Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gewokte groente

4 plaatsers

Ga naar beneden

gewokte groente Empty gewokte groente

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 3:56

misschien een stomme vraag, maar mag je de groenten ook gewokt aanbieden i.p.v. gekookt of gestoomd? Uiteraard alleen de groente die ze rond een half jaar mogen hebben.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

gewokte groente Empty Re: gewokte groente

Bericht  Susan di 8 feb 2011 - 4:16

Ik zou niet weten waarom niet, ik denk dat je alleen op moet passen dat het niet te hard is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie di 8 feb 2011 - 4:25

Susan schreef:Ik zou niet weten waarom niet, ik denk dat je alleen op moet passen dat het niet te hard is.

Idd ik denk dat ze dan toch te hard blijven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:27

dan ga ik het vanavond gewoon eens proberen, dan laat ik die van haar gewoon iets langer in de pan, zodat die van haar dan iets gaarder zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 6:27

de wokgroenten waren eigenlijk te klein voor haar om vast te houden helaas, maar anders wilde het wel. Volgende keer wat stukjes groter laten of in reepjes snijden zodat ze het wat beter vast kan pakken en dan is het wel voor herhaling vatbaar! Zij (en de stoel, de tafel en wij) zat wel helemaal onder de wokolie, maargoed, dat hoort erbij :P

Gast
Gast

Bericht  bella di 8 feb 2011 - 8:19

Dromertje schreef:de wokgroenten waren eigenlijk te klein voor haar om vast te houden helaas, maar anders wilde het wel. Volgende keer wat stukjes groter laten of in reepjes snijden zodat ze het wat beter vast kan pakken en dan is het wel voor herhaling vatbaar! Zij (en de stoel, de tafel en wij) zat wel helemaal onder de wokolie, maargoed, dat hoort erbij :P

Volg jij de Rapley methode? En dat kan ook gewoon op die leeftijd? Ik ben er namelijk wel nieuwsgierig naar hoe dat werkt!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 8:37

ja, wij bieden voedsel aan volgens de rapley methode, gaat goed! Ik heb vandaag een halve boon terug gevonden in haar luier, dus ze krijgt ook echt wat binnen :P

Ze krijgt nu fruit en groente. Ik snijd het meestal in reepjes zodat ze het goed vast kan houden en dan peuzelt ze eraan. De eerste paar keer zat ze er alleen op te zuigen en te sabbelen, maar inmiddels heeft ze door dat ze ook wat af kan happen.

Kinderen zijn in principe vanaf ongeveer 6 maanden in staat om voedsel vast te pakken, naar de mond te bewegen en te 'eten'. Ver voor die tijd heeft het niet zoveel zin om te proberen, omdat ze dan nog niet over de motorische vaardigheden beschikken om dat te kunnen.

Als je er een filmpje van wilt zien moet je maar even PM-en, ik heb een filmpje op mijn baby-blog waarop ze peer aan het eten is.

Gast
Gast

Bericht  bella di 8 feb 2011 - 8:55

Je hebt een PM!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 9:06

ik heb het gezien en gereageerd!

Gast
Gast

Bericht  Darius wo 9 feb 2011 - 0:01

Je kunt trouwens eerst de groente even kort koken, dan is het vaak al wat zachter.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud