Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misselijk en werk

+11
Annie24
chipa
Tania
Twellie
Linda
MADDIE
Annemie
*Lookie*
Lejow
Sweet33
Pien
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:14

*


Laatst aangepast door Pom_ op zo 2 sep 2012 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:17

Ik heb het per dag aan gekeken. Gelukkig waren ze op mijn werk (destijds nog stage) heel begripvol en hebben ze me zelfs een aantal keren naar huis gestuurd. Ik ben wel vaak wat later begonnen, zodat ik 's ochtends iets meer tijd had om rustig op te starten, dat scheelde al een hoop met de misselijkheid. Heb je al medicijnen tegen de misselijkheid? Dat zorgde er bij mij voor dat ik in ieder geval niet meer over hoefde te geven.

Dat je je niet ziek mag melden vanwege misselijkheid tgv een zwangerschap vind ik zoiets belachelijks. Als jij gewoon ziek zou zijn en 6 keer per dag over zou geven, zou je dan ook op je werk moeten blijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Pien za 4 aug 2012 - 2:17

Dit vind ik persoonlijk niet normaal... Ik zou toch eens via de Vk proberen een medicijn te krijgen tegen de misselijkheid en advies vragen met betrekking tot werken... Als het echt niet gaat, zou ik kiezen voor mijn gezondheid en die van mijn baby.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:26

*


Laatst aangepast door Pom_ op zo 2 sep 2012 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Sweet33 za 4 aug 2012 - 2:36

Ik begrijp je probleem helemaal.

Gelukkig heb ik preventief al emesafene gekregen, maar dit is ook meer omdat ik ontzettend last heb van overgeef fobie. De emesafene hielp voorgaande zwangerschappen wel wat tegen de misselheid. Het haalde de scherpe randjes er vanaf. Maar goed, hopelijk krijg jij dit ook voorgeschreven oid. Sterkte. Het is een enorm nare kwaal.Misselijk en werk 1371890812
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 2:43

Emesafene hielp bij mij niet, primpram (of hoe je het schrijft) hielp redelijk. Ik hield over het algemeen alles binnen, maar was wel nog de hele dag misselijk.
Wat een tang is je leidinggevende trouwens zeg, als je het niet red, red je het niet!
Probeer toch echt wat te eten, al zijn het kleine beetjes (dat helpt ook vaak tegen de misselijkheid, ieder uur iets eten). Dingen als vanille vla en cola zijn van die huis tuin en keuken middeltjes die ook wel willen helpen.
Verder eten waar je trek in hebt, al zijn het de gekste dingen, vaak gaat dat namelijk dan wel goed!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:48

*


Laatst aangepast door Pom_ op zo 2 sep 2012 - 4:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 2:51

Daar kun je maandag ook gewoon de huisarts voor bellen hoor, dat hoeft echt niet via de VK! Dan kun je het maandag hopelijk ophalen en heb je maandagavond al wat om er tegen te nemen!

Maar wat doe je voor werk dan, dat je niet ieder uur mag eten en drinken? Kan daar echt niets op verzonnen worden? Als dat jouw toch helpt om de dag door te komen en om je dus niet ziek te melden?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:54

Lejow, je weet wel wat ik doe toch? Weet je nog wie ik ben? Ik kan het hier niet neerzetten, dan ben ik te herkenbaar..

Edit: ik wist niet dat het via de huisarts kon, dan ga ik die maandag gelijk bellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 2:55

Pom_ schreef:Lejow, je weet wel wat ik doe toch? Weet je nog wie ik ben? Ik kan het hier niet neerzetten, dan ben ik te herkenbaar..

Edit: ik wist niet dat het via de huisarts kon, dan ga ik die maandag gelijk bellen!

Lejow weet wie jij bent, Lejow heeft alleen shitty geheugen laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:56

Lejow schreef:
Pom_ schreef:Lejow, je weet wel wat ik doe toch? Weet je nog wie ik ben? Ik kan het hier niet neerzetten, dan ben ik te herkenbaar..

Edit: ik wist niet dat het via de huisarts kon, dan ga ik die maandag gelijk bellen!

Lejow weet wie jij bent, Lejow heeft alleen shitty geheugen laughcry

Haha ik pm het je wel even smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  *Lookie* za 4 aug 2012 - 3:48

Wat raar van je leidinggevende, hoe ze (of hij) reageert.

Ik was ook misselijk maar niet elke dag overgeven. Ik heb me er 1x voor ziekgemeld, verder wel altijd heen gegaan maar ook 1 keer ziek naa rhuis gegaan (de dag voor de ziekmelding) en ik ben 1x later begonnen.

Maar ik vind dat als je zo missleijk bent als jij, ze daar veel relaxter mee om moeten gaan. ziek is ziek, of het nou door de zwangerschap komt of niet. Als je echtte misselijk bent moet je j gewoon kunnen ziek melden.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 3:59

*


Laatst aangepast door Pom_ op zo 2 sep 2012 - 4:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Annemie za 4 aug 2012 - 4:04

Ik heb me gewoon ziek gemeld, ik kon echt niet meer werken door de misselijkheid.. hoop het bij een evt. volgende zwangerschap niet meer te krijgen. Wat een stomme leidinggevende zeg..goed aan je eigen gezondheid denken en elk half uur bijv. een biscuitje eten hielp hier wel iets.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 4:08

Annemie schreef:Ik heb me gewoon ziek gemeld, ik kon echt niet meer werken door de misselijkheid.. hoop het bij een evt. volgende zwangerschap niet meer te krijgen. Wat een stomme leidinggevende zeg..goed aan je eigen gezondheid denken en elk half uur bijv. een biscuitje eten hielp hier wel iets.

En wat vond je werk ervan? Gewoon prima?

Ik hoop ook voor je het niet meer te krijgen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Annemie za 4 aug 2012 - 4:15

Pom_ schreef:
Annemie schreef:Ik heb me gewoon ziek gemeld, ik kon echt niet meer werken door de misselijkheid.. hoop het bij een evt. volgende zwangerschap niet meer te krijgen. Wat een stomme leidinggevende zeg..goed aan je eigen gezondheid denken en elk half uur bijv. een biscuitje eten hielp hier wel iets.

En wat vond je werk ervan? Gewoon prima?

Ik hoop ook voor je het niet meer te krijgen!

Ja, die vond het prima,ook al werkte ik daar net een maand. Ze was ook zwanger, dus ze begreep het wel, gelukkig. Ik vond het vervelend om me ziek te melden, maar iedereen zei dat ik aan mezelf moest denken en dat heb ik dus ook gedaan.Je baby is belangrijker dan werk.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  MADDIE za 4 aug 2012 - 4:39

Wat jouw leidinggevende doet mag niet. Ze kan niet van jou eisen dat je komt werken als je je te ziek voelt. Volgens mij wordt je ziekte tijd in geval van zwangerschap door het uwv vergoed. Dus het is voor hun hoogstens een stukje van vervanging regelen.
Mochten ze graag willen dat je blijft werken en jij ziet het zitten, dan mag je best verwachten dat je elk uur even vijf minuten hebt om wat te eten. Het schijnt ook zo te zijn dat je recht hebt op extra pauzes. Al snap ik best dat het heel moeilijk is om voor jezelf op te komen op je werk!!
Maar wat de meiden hier ook zeggen, de gezondheid van je kind is belangrijk!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 4:52

Klopt, je hebt inderdaad recht op extra pauze!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 4:53

Lejow schreef:Klopt, je hebt inderdaad recht op extra pauze!

Kan ik dit ergens lezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 4:54

CAO?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Linda za 4 aug 2012 - 4:57

Je hebt recht op 1/8 van je werktijd.

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm

Stukje naar beneden scrollen, onder het kopje andere werktijden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 5:08

Bedankt, ik was zelf niet helder genoeg om te google-en Embarassed

Ik zal dit zeker proberen te overleggen, als ik bijv. Twee keer max. 5 minuten wat mag eten zou het al een hele verbetering zijn. Een heel uur extra zie ik nog niet zo snel gebeuren, daar moet dan extra personeel voor worden geregeld..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Twellie za 4 aug 2012 - 7:10

Je hebt inderdaad recht op extra pauze en je werkgever mag van jou niet afdwingen dat je het toch komt proberen, ondanks dat je aangeeft te misselijk te zijn. Ik zou een consult bij de bedrijfsarts voorstellen, zodat die advies kan geven.

Ik heb me bij de eerste gedeeltelijk ziek gemeld, ik was ook heel veel misselijk en niet alleen 's ochtends. Bij de zwangerschap van mijn tweede dochter niet: ik was toen nog véél misselijker, maar dat begon pas veel later. Toen ik wel misselijk werd, werkte ik toch al weinig (ik werk een heel wisselend aantal uren).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Tania za 4 aug 2012 - 7:17

Ik snap eerlijk gezegd niet dat als je je ziek wilt melden dat je je laat tegen houden door je leidinggevende. Zij kan zeggen wat ze wil maar als jij ziek bent, ben je ziek en dan kun je je gewoon ziek melden. Ik zou gewoon bellen dat je ziek bent en niet komt werken als je je echt te beroerd voelt. Wat wil ze doen dan, je thuis komen halen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Lejow za 4 aug 2012 - 7:23

Ik snap nooit dat als je normaal misselijk bent en moet spugen de meeste werkgevers zeggen dat je lekker je bed in moet, en moet uitzieken. En als je dan zwanger bent en je heel veel moet spugen er ineens werkgevers zijn die zeggen dat je je niet zo moet 'aanstellen' en gewoon maar door moet gaan, want het hoort erbij/jij wilde kinderen/zwanger zijn is geen ziekte..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijk en werk Empty Re: Misselijk en werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum