Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen

+8
Pandora
Rush
Serena
xxDila
Prosecco
Parisienne
Susan
Kayleigh
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Wat zouden jullie doen

Bericht  Kayleigh zo 21 aug 2011 - 18:07

Stel je bent getrouwd en hebt 3 kinderen en het ging altijd super goed tussen jou en je partner totdat jullie op een gegeven ogenblik ruzie krijgen.

Woorden vliegen over en weer en op een gegeven ogenblik grijpt je partner je bij je arm, duwt je in een hoek en knijpt je arm blauw...

Zou het voor jou dan gelijk over zijn ? Of zou je zo stom zijn om hem even later weer te vergeven ?

( dit is niet gebeurd, maar zag het van de week eens ergens in een film die ik aan het kijken was en vroeg mezelf af wat ik zou doen, mijn eerste reactie zou zijn, wegwezen voordat je een keer een pak rammel krijgt, maar ik denk als het me echt zou overkomen ik niet zou weten wat ik zou moeten )

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen Empty Re: Wat zouden jullie doen

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 19:39

Ik vind het persoonlijk redelijk ongeloofwaardig dat een man ineens zo agressief wordt terwijl er tot die tijd geen wolkje aan de lucht was. Maargoed, stel... Ik ben niet voor niets getrouwd, dat betekent ook dat ik er niet zomaar vandoor ga. Als hij zijn fout inziet en linea recta naar een psycholoog gaat om te kijken waar dit gedrag vandaan komt en wat hij eraan kan doen, blijf ik en zal ik hem steunen. Mocht hij, zelfs na meerdere gesprekken de schuld op mij schuiven en/of het nog een keer doen, zal ik op gegeven moment wel de scheiding in gang zetten. Omdat hij dan blijkbaar toch een hele andere man is dan die ik tot die tijd heb gekend en waar ik op heb vertrouwd en zowel ik als mijn kinderen beter verdienen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 21:07

Tja, mijn vriend heeft me ook wel eens heel stevig bij m'n arm gepakt tijdens een ruzie. Dat was een uiting van machteloosheid van zijn kant. Kan gebeuren, we hebben het uitgepraat en daarmee was het voor mij klaar. Het is al jaren geleden en er is nooit meer iets vergelijkbaars gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 21 aug 2011 - 21:12

Je vraag is wel een beetje gekleurd, je bepaalt op voorhand al dat het stom is om het te vergeven.

Ik zou niet meteen gaan scheiden, maar het zou voor mij wel een teken zijn dat het echt niet goed loopt en dat we daar heel hard aan moeten werken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 21:14

Het is heel makkelijk oordelen vaak hè vanaf de zijlijn. Dat maakt het zo lastig om er iets over te zeggen. Ik neem aan dat iedereen hier vindt dat dit gedrag ontoelaatbaar is, totdat het je eens overkomt geheel onverwachts. Dan is het vaak toch anders en ben je wellicht veel te verbijsterd om meteen de stekker eruit te trekken. Vaak wordt het dan afgedaan als incident en pas na herhaling worden er concrete stappen ondernomen, maar ook dit kan jaren duren.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne di 23 aug 2011 - 5:05

Ik zou ook zeker niet meteen weggaan/gaan scheiden. Vergeven zou ik heus wel overwegen, maar eerst zou er iets aan gedaan moeten worden. Zoals ik mijn vriend nu ken weet ik dat zoiets niet zomaar zal gebeuren.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Prosecco di 23 aug 2011 - 6:38

Nee dan zou ik niet gelijk weggaan. Ik zou hem wel heel duidelijk maken dat dit de eerste en de laatste keer was, want dat ik anders weg ga en nooit meer terug kom.

Maar als hij me echt zou slaan, of schoppen dan pak ik wel mijn spullen om nooit meer terug te gaan. Daar vind ik echt geen excuus voor.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  xxDila di 23 aug 2011 - 19:16

Ik zou willen zeggen weggaan, maar weet uit eerdere ervaring dat ik blijf..
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Serena di 23 aug 2011 - 20:04

Mijn vriend heeft me ook een keer heel stevig bij de arm gepakt. Ik ben toen echt heel boos geworden en heb duidelijk gemaakt dat het de eerste een laatste keer was. En hij zelf was er zo van geschrokken (van zijn eigen gedrag) en ook duizend keer excuses maken. Nu is het weer goed. Maar mocht hij dus nog een keer iets doen met geweld (slaan/schoppen/etc) dan ben ik weg om nooit meer terug te komen..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Rush di 23 aug 2011 - 20:07

M'n ex heeft me een keer bij m`n keel gegrepen nadat ik hem echt keihard sloeg. Ja, mijn eigen schuld dus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pandora di 23 aug 2011 - 20:12

Ik zou niet meteen weg gaan, ik denk dat het inderdaad een vorm van machteloosheid is. Bovendien, waar er twee vechten zijn er twee schuldig toch?
Ik zou het daarentegen ook niet zomaar vergeven, mijn man zou er wel echt zijn best voor moeten doen om het weer goed te maken.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 20:56

Kayleigh schreef:
Of zou je zo stom zijn om hem even later weer te vergeven ?

Lekker veroordelend toontje.

Afhankelijk van de situatie zou ik het hem best kunnen vergeven. Oei, oei wat ben ik stom.

Gast
Gast

Bericht  Sweety di 23 aug 2011 - 21:40

Ik zou willen zeggen dat ik weg ga. Maar bij mijn ex ben ik ook gebleven toen hij me sloeg en toen hadden we geen kinderen. Dus ik denk dat ik zou blijven. Maar zoiets weet je eigenlijk pas als het gebeurt.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489

Bericht  xxDila di 23 aug 2011 - 22:03

Lorna mercedez schreef:
Kayleigh schreef:
Of zou je zo stom zijn om hem even later weer te vergeven ?

Lekker veroordelend toontje.
Afhankelijk van de situatie zou ik het hem best kunnen vergeven. Oei, oei wat ben ik stom.

Ik lees dit pas, over die hele zin heengelezen.
Maar goed, dat iemand dan zo stom is om hem te vergeven vind ik nergens op slaan. Ik zou het eerder raar vinden als je 20 jaar samen bent, 2 kids hebt en dan meteen zegt 'klaar, het is over'. Zeker als de man alleen haar arm heeft geknepen. Slaan vind ikd aarentegen iets heel anders..

Blijkbaar ben ik dan zo stom, want ik was zo pissed op mijn vriend dat ik hem een duw gaf, waardoor hij mij bij mijn arm pakte. Actie-reactie zullen we maar zeggen. Bij slaan trek ik wel duidelijk mijn grens, 1 keer zo vast in de situatie gezeten met mn ex, dat gebeurt mij niet nog eens. Ik kan alleen maar hopen dat ik nu wel sterk genoeg ben om weg te gaan mocht eht voorkomen in mijn huidige relatie..
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 22:08

Ik zou wel weggaan, geen enkele man die nog enigzins een aggresieve uitvaring tegen mij zou kunnen/mogen hebben.
Voor mij zou de "keuze" dus ook niet zo moeilijk zijn, mij met 1 vinger aanraken en het is einde verhaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 22:14

Ik zou het hem wel kunnen vergeven. We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten. Zolang hij mij niet slaat of schopt dan zou ik wel bij hem blijven. 1 keer iemands arm te hard vastpakken maakt je nog geen slecht of agressief persoon.

Gast
Gast

Bericht  Coco di 23 aug 2011 - 22:56

HeartBeat schreef:Ik zou wel weggaan, geen enkele man die nog enigzins een aggresieve uitvaring tegen mij zou kunnen/mogen hebben.
Voor mij zou de "keuze" dus ook niet zo moeilijk zijn, mij met 1 vinger aanraken en het is einde verhaal.

+1, ik ben gelijk weg.
Maar ik sluit niet uit dat ik terug kom, als hij in therapie of bij een psycholoog in behandeling is geweest en een tijdje heeft kunnen nadenken, zou ik het wel nog een keer proberen nu ik getrouwd ben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 23:16

Het hangt er vanaf hoe de relatie is. Als het helemaal out of the blue gebeurt, dan zou ik het denk ik makkelijker kunnen vergeven dan dat het al een relatie met veel ruzie en onenigheid is.

Ik heb in een 'ruzie en onenigheid' relatie gezeten en toen is er ook zomaar iets voorgevallen. Ik ben meteen weggegaan.

Als mijn huidige vriend mij ineens hardhandig bij de arm zou pakken, zou dat betekenen dat ik ook een groot aandeel in de toedracht heb gehad en hebben we er dus samen schuld aan. Het is dan een reden om even serieus samen te praten, maar weggaan, nee dan niet.

Gast
Gast

Bericht  Zora di 23 aug 2011 - 23:45

Ik zou echt niet weggaan denk ik. Ik vind een arm stevig vastgrijpen echt zoiets kleins, hoe erg het misschien dan ook voelt. Zelfs bij een klap zou ik er niet meteen een punt achter zetten denk ik.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  marjoleinnn wo 24 aug 2011 - 0:04

Ik zou denk ik niet direct weggaan of in dat geval scheiden, als het hem ineens kan gebeuren dat hij zo boos wordt, kan dat mij waarschijnlijk dus ook overkomen.
Ik vind, 1x kan zoiets best gebeuren maar als het vaker gebeurd zou ik wel overwegen om bij hem weg te gaan.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud