Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babies en gewicht...wat vind jij?

+18
Aimee
Alex
_Lana_
PapillonRose
pippeloentje
Clapperdie
bolus26
Flip Fluitketel
Sanne
Tania
Bruintje Beer
SarahKey
shadow
Happydobby
Minx
Susan
Linda
Flower_L
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Babies en gewicht...wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Babies en gewicht...wat vind jij?

Bericht  Tania vr 7 dec 2012 - 1:55

Linda schreef:M'n neefje was ook zo'n moddervette spek baby. Hij kreeg zoveel flesvoeding en daarna veel gepureerde papjes in z'n mond gelepeld. Nu is hij 8 en is hij heel mager, er is niks meer van te zien. Maar je weet niet hoe het gaat zijn als hij veel ouder is. De basis is verkeert begonnen en dat kan overgewicht op latere leeftijd in de hand houden.

Laat me raden, jouw kinderen krijgen Rapley.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babies en gewicht...wat vind jij? - Pagina 2 Empty Re: Babies en gewicht...wat vind jij?

Bericht  Linda vr 7 dec 2012 - 1:55

pippeloentje schreef:
Susan schreef:
Linda schreef:M'n neefje was ook zo'n moddervette spek baby. Hij kreeg zoveel flesvoeding en daarna veel gepureerde papjes in z'n mond gelepeld. Nu is hij 8 en is hij heel mager, er is niks meer van te zien. Maar je weet niet hoe het gaat zijn als hij veel ouder is. De basis is verkeert begonnen en dat kan overgewicht op latere leeftijd in de hand houden.

Ik kan me nou niet voorstellen dat je op latere leeftijd overgewicht krijgt van de flesvoeding en papjes die je als baby kreeg.

+1

Ik had ook al weer op Susan gereageerd.

Zo ingewikkeld is het niet om te begrijpen hoor. Je wordt geboren met een bepaalde hoeveelheid vetcellen, dat worden er steeds meer. Als je veel te veel calorieën binnen krijgt dan krijg je teveel vetcellen. En een teveel aan vetcellen kan voor overgewicht zorgen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Linda vr 7 dec 2012 - 1:57

Tania schreef:

Ik heb nu nog 1 kind. Maar inderdaad, zij kreeg bijvoeding volgens de rapley methode. Zoon gaat dat straks ook krijgen, alleen ga ik bij hem wel wat grof geprakt eten erbij geven.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  pippeloentje vr 7 dec 2012 - 2:05

Alsof je er iets aan kunt doen,hoe zwaar je kindje is bij zijn of haar geboorte.

Ik krijg hier weer een discussie gevoel bij.
pippeloentje
pippeloentje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12

Bericht  Happydobby vr 7 dec 2012 - 2:05

Tania schreef:

Ik denk dat Linda bedoeld dat met gepureerd jij bepaald wat je kindje binnenkrijgt. En veel ouders mengen fruit met liga of iets anders om het dikker te maken. en met rapley kiest je kindje zelf wat en hoeveel hij/zij eet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Linda vr 7 dec 2012 - 2:10

pippeloentje schreef:Alsof je er iets aan kunt doen,hoe zwaar je kindje is bij zijn of haar geboorte.

Het gaat er toch helemaal niet om hoeveel je kind bij de geboorte weegt. Daar kan je inderdaad niks aan doen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 7 dec 2012 - 2:12

Dat teveel flesvoeding niet goed is kan ik nog begrijpen, ik heb zelf geen flesvoeding gegeven, dus daar heb ik verder geen verstand van. Ik vind het wel jammer dat net wordt gedaan of het fout is om eten te pureren. Prima als je Rapley een goede methode vindt, maar het is niet zo dat je je kind zit vet te mesten als je het niet doet. Als ze geen zin meer hadden in hun gepureerde eten konden ze het ook prima aangeven en het was dan niet zo dat ik het erin ging proppen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda vr 7 dec 2012 - 2:13

Happydobby schreef:
Tania schreef:

Ik denk dat Linda bedoeld dat met gepureerd jij bepaald wat je kindje binnenkrijgt. En veel ouders mengen fruit met liga of iets anders om het dikker te maken. en met rapley kiest je kindje zelf wat en hoeveel hij/zij eet.

Dat inderdaad.
Er zit best veel voeding in een standaard potje, voor veel kinderen is dat teveel. Maar er zijn ouders die denken dat dit een normale hoeveelheid is en dat het belangrijk is dat het potje op gaat. En dan ga je over de grens heen waardoor een kind meer eet dan nodig is en dan leert het ook niet om naar z'n eigen "vol"gevoel te luisteren.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda vr 7 dec 2012 - 2:15

Susan schreef:Dat teveel flesvoeding niet goed is kan ik nog begrijpen, ik heb zelf geen flesvoeding gegeven, dus daar heb ik verder geen verstand van. Ik vind het wel jammer dat net wordt gedaan of het fout is om eten te pureren. Prima als je Rapley een goede methode vindt, maar het is niet zo dat je je kind zit vet te mesten als je het niet doet. Als ze geen zin meer hadden in hun gepureerde eten konden ze het ook prima aangeven en het was dan niet zo dat ik het erin ging proppen.

Ik zeg ook helemaal niet dat iedereen dat doet. Maar mijn nicht deed dat wel. En geloof me, dat kindje was echt heel dik.
Rapley is wat mij betreft echt niet een heilige methode, daarom krijgt zoon straks ook wat grof geprakt eten erbij.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L vr 7 dec 2012 - 2:21

pippeloentje schreef:Alsof je er iets aan kunt doen,hoe zwaar je kindje is bij zijn of haar geboorte.

Waar verwijs jij naar? Dit is toch niet aan de orde....het geboortegewicht....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Susan vr 7 dec 2012 - 2:23

Yrsa had trouwens bij haar geboorte een heel dik gezicht, heel bolle wangen. Eerlijk gezegd vond ik het mooier toen dat met een maand of twee een beetje bijtrok.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose vr 7 dec 2012 - 2:25

Ik heb liever een kindje met een klein beetje 'spek' denk ik. En dan bedoel ik de gezonde babyvetjes, geen overgewicht ofzo. Hier hebben we in het begin namelijk best een beetje stress gehad om het gewicht van A. en dat maakt toch onzeker. Haar geboortegewicht was prima, maar ze kwam maar heel langzaam bij in het begin, te langzaam. Ze zat ook wat onder het gemiddelde na een tijdje. Nu niet meer hoor, ze is nu precies gemiddeld qua gewicht. Maar met name in het begin had ik het niet erg gevonden als ze iets boven het gemiddelde had gezeten in plaats van eronder.

Ik gaf trouwens ook FV op verzoek, maar er zat wel een maximum aan wat ze op een dag kreeg. Verder geen hele goede eter hier, dus echt druk om overgewicht hebben wij ons nog niet hoeven maken gelukkig.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  _Lana_ vr 7 dec 2012 - 2:29

Mijn kinderen kunnen bij geprakte hapjes trouwens ook heel goed aangeven wanneer ze genoeg hebben hoor.

Als je je kindje niet volpropt met van alles, dan vind ik babyvetjes wel heel schattig.
Er zijn ook mensen die een baby bijna als volwassenen zien en denken dat ze hetzelfde 'moeten' eten. Dan zouden ze wel iets te dik kunnen worden natuurlijk.

Maar als je baby wat zwaarder is, kun je ook niet altijd iets aan doen.
Mijn kinderen zijn een goed voorbeeld. Bij de geboorte scheelden ze 500 gram en nu 1,4 kilo.
Ze zijn allebei niet zwaar, maar mijn dochter is echt een heel klein meisje. En ze eet dus meer dan haar broer. Okee, ze beweegt wel meer, ze is gewoon veel actiever.
Maar goed, ze krijgen dus hetzelfde aangeboden.

Geboortegewicht heeft er natuurlijk wel een beetje mee te maken. Meestal trekken kindjes zich wel recht, maar mijn dochter is met 1,7 kilo geboren, dan is het natuurlijk voor de hand liggender dat ze kleiner is dan een baby die met 4 kilo geboren wordt.

Laatst aangepast door _Lana_ op vr 7 dec 2012 - 2:32; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ vr 7 dec 2012 - 2:30

Oja en zoon heeft een bolle toet en dochter is heel fijn, maar ze zijn allebei heeeel schattig!! Laughing
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L vr 7 dec 2012 - 2:32

Babyvetjes vind ik ook heel normaal hoor, had l ook, en dat maakt een baby ook een baby....Ik doel meer op het echte rolletjeswerk, meer als die tweede foto...al is die wel extreem.

Heb ook weleens idee dat moeders een voller kindje zien als trots....zo van, dat heb ik mooi gedaan met mijn voeding. Zelf heb ik dat gewoon totaal niet. Ik vond het belangrijk dat l voldoende dronk, en maakte mij ook wel zorgen wanneer hij mindere dagen had...bang dat hij teveel zou afvallen.

Ik zie echt vollere babies gewoon niet zo als schoonheidsideaal, wat ik wel idee heb soms. Alsof babies lekker 'vol' moeten zijn...dat het dan pas 'echte' babies zijn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 7 dec 2012 - 2:33

Ezra heeft trouwens volgens de berekening nu ondergewicht, maar ik vind dat hij juist een mooie, gezonde bouw heeft. Hij is tenger en fijntjes en heeft gewoon een sportief en soepel lichaam. Ik vind dus niet dat hij aan moet komen omdat hij volgens de normen iets te licht is. Toen hij de laatste keer op het consultatiebureau was zeiden ze trouwens ook dat ze zijn bouw juist graag zien omdat veel kinderen iets te zwaar zijn.

Yrsa is iets steviger dan hij, maar heeft ook geen overgewicht, gelukkig. Zij zit ongeveer op dezelfde lijn qua gewicht en qua lengte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L vr 7 dec 2012 - 2:35

In die zin wel lana, van het geboortegewicht. MaAr het ging mij er meer om, wat het schoonheidsbeeld is mbt gewicht. En dat staat los van gevoortegewicht.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ vr 7 dec 2012 - 2:55

Flower_L schreef:In die zin wel lana, van het geboortegewicht. MaAr het ging mij er meer om, wat het schoonheidsbeeld is mbt gewicht. En dat staat los van gevoortegewicht.

Dat weet ik hoor, ik weet ook niet waar Pippeloentje het vandaan haalde.
Ik ging een beetje offtopic door ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Alex vr 7 dec 2012 - 4:20

Liever wat babyvet dan zo'n iel ding. A. is lekker stevig (volgens het cb is ze 'te zwaar'), maar ze is absoluut niet (te) dik. Aan de andere kant kun je weinig met je voorkeur, als jouw kind nou net zo'n iel ding is (omdat dat zijn/haar bouw is) moet je het daar ook maar mee doen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 5:36

Flower_L schreef:Babyvetjes vind ik ook heel normaal hoor, had l ook, en dat maakt een baby ook een baby....Ik doel meer op het echte rolletjeswerk, meer als die tweede foto...al is die wel extreem.

Heb ook weleens idee dat moeders een voller kindje zien als trots....zo van, dat heb ik mooi gedaan met mijn voeding. Zelf heb ik dat gewoon totaal niet. Ik vond het belangrijk dat l voldoende dronk, en maakte mij ook wel zorgen wanneer hij mindere dagen had...bang dat hij teveel zou afvallen.

Ik zie echt vollere babies gewoon niet zo als schoonheidsideaal, wat ik wel idee heb soms. Alsof babies lekker 'vol' moeten zijn...dat het dan pas 'echte' babies zijn.

Ik ben zo'n moeder die trots is op de spekjes van mijn baby gekweekt door mijn voeding.

Verder vind ik die spekjes bij baby's wel echt schattig en baby-achtig, maar ik denk dat weinig ouders het kind zouden overvoeren omdat ze dikke baby's schattig vinden.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey vr 7 dec 2012 - 6:33

Happydobby schreef:
Tania schreef:

Idd, gewoon gepureerd fruit is wel goed, maar niet alle toevoegingen wat sommige ouders erbij doen. In het begin kreeg S gepureerd eten en nu a la rapley. Mooie combi.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  _Lana_ vr 7 dec 2012 - 9:31

Alex schreef:Liever wat babyvet dan zo'n iel ding. A. is lekker stevig (volgens het cb is ze 'te zwaar'), maar ze is absoluut niet (te) dik. Aan de andere kant kun je weinig met je voorkeur, als jouw kind nou net zo'n iel ding is (omdat dat zijn/haar bouw is) moet je het daar ook maar mee doen.

Nou dat klinkt trouwens ook lekker aardig 'dan zo'n iel ding'!! Net wat je zegt, je kunt er niets aan doen.
Ik heb toevallig zo'n iel ding en dat is net zo'n schatje dan mijn mannetje met zijn bolle toetje! ;-)
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Susan vr 7 dec 2012 - 9:46

Al kon ik er wat aan doen dat Ezra een 'iel ding' is, ik zou niks veranderen. Het past helemaal bij hem, dat mooie, tengere, fijngebouwde lijfje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ vr 7 dec 2012 - 9:49

Susan schreef:Al kon ik er wat aan doen dat Ezra een 'iel ding' is, ik zou niks veranderen. Het past helemaal bij hem, dat mooie, tengere, fijngebouwde lijfje.

Ik ook zeker niet!! Het past ook helemaal bij mijn dochter. Ze heeft ook een heel fijn koppie en ziet er heel gezond uit verder.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee vr 7 dec 2012 - 9:49

Ik vond het de eerste maanden wel heel gaaf dat Luuk zulke dikke spekbeentjes kreeg door mijn voeding. Gaf me gewoon een fijn gevoel dat hij zo goed groeide van de melk die mijn lichaam voor hem maakte.

Verder heb ik niet echt een mening over dunne, dikke, lange of korte kindjes.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: