Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand bekend met Microlax? (klysma)

+7
Happydobby
Silver
Twellie
Floor
sanne-84
Stuiterbal
Susan
11 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand bekend met Microlax? (klysma) Empty Iemand bekend met Microlax? (klysma)

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:50

Morgen is het alweer 6 dagen geleden dat ik naar het toilet ben geweest voor een grote boodschap. Nu was is vanmiddag bij de drogist en een medewerkster heeft mij Microlax geadviseerd. Dat is volgens haar een soort klysma en na gebruik moet het zeker binnen 3 kwartier effect hebben. Ik ben alleen bang dat ik dadelijk half dood ga van de krampen en ik durf het niet te gebruiken laughcry

Wat zijn jullie ervaringen met dit product?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met Microlax? (klysma) Empty Re: Iemand bekend met Microlax? (klysma)

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:55

Een klysma wordt toch altijd in het ziekenhuis gedaan? Bedoelt ze geen laxeermiddel?

Ik heb 1x een anaal ingebracht laxeermiddel gehad omdat ik dagenlang niet naar de wc was geweest, ik lag toen in het ziekenhuis voor mijn blindedarm. Binnen een kwartier moest ik rennen naar de wc en het voelde als een heerlijke bevrijding. Ik was 9 maar weet het nog precies Laughing

Gast
Gast

Iemand bekend met Microlax? (klysma) Empty Re: Iemand bekend met Microlax? (klysma)

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 9:56

Ik heb dat gehad na de bevalling, ik kreeg er geen krampen van, maar het had ook niet direct effect. Ezra heeft het gehad na zijn operatie omdat hij ontlasting moest hebben gehad voor hij naar huis mocht. Bij hem werkte het binnen een minuut of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 9:57

Maple schreef:Een klysma wordt toch altijd in het ziekenhuis gedaan? Bedoelt ze geen laxeermiddel?

Ik heb 1x een anaal ingebracht laxeermiddel gehad omdat ik dagenlang niet naar de wc was geweest, ik lag toen in het ziekenhuis voor mijn blindedarm. Binnen een kwartier moest ik rennen naar de wc en het voelde als een heerlijke bevrijding. Ik was 9 maar weet het nog precies Laughing

Nee, het is wel echt een klysma.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:57

Nee het is echt een soort klysma. Het is zo'n tubetje met zo'n lang ding eraan voor je achterste. En die moet je leegspuiten. En als dat ding eenmaal begint te werken dan schijt je schijnbaar heel je darmen leeg laughcry Dus met de nodige buikkramp...

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 9:59

Ik heb er geen kramp van gehad. Van Ezra weet ik dat niet zeker, hij was wel erg boos toen hij aandrang voelde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:59

Hmm niet echt buikkrampen dus. Soort diarree buikpijn dan? En is 1x naar toilet gaan genoeg of blijf je een aantal keer lopen?

Ik wil het eigenlijk morgenvroeg doen vlak voor mijn visite haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 9:59

Dat heb ik weleens gebruikt. Werkt best handig. Het wordt erin gespoten, even wachten en naar de wc it is.

Heb alleen zaterdag gekozen voor laxeerpillen. Want ik was al twee weken niet geweest en had buikkrampen. Maar zelfs dat hielp niets. Dus ik zal eens een afspraak maken bij de huisarts.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 10:00

Oh, volgens mij heb ik dat ook gehad. Kan me geen krampen meer herinneren in elk geval, alleen dat ik zo blij was alles kwijt te zijn smile

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 10:03

Maar Microlax is toch niet vrij verkrijgbaar, of heeft ze je geadviseerd om het bij de huisarts te vragen?

Ik zou het denk ik niet nemen vlak voor de visite, een paar uur ervoor kan dan wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Stuiterbal ma 3 dec 2012 - 10:05

Zelf geen ervaring maar wel in opleiding en microlax was afgelopen keer het onderwerp. Schijnbaar heeft het zo'n indruk gemaakt dat ik er over droomde. In mijn droom spoot mijn nichtje de hele kamer vol met spetters Yes

Tot zover mijn nutteloze bijdrage aan dit topic. Love microlax :cheering:
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 10:06

Jawel. Ik heb het bij de Trek.pleister vandaan. Zo'n wit met blauwe verpakking en er zitten 4 tube's in.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 3 dec 2012 - 10:14

Ik heb ze begin van mn zwangerschap gebruikt.
Eerst 2x een microlax, daarna 2x een klysma (vele male groter dan een microlax)
Je raad het al, bij mij had het niet het gewenst effect.
Ik geef deze ook wel eens aan bewoners, nou ik heb respect voor ze! Er staat op de verpakking, 15 min (of zoiets) inhouden, nou mij lukte het nog geen 5 min haha!

Ofwel, je kan het proberen, echte buikkrampen hoef je niet te krijgen (buikkramp kun je ook krijgen als je te lang niet naar jet toilet bent gweest).
Ik zou ze alleen niet alle4 gebruiken. Als je er 2 hebt gebruikt, verspreid dan he, dan zou ik daarna de huisarts bellen, want dan hebben die andere ook geen effect meer
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 10:15

Elixer schreef:Jawel. Ik heb het bij de Trek.pleister vandaan. Zo'n wit met blauwe verpakking en er zitten 4 tube's in.

Oh, dat wist ik niet, toen Ezra het kreeg moest eerst de arts ervoor tekenen, maar misschien moet dat sowieso in een ziekenhuis, of bij kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor ma 3 dec 2012 - 10:18

Susan schreef:
Elixer schreef:Jawel. Ik heb het bij de Trek.pleister vandaan. Zo'n wit met blauwe verpakking en er zitten 4 tube's in.

Oh, dat wist ik niet, toen Ezra het kreeg moest eerst de arts ervoor tekenen, maar misschien moet dat sowieso in een ziekenhuis, of bij kinderen.

Wist ook niet dat het vrij verkrijgbaar was. Vriendin heeft het wel eens gebruikte en onze zoon ook meerdere malen. Bij hem hielp het heel snel.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 10:38

Ik hoefde het gelukkig niet zelf in te brengen. We moesten een paar uur wachten voor ze ermee kwamen en ik zat 'm echt te knijpen, ik dacht, dat wordt een drama, maar hij was heel gelaten, hij werd pas boos toen het klaar was en hij opeens moest poepen. Gelukkig was het daarna ook snel over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie ma 3 dec 2012 - 11:28

Mijn dochter had tot een tijdje terug constant verstoppingen en bij haar was het geen pretje. De darmen begonnen echt hoorbaar te rommelen en ze moest er altijd hard van huilen. Maar kan me voorstellen dat dezelfde dosis bij een volwassene veel minder effect geeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Silver ma 3 dec 2012 - 11:49

Ik heb meerdere keren 1 zelf ingebracht. Gewoon thuis op bed. Ja ik kreeg krampen. Maar daarna kwam het wel los, en daar ging het mij om. Ben bekend met PDS.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 20:44

Mijn zoontje krijgt het regelmatig. Hij klaagt nooit over buikpijn. Krijgt alleen snel aandrang.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 dec 2012 - 21:28

Nou ik wacht nog even tot vanavond. Ben gisteren uiteindelijk nog naar het toilet geweest. Het was maar een beetje maar tenminste iets! Wel een opluchting Laughing

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 3 dec 2012 - 22:44

Ik heb ze wel eens gebruikt, mijn advies: doe het als je de tijd hebt. Het werkt vrij snel maar zorg dat je zeker een kwartier de tijd hebt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smurf vr 7 dec 2012 - 4:41

Microlax werkt over het algemeen goed hoor. Binnen een uur heb je zeker wel resultaat.
Wat ook een aanrader is als je moeilijk maar de wc kan, is thee van de tuinen voor de stoelgang. Als ik een paar dagen niet ben geweest, dan neem ik die thee voordat ik ga slapen, en de volgende ochtend moet ik naar de wc. Geen erge krampen ofzo.
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 93
Registratiedatum : 22-02-11

Bericht  Lolly's zo 9 dec 2012 - 22:20

Balloon schreef:Mijn zoontje krijgt het regelmatig. Hij klaagt nooit over buikpijn. Krijgt alleen snel aandrang.
Je mag het anders echt niet vaak gebruiken. Worden je darmen lui van en dan werkt het dus averechts.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Elliot zo 9 dec 2012 - 22:26

Ik moet het ook regelmatig gebruiken (niet wekelijks of maandelijks hoor, maar wel minimaal 3 keer per jaar zo ongeveer). Ik heb een slechte stoelgang en ga sowieso niet dagelijks naar het toilet, soms 3 of 4 dagen niet en in extreme gevallen meer dan een week niet. In die gevallen moet ik dus zo'n Microlax klysma. Maar ik vind ze niet zo heel prettig, ik kan ze na het inbrengen niet goed binnenhouden dus dan verlies ik direct de werkzame stoffen weer. Ik krijg er altijd een drankje bij en dat helpt wel, maar dat duurt wat langer.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Miccie ma 10 dec 2012 - 5:19

Lolly's schreef:
Balloon schreef:Mijn zoontje krijgt het regelmatig. Hij klaagt nooit over buikpijn. Krijgt alleen snel aandrang.
Je mag het anders echt niet vaak gebruiken. Worden je darmen lui van en dan werkt het dus averechts.

Klopt inderdaad. Ik heb microlax als kind wel vaak gekregen op advies van de arts in het ziekenhuis. Ik heb al bijna mijn hele leven last van obstipatie. Vroeger heel erg waardoor ik ook vaak 6/7 dagen niet naar het toilet ging.
Ik heb toen een aantal jaren onder behandeling gestaan van een arts. Microlax was echt het laatste middel wat wij mochten gebruiken. Zoals Susan zei konden wij die toen ook alleen op recept halen. Misschien dat dat nu inmiddels al anders is.

Ik kreeg er nooit echt krampen van. Meer heel veel aandrang en na een minuut of 10/15 kwam alles eruit. Dat was altijd een hele opluchting. Ik had vaak na een aantal uur wel dat er nog 'sap' uitkwam die ingespoten werd.
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: