Mishandelde grensrechter overleden
+35
Spring
Inge
Bolleke
Parisienne
Peanut
Burn
Eris
luisa
Coco
Sugarfall
Muurvlindertje
Mystique
Jeanette
Verona
Toet
Paper Crown
Ella
Printje
Carmen_
Guusje
Susan
Bimbam
Kaboutertje
hellowkitty
IlikeBali
Ilovethe90s
Mermaid
Angela_1986
Elin
studiebol
Sarah1985
Sam
Ibbeltje
Lady Starstruck
Lejow
39 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Mishandelde grensrechter overleden
Er nu eenmaal bepaalde doelgroepen die sneller dit soort delicten plegen het lijkt mij juist goed om die doelgroepen aan te gaan pakken.
Gast- Gast
Precies. Even kort gezegd heeft het ermee te maken dat deze Marokkaanse puberjongens (da's iets anders dan 'de Marokkanen') uit een schaamtecultuur komen, terwijl ze in een schaamteloze cultuur opgroeien. Zij vallen in een vacuüm waarin grenzeloosheid aan de orde is. Daarnaast bevinden ze zich veel meer in groepen dan individualistische Nederlanders en worden ze dus ook sneller opgestookt. Wanneer er dus een akkefietje is, bestaat er een grotere kans dat de vlam in de pan slaat. En dat is nu dus gebeurd, en zal ook nog wel vaker gebeuren totdat er een nieuwe generatie opstaat die meer aangepast is.Pippa schreef:Ik las het meer als normen en waarden dan echt als cultuur eigenlijk, denk dat ze het zo bedoelde?
Voor de duidelijkheid: dat is dus niet om hun daad te relativeren. Het legt alleen uit waarom het juist déze groep is waar dit soort incidenten vaker voorkomen. Maar laten we niet vergeten dat Jasper S. een kerkgaande, Friese agrariër was en dat genoeg Hollandse jongens in Haren voor de lol even uit hun pan gingen.
Laatst aangepast door Rood op di 4 dec 2012 - 4:35; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja, maar hoe zie je dat voor je dan? Niet álle mensen uit zo'n doelgroep zijn slecht, wie ga je dan wel aanpakken, en wie niet?
Gast- Gast
Ik ken het hoor, maar juist daarom neem ik het niet al te serieus. Feiten wel, maar de duiding niet.Sunprincess schreef:Tja, ga maar zoeken op twitter.
Gast- Gast
Er is hier niemand die de dood van deze man relativeert. Maar als jij het hebt over een rotwereld, ik ben het volstrekt met je eens, maar deze uitspraken over hele bevolkingsgroepen maken die rotwereld ook. Ik vind het intens verdrietig dat er jongeren zijn geweest die zo'n walgelijke daad hebben verricht. Ik vind het ook intens verdrietig als er dan andere malloten zijn die dat gaan lopen verheerlijken. Maar een aanval op een complete bevolkingsgroep vind ik ook intens verdrietig.Sunprincess schreef:Ik krijg altijd een beetje het zuur als mensen dit soort situaties maar blijven relativeren.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pippa schreef:Sugarfall schreef:Spring, wat voor cultuur wil jij ze wel even gaan bijbrengen dan? Want iemand doodschoppen heeft natuurlijk helemaal niets met cultuur te maken, ook niet met de Marokkaanse.
Ik las het meer als normen en waarden dan echt als cultuur eigenlijk, denk dat ze het zo bedoelde?
Klopt, pippa.
zo bedoelde ik het idd.
Ik word er echt moe van dat men steeds maar weer denkt: Ja, maar zij hebben een rotjeugd gehad. Moeilijk om te wennen etc. Blablabla.
Ik heb ooit een gastles gehad van een man die samen met zijn broertje is mishandeld en verwaarloosd door zijn moeder. Samen hebben ze zijn moeder omgebracht.
Jaren later is hij in een discotheek en knalt ie drie uitsmijters voor de kop omdat ze wat van hem zeiden wat hem niet aanstond.. Zielige man he!?
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Wat bedoel je met aanpakken? En welke doelgroep? Ongeveer 1/3 van alle jongeren plegen delicten (over het algemeen gelukkig niet zo ernstig als dit), daarmee zou je dus het beste de doelgroep jongeren kunnen aanpakken. Maar wat wil je ermee doen? Als je zegt dat je allochtone Nederlanders wil helpen met hun integratie, jeugdhonken wil opzetten en andere ondersteunende maatregelen, dan heb je mijn zegen.Sunprincess schreef:Er nu eenmaal bepaalde doelgroepen die sneller dit soort delicten plegen het lijkt mij juist goed om die doelgroepen aan te gaan pakken.
SuperGrover- Ratel
Rood schreef:Mag dat niet meer dan, sommige dingen beter weten?Spring schreef:Het valt me vaker van je op, Rood. Jammer..
Spring- Kletskop
Waar ging die gastles over?Spring schreef:
Ik word er echt moe van dat men steeds maar weer denkt: Ja, maar zij hebben een rotjeugd gehad. Moeilijk om te wennen etc. Blablabla.
Ik heb ooit een gastles gehad van een man die samen met zijn broertje is mishandeld en verwaarloosd door zijn moeder. Samen hebben ze zijn moeder omgebracht.
Jaren later is hij in een discotheek en knalt ie drie uitsmijters voor de kop omdat ze wat van hem zeiden wat hem niet aanstond.. Zielige man he!?
Het gaat niet om zieligheid of goedpraten van daden. Maar daden staan niet op zichzelf. Je bedenkt niet op een dag, weet je, ik kan ook best een grensrechter doodtrappen vanmiddag. Zo werkt het niet. Dus het is belangrijk om de achtergrond van die daad te kennen. Niet zodat je kan zeggen, ah gossie, wat een zielige jongens, maar om ze op een passende manier te straffen en daarna te reïntegreren in de samenleving, zodat ze niet opnieuw de fout in gaan.
SuperGrover- Ratel
Oh ik wil absoluut niet de complete Marokkaanse bevolking hierop aankijken, wel het gros van de Marokkaanse in mijn stad. Wie nu dus steun betogen aan de daders (want de grensrechter heeft ook geen respect gehad) en wie stonden te juichen na de moord op Theo van Gogh en wie het ook normaal vinden om met een groep jongens en meisje in elkaar te timmeren op het station omdat ze keek.
Gast- Gast
Plus: als je opgegroeid bent in een situatie van mishandeling, is de kans groot dat je zelf ook overstag gaat tot geweld. Wat wordt gezaaid, wordt vaak ook geoogst. Als je niet anders leert dan geweld, weet je niet hoe je geweldloos kunt zijn.
Gast- Gast
Rood schreef:Precies. Even kort gezegd heeft het ermee te maken dat deze Marokkaanse puberjongens (da's iets anders dan 'de Marokkanen') uit een schaamtecultuur komen, terwijl ze in een schaamteloze cultuur opgroeien. Zij vallen in een vacuüm waarin grenzeloosheid aan de orde is. Daarnaast bevinden ze zich veel meer in groepen dan individualistische Nederlanders en worden ze dus ook sneller opgestookt. Wanneer er dus een akkefietje is, bestaat er een grotere kans dat de vlam in de pan slaat. En dat is nu dus gebeurd, en zal ook nog wel vaker gebeuren totdat er een nieuwe generatie opstaat die meer aangepast is.Pippa schreef:Ik las het meer als normen en waarden dan echt als cultuur eigenlijk, denk dat ze het zo bedoelde?
Voor de duidelijkheid: dat is dus niet om hun daad te relativeren. Het legt alleen uit waarom het juist déze groep is waar dit soort incidenten vaker voorkomen. Maar laten we niet vergeten dat Jasper S. een kerkgaande, Friese agrariër was en dat genoeg Hollandse jongens in Haren voor de lol even uit hun pan gingen.
Die jongens zijn hier verdomme geboren! Hoe denk jij nou serieus dat zij hun kinderen op gaan voeden dan?
Met vredelievende normen en waarden denk ik. Whaha. En vanaf welke generatie denk jij dan dat zij zich wel kunnen gedragen?
Ik ben zo zat van mensen zoals jij die het altijd maar blijven opnemen voor die mensen.
Dus iedereen die een kutjeugd heeft gehad mag maar te pas en te onpas zich misdragen, en als het echt eens fout afloopt dan gooien we het maar op dat ze zo zielig waren toen ze klein waren.
Spring- Kletskop
Fijn dat je er zo over denkt. Er zijn maar bar weinig mensen die dit gedrag wat jij beschrijft normaal vinden. Maar dan is dat ook wat je moet zeggen, dat het gedrag van die personen walgelijk is. Dat is niet wat je eerder zei, je had het over 'de Marokkaanse gemeenschap'. Dat is echt geen gezanik op woorden, dat is het verschil tussen alle Marokkanen aanspreken op het gedrag van enkelen, of alleen diegenen die wangedrag vertonen aanspreken. Dat is het verschil tussen een samenleving waarin mensen terecht worden verafschuwt om crimineel en moreel verwerpelijk gedrag, en een samenleving waarin een hele bevolkingsgroep moet boeten voor de daden van sommigen. Helaas is het laatste wat hier dus ook opnieuw gebeurt.Sunprincess schreef: Oh ik wil absoluut niet de complete Marokkaanse bevolking hierop aankijken, wel het gros van de Marokkaanse in mijn stad. Wie nu dus steun betogen aan de daders (want de grensrechter heeft ook geen respect gehad) en wie stonden te juichen na de moord op Theo van Gogh en wie het ook normaal vinden om met een groep jongens en meisje in elkaar te timmeren op het station omdat ze keek.
SuperGrover- Ratel
Het is van jaren terug. Geen idee welk vak het was. Was ook de laatste keer dat deze man mocht komen.
Hij manipuleerde de klas, vreselijk. Hij heeft vastgezeten en zelfs in die kliniek gezeten (hoe heet dat ding ook alweer?) en daar heeft hij allerlei onderzoeken misleid.
Vreselijk verhaal hoor, wat hij allemaal heeft mee gemaakt, maar kom op.
Hij manipuleerde de klas, vreselijk. Hij heeft vastgezeten en zelfs in die kliniek gezeten (hoe heet dat ding ook alweer?) en daar heeft hij allerlei onderzoeken misleid.
Spring- Kletskop
Spring schreef:Het is van jaren terug. Geen idee welk vak het was. Was ook de laatste keer dat deze man mocht komen.
Ik snap niet zo goed wat je hier mee wilt zeggen.
Gast- Gast
Ik kijk hier zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap op aan, in tegendeel, maar het feit dát ze Marokkaans zijn is in mijn ogen ook geen verzachtende omstandigheid. Het zal soms best zwaar zijn om tussen twee culturen in op te groeien, maar dit is zo ver over de grenzen van het toelaatbare, hier heb ik echt geen greintje begrip voor. Dus wat dat betreft sluit ik me aan bij Sunprincess.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Waar lees jij in hemelsnaam het laatste? Alsjeblieft lees wat ik daarover zei. Nee, daar gaat het niet om, het gaat niet om excuses of zeggen dat ze zo zielig zijn. Het gaat erom dat daden niet op zichzelf staan en dat het van belang is om te weten waardoor het is gebeurt. Als diegene een psychische stoornis heeft ontwikkeld door trauma's in zijn jeugd, is het belangrijk dat diegene daarvoor behandeld wordt, bijvoorbeeld in een tbs-kliniek. Als diegene handelde uit opdracht van de stemmen in zijn hoofd, moet diegene naar een psychiatrische kliniek, niet naar een gevangenis.Spring schreef:Rood schreef:Precies. Even kort gezegd heeft het ermee te maken dat deze Marokkaanse puberjongens (da's iets anders dan 'de Marokkanen') uit een schaamtecultuur komen, terwijl ze in een schaamteloze cultuur opgroeien. Zij vallen in een vacuüm waarin grenzeloosheid aan de orde is. Daarnaast bevinden ze zich veel meer in groepen dan individualistische Nederlanders en worden ze dus ook sneller opgestookt. Wanneer er dus een akkefietje is, bestaat er een grotere kans dat de vlam in de pan slaat. En dat is nu dus gebeurd, en zal ook nog wel vaker gebeuren totdat er een nieuwe generatie opstaat die meer aangepast is.Pippa schreef:Ik las het meer als normen en waarden dan echt als cultuur eigenlijk, denk dat ze het zo bedoelde?
Die jongens zijn hier verdomme geboren! Hoe denk jij nou serieus dat zij hun kinderen op gaan voeden dan?
Met vredelievende normen en waarden denk ik. Whaha. En vanaf welke generatie denk jij dan dat zij zich wel kunnen gedragen?
Ik ben zo zat van mensen zoals jij die het altijd maar blijven opnemen voor die mensen.
Dus iedereen die een kutjeugd heeft gehad mag maar te pas en te onpas zich misdragen, en als het echt eens fout afloopt dan gooien we het maar op dat ze zo zielig waren toen ze klein waren.
SuperGrover- Ratel
Ik ga het dan ook nog maar een keer zeggen: ik heb natuurlijk ook geen greintje begrip voor deze daad. Helemaal niets. Ik vind dat deze jongens een stevige straf verdienen.
Spring, jouw woorden zijn voor jouw rekening. Ik vind het onbegrijpelijk welke interpretatie je geeft aan mijn woorden, maar dat is jouw keuze. Hier laat ik het verder bij.
Spring, jouw woorden zijn voor jouw rekening. Ik vind het onbegrijpelijk welke interpretatie je geeft aan mijn woorden, maar dat is jouw keuze. Hier laat ik het verder bij.
Gast- Gast
Maar waar lees je dan dat het een verzachtende omstandigheid zou moeten zijn? Ik heb dat Rood niet zien schrijven, en ik vind dat ook absoluut niet. Ik heb zeker geen begrip voor deze daad. Er spelen hier twee dingen door elkaar, namelijk enerzijds de discriminatie van Marokkanen en de reacties daarop, en anderzijds het punt dat Spring steeds noemt, dat een kutjeugd wordt aangedragen als een excuus.Susan schreef:Ik kijk hier zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap op aan, in tegendeel, maar het feit dát ze Marokkaans zijn is in mijn ogen ook geen verzachtende omstandigheid. Het zal soms best zwaar zijn om tussen twee culturen in op te groeien, maar dit is zo ver over de grenzen van het toelaatbare, hier heb ik echt geen greintje begrip voor. Dus wat dat betreft sluit ik me aan bij Sunprincess.
SuperGrover- Ratel
Ja eens. Ergens houdt het een keer op.Susan schreef:Ik kijk hier zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap op aan, in tegendeel, maar het feit dát ze Marokkaans zijn is in mijn ogen ook geen verzachtende omstandigheid. Het zal soms best zwaar zijn om tussen twee culturen in op te groeien, maar dit is zo ver over de grenzen van het toelaatbare, hier heb ik echt geen greintje begrip voor. Dus wat dat betreft sluit ik me aan bij Sunprincess.
Gast- Gast
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn vraag wat voor gastles dat was. Jammer dat je dat niet meer weet, ik was er oprecht benieuwd naar. Ik vraag me af wat voor lessen je kunt volgen over criminologie, waar je zo'n conclusie vandaan haalt.Harrison schreef:Spring schreef:Het is van jaren terug. Geen idee welk vak het was. Was ook de laatste keer dat deze man mocht komen.
SuperGrover- Ratel
Antwoord op de vraag van grover.Harrison schreef:Spring schreef:Het is van jaren terug. Geen idee welk vak het was. Was ook de laatste keer dat deze man mocht komen.
Spring- Kletskop
Ik denk dat ze het niet eens zwaar vinden. Ik denk dat ze zich hun vacuüm niet eens realiseren. Het zijn jongens die waarschijnlijk niet gehinderd zijn door enige (zelf)kennis. Heel triest.Susan schreef:Het zal soms best zwaar zijn om tussen twee culturen in op te groeien,
Gast- Gast
Spring schreef:Antwoord op de vraag van grover.Harrison schreef:Spring schreef:Het is van jaren terug. Geen idee welk vak het was. Was ook de laatste keer dat deze man mocht komen.
Ja, haha dat zag ik. Sorry beetje onduidelijk wat ik zei. Ik las alleen niet echt een conclusie in het verhaal over deze meneer. Het enige wat ik er in lees: Kut dat hij dat heeft meegemaakt maar wat een idioot. Dus ik snap niet zo goed wat dan de bijdrage is.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Uitspraak mishandeling grensrechter
» tehuis voor mishandelde moeders
» Oma overleden
» M'n telefoon = overleden :(
» Pff wat een dag..."oma overleden"
» tehuis voor mishandelde moeders
» Oma overleden
» M'n telefoon = overleden :(
» Pff wat een dag..."oma overleden"