Mishandelde grensrechter overleden
+35
Spring
Inge
Bolleke
Parisienne
Peanut
Burn
Eris
luisa
Coco
Sugarfall
Muurvlindertje
Mystique
Jeanette
Verona
Toet
Paper Crown
Ella
Printje
Carmen_
Guusje
Susan
Bimbam
Kaboutertje
hellowkitty
IlikeBali
Ilovethe90s
Mermaid
Angela_1986
Elin
studiebol
Sarah1985
Sam
Ibbeltje
Lady Starstruck
Lejow
39 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Mishandelde grensrechter overleden
Levenslang wegstoppen. Missen we niks aan.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Ik vind het verschrikkelijk, echt een afschuwelijk bericht. Maar ik ben het niet eens met wat ik hier lees. We hebben jeugdrecht niet voor niets, kinderen zijn niet even goed in staat de gevolgen van hun daden te overzien als volwassenen. Het is volkomen terecht dat zij gestraft worden, en natuurlijk ook een zware straf want dit is echt een vreselijke daad, maar er is een reden waarom we jeugdrecht hebben. Volwassen berechting voor ernstige straffen haalt toch het basisidee van jeugdrecht onderuit? Ik hoop dat deze jongeren een goede behandeling krijgen, dat zij het besef krijgen wat ze gedaan hebben, en daar dan mee moeten leven.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Guusje schreef:In en in triest. Hopelijk worden ze als volwassenen berecht.
Precies. Die mogen voor mij jaren en jaren achter slot en grendel belanden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Guusje schreef:In en in triest. Hopelijk worden ze als volwassenen berecht.
Precies. Die mogen voor mij jaren en jaren achter slot en grendel belanden.
Inderdaad, dit is echt niet normaal
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
SuperGrover schreef:Ik vind het verschrikkelijk, echt een afschuwelijk bericht. Maar ik ben het niet eens met wat ik hier lees. We hebben jeugdrecht niet voor niets, kinderen zijn niet even goed in staat de gevolgen van hun daden te overzien als volwassenen. Het is volkomen terecht dat zij gestraft worden, en natuurlijk ook een zware straf want dit is echt een vreselijke daad, maar er is een reden waarom we jeugdrecht hebben. Volwassen berechting voor ernstige straffen haalt toch het basisidee van jeugdrecht onderuit? Ik hoop dat deze jongeren een goede behandeling krijgen, dat zij het besef krijgen wat ze gedaan hebben, en daar dan mee moeten leven.
Ja maar dan wek je naar mijn idee de reacties van ja maar als je iets ernstigs doet als minderjarige ben je als 15-16 jarige er met 2-3 jaar straf weer vanaf. Ik zou het verschrikkelijk vinden voor de familie als de jongens nu een of andere taakstraaf of in jeugddetentie terecht komen maar over 2-3 jaar weer vrij komen. En natuurlijk is goede begeleiding nodig maar om ze een mildere straf te geven omdat ze minderjarig zijn nee.
Gast- Gast
Lily schreef:SuperGrover schreef:Ik vind het verschrikkelijk, echt een afschuwelijk bericht. Maar ik ben het niet eens met wat ik hier lees. We hebben jeugdrecht niet voor niets, kinderen zijn niet even goed in staat de gevolgen van hun daden te overzien als volwassenen. Het is volkomen terecht dat zij gestraft worden, en natuurlijk ook een zware straf want dit is echt een vreselijke daad, maar er is een reden waarom we jeugdrecht hebben. Volwassen berechting voor ernstige straffen haalt toch het basisidee van jeugdrecht onderuit? Ik hoop dat deze jongeren een goede behandeling krijgen, dat zij het besef krijgen wat ze gedaan hebben, en daar dan mee moeten leven.
Ja maar dan wek je naar mijn idee de reacties van ja maar als je iets ernstigs doet als minderjarige ben je als 15-16 jarige er met 2-3 jaar straf weer vanaf. Ik zou het verschrikkelijk vinden voor de familie als de jongens nu een of andere taakstraaf of in jeugddetentie terecht komen maar over 2-3 jaar weer vrij komen. En natuurlijk is goede begeleiding nodig maar om ze een mildere straf te geven omdat ze minderjarig zijn nee.
Ik heb een zusje van bijna 16 en alhoewel jongens anders zijn kan ik me echt NIET voorstellen dat 16 jarige niet hun daden kunnen overzien. Je leert ongeveer op je 3/4 dat slaan etc niet mag. Geweld gebruiken niet goed is, dat weet je echt wel op je 16de. Alles wat je doet, wat niet mag heeft consequenties, voetbal is een sport waar je juist leert wat wel en niet mag. Dus geloof mij, zij wisten heus dat wat ze met de grensrechter gedaan hebben een niet juiste manier van het uiten van agressie is. Daarvoor mogen ze wat mij betreft boeten.
En dit is heel erg, maar mijn man zei vrijwel direct, tja.. Sloten he? Vol Marrokaantjes en Turkjes..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het jeugdrecht is er niet voor niks nee, maar de mogelijkheid jongeren als volwassenen te berechten bestaat ook niet voor niks. Jongeren tussen 16 en 18 jaar is gewoon een grijs gebied. Ik was prima in staat om de gevolgen te overzien toen ik 16 was.
Gast- Gast
Ik vind het ook echt een vreselijk bericht Kan me ook echt kwaad maken over het geweld binnen het voetbal maar ben het wel eens met SG. Natuurlijk hadden zij deze gevolgen niet overzien, als je iemand slaat/schopt verwacht je niet dat hij dood gaat, zeker niet op die leeftijd, maar je hoeft iemand maar net verkeerd te raken..
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Mijn ouders wonen vlakbij de voetbalvereniging en mijn neefje voetbalt daar, wij wonen er ook niet ver vandaan, komt dus voor mij extra dichtbij. Echt enorm erg dat dit soort dingen gebeuren, die gasten moeten echt goed afgestraft worden. Niet alleen omdat zo'n daad als dit gewoon niet kan, maar ook om een signaal af te geven. Die gasten gaan verder met hun leven of ze nou in de gevangenis komen of niet, maar de familie heeft levenslang. Geen woorden voor dit soort mensen.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Ik vind het ook erg, maar dat dacht ik ook. Niet meteen één op één, want ik zie blanke asojongetjes dit ook wel doen, maar volgens mij is het wel bekend dat (vooral) Marokkaanse jongens uit een stedelijke omgeving in de leeftijd van 13-18 jaar een probleemgroep is. Zij zitten volgens mij in een enorme innerlijke oorlog over hun identiteit en dat heeft vaker gewelddadig gedrag tot gevolg. Heel erg triest. En wat nog triester is, is dat maar weinig mensen die nuance en 'deernis' voelen over deze situatie. GW zal het wel weer verabsoluteren, waardoor AP het richting links verabsoluteert en zo gaat een heel zinvolle discussie weer naar de haaien.Paper Crown schreef:En dit is heel erg, maar mijn man zei vrijwel direct, tja.. Sloten he? Vol Marrokaantjes en Turkjes..
Boven alles is het gewoon heel erg triest dat een mensenleven zinloos is vermorzeld.
Gast- Gast
Ik dacht dat ook gelijk ja. Tijdens het voetballen merk ik het zelf ook heel goed, wij zitten in een competitie met 9 clubs uit dorpjes en 2 clubs uit de stad. Nou het is een wereld van verschil of je tegen een dorp of een stad aan het spelen bent, tijdens die twee wedstrijden word je tig keer voor kankerhoer uitgemaakt, echt niet leuk voetballen zo. Wat mij betreft mogen ze daar óók veel strenger tegen optreden.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Voetballers verdacht van doodslag
De kantine van S.C. Buitenboys Jeroen de Jager / NOS
Toegevoegd: dinsdag 4 dec 2012, 12:53
Update: dinsdag 4 dec 2012, 12:54
De drie jongens die zijn opgepakt voor mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen worden onder meer verdacht van doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.
De grensrechter overleed gisteren aan zijn verwondingen. De twee 15-jarige jongens en de 16-jarige jongen van voetbalclub Nieuw Sloten zitten sinds maandag vast en worden donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank in Lelystad.
Jeugdige leeftijd
Die bepaalt of het voorarrest van de drie wordt verlengd. Ze zullen worden voorgeleid voor doodslag, mishandeling en openlijke geweldpleging. De verdachten zitten in volledige beperking. Dat betekent dat ze alleen contact met hun advocaat mogen hebben.
Het onderzoek naar wat er zondag is gebeurd, is in volle gang. De politie verhoort getuigen en sluit meer aanhoudingen niet uit. Het OM wil, mede vanwege de jeugdige leeftijd van de verdachten, geen verdere mededelingen doen.
De kantine van S.C. Buitenboys Jeroen de Jager / NOS
Toegevoegd: dinsdag 4 dec 2012, 12:53
Update: dinsdag 4 dec 2012, 12:54
De drie jongens die zijn opgepakt voor mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen worden onder meer verdacht van doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.
De grensrechter overleed gisteren aan zijn verwondingen. De twee 15-jarige jongens en de 16-jarige jongen van voetbalclub Nieuw Sloten zitten sinds maandag vast en worden donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank in Lelystad.
Jeugdige leeftijd
Die bepaalt of het voorarrest van de drie wordt verlengd. Ze zullen worden voorgeleid voor doodslag, mishandeling en openlijke geweldpleging. De verdachten zitten in volledige beperking. Dat betekent dat ze alleen contact met hun advocaat mogen hebben.
Het onderzoek naar wat er zondag is gebeurd, is in volle gang. De politie verhoort getuigen en sluit meer aanhoudingen niet uit. Het OM wil, mede vanwege de jeugdige leeftijd van de verdachten, geen verdere mededelingen doen.
Gast- Gast
Ik ben er letterlijk misselijk van. Wat moet die man zich machteloos hebben gevoeld en zijn zoon.. wat moet er door je heen gaan wanneer je dit ziet gebeuren.
Ik hoop dat ze flink gestraft zullen worden. Ik denk namelijk niet dat het ooit nog goed komt met dit soort jongens.
Ik hoop dat ze flink gestraft zullen worden. Ik denk namelijk niet dat het ooit nog goed komt met dit soort jongens.
Gast- Gast
Natuurlijk leer je met 3/4 jaar dat slaan niet mag, dat dat stout is. Maar dat betekent niet dat een kind van 3 of 4 volledig besef heeft van zijn acties en de mogelijke gevolgen ervan. De hersenen van kinderen van 15/16 zijn nog niet volledig ontwikkeld, en juist dit deel is nog in ontwikkeling. Dat betekent niet dat ze geen enkel besef hebben van consequenties, maar wel onvolledig. Dat is geen excuus voor hun daad, want vrijwel alle kinderen van die leeftijd zullen heel prima beseffen dat dit een vreselijke daad is, en niet de juiste manier om met je woede om te gaan. Vrijwel alle 15 en 16-jarigen doen zoiets ook niet. Deze jongens moeten daarom natuurlijk gestraft worden, en ik hoop ook dat ze iets van een jeugd tbs krijgen. Maar de reden dat we het jeugdstrafrecht hebben, is dat je kinderen niet even goed hun daden kunt toerekenen als volwassenen. Het berechten volgens volwassenenrecht is mogelijk vanaf 16 bij ernstige delicten, maar eigenlijk is dat raar als je bedenkt waarom we uberhaupt in het strafrecht een bijzondere plaats inruimen voor kinderen. Waarom zou je 16-jarigen die een winkeldiefstal plegen anders behandelen dan volwassenen omdat ze nog niet uitontwikkeld zijn, maar dat niet doen bij doodslag? Dat gaat puur om vergelding, niet om of je dit daadwerkelijk volledig aan de jongeren kunt toerekenen.Paper Crown schreef:Lily schreef:SuperGrover schreef:Ik vind het verschrikkelijk, echt een afschuwelijk bericht. Maar ik ben het niet eens met wat ik hier lees. We hebben jeugdrecht niet voor niets, kinderen zijn niet even goed in staat de gevolgen van hun daden te overzien als volwassenen. Het is volkomen terecht dat zij gestraft worden, en natuurlijk ook een zware straf want dit is echt een vreselijke daad, maar er is een reden waarom we jeugdrecht hebben. Volwassen berechting voor ernstige straffen haalt toch het basisidee van jeugdrecht onderuit? Ik hoop dat deze jongeren een goede behandeling krijgen, dat zij het besef krijgen wat ze gedaan hebben, en daar dan mee moeten leven.
Ik heb een zusje van bijna 16 en alhoewel jongens anders zijn kan ik me echt NIET voorstellen dat 16 jarige niet hun daden kunnen overzien. Je leert ongeveer op je 3/4 dat slaan etc niet mag. Geweld gebruiken niet goed is, dat weet je echt wel op je 16de. Alles wat je doet, wat niet mag heeft consequenties, voetbal is een sport waar je juist leert wat wel en niet mag. Dus geloof mij, zij wisten heus dat wat ze met de grensrechter gedaan hebben een niet juiste manier van het uiten van agressie is. Daarvoor mogen ze wat mij betreft boeten.
En dit is heel erg, maar mijn man zei vrijwel direct, tja.. Sloten he? Vol Marrokaantjes en Turkjes..
De gedachtegang van Lily vind ik ook vrij absurd. Er zijn gelukkig heel weinig jongeren die zoiets doen. Niet omdat ze bang zijn voor decennia gevangenisstraf, maar omdat de meeste jongeren een normaal moreel besef hebben en dit gewoon niet doen. Als deze jongens 'maar' 2 jaar gevangenisstraf krijgen, zullen er echt niet meer grensrechters worden doodgeslagen. Al zou er helemaal geen straf op staan, dan zou ik alsnog geen grensrechter slaan.
SuperGrover- Ratel
Echt te ziek voor woorden. Zulke figuren mogen van mij een flinke straf ongeacht hoe oud ze zijn. Op die leeftijd heb je heus wel het morele besef dat zoiets niet kan. Vorige week hebben verschillende oude klasgenoten ook een politieagent in elkaar geramd en zitten nu ook vast. Ik heb met zulke figuren echt geen greintje medelijden.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Op Twitter worden ze door een groep twitterende Marokkanen als helden gezien.
Bah bah, wat is het toch een krankzinnige rotwereld.
Laatst aangepast door Sunprincess op di 4 dec 2012 - 3:01; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Op Twitter worden ze door de Marokkaanse gemeenschap als helden gezien.
Serieus?! Gatver, dat vind ik echt te ziek!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Sunprincess schreef:Op Twitter worden ze door de Marokkaanse gemeenschap als helden gezien.
Absurd en te walgelijk voor woorden
Mystique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11
Verschrikkelijk dat er blijkbaar mensen zijn die geweld verheerlijken. Deze daad is vreselijk, dit is vreselijk. Maar 'de Marokkaanse gemeenschap'? Alle Marokkanen zitten nu te twitteren over hoe goed ze dit vinden? Dit soort generalisaties maakt deze wereld er ook niet mooier op.
SuperGrover- Ratel
En dan worden ze boos dat er zoveel vooroordelen zijn ...
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Verschrikkelijk dat er blijkbaar mensen zijn die geweld verheerlijken. Deze daad is vreselijk, dit is vreselijk. Maar 'de Marokkaanse gemeenschap'? Alle Marokkanen zitten nu te twitteren over hoe goed ze dit vinden? Dit soort generalisaties maakt deze wereld er ook niet mooier op.
De Marokkaanse gemeenschap op twitter, twitterende Marokkanen.
Er in ieder geval en groep op twitter die het verheerlijkt.
Gast- Gast
. Laat maar.
Laatst aangepast door Muurvlindertje op di 4 dec 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Toet schreef:Ik dacht dat ook gelijk ja. Tijdens het voetballen merk ik het zelf ook heel goed, wij zitten in een competitie met 9 clubs uit dorpjes en 2 clubs uit de stad. Nou het is een wereld van verschil of je tegen een dorp of een stad aan het spelen bent, tijdens die twee wedstrijden word je tig keer voor kankerhoer uitgemaakt, echt niet leuk voetballen zo. Wat mij betreft mogen ze daar óók veel strenger tegen optreden.
Serieus? Met hockey is het juist precies andersom, alle stadse teams zijn prima en die uit de kleinere dorpen zijn echt af en toe verschrikkelijk.
Nou woon ik in de stad en hockey ik nog bij de vereniging van mijn oude dorp, onder welke word ik nu geschaard? :p
Gast- Gast
+1. Die generalisering klopt natuurlijk van geen kanten. Maar nuance is altijd moeilijk voor sommige mensen. Er zijn Marokkanen (wrsch stedelijke puberjongens) die het opnemen voor 'hun' mensen. That's probably all.SuperGrover schreef:Maar 'de Marokkaanse gemeenschap'? Alle Marokkanen zitten nu te twitteren over hoe goed ze dit vinden? Dit soort generalisaties maakt deze wereld er ook niet mooier op.
Gast- Gast
Ik snap wel dat je het gemierenneuk vindt, maar in dit soort gevallen is het belangrijk om genuanceerd te blijven, echt.Sunprincess schreef:De Marokkaanse gemeenschap op twitter, twitterende Marokkanen.
Er in ieder geval en groep op twitter die het verheerlijkt.
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Uitspraak mishandeling grensrechter
» tehuis voor mishandelde moeders
» Oma overleden
» M'n telefoon = overleden :(
» Pff wat een dag..."oma overleden"
» tehuis voor mishandelde moeders
» Oma overleden
» M'n telefoon = overleden :(
» Pff wat een dag..."oma overleden"