Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welke risico's....

5 plaatsers

Ga naar beneden

welke risico's.... Empty welke risico's....

Bericht  Darius di 31 jan 2012 - 8:32

heb je als je snel weer zwanger bent geworden?

Ik heb al even zitten speuren op internet, en wat ik tegenkom zijn vroeggeboorte van de aanstaande baby, en een laag geboortegewicht.

Moeders kunnen snel last krijgen van hun bekken, omdat het zwangerschapshormoon wat voor verweking zorgt, nog niet is verdwenen van de 1e zwangerschap en nu dus alweer zwanger. Een andere website zegt weer dat dit niets uitmaakt, omdat bijna alle moeders die zwanger zijn van hun tweede of derde kindje snel last hebben van hun bekken omdat ze nog een kleintje hebben rondlopen die je vaak optilt.

Weet iemand dit toevallig? Ik zal het donderdag ongetwijfeld horen van de verloskundige.....maar ik ben nu alvast nieuwsgierig!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welke risico's.... Empty Re: welke risico's....

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:35

Volgens mijn bekkenfysio maakt het wel echt uit hoe snel je zwanger wordt, en raden ze minstens een jaar tussen kinderen aan.

Vroeggeboorte was hier niet en laag geboortegewicht al helemaal niet, maar ik ben maar 1 mens natuurlijk Wink Weet niet of dat klopt in het algemeen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:41

Voor lichamelijk herstel, denk aan banden en bekken is een jaar tussen beide zwangerschappen aan te raden volgens mijn vk

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M di 31 jan 2012 - 8:41

Wat ik onthouden heb is dat je hb lager kan zijn. Vroeggeboorte weet ik niet of dat perse met snel weer zwanger zijn te maken heeft omdat ik sowieso grote kans hierop heb ivm j. zijn vroeggeboorte. Ik moet ook 8weken vtv met verlof.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:42

Ohja HB klopt ook, dat moest ik ook extra laten prikken bij de 2e en dat doen ze hier standaard als je binnen een jaar weer zwanger bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 8:52

Is er ook iemand die weet hoe het dan zit met antistoffen ivm negatieve resusfactor en weer een snelle zwangerschap?

Gast
Gast

Bericht  Darius di 31 jan 2012 - 8:57

o, je Hb, dat klinkt wel logisch. Had ik nog niet aan gedacht. Het is nu toch ook zo dat ik nu extra op diabetes wordt geprikt (met zo'n suikerdrankje) ivm het hoge geboortegewicht van Pe.pijn?

In ieder geval ga ik ook al met 30/31 weken met verlof. Want dan begint namelijk de zomervakantie in het onderwijs, haha!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Flip Fluitketel di 31 jan 2012 - 8:58

Laurientje85 schreef:Voor lichamelijk herstel, denk aan banden en bekken is een jaar tussen beide zwangerschappen aan te raden volgens mijn vk
Dit zei mijn vk ook tegen mij en van de Hb heb ik ook weleens gehoord.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:21

Darius ik word wel extra geprikt ivm het gewicht van de tweede, maar suikerdrankje doen ze hier niet. Ze doen hier 's ochtends nuchter, 's ochtends na het ontbijt en 's middags na de lunch.

Gast
Gast

Bericht  Darius di 31 jan 2012 - 9:23

Arden schreef:Darius ik word wel extra geprikt ivm het gewicht van de tweede, maar suikerdrankje doen ze hier niet. Ze doen hier 's ochtends nuchter, 's ochtends na het ontbijt en 's middags na de lunch.

O, dan moet je drie keer op een dag geprikt worden? Maar hier is alleen de prikdienst open tot 11:30 uur. Dan zou ik zeker naar Groningen moeten.

En waarom geen suikerdrankje?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:25

Weet ik niet waarom ze dat niet doen! Ik had eigenlijk ook al een keer zo'n curve moeten doen maar toen hebben ze mij het verkeerde formulier meegegeven waardoor ik dus weer maar 1x geprikt ben. Ja drie keer dezelfde dag. Ik kan dan ook twee keer bij de prikdienst hier en 1x moet ik naar het ziekenhuis reizen.

Gast
Gast

Bericht  Darius di 31 jan 2012 - 9:27

Arden schreef:Weet ik niet waarom ze dat niet doen! Ik had eigenlijk ook al een keer zo'n curve moeten doen maar toen hebben ze mij het verkeerde formulier meegegeven waardoor ik dus weer maar 1x geprikt ben. Ja drie keer dezelfde dag. Ik kan dan ook twee keer bij de prikdienst hier en 1x moet ik naar het ziekenhuis reizen.

O, dat is dan wel normaal dus, dat je een keer naar het ziekenhuis moet. In ieder geval iets wat ik op mijn lijstje schrijf voor donderdag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:40

mama2be schreef:Is er ook iemand die weet hoe het dan zit met antistoffen ivm negatieve resusfactor en weer een snelle zwangerschap?

Ik was na 10 maanden weer zwanger, en ben rhesus negatief. Kinderen allemaal positief, maar verder maakt dat volgens mij niet uit of je nu snel of wat later weer zwanger bent. Je krijgt gewoon weer een prik met 30 weken, en evt na de bevalling weer als het kindje positief heeft.

Ook het hb hebben ze hier nooit over gehad, sowieso hebben ze niks geen evt risico´s besproken bij mij.

Gast
Gast

Bericht  LotteK di 31 jan 2012 - 9:52

Ik word deze zwangerschap ook op suiker gecontroleerd omdat J. bij zijn geboorte 4290 woog. Mijn verloskundige prikt zelf en ik hoefde alleen maar 1 keer 's ochtends op nuchtere maag te prikken. Dat was met 16 weken en ik moet nog een keer, weet alleen niet meer met hoeveel weken.

Een van mijn verloskundigen zei afgelopen keer dat je idd meer en sneller last van je bekken kan krijgen, maar echt bekkeninstabbiliteit verwachtte ze niet als je die bij eerdere zwangerschappen ook niet had.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 21:56

_MamaRosa_ schreef:
mama2be schreef:Is er ook iemand die weet hoe het dan zit met antistoffen ivm negatieve resusfactor en weer een snelle zwangerschap?

Ik was na 10 maanden weer zwanger, en ben rhesus negatief. Kinderen allemaal positief, maar verder maakt dat volgens mij niet uit of je nu snel of wat later weer zwanger bent. Je krijgt gewoon weer een prik met 30 weken, en evt na de bevalling weer als het kindje positief heeft.

Ook het hb hebben ze hier nooit over gehad, sowieso hebben ze niks geen evt risico´s besproken bij mij.
Heb jij tijdens 1 van je zwangerschappen ook anti stoffen aangemaakt dan? Dat was namelijk bij mij het geval. Dus als ik weer zwanger zou worden is de kans dat dit weer en dan vrij snel gebeurt erg groot. Dan wordt dus het bloed van je kindje afgebroken. Ik merkte dat ze er in het ziekenhuis, ook tijdens het vele bloedprikken eigenlijk weinig vanaf wisten. Volgens de gyneocoloog kan ik wel weer zwanger worden wat dat betreft maar zal het een zwangerschap met zorgen zijn en in het ergste geval met bloedtransfusie voor het ongeboren kind. Vroeg me af of anti stoffen dan nog invloed hebben als je snel weer zwanger zou raken

Gast
Gast

Bericht  liesje wo 1 feb 2012 - 23:33

Hoi Darius

Ik was na mijn dochter ook snel zwanger 6 maanden na haar. nu een gezonde knul die ook net als zijn zus 3660 gr woog bij geboorte. ik had alleen last van me bekken/rug maar dat kwam volgens de vk door het tillen van me dochtertje verder hebben ze geen extra controles op mn HB gedaan hij was wel lager dan bij de zwangerschap van me dochter maar verder is alles goed verlopen.

hoop dat je wat aan me antwoorden hebt

liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 1:07

mama2be schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Heb jij tijdens 1 van je zwangerschappen ook anti stoffen aangemaakt dan? Dat was namelijk bij mij het geval. Dus als ik weer zwanger zou worden is de kans dat dit weer en dan vrij snel gebeurt erg groot. Dan wordt dus het bloed van je kindje afgebroken. Ik merkte dat ze er in het ziekenhuis, ook tijdens het vele bloedprikken eigenlijk weinig vanaf wisten. Volgens de gyneocoloog kan ik wel weer zwanger worden wat dat betreft maar zal het een zwangerschap met zorgen zijn en in het ergste geval met bloedtransfusie voor het ongeboren kind. Vroeg me af of anti stoffen dan nog invloed hebben als je snel weer zwanger zou raken

Nee, dat niet voor zover ik weet. Dan had ik het wel gehoord lijkt me. Dus daar kan ik je niet mee helpen.

Gast
Gast

Bericht  Darius do 2 feb 2012 - 2:16

Liesje, en anderen, dank je wel voor de antwoorden.

Helaas zal ik het vanavond nog niet horen.....ik heb net binnen een kwartier twee auto's naar de garage moeten brengen....mijn auto heeft waarschijnlijk een bevroren rem, daarna weer snel terug naar huis gereden om de auto van mijn man mee te nemen, maar na 500 meter geeft deze het ook op, oliedruk blablabla. Zit nu (gelukkig!) thuis te wachten tot er iemand komt van de garage om de auto mee te nemen.

Ik heb maar meteen de verloskundige van vanavond afgebeld.....echt balen, ik vond het wel leuk om met haar de intake te doen. Ik heb nu volgende week een afspraak met een andere verloskundige die ik niet zo goed ken. Bah!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: