Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kate is misselijk...

+19
Sterrin_
Marin
Jazzlyn
Fenna
Caroow
meisjesmama
Susan
piene1983
Floor
May
PapillonRose
minoessepoes
Minx
SoGood
Jade
Jezzie
Viva
Rush
SDL
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 0:54

Rush schreef:
Punk'd schreef:
Misschien is ze dat ook wel hoor? Maar dat weten we niet en gaan we nooit weten Wink
Je weet het nooit. Misschien brengt Pippa (haar zus, niet die van het forum) nog wel een leuk detail naar buiten. Laughing

Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  piene1983 do 6 dec 2012 - 1:04

Afstudeeropdracht van mijn beste vriendin als afsluiting van haar voeding en dietetiek opleiding. Google leert het volgende over overmatig zwangerschapsbraken:

Zwangerschapsmisselijkheid is een normaal verschijnsel in de eerste 16 weken van de zwangerschap. De misselijkheid wordt mogelijk veroorzaakt door de hormonenschommeling, stressfactoren kunnen de misselijkheid verergeren. 60-70% van de zwangeren hebben in meer of mindere mate last van misselijkheid en braken.[bron?]

Wanneer er sprake is van ernstig braken leidend tot uitdroging (dehydratie), ketonurie, gewichtsverlies, moeite met dagelijkse activiteiten en soms zelfs hartritmestoornissen en leverfunctiestoornissen, lijdt de zwangere aan hyperemesis gravidarum oftewel overmatig zwangerschapsbraken. In het geval van hyperemesis wordt de zwangere vrouw opgenomen in het ziekenhuis voor verder onderzoek en rehydratie met behulp van een infuus.

Over het algemeen zal de misselijkheid medicamenteus behandeld worden met anti-emetica zoals emesafene (een combinatie van meclozine en pyridoxine), metoclopramide of ondansetron. Soms is het ook met medicijnen niet mogelijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Dan kan drinkvoeding of sondevoeding worden voorgeschreven. Het voordeel van sondevoeding is dat de benodigde voeding langzaam in de maag komt waardoor de braakreflex minder geactiveerd wordt.

Ernstig genoeg om opgenomen te worden kan het dus zeker zijn. Dat niet elke opname zo breed in de pers wordt uitgemeten, daar heb je wel gelijk in!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Susan do 6 dec 2012 - 1:07

Ze zullen haar niet opnemen omdat ze een keertje heeft gekokhalsd bij de geur van een gebakken ei, ik denk dat ze echt wel flink ziek is geweest. Ik ken ook wel mensen die tijdens hun zwangerschap zijn opgenomen wegens onophoudelijk overgeven, dat gebeurt echt niet alleen bij prinsessen. Ik snap bovendien ook wel dat ze bij Kate niet hebben geturfd hoe vaak ze heeft overgegeven om dat vervolgens in de krant te zetten om haar ziekenhuisopname te verantwoorden aan het volk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 1:13

SDL schreef:

:shock: Voor zwangerschapsmisselijkheid worden opgenomen?! Ik heb vriendinnen gehad die maar aan bleven kotsen maar die werden echt niet opgenomen... Vind jij de ochtendmisselijkheid van Kate een ziekenhuisbed waard (lees: iemand die de opname wellicht beter nodig had, had pech want het bed/zorg was bezet)?
Een ziekenhuisopname waard? Natuurlijk is het dat waard. Als iemand zoveel kotst dat diegene helemaal niks kan binnenhouden (en dat komt voor, mijn stagebegeleidster heeft het) dan moet diegene gewoon worden opgenomen. Dat kan ontzettend gevaarlijk zijn. Dit is niet zomaar iets, de dokters zullen het heus niet voor de lol doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  meisjesmama do 6 dec 2012 - 1:16

Ik heb begrepen dat ze last heeft van hyperemesis gravidarum. Dat is een extreme vorm van zwangerschapmisselijkheid.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 1:24

Ik ken een moeder die tot heel ver in de zwangerschap misselijk is geweest en daardoor zeker een week of 8-10 in het ziekenhuis heeft gelegen. Doordat ze zo misselijk was vrat haar baby het lichaam van de moeder helemaal op, alle energie ging naar de baby. Toen moeder uit het ziekenhuis kwam, was ze er nog steeds niet, sterk vermagerd, sonde, en nog altijd misselijk.
Nu is dat wel een extreem verhaal, maar, het kan dus wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Caroow do 6 dec 2012 - 1:54

De vk heeft tegen mijn bezorgde vriend ook gerust gesteld daarmee. Ik was ook alleen maar aan het overgeven en ze zei dat ik echt wel werd opgenomen als de medicijnen niet aan zouden slaan.
Gelukkig heeft Emesafene mij door de eerste 12 weken heen geholpen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 1:57

Mijn eerste reactie was ook, toen ik het op EditieNL hoorde:"Moet je voor zwangerschapsmisselijkheid opgenomen worden?" Maar toen gaven ze aan dat zij extreem misselijk was, een misselijkheid die niet veel voorkomt tijdens zwangerschappen en dat het heel gevaarlijk kan zijn voor haar en haar kindje. Toen was de gedachte toch veel milder:"Owja, dan moet ze ook in het ziekenhuis liggen inderdaad".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Fenna do 6 dec 2012 - 2:00

Zelda schreef:
SDL schreef:

:shock: Voor zwangerschapsmisselijkheid worden opgenomen?! Ik heb vriendinnen gehad die maar aan bleven kotsen maar die werden echt niet opgenomen... Vind jij de ochtendmisselijkheid van Kate een ziekenhuisbed waard (lees: iemand die de opname wellicht beter nodig had, had pech want het bed/zorg was bezet)?
Een ziekenhuisopname waard? Natuurlijk is het dat waard. Als iemand zoveel kotst dat diegene helemaal niks kan binnenhouden (en dat komt voor, mijn stagebegeleidster heeft het) dan moet diegene gewoon worden opgenomen. Dat kan ontzettend gevaarlijk zijn. Dit is niet zomaar iets, de dokters zullen het heus niet voor de lol doen.

Helemaal mee eens! Ik werd ook gelijk opgenomen met ernstige uitdroging. En ik ben echt geen prinses. Ongelofelijk hoe mensen snel oordelen. Dat vond ik nog het rotste met HG.


Laatst aangepast door Fenna op do 6 dec 2012 - 2:01; in totaal 1 keer bewerkt
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Jazzlyn do 6 dec 2012 - 2:00

Ik ben 4!!! keer opgenomen geweest in de eerste zwangerschap ivm HG (extreme misselijkheid) ik was mijzelf aan het vergiftigen, zoveel spuugde ik.

Tweede zwangerschap heel de tijd op het randje waardoor ik net thuis mocht blijven met zware medicatie. Degene die zeggen 'onzin'weten niet waar ze het over hebben. Er wordt zelfs in extreme gevallen geadviseerd om de zwangerschap af te breken ivm blijvende schade bij de moeder!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Caroow do 6 dec 2012 - 2:02

Ik had het zelf ook onderschat hoor, ik had een beetje de verwachting dat het zoiets zou zijn als een enorme kater. Nou, ik heb wat afgedronken, maar zo'n kater heb ik nooit gehad. Wat was ik misselijk zeg, zo ziek heb ik me nog nooit gevoeld.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Susan do 6 dec 2012 - 2:08

Jazzlyn schreef:Er wordt zelfs in extreme gevallen geadviseerd om de zwangerschap af te breken ivm blijvende schade bij de moeder!

Ik ken iemand bij wie dat ook bijna is gebeurd, gelukkig ging het net op tijd beter met haar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 2:11

Er wordt ook gespeculeerd dat ze wellicht zwanger is van een tweeling, omdat ze zo misselijk is.

Ach, ik vind het niet zo gek dat ze was opgenomen. Als ze echt zo misselijk is en uitgedroogd, lijkt me dat niet meer dan normaal. En even in alle rust een echo krijgen. De pers zit er al zo dicht bovenop.

In elk geval vind ik het zulk leuk nieuws!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Sterrin_ do 6 dec 2012 - 2:23

Marin schreef:Er wordt ook gespeculeerd dat ze wellicht zwanger is van een tweeling, omdat ze zo misselijk is.


