eten. Dat heeft hij ook geen reden om van alles te gaan proeven.
Hier doen we het trouwens precies hetzelfde als bij Fiwen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Annemie schreef:Krijgt hij verder niks qua fruit? Omdat mijn zoontje eigenlijk bijna niks qua groente eet, zeiden ze bij het cb dat fruit het enigszins kan compenseren wat betreft vitamines. Hier verder hetzelfde schema.
nee fruit eet hij heel slecht.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik vind overigens niet dat hij heel slecht eet. Ik zou wel wat meer fruit proberen te geven voor de vitamines. Ik zou in jullie geval toch proberen geen potjes meer aan te bieden omdat je graag wil dat hij voldoende binnen krijgt. Kijk, als hij vervolgens weken lang 's avonds niks eet dan zou ik wat anders doen. Maar hij eet in mijn ogen overdag genoeg om wat reserves op te bouwen.
Parisienne- Ratel
ik denk dat we inderdaad maar eens geen potjes moeten gaan geven.We hebben het een tijdje terug geprobeerd maar toen werkte het niet.Nu wilt hij uit zichzelf dingen proeven.
mauwmauw- Kletskop
T is net zo oud als V en krijgt ook geen potjes meer. Ze kan met ons mee eten en als ze niet wil eten, dan is dat prima. Ze krijgt niets anders ook niets 's avonds. Wel krijgt ze altijd toetje en dat is meestal naturel kwark en dat is het. T krijgt ook 's ochtends pap en dan tegen 10 uur 2 stuks fruit en dan 's middags bij het drinken een koekje of rozijntjes. Als lunch ook 2 boterhammen en verder dus niet bijzonders. Hier waren ze op het cb ook mee eens. T eet eigenlijk ook nooit, maar ze gaven daar het advies niets anders doen en ze gaat vanzelf mee eten en vooral geen strijd maken, want eten moet leuk zijn.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Hopelijk heb je hier wat aan.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Hij heeft vandaag goed zijn soep gegeten,normaal zit hij alleen te dopen met brood in de soep en eet dat dan op.Als ik dan hielp met eten,wilde hij alleen de bouillon en niet de groente wat er in zat.Vandaag at hij opeens ook de groente,en heeft goed de soep gegeten.We hebben dan ook geen potje meer gedaan.Heb het met mijn vriend er over gehad hoe te doen nu met de potjes.We hebben besloten het te gaan afbouwen.Hij eet eerst met ons mee,dan krijgt hij nog een potje.Volgende week eet hij met ons mee en dan een half potje en zo verder.Met de nutrilon is het ook zo gegaan.We hebben dat heel langzaam afgebouwd,en zit nu op de gewone melk.
mauwmauw- Kletskop
Even een update.V.arian heeft al een week geen potjes meer gegeten,maar elke keer met ons mee gegeten.Het gaat hartstikke goed,hij eet nog niet veel maar gaat wel goed.Hij is zelfs nu geïnteresseerd om zelf te gaan eten,Wat ik natuurlijk alleen maar aanmoedig.
mauwmauw- Kletskop
Wat fijn om te lezen mauwmauw! Wat goed van V
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Superfijn zeg.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Super zeg!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Heel fijn!
Geef het tijd. Ik ben van mening dat ze in de meeste gevallen door goed voorbeeld (jullie dus) vanzelf gaan begrijpen dat eten erbij hoort en dat het 'moet'. Hier werkt het door haar lekker haar gang te laten gaan en niet ongevraagd aandacht te geven. Zo heeft ze het idee dat er niet telkens op haar gelet wordt of dat ze 'gedwongen' wordt. Zulke dingen werken vaak averechts bij kinderen
Geef het tijd. Ik ben van mening dat ze in de meeste gevallen door goed voorbeeld (jullie dus) vanzelf gaan begrijpen dat eten erbij hoort en dat het 'moet'. Hier werkt het door haar lekker haar gang te laten gaan en niet ongevraagd aandacht te geven. Zo heeft ze het idee dat er niet telkens op haar gelet wordt of dat ze 'gedwongen' wordt. Zulke dingen werken vaak averechts bij kinderen
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Heel fijn!
nee dat doen we ook niet,we reageren heel enthousiast als hij zelf iets nieuws probeert te eten(we klappen ons gek)hij is gek op applaus(klappen)Maar wilt ie het niet besteden we er geen aandacht aan.
mauwmauw- Kletskop
Wat fijn zeg dat het zo goed gaat.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen
» wat zouden jullie doen
» Wat zouden jullie doen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: