Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geniet jij echt van het leven?

+21
Annemoontje
SuperGrover
Toet
Livine
Starla
Peanut
Stuiterbal
nien
Rush
Sterre
Kowalski
Roodkapje
Twellie
nijntje4
Burn
Gympie
Bliss
Poubelle
Middleme
Marin
Bay
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Geniet jij echt van het leven? Empty Geniet jij echt van het leven?

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 9:01

Geniet jij echt van het leven, haal je alles eruit wat erin zit?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Geniet jij echt van het leven? Empty Re: Geniet jij echt van het leven?

Bericht  Bay do 6 dec 2012 - 9:04

Nee. Op sommige momenten wel maar het zou meer kunnen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 9:08

Soms wel, maar niet altijd natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 9:09

Ik geniet wel, maar voor mijn gevoel nooit optimaal. Net of er altijd een soort 'rem' opzit die me terugfluit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 9:10

Ik geloof het niet. Volgens mij zit ik helemaal op slot en geen idee wat de sleutel is.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 9:13

Hee Rood, ik vind het echt niet leuk om die negatieve berichtjes van je te lezen de laatste tijd. Klinkt alsof je goed met jezelf in de knoop zit, of in elk geval dat je leven op pauze staat. Vind ik helemaal niet leuk om dat van jou te horen, je was altijd zo'n mooi voorbeeld van de rust en liefde zelve. Hoop echt dat er gauw weer een betere periode voor je aan komt!!

Ik probeer heel erg te genieten van het leven door bewust in het leven te staan, in het nu.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 9:17

Marin schreef:Hee Rood, ik vind het echt niet leuk om die negatieve berichtjes van je te lezen de laatste tijd. Klinkt alsof je goed met jezelf in de knoop zit, of in elk geval dat je leven op pauze staat. Vind ik helemaal niet leuk om dat van jou te horen, je was altijd zo'n mooi voorbeeld van de rust en liefde zelve. Hoop echt dat er gauw weer een betere periode voor je aan komt!!
Ik hoop het ook. Ben niet doodongelukkig ofzo, maar wel een beetje levenloos. Begrijp er helemaal niks van. Alsof ik me nergens meer aan kan overgeven. Nu houd ik me aan alle regels, en zijn de mensen om me heen gelukkig met mij, maar ik niet. But bedankt voor je lieve reactie :-).

Gast
Gast

Bericht  Middleme do 6 dec 2012 - 9:19

Ik zie het soms te negatief in, ondanks dat ik weet dat ik trots magen kan zijn op wat ik heb (bereikt).
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Poubelle do 6 dec 2012 - 9:44

Ja, ik denk het wel.
Ik doe dingen die ik leuk vind, zowel met m'n werk als in m'n vrije tijd.
Nu vind ik het even een kutperiode en vind ik mezelf erg saai, maar ik weet dat die tijd over 2 weken ongeveer over is, dan staan er weer allemaal leuke dingen gepland.
Ik probeer elke dag ook even stil te staan bij de leuke dingen in m'n leven, probeer daar wat bewuster van te worden.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Bliss do 6 dec 2012 - 10:23

Jawel, maar t kan altijd beter. Sowieso zit ik momenteel in een rotperiode, dus nu is t ff wat minder, maar alsnog probeer ik veel leuke dingen te plannen. Eten met vrienden, op stap, borrelen, maar ook genoeg tijd voor mezelf. Het probleem is alleen dat ik altijd weinig energie heb en soms teveel wil doen, wat vervolgens niet allemaal lukt en dan baal ik weer.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 10:27

Ik mis het een beetje op dit moment. Veel problemen binnen de familie die tijd en energie opslokken, mijn werk waar ik niet op mijn gemak ben door mijn collega's, mijn gezondheid waardoor ik nu ziek thuis zit. Vriendinnen die allemaal moeten werken, waardoor ik hele dagen alleen ben op dit moment. Vriend die ook veel moet werken, problemen heeft op zijn werk.

Ik wil graag genieten van het leven, en ben dankbaar voor elke dag, maar ik heb het gevoel dat ik er méér uit zou moeten kunnen halen, en dat mis ik op dit moment.

Gast
Gast

Bericht  Gympie do 6 dec 2012 - 10:51

Ja, maar Pippa, je moet ook niet altijd alles eruit kunnen halen. Dat is niet mogelijk. Wat wordt er uberhaupt bedoeld met alles eruit halen? Eigenlijk is het een hele vage uitdrukking. Elk mens heeft mindere periodes en dan geniet je minder, maar dat lijkt mij een logisch iets. Die periodes hoeven niet als een gegeven voor 'het leven' te staan.

Laatst aangepast door Gympie op do 6 dec 2012 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 10:52

Dat begrijp ik hoor, dat het wel weer komt, maar we blijven er nu een beetje in hangen voor mijn gevoel doordat het echt een opeenstapeling van dingen is. En dan voel ik me niet zo blij en denk ik, het moet toch leuker kunnen, snap je? Er moet meer te doen zijn aan leuke & fijne dingen. En dan hoor je om je heen hoe bijzonder hun leven is met dingen, en dan denk ik, hmm.

Gast
Gast

Bericht  Burn do 6 dec 2012 - 10:56

Nee, momenteel niet..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gympie do 6 dec 2012 - 10:57

Ja, ik begrijp het. Maar soms moet je niet naar anderen kijken, maar naar jezelf. Wat goed voor jou is en waar jij op dit moment behoefte aan hebt. Dat leven komt later wel weer. Je blijft hier niet in hangen, 'gun' jezelf het nu gewoon dat je rust neemt en niet alles doet wat je zou moeten kunnen doen. Ik denk dat je dat juist nodig hebt om de dingen uit het leven te halen die je zou willen.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 11:01

Daar heb je gelijk in hoor Gympie! En daar kan ik me wel redelijk in vinden nog, de rust die ik nodig heb, omdat het gewoon moet voor mijn lichaam. Maar het is alles eromheen wat ik vervelend vind. Ik weet dat leven voor- en tegenspoed heeft, maar soms is het een beetje teveel in families. Dan mis je de tijd om echt te lachen, plezier te hebben, leuke dingen te doen & tijd voor elkaar te hebben. Zoals met mijn vriend nu, ik mis tijd voor ons samen, echt genieten van tijd, het leuk(er) hebben samen. Snap je wat ik bedoel? Bedoel het niet echt negatief, ik weet dat het komt, maar het is een gevoel op dit moment dat omhoog komt borrelen.

Gast
Gast

Bericht  Gympie do 6 dec 2012 - 11:05

Ja, en dat is ook gewoon rot. En het is logisch dat je daarvan baalt en je kut voelt. Ik herken heel goed wat je zegt. Sterkte met de dingen die spelen!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 11:16

Ik heb wel van die gelukshupjes, dan voel ik me intens gelukkig. Maar op andere momenten, vaak met dagelijkse dingen ben ik erg angstig en neurotisch. Soms denk ik echt, let it go! Maak je niet zo vreselijk druk, geniet gewoon. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 11:35

Nee, maar probeer er beter mijn best voor te doen.

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 do 6 dec 2012 - 12:34

Nee.

Het afgelopen jaar, en zeker het laatste halfjaar niet. Ik zit vast in de cirkel van werk zoeken, minder geld hebben, daardoor minder leuke dingen kunnen doen, erachter komen wie je echte vrienden zijn, niet weten waar mijn passies liggen, passiever worden, negatiever worden.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Twellie do 6 dec 2012 - 12:42

Soms wel, soms niet. Ik ben vaak erg druk en dat kan ik minder goed genieten omdat ik me opgejaagd voel.

Maar af en toe plan ik een dag helemaal voor mezelf in, ook zonder kinderen en dan kan ik echt genieten. Ik doe dan niets echt 'bijzonders', maar ga gewoon lekker winkelen, haken, thee drinken, internetten enzovoorts maar ik kan dan zo genieten van de rust.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Roodkapje do 6 dec 2012 - 13:56

JA, ik geniet intens van het leven. Als ik morgen dood zou gaan zou ik er alles hebben uitgehaald. Ik heb nog genoeg om voor te leven, mijn kinderen uiteraard, nog genoeg wensen, verlangen en andere mooie dingen die ik wil meemaken, dat wel. We hebben een prachtig gezin, heerlijke familie, maken mooie, bijzondere reizen, hebben beide werk, lieve goede vrienden en stellen zo min mogelijk dingen uit. Zeker in deze maand besef ik me altijd hoe rijk we eigenlijk zijn met alle mooie dingen om ons heen en mijn geweldige familie en onze vrienden.

Het enige wat wel verbeterd zou kunnen worden is dat we samen meer zouden kunnen genieten van ons gezin. Ik en mijn mannetje zien elkaar gewoon niet zoveel door het werk. Iets waar we ook wel zelf voor kiezen want we willen de kinderen niet meer op de creche en zorgen daardoor dus dat 1 van de 2 thuis is en we dus als een estafette soms leven. Daarintegen; een dag samen is altijd een feestje en we gaan zeker 2x per jaar samen er even tussen uit! Over 3 weken weer Geniet jij echt van het leven? 281626781
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Kowalski do 6 dec 2012 - 20:07

Nee ik denk het niet! Er zijn wel momenten dat ik geniet, maar dan is er toch altijd een vervelende ondertoon. Eigenlijk ben ik nog steeds aan het overleven in plaats van aan het leven Geniet jij echt van het leven? 1270000679

Maar ik zie het maar zo, ik ben nu aan het overleven om binnenkort weer echt te kunnen gaan leven Geniet jij echt van het leven? 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 20:59

Ik geniet op zich wel, ook van kleine dingen zoals een zonsopkomst of zoals gisteren heb ik een prachtige wandeling in de sneeuw gemaakt. Maar ik heb het gevoel dat ik er nog wel meer uit zou kunnen halen. Het is een beetje een ondefinieerbaar gevoel, ik heb ook niet duidelijk wat ik precies zou kunnen/moeten doen om dat er uit te halen..

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 6 dec 2012 - 22:48

Hm op sommige momenten wel, maar het zou veel beter kunnen. Door mijn constante gedachtestroom en gepieker blokkeer ik mezelf en heb ik ook fysiek een stuk minder energie voor alles. Ik kies vaak voor het veilige en gemakkelijke in plaats van voor wat ik echt wil. Ik WEET niet eens wat ik echt wil.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: