Babies en gewicht...wat vind jij?
+18
Aimee
Alex
_Lana_
PapillonRose
pippeloentje
Clapperdie
bolus26
Flip Fluitketel
Sanne
Tania
Bruintje Beer
SarahKey
shadow
Happydobby
Minx
Susan
Linda
Flower_L
22 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Babies en gewicht...wat vind jij?
Ik hoor vaak in mijn omgeving dat babies lekker 'dik' moeten zijn.
Hamsterwangen, spekrolletjes
Zelf ben ik daar helemaal niet zo van. Wel goed en gezond gewicht, maar had echt niet het streven om l. Lekker papperig te maken. Vind ook niet dat babies die iets zwaarder zijn, schattiger zijn.
Hoe zien jullie dit?
Hamsterwangen, spekrolletjes
Zelf ben ik daar helemaal niet zo van. Wel goed en gezond gewicht, maar had echt niet het streven om l. Lekker papperig te maken. Vind ook niet dat babies die iets zwaarder zijn, schattiger zijn.
Hoe zien jullie dit?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Babies en gewicht...wat vind jij?
Het ligt er aan hoeveel vetjes ze hebben. Zo'n uber mollige baby vind ik ook niet gezond. Zeker niet als het door grote hoeveelheden flesvoeding komt.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, gewoon een normaal babypostuur.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn kinderen hebben altijd dikke wangen gehad en dat vind ik echt heerlijk, vooral nu met een muts op. En lekkere bolle buikjes
Maar zo was ik als baby ook (dikker zelfs als de beren), mest ze niet vet om ze dik te krijgen, dat vind ik echt belachelijk
Maar zo was ik als baby ook (dikker zelfs als de beren), mest ze niet vet om ze dik te krijgen, dat vind ik echt belachelijk
Gast- Gast
Dit zijn gewoon wat normale baby vetjes.
maar dit vind ik echt too much, en de kans op overgewicht is ook gewoon groter bij te dikke baby's
maar dit vind ik echt too much, en de kans op overgewicht is ook gewoon groter bij te dikke baby's
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb het idee dat sommigen juist bij babies zoiets hebben van.....hoe hoger gewicht hoe beter. In mijn directe omgeving is een baby die elke keer flesvoeding krijgt wanneer ze erom vraagt....onder mom van ' ze moet ervan groeien'. Maar ook babies kunnen te hard groeien.
Flower_L- Ratel
Iedereen vond mijn zoon mager, inmiddels vinden veel hem groot. Het is nooit goed
Ik vind wat babyvet wel leuk, maar het moet niet te dik zijn.
Ik vind wat babyvet wel leuk, maar het moet niet te dik zijn.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Tja, als het kind niet overvoed en volgestopt wordt kun je niet zoveel aan dat babyvet doen, lijkt me. Ik was ook zo'n bolle baby met overal babyvet Maar toen ik eenmaal ging groeien & ging lopen was dat binnen no-time weg.
Gast- Gast
Wat ik fijn vond aan een flinke baby was dat ik me niet zo veel zorgen maakte om zijn voeding. Bij kleine magere babytjes lijkt me dat veel spannender.
Maar als ik die onderste foto zie vind ik dat toch wel heel erg zielig hoor
Gast- Gast
M'n neefje was ook zo'n moddervette spek baby. Hij kreeg zoveel flesvoeding en daarna veel gepureerde papjes in z'n mond gelepeld. Nu is hij 8 en is hij heel mager, er is niks meer van te zien. Maar je weet niet hoe het gaat zijn als hij veel ouder is. De basis is verkeert begonnen en dat kan overgewicht op latere leeftijd in de hand houden.
Linda- Ratel
Flower_L schreef:Ik heb het idee dat sommigen juist bij babies zoiets hebben van.....hoe hoger gewicht hoe beter. In mijn directe omgeving is een baby die elke keer flesvoeding krijgt wanneer ze erom vraagt....onder mom van ' ze moet ervan groeien'. Maar ook babies kunnen te hard groeien.
Flesvoeding op verzoek deed ik ook en is naar mijn gevoel beter dan op een vast tijdstip en dan een vaste hoeveelheid naar binnen proppen. Dus het is maar juist hoe je het ziet.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Jetje schreef:Wat ik fijn vond aan een flinke baby was dat ik me niet zo veel zorgen maakte om zijn voeding. Bij kleine magere babytjes lijkt me dat veel spannender.
Dat is ook zo. Siem groeide echt heel slecht, hij had in het begin ook echt van die afrika beentjes, zo dun. (zo noemden wij ze dan) Maakte me soms best zorgen al zei het cb dat alles goed ging. Sinds de bijvoeding is hij eindelijk normaal, hij heeft best flinke bovenbenen gekregen. Hij zit nog steeds qua gewicht onder het gemiddelde, maar hij eet genoeg.
Te dikke baby's vind ik ook niet schattig ofzo, veel te zware baby's ook niet dus vind het aan de ene kant helemaal niet erg dat wij geen zwaar kind hebben.
Mijn kinderen waren als baby magertjes. Ze hebben altijd op de onderste lijn gezeten maar maakte niet echt zoveel zorgen. Nu zijn ze nog niet dik!
Een neefje die is echt wel 2 kilo zwaarder als D. en is 2,5 maand jonger en dat is echt een bollie...Nou geef dan maar lekker een slankie draagt ook makkelijker!!
Een neefje die is echt wel 2 kilo zwaarder als D. en is 2,5 maand jonger en dat is echt een bollie...Nou geef dan maar lekker een slankie draagt ook makkelijker!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Mijn zoontje was in het begin aan de dunne kant (een maand te vroeg geboren) daarna was hij normaal met wel flinke bovenbeentjes. Mijn dochter was wel een beetje chubby maar wel nog gewoon zoals dat bij een babytje hoort. Ze is flink afgevallen toen ze ziek was twee weken geleden nu is ze gewoon normaal maar ik denk dat ze wel weer zoals eerst wordt.
Het maakt op zich niet zoveel uit hoe dik of dun baby's zijn vind ik als ze maar niet te dik zijn doordat ze te veel voeding krijgen, dan wordt het ongezond.
Flesvoeding op verzoek hebben we hier ook gedaan maar dan wel met een max, de meeste kindjes zullen ook niet meer drinken dan wat ze maximaal mogen hebben als ze voeding op verzoek krijgen.
Het maakt op zich niet zoveel uit hoe dik of dun baby's zijn vind ik als ze maar niet te dik zijn doordat ze te veel voeding krijgen, dan wordt het ongezond.
Flesvoeding op verzoek hebben we hier ook gedaan maar dan wel met een max, de meeste kindjes zullen ook niet meer drinken dan wat ze maximaal mogen hebben als ze voeding op verzoek krijgen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
shadow schreef:Flower_L schreef:Ik heb het idee dat sommigen juist bij babies zoiets hebben van.....hoe hoger gewicht hoe beter. In mijn directe omgeving is een baby die elke keer flesvoeding krijgt wanneer ze erom vraagt....onder mom van ' ze moet ervan groeien'. Maar ook babies kunnen te hard groeien.
Flesvoeding op verzoek deed ik ook en is naar mijn gevoel beter dan op een vast tijdstip en dan een vaste hoeveelheid naar binnen proppen. Dus het is maar juist hoe je het ziet.
Jawel, maar er zit wel een max aan, die zij niet hanteren. Je kunt niet oneindig doorgaan.
Ik gaf flesvoeding ook niet helemaal op schema hoor, maar hield wel bij hoeveel hij binnen kreeg. En als het elke dag teveel is....
Flower_L- Ratel
Mijn dochter heeft echte babyvetjes, zoals hierboven werd gepost, dus niet die foto met hond haha. Ik geef borstvoeding en bijvoeding grotendeels via Rapley, dus ik laat aan mijn dochter over hoeveel ze binnenkrijgt. Ik ga ervan uit dat een kindje al prima zelf kan voelen wanneer het honger heeft en wanneer het vol zit. Bij flesvoeding lijkt me dat ook best lastig om te bepalen hoeveel een kindje nodig is. Ik vind een babyvetjesbaby trouwens niet per se gezonder ogen dan een baby zonder die vetjes. Gezond ogen heeft ook te maken met de vraag of de baby vrolijk is, goed in z'n vel zit en een gezonde huidskleur heeft. Mijn nichtje is een stuk kleiner dan H., maar ziet er ook harstikke gezond uit.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
dat lijkt me inderdaad ook niet gezond. Mijn dochter kwam eigenlijk nooit aan de max:D
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Ik moet wel zeggen. L is nu een peuter en heeeeeeel beweeglijk. Hij heeft een smal postuur, mama en papa ook...maar eet genoeg.
Nu is hij laatste tijd verkouden en slaapt minder goed. Dus hij heeft een wat vermoeide blik en beetje blauwe gloed onder ogen...en dan is een smal postuur wel nadelig vind ik. Alsof hij er dan ineens stuk slechter uitziet.
Nu is hij laatste tijd verkouden en slaapt minder goed. Dus hij heeft een wat vermoeide blik en beetje blauwe gloed onder ogen...en dan is een smal postuur wel nadelig vind ik. Alsof hij er dan ineens stuk slechter uitziet.
Flower_L- Ratel
Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan 'smalle' baby's. Komt denk ik doordat alle kleintjes in onze familie/omgeving niet echt de dikste zijn. Een beetje babyvet vind ik nog wel kunnen, maar echte 'dikke' baby's vind ik er niet gezond uitzien. Onze dochter is altijd licht geweest en weegt nu met net 2 jr maar 10,5kg. Ze is tenger/smal en niet de grootste, maar ziet er verder niet ongezond uit en lust alles wat je haar geeft.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Linda schreef:M'n neefje was ook zo'n moddervette spek baby. Hij kreeg zoveel flesvoeding en daarna veel gepureerde papjes in z'n mond gelepeld. Nu is hij 8 en is hij heel mager, er is niks meer van te zien. Maar je weet niet hoe het gaat zijn als hij veel ouder is. De basis is verkeert begonnen en dat kan overgewicht op latere leeftijd in de hand houden.
Ik kan me nou niet voorstellen dat je op latere leeftijd overgewicht krijgt van de flesvoeding en papjes die je als baby kreeg.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
wij hebben een klein en licht kindje en moeten nu dus veel investeren in voeden en warm houden. Ik (en ik hoor het heel veel van anderen) vind het een prachtig fijn poppetje maar een beetje extra reserve was zo in de eerste week helemaal niet verkeerd geweest.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Susan schreef:Linda schreef:M'n neefje was ook zo'n moddervette spek baby. Hij kreeg zoveel flesvoeding en daarna veel gepureerde papjes in z'n mond gelepeld. Nu is hij 8 en is hij heel mager, er is niks meer van te zien. Maar je weet niet hoe het gaat zijn als hij veel ouder is. De basis is verkeert begonnen en dat kan overgewicht op latere leeftijd in de hand houden.
Ik kan me nou niet voorstellen dat je op latere leeftijd overgewicht krijgt van de flesvoeding en papjes die je als baby kreeg.
Ik wel. Hij kreeg echt veel te veel. Er zit niet voor niets een max op flesvoeding.
Als je op jonge leeftijd teveel vetcellen hebt door teveel voeding, dan kan dat op latere leeftijd voor overgewicht zorgen.
Laatst aangepast door Linda op vr 7 dec 2012 - 1:37; in totaal 1 keer bewerkt
Linda- Ratel
T. is echt een bollie ! Heeft altijd wel iets vind ik. Hij kan ook echt goed eten en kent geen rem. Wij letten dus goed op dat hij niet te veel eten krijgt. Moet wel schattig blijven natuurlijk
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Susan schreef:Linda schreef:M'n neefje was ook zo'n moddervette spek baby. Hij kreeg zoveel flesvoeding en daarna veel gepureerde papjes in z'n mond gelepeld. Nu is hij 8 en is hij heel mager, er is niks meer van te zien. Maar je weet niet hoe het gaat zijn als hij veel ouder is. De basis is verkeert begonnen en dat kan overgewicht op latere leeftijd in de hand houden.
+1
pippeloentje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Lets hear it for the babies
» Mijn babies lopen door de kamer...
» \Waarom schrijf je 'ladies' maar niet 'babies'
» Gewicht