Zou wel leuk zijn, een tweeling.

Las op een tweelingfacebook zelfs al de vraag hoe een gyn tijdens een evt keizersnee dan ging bepalen wij hij het 1e eruit zou halen, ivm de troonopvolging. Wink

Maar over de misselijkheid, ik was alle keren heel misselijk en veel overgeven, gelukkig geen opname nodig gehad. Maar het was bij de tweeling niet erger als bij de oudste 2, maar het kan idd wel zo zijn.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Susan do 6 dec 2012 - 2:25

Sterrin_ schreef:
Marin schreef:Er wordt ook gespeculeerd dat ze wellicht zwanger is van een tweeling, omdat ze zo misselijk is.


Zou wel leuk zijn, een tweeling.

Las op een tweelingfacebook zelfs al de vraag hoe een gyn tijdens een evt keizersnee dan ging bepalen wij hij het 1e eruit zou halen, ivm de troonopvolging. Wink

Maar over de misselijkheid, ik was alle keren heel misselijk en veel overgeven, gelukkig geen opname nodig gehad. Maar het was bij de tweeling niet erger als bij de oudste 2, maar het kan idd wel zo zijn.

Het lijkt mij dat een gynaecoloog daar niet bij stilstaat en of willekeurig de baby's eruit haalt, of degene die het gunstigst ligt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Sterrin_ do 6 dec 2012 - 2:28

Susan schreef:
Sterrin_ schreef:
Marin schreef:Er wordt ook gespeculeerd dat ze wellicht zwanger is van een tweeling, omdat ze zo misselijk is.


Zou wel leuk zijn, een tweeling.

Las op een tweelingfacebook zelfs al de vraag hoe een gyn tijdens een evt keizersnee dan ging bepalen wij hij het 1e eruit zou halen, ivm de troonopvolging. Wink

Maar over de misselijkheid, ik was alle keren heel misselijk en veel overgeven, gelukkig geen opname nodig gehad. Maar het was bij de tweeling niet erger als bij de oudste 2, maar het kan idd wel zo zijn.

Het lijkt mij dat een gynaecoloog daar niet bij stilstaat en of willekeurig de baby's eruit haalt, of degene die het gunstigst ligt.

Nee, uiteraard niet. Vond de vraag ook maar stom eigenlijk. Waar mensen zich nu al mee bezig houden.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Paper Crown do 6 dec 2012 - 2:34

Ik kan me voorstellen dat als je er nooit van hebt gehoord dat je raar staat te kijken van zo'n bericht. Maar juist bij een prinses en prins zou je je niet snel laten opnemen wegens de enorme aandacht die het daarna/daardoor krijgt. Edit: en dat doet me vermoeden dat het juist geen 'aanstelleritus' of voorkeurs behandeling is ivm dat ze prins en prinses zijn.

Misschien hadden ze het juist nog langer willen stilhouden aangezien ze, denk ik, niet heel lang zwanger is. Ik ben niet heel misselijk geweest, maar die keren dat ik het was, man man man.. echt wat een akelig gevoel is misselijk zijn, echt ik heb 10x liever de extreme hoofdpijn die ik dagelijks had tot 16 weken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Sterrin_ do 6 dec 2012 - 2:39

Ik vind de misselijkheid tijdens een zwangerschap ook niet te vergelijken met een gewone misselijkheid. Bij de zwangerschappen had ik gewoon constant dat weeige gevoel in mijn buik, constant kokhalzen, en veel vervelender aanwezig. Normaal als ik buikgriep heb, knap ik na het overgeven weer voor even op, maar tijdens de zwangerschap dus niet.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 2:47

Ik ben zelf bij beide zwangerschappen opgenomen geweest in het ziekenhuis met uitdrogingsverschijnselen. Kate blijkt net als ik HG te hebben, dat is echt geen lolletje en het is zeker een ziekenhuisbed waard. HG is extreme misselijkheid wat bij 1 op de 200 vrouwen voorkomt. Het is echt niet zo dat je zomaar effe opgenomen wordt omdat je een beetje ochtendmisselijk bent. Je moet de hele dag overgeven, alles wat je eet of drinkt, je droogt uit. De eerste keer ben ik 8 kg afgevallen in 2 weken. Dit keer 3,5 kg in 3 dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  PiP do 6 dec 2012 - 3:09

Ik heb bij de eerste ook op het randje gezeten van opname, ik voelde me toen al vreselijk, laat staan als het dan nog erger is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Twellie do 6 dec 2012 - 3:44

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat ze inderdaad uitgedroogd was.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  girli do 6 dec 2012 - 4:16

Marin schreef:Er wordt ook gespeculeerd dat ze wellicht zwanger is van een tweeling, omdat ze zo misselijk is.
Niet specifiek een vraag voor jou, maar iets wat ik me wel afvraag. Ik heb dit namelijk al meer gehoord. Wat heeft de hoeveelheid misselijk zijn te maken met hoeveel kinderen je krijgt?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Sterrin_ do 6 dec 2012 - 4:24

girli schreef:
Marin schreef:Er wordt ook gespeculeerd dat ze wellicht zwanger is van een tweeling, omdat ze zo misselijk is.
Niet specifiek een vraag voor jou, maar iets wat ik me wel afvraag. Ik heb dit namelijk al meer gehoord. Wat heeft de hoeveelheid misselijk zijn te maken met hoeveel kinderen je krijgt?

De extreme misselijkheid heeft een reden: er wordt meer van het zwangerschapshormoon HCG, humaan chorion gonadotropine aangemaakt. Als tweeling-zwangere heb je dus veel meer van dit hormoon in je bloed dan een eenlingzwangere.

Nu heeft de ene tweelingmoeder meer last dan de andere, sommigen zijn nooit misselijk, ook niet bij tweelingen, en ik was alle 3 de keren erg misselijk, bij de tweeling niet erger dan de eenlingen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 4:24

Susan schreef:

Het lijkt mij dat een gynaecoloog daar niet bij stilstaat en of willekeurig de baby's eruit haalt, of degene die het gunstigst ligt.

Hier wordt echt al ZO erg over gespeculeerd en dingen over afgevraagd, in de Britse kranten. Juist doordat dat heel controversieel is. Dan bepaalt de arts dus wie de troonopvolger wordt. Hoe bepaalt ie dat?

Maar goed, er is nog niet eens nieuws dát ze zwanger is van een tweeling en de roddelbladen gaan al los.

Maar die vraag speelt dus zeker wel al!

Girli, ik heb geen idee, ik ben geen arts en ik heb dit ook alleen maar gelezen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Susan do 6 dec 2012 - 4:44

Marin schreef:
Susan schreef:

Het lijkt mij dat een gynaecoloog daar niet bij stilstaat en of willekeurig de baby's eruit haalt, of degene die het gunstigst ligt.

Hier wordt echt al ZO erg over gespeculeerd en dingen over afgevraagd, in de Britse kranten. Juist doordat dat heel controversieel is. Dan bepaalt de arts dus wie de troonopvolger wordt. Hoe bepaalt ie dat?


Nee, maar ik denk helemaal niet dat een arts op die manier kijkt als hij met een keizersnede bezig is, hij ziet dan gewoon twee baby's en niet twee potentiële troonopvolgers. Als ik gynaecoloog was zou ik ook echt boos worden als ik met dat soort vragen zou worden lastiggevallen, of erger nog, met een of ander raar systeem om te bepalen wie de troonopvolger wordt. Hij of zij voert op dat moment gewoon een ingreep uit en hoort niet te hoeven nadenken over dat soort vragen. Ik vind het echt idioot dat mensen zich er überhaupt mee bezighouden. Sowieso is het niet zo dat ze je buik zo ver opensnijden dat je uitgebreid twee baby's kunt gaan staan bekijken of, in het geval dat het een jongetje en een meisje zijn en de arts bijvoorbeeld liever een mannelijke troonopvolger heeft, even kan gaan kijken welke van de twee een piemeltje heeft.

De arts bepaalt in mijn ogen dus niks. Die voert gewoon een ingreep uit. Net als bij een gewone bevalling bepaalt het lot gewoon wie er het eerste uitkomt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kate is misselijk... - Pagina 2 Empty Re: Kate is misselijk...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum