Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen? Empty Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 3:50

Ik vroeg me af wat een redelijke leeftijd is om je kind (alleen) op de eigen kamer te laten spelen. Wij geven Fenne namelijk een poppenhuis voor haar verjaardag (ze wordt 3). Maar er zitten flink wat kleine onderdelen bij die niet zo handig zijn voor de graaihandjes van Thije. Ik denk dat ik het poppenhuis daarom liever op haar eigen kamertje ga zetten.

Zou dit kunnen op deze leeftijd?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen? Empty Re: Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen?

Bericht  Mamsie ma 29 aug 2011 - 3:53

Ja hoor kan best en dan ga je ondertussen toch gewoon kijken of je zet de babyfoon aan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen? Empty Re: Vanaf welke leeftijd op eigen kamer spelen?

Bericht  Flemy ma 29 aug 2011 - 4:01

Mijn oudste speelt sinds een paar maanden weleens alleen boven. Dat gaat prima en ze gaat heerlijk in haar eigen wereldje op dan..
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 4:03

Quinten mag al een tijdje alleen boven spelen. Alleen is hij liever beneden.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 4:04

Ezra heeft het een tijdlang leuk gevonden om op zijn kamertje te spelen, dan zette ik de babyfoon aan en meestal was hij het dan na een half uurtje zat en dan wilde hij weer naar beneden. Wij hebben een enge steile trap en hoewel hij er wel zelf op en af kan mag hij het van mij nog niet zonder toezicht, dus als hij boven is gaat het traphekje dicht. Hij krijgt nu waarschijnlijk zijn eigen speelhuis in de kamer.

Op de camping loopt hij wat makkelijker zelf heen en weer naar zijn kamertje. Soms heeft hij periodes dat hij er veel zit, op het moment speelt hij liever in de tuin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 4:10

Mamsie schreef:Ja hoor kan best en dan ga je ondertussen toch gewoon kijken of je zet de babyfoon aan.

+1

De oudste 2 spelen al een tijdje samen boven, delen nu nog een kamer. De oudste speelt ook regelmatig met een vriendinnetje boven, en het is altijd goed gegaan. In het begin zette ik wel de babyfoon aan voor de zekerheid, heel sneaky op de overloop gezet, zodat ze dat niet in de gaten hadden, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:21

Nou, ik denk dat we het gewoon gaan proberen dan. Lijkt me voor iedereen wel prettig trouwens. Dan kan Thije ook eens rustig spelen zonder ondersteboven gelopen te worden.

Ik zou bijna willen dat het al 27 september was, ik ben zo benieuwd wat ze van haar poppenhuis vindt!

Gast
Gast

Bericht  LMCurious ma 29 aug 2011 - 7:25

grappig, wij hadden het er vandaag over om Joris vaker op zijn kamer te laten spelen. Er staat echt veel te veel in de kamer beneden vind ik. Dus ik wil een grote open kast op zijn eigen kamer zetten deze week zodat hij daar meer kwijt kan en ermee kan spelen. Joris kan heel goed zelfstandig gaan zitten spelen, en de trap op en af vertrouw ik hem nu ook in, dus ik ben ook heel benieuwd hoe het zal gaan.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 7:36

Minneke schreef:

Ik zou bijna willen dat het al 27 september was, ik ben zo benieuwd wat ze van haar poppenhuis vindt!

Haha, dat heb ik ook, ik kan niet wachten tot Yrsa jarig is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 7:39

Susan schreef:
Minneke schreef:

Haha, dat heb ik ook, ik kan niet wachten tot Yrsa jarig is.

O, en jij moet nog veel langer wachten!

Ze zijn trouwens beiden erg blij met de fietskar. Ben er vandaag mee naar de winkels gelopen en dat was ideaal. Nu nog de fiets-optie uitproberen smile

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 7:42

Minneke schreef:

O, en jij moet nog veel langer wachten!

Ze zijn trouwens beiden erg blij met de fietskar. Ben er vandaag mee naar de winkels gelopen en dat was ideaal. Nu nog de fiets-optie uitproberen smile

Ja, ik heb besloten dat ze op haar verjaardag zelf het prentenboek 'Ik ben Bas' krijgt en een pop van Dille en Kamille die op Bas lijkt, ik kan ook niet wachten om die dingen te kopen en te geven.

Fietsen was vandaag zwaar, er stond een heleboel wind, ik had vooral op de brug het gevoel dat ik haast stilstond.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: