wat zouden jullie doen
+5
Monnie
loesje
Annemie
Teddyaapje
mauwmauw
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wat zouden jullie doen
mijn zoontje word maandag 8 maanden,nu was ik 1,5 week geleden bij het cb en alles was goed met hem.daar zeiden ze tegen mij dat hij brood mocht gaan eten tussen de middag en als hij dat at,zijn melk van 180 naar de 150 doen.maar zolang hij geen brood at kon ik hem pap geven 's middags,hij krijgt dit ook al 's ochtends,nu is het middag eten op moment een drama,hij eet dus geen brood,het broodkorstje gaat niet eens richting mond,en een stukje brood doet hij zn mond niet voor open.dus krijgt hij nu een bord pap tussen de middag,maar deze gaat eigenlijk nooit leeg,soms voor de helft soms iets meer soms minder.een fles erin krijgen zonder pap is ook een drama drinkt ie ook maar de helft van leeg.
nu zat ik te denken om de melk al van 180 naar 150 te doen.en daar dan of pap van maken of als gewone fles proberen.heb ook het idee dat hij niet echt honger heeft om 12.30.maar op een ander tijdstip geven zit erook niet in want dan ligt hij te slapen,zo ziet zijn dag er nu meestal uit
08.00 fles 180+6 en daar pap van gemaakt van een bord.
11.00 half potje 6 maanden fruit(hij kan een hele op maar dan eet hij 's middags dus echt niks)
12.30-13.00 fles 180+6 en dan nu dus pap van gemaakt
16.00 groente
19.00 fles 180+6 met 2 schepjes rijstebloem(maat lepel van de nutrilon gebruik ik)dit zijn we nu aan het afbouwen de rijstebloem omdat deze fles ook een heel drama op kan leveren.
vertel me wat is er fout en kan iemand mij helpen.
nu zat ik te denken om de melk al van 180 naar 150 te doen.en daar dan of pap van maken of als gewone fles proberen.heb ook het idee dat hij niet echt honger heeft om 12.30.maar op een ander tijdstip geven zit erook niet in want dan ligt hij te slapen,zo ziet zijn dag er nu meestal uit
08.00 fles 180+6 en daar pap van gemaakt van een bord.
11.00 half potje 6 maanden fruit(hij kan een hele op maar dan eet hij 's middags dus echt niks)
12.30-13.00 fles 180+6 en dan nu dus pap van gemaakt
16.00 groente
19.00 fles 180+6 met 2 schepjes rijstebloem(maat lepel van de nutrilon gebruik ik)dit zijn we nu aan het afbouwen de rijstebloem omdat deze fles ook een heel drama op kan leveren.
vertel me wat is er fout en kan iemand mij helpen.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Re: wat zouden jullie doen
Ik zie eigenlijk helemaal niks wat fout is? Je zou hem bij een van de flesjes brood kunnen blijven aanbieden, tot hij er een beetje aan gewend is en dan kun je bijvoorbeeld pap weer gaan vervangen door brood.
Gast- Gast
Ik heb hier niet echt verstand van omdat ik bv geef en de bijvoeding volgens rapley doe, maar misschien zou je het fruit van 11u weg kunnen laten en dan de pap/ melk geven en om 12.30u het fruit? Als ik jou verhaal lees vindt hij dat wel erg lekker en eet hij dat misschien wel op?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
dat zou ik inderdaad wel eens kunnen gaan proberen.het is niet zo dat hij de pap vies vind,want hij heet het 'sochtends heel goed,ik heb zelf het idee dat hij gewoon niet zoveel op kan(misschien door zijn operatie of gewoon een klein maagje)hij groeit verder wel goed.Teddyaapje schreef:Ik heb hier niet echt verstand van omdat ik bv geef en de bijvoeding volgens rapley doe, maar misschien zou je het fruit van 11u weg kunnen laten en dan de pap/ melk geven en om 12.30u het fruit? Als ik jou verhaal lees vindt hij dat wel erg lekker en eet hij dat misschien wel op?
mauwmauw- Kletskop
Mijn zoontje had ongeveer hetzelfde schema als wat jij nu hebt, alleen zou ik het fruit om 10.00 geven, dan zit er 2 uur tussen beide voedingen.
Mijn zoontje krijgt nog steeds 3 flessen, pap moet hij 's ochtends niks meer van hebben en sinds een paar weken eet hij pas brood, maar hij krijgt daarna gewoon de fles en mijn zoontje is bijna 1.
Ik kreeg precies hetzelfde te horen van het cb, maar ik zou me niet zo druk maken, dat brood eten komt vanzelf en er is toch niks mis met de fles geven.
Mijn zoontje krijgt nog steeds 3 flessen, pap moet hij 's ochtends niks meer van hebben en sinds een paar weken eet hij pas brood, maar hij krijgt daarna gewoon de fles en mijn zoontje is bijna 1.
Ik kreeg precies hetzelfde te horen van het cb, maar ik zou me niet zo druk maken, dat brood eten komt vanzelf en er is toch niks mis met de fles geven.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
@annemie,ja om 10 uur fruit is handiger maar hij slaapt dan,ja het is ook nog eens een slaapkopje wat meestal van 9.00 tot 11.00 slaapt en dan van 13.00-1500 dus veel tijd om tussen te schuiven heb ik niet.vind het zo lastig he.ik maak me geen zorgen over of hij wel genoeg binnen krijgt,maar ik wil het zo graag goed doen.ik wil graag dat hij zn bordje leeg eet,maar ben ook weer niet zo dat ik het erin ga proppen,want ik vind dat eten geen marteling moet worden.hij is verder een goede eter.groente eet hij een heel 6 maanden potje leeg.
mauwmauw- Kletskop
OHw dan word het idd lastig, haha.
Je doet het wel goed hoor, is niks met je schema en zolang je kindje vrolijk en blij is, is het toch goed?
Mijn zoontje eet ook nog niet wat een 1 jarige zou moeten eten, maar hij is altijd vrolijk en blij en dat vind ik het belangrijkste, als hij maar tevreden is.
Je doet het wel goed hoor, is niks met je schema en zolang je kindje vrolijk en blij is, is het toch goed?
Mijn zoontje eet ook nog niet wat een 1 jarige zou moeten eten, maar hij is altijd vrolijk en blij en dat vind ik het belangrijkste, als hij maar tevreden is.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Wij doen het zo:
tussen 7-8 uur pap 180cc
tussen 10-11 uur fles
12 uur brood 2x + 125 cc cavancevitan
15 uur fruit + 125 cc cavancevitan
17.00 fles 60 cc
17.15 avond eten + 125 cc cavancevitan
een fles vult natuurlijk minder als een fruithap misschien dat je dat kunt veranderen. en waarom om 16.00 al avond eten vind ik een beetje vroeg doe je zelf toch ook niet?
tussen 7-8 uur pap 180cc
tussen 10-11 uur fles
17.00 fles 60 cc
een fles vult natuurlijk minder als een fruithap misschien dat je dat kunt veranderen. en waarom om 16.00 al avond eten vind ik een beetje vroeg doe je zelf toch ook niet?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dat zijn eetschema er goed uit ziet hoor. Ik zou 's middags gewoon steeds brood blijven aanbieden, in de hoop dat hij het wel een keer weer wil eten. N. heeft ook een periode gehad dat hij geen brood at. Nu weer heel goed, dus dat wisselt wel. Toen kreeg hij ook alleen melk 's middags. Geef je V. eigenlijk 's middags wel eens iets van liga/soepstengel? Dat deed ik namelijk wel altijd in de middag nog. (nog steeds)
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Hier mocht ik pas ook beginnen met brood en dan de melk van 180 naar 150 doen. In het begin ging het brood eten nog niet zo lekker, dus dan bood ik het haar wel gewoon aan en als het niet ging dan gaf ik haar nog wel 180 melk. Zo doe ik het eigenlijk nog steeds, omdat ze niet altijd evenveel eet van haar brood. Ik bouw de melk dus niet af, maar ik merk wanneer ze wel een hele boterham opheeft ze vanzelf melk laat staan. Ze went er vanzelf aan. Misschien toch blijven proberen met brood geven en als het niet lukt de gewone hoeveelheid mel (of pap als dat beter gaat) geven?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
loesje schreef:Wij doen het zo:
tussen 7-8 uur pap 180cc
tussen 10-11 uur fles
17.00 fles 60 cc
als ik zijn groente later geef zijn laatste fles er al helemaal niet meer in krijg.en hij nog van 17uur tot 17.30-45 slaapt.
mauwmauw- Kletskop
@monnie,nee ik geef hem verder geen tussendoortje behalve sap als hij uit bed komt(75cc)ik heb het idee namelijk dat hij gewoon vol zit en daarom niet wilt eten.
mauwmauw- Kletskop
als ik zijn groente later geef zijn laatste fles er al helemaal niet meer in krijg.en hij nog van 17uur tot 17.30-45 slaapt.
kwa slaap ritme zitten ze volgens mij gelijk alex slaapt ook nog erg veel. Maar sorry dat ik het zeg maar vind het een beetje een vreemd schema. ik zou dan gewoon om 17.45 zijn avond eten geven (samen met jullie)en geen rijstebloem meer in zn fles doen en die in plaats van zn fruithap geven zodat hij meer honger heeft om 12.30 en dan smiddag zn fruithap geven
kwa slaap ritme zitten ze volgens mij gelijk alex slaapt ook nog erg veel. Maar sorry dat ik het zeg maar vind het een beetje een vreemd schema. ik zou dan gewoon om 17.45 zijn avond eten geven (samen met jullie)en geen rijstebloem meer in zn fles doen en die in plaats van zn fruithap geven zodat hij meer honger heeft om 12.30 en dan smiddag zn fruithap geven
loesje- Kletskop
mauwmauw schreef:@monnie,nee ik geef hem verder geen tussendoortje behalve sap als hij uit bed komt(75cc)ik heb het idee namelijk dat hij gewoon vol zit en daarom niet wilt eten.
Oh, oké. maar heeft hij al wel eens brood gegeten dan of wilde hij er nooit wat van weten? Misschien vind hij dat grovere eten ook wel niks. Misschien kan je hem dan toch eens laten wennen door bijv. een stukje soepstengel te geven. Misschien wil hij dat wel. Als je dat tegen een uur of 14.30/15.00u geeft en dan zijn warme eten iets later? Misschien nog uit te proberen.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
ja ik zal het eens kunnen proberen natuurlijk.nee ik bied het brood aan,eerst een korstje(hij kijkt me dan echt aan met een blik van wil jij mij vergiftigen of zo)het gaat niet eens richting mond,en dan probeer ik een stukje in zijn mond te doen werkt ook niet.heb al geprobeerd hem van mijn broodje te laten eten(eet zoiezo geen boter,en dan ook het beleg weg gehaald)werkt ook niet.
mauwmauw- Kletskop
Ik zou inderdaad iets met tijden proberen te schuiven en zolang je bij zn fles een boterham blijft aanbieden is dat voldoende hoor (fles hebben ze in principe genoeg aan, brood komt vanzelf wel) En dan inderdaad smiddags een klein tussendoortje met wat sap geven?
Gast- Gast
het kan ook zijn dat hij geen kostjes lust en dat je die juist moet weglaten alex weet ook niet wat hij met een kostje moet doen. en doe je iets op zn boterham?
loesje- Kletskop
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zou hem dan in de ochtend geen fruit geven en dan zijn brood om ongeveer half 12, eventueel wel wat drinken in de ochtend.
Het groente hapje zou ik later gaan geven echt meer rond etenstijd!
Het groente hapje zou ik later gaan geven echt meer rond etenstijd!
Gast- Gast
Oh ja zijn fruit zou ik dan geven net na zijn slaapje in de middag! (wanneer slaapt hij eigenlijk?)
Gast- Gast
hij word rond half 8 wakker
om 8.00 pap
om 09.00 slapen tot 11.00 uur.
11uur(na het slapen)fruit
12.30 fles,pap
13.00 slapen tot 15.00
16.00 groente
17.00 slapen ongeveer half uur tot 45 minuten
19.00 laatste fles
om 8.00 pap
12.30 fles,pap
13.00 slapen tot 15.00
16.00 groente
19.00 laatste fles
mauwmauw- Kletskop
Als niet-moeder zijnde zou ik zeggen, laat dat schema een beetje los en doe meer aan voeden on-demand. Je zoontje geeft zelf blijkbaar goed aan hoeveel hij wil eten. Zolang hij een gezond en blij kind is, maakt het toch niet uit dat hij wat minder eet en drinkt?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
dat doe ik ook,ik prop het eten er echt niet in,maar wil wel dat hij genoeg voedingstoffen tot zich krijgt op een dag,en even wat minder eten kan hij hebben,hij is niet dik maar lekker normaal,geen dun ielig mannetje,dan zou ik me wat meer zorgen maken.Lady4 schreef:Als niet-moeder zijnde zou ik zeggen, laat dat schema een beetje los en doe meer aan voeden on-demand. Je zoontje geeft zelf blijkbaar goed aan hoeveel hij wil eten. Zolang hij een gezond en blij kind is, maakt het toch niet uit dat hij wat minder eet en drinkt?
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:hij word rond half 8 wakker
om 8.00 pap
12.30 fles,pap
13.00 slapen tot 15.00
16.00 groente
19.00 laatste fles
Ik zou dan echt t fruit tot de middag bewaren! En dan tussen de middag zijn brood en dan wat eerder! En dan zijn warme hap na t andere slaapje!
Dus zo:
8.00 pap
11.30 brood en melk
15.00 fruit
17.30 warm
Gast- Gast
Hoi Mauwmauw
Hier met T eigenlijk ook wel een beetje hetzelfde verhaal met eten. Wij zijn nog niet met brood begonnen, maar T kan ook erg weinig op. Ik doe nu om 8.00- fles met rijstebloem, 9.00 of na het slaapje een 1/2 6maanden potje fruit.
13.00 uur fles en dan om rond 17.00 uur 1/2 potje 6 maanden groente met kwark na en dan om 19.30 uur fles met rijstebloem. Als ik T wat 's middags geef dan weet ik zeker dat ze 's avonds niet eet.
Je moet doen wat goed voelt. V heeft net als T heel veel gespuugd, dus gewoon zelf aankijken.
Hier met T eigenlijk ook wel een beetje hetzelfde verhaal met eten. Wij zijn nog niet met brood begonnen, maar T kan ook erg weinig op. Ik doe nu om 8.00- fles met rijstebloem, 9.00 of na het slaapje een 1/2 6maanden potje fruit.
13.00 uur fles en dan om rond 17.00 uur 1/2 potje 6 maanden groente met kwark na en dan om 19.30 uur fles met rijstebloem. Als ik T wat 's middags geef dan weet ik zeker dat ze 's avonds niet eet.
Je moet doen wat goed voelt. V heeft net als T heel veel gespuugd, dus gewoon zelf aankijken.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Probeer anders eens wat boter op zijn brood te smeren, of een klein beetje van zijn fruithap. Misschien lust hij inderdaad geen korstjes. En welke brood heb je? Je kan ook met wit beginnen, bijvoorbeeld van Blue Band. Daar zitten dan toch de goede stoffen van bruin in.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen....
» Wat zouden jullie doen?
» wat zouden jullie doen?
» Wat zouden jullie doen....
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: