Mishandelde grensrechter overleden
+35
Spring
Inge
Bolleke
Parisienne
Peanut
Burn
Eris
luisa
Coco
Sugarfall
Muurvlindertje
Mystique
Jeanette
Verona
Toet
Paper Crown
Ella
Printje
Carmen_
Guusje
Susan
Bimbam
Kaboutertje
hellowkitty
IlikeBali
Ilovethe90s
Mermaid
Angela_1986
Elin
studiebol
Sarah1985
Sam
Ibbeltje
Lady Starstruck
Lejow
39 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Mishandelde grensrechter overleden
[quote="Rood"]
Kun je het nog meer voor ze opnemen?
Grover, ik trek zelf geen conclusies uit die situatie van die gastles. Maar ik heb juist het idee dat andere mensen dat wel zo doen.
En dat vind ik triest. Natuurlijk zijn er soms verzachtende omstandigheden maar dit gaat nergens over. De man met zijn drieen in zijn nek en tegen zijn hoofd schoppen..
Ik denk dat ze het niet eens zwaar vinden. Ik denk dat ze zich hun vacuüm niet eens realiseren. Het zijn jongens die waarschijnlijk niet gehinderd zijn door enige (zelf)kennis. Heel triest.[/quoteSusan schreef:Het zal soms best zwaar zijn om tussen twee culturen in op te groeien,
Grover, ik trek zelf geen conclusies uit die situatie van die gastles. Maar ik heb juist het idee dat andere mensen dat wel zo doen.
En dat vind ik triest. Natuurlijk zijn er soms verzachtende omstandigheden maar dit gaat nergens over. De man met zijn drieen in zijn nek en tegen zijn hoofd schoppen..
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Maar hoe komen jullie erbij dat deze jongens een kutjeugd hebben gehad? Lezen jullie dat ergens? Ik niet namelijk.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik bedoel ook niet te zeggen dat je echt uit die gastles conclusies hebt getrokken. Wat voor opleiding heb je gedaan?Spring schreef:
Dit is mijn laatste reactie, maar ik wil nog even heel duidelijk maken dat ik het sowieso niet heb over verzachtende omstandigheden, de enige uitspraak die ik kan doen over deze gebeurtenis is dat het in en in triest is. Ik weet niet waarom die jongens het hebben gedaan, ik weet niet of er verzachtende omstandigheden zijn, ik weet niet of ze problemen hebben met integratie en ik weet ook niet hoe hun jeugd is geweest. Ik vind dit een heel triest gebeuren, dat wat mij betreft nu los staat van hun culturele achtergrond.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Het is verschrikkelijk wat deze man heeft mee gemaakt.
Maar hij IS in therapie geweest, hij heeft maandenlang in het Pieter Baan centrum gezeten, maar daar alles besodemieterd.
Daar konden ze niks met hem.
Wat ik bedoel te zeggen, hoe kloten je leven ook is, je gedrag (vooral moord) mag niet worden 'goed' gepraat.
En dat wordt hier ook niet gedaan hoor. Maar dat gevoel krijg ik soms wel als het om allochtone jongeren gaat.
Het was de opleiding sociaal pedagogisch werk.
Maar hij IS in therapie geweest, hij heeft maandenlang in het Pieter Baan centrum gezeten, maar daar alles besodemieterd.
Daar konden ze niks met hem.
Wat ik bedoel te zeggen, hoe kloten je leven ook is, je gedrag (vooral moord) mag niet worden 'goed' gepraat.
En dat wordt hier ook niet gedaan hoor. Maar dat gevoel krijg ik soms wel als het om allochtone jongeren gaat.
Het was de opleiding sociaal pedagogisch werk.
Spring- Kletskop
Rood schreef:Ik ken het hoor, maar juist daarom neem ik het niet al te serieus. Feiten wel, maar de duiding niet.Sunprincess schreef:Tja, ga maar zoeken op twitter.
Ik volg je niet. Anyway, ik ben dus wel gaan kijken en et zijn er genoeg te vinden die er trots op zijn
Gast- Gast
Ik denk dat het sowieso een relatief lage straf wordt. Volwassenrecht of niet. In dergelijke zaken is de bewijslast vaak lastig. Althans voor doodslag. Ik denk namelijk dat het moeilijk wordt om aan te tonen wat de oorzaak van de dood van de grens is. Ja, een klap/trap tegen zijn hoofd. Maar welke trap is dit geweest? En van wie was die trap dan afkomstig? En spelen er meerdere factoren mee? Ik denk dat het OM het nog knap lastig gaat krijgen, maar hopelijk heb ik het mis
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
O, voor wie het leuk vindt om erover te lezen, dit is een hele goeie blog over waarom vooral Marokkaanse jongens dit soort daden uitvoeren.
Praten over cultuurverschillen werd tot voor kort als een nieuwe
vorm van racisme gezien. Maar we kunnen de Nederlandse jihadi’s niet
begrijpen zonder studie van de culturele verschillen tussen Nederland en
Marokko. Hoe macho’s ontworteld raken in de polder.
Wie is er bang voor cultuur?
Praten over cultuurverschillen werd tot voor kort als een nieuwe
vorm van racisme gezien. Maar we kunnen de Nederlandse jihadi’s niet
begrijpen zonder studie van de culturele verschillen tussen Nederland en
Marokko. Hoe macho’s ontworteld raken in de polder.
Wie is er bang voor cultuur?
Gast- Gast
Sorry voor de late reactie, inmiddes al 4 pagina's verder, maargoed Maar ik doel deels eigenlijk ook op jouw eerdere reactie in dit topic, daar zeg je dat wel degelijk. Of althans, dat is wat ik lees.Rood schreef:Ik vraag toch helemaal niet dat je er rekening mee moet houden? Ik duid het alleen maar.
Ik vind het ook erg, maar dat dacht ik ook. Niet meteen één op één, want ik zie blanke asojongetjes dit ook wel doen, maar volgens mij is het wel bekend dat (vooral) Marokkaanse jongens uit een stedelijke omgeving in de leeftijd van 13-18 jaar een probleemgroep is. Zij zitten volgens mij in een enorme innerlijke oorlog over hun identiteit en dat heeft vaker gewelddadig gedrag tot gevolg. Heel erg triest. En wat nog triester is, is dat maar weinig mensen die nuance en 'deernis' voelen over deze situatie. GW zal het wel weer verabsoluteren, waardoor AP het richting links verabsoluteert en zo gaat een heel zinvolle discussie weer naar de haaien.
Boven alles is het gewoon heel erg triest dat een mensenleven zinloos is vermorzeld.
Gast- Gast
Interessant artikel Rood. Bedankt voor het plaatsen.
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Oké, ik snap je reactie nu. Snap dat het zo overkomt. Maar ik bedoelde niet dat die jongens zielig zijn. En ook niet dat ze niet hard gestraft moeten worden. Ik heb ook geen medelijden met hen, maar ik ben verdrietig voor hen dat ze zo in elkaar zitten dat ze iemand blijkbaar in elkaar moeten trappen. Dat vind ik echt heel erg.Maple schreef:Sorry voor de late reactie, inmiddes al 4 pagina's verder, maargoed Maar ik doel deels eigenlijk ook op jouw eerdere reactie in dit topic, daar zeg je dat wel degelijk. Of althans, dat is wat ik lees.
Ik vind het ook erg, maar dat dacht ik ook. Niet meteen één op één, want ik zie blanke asojongetjes dit ook wel doen, maar volgens mij is het wel bekend dat (vooral) Marokkaanse jongens uit een stedelijke omgeving in de leeftijd van 13-18 jaar een probleemgroep is. Zij zitten volgens mij in een enorme innerlijke oorlog over hun identiteit en dat heeft vaker gewelddadig gedrag tot gevolg. Heel erg triest. En wat nog triester is, is dat maar weinig mensen die nuance en 'deernis' voelen over deze situatie. GW zal het wel weer verabsoluteren, waardoor AP het richting links verabsoluteert en zo gaat een heel zinvolle discussie weer naar de haaien.
Boven alles is het gewoon heel erg triest dat een mensenleven zinloos is vermorzeld.
Eris, graag gedaan! Ik vond het ook heel interessant. Ben alleen bang dat de mensen van wie ik wil dat ze het lezen, dat niet gaan doen, maar ja :-).
Gast- Gast
Wat ik trouwens wel een soort jammer vind, is dat het grote geld gewoon voetbalt dit weekend, dan wel met minuut stilte en rouwband, maar toch. Had het netter gevonden als zij ook een voetbalvrij weekend deden, net als het amateurvoetbal, uit respect.
Ik heb me ook zitten verbazen om Ajax dinsdag en PSV donderdag. Geen rouwbanden, geen minuut stilte. Terwijl Twente na PSV voetbalt, mét minuut stilte en rouwband. Dacht dat daar wel één lijn voor getrokken was.
Ik heb me ook zitten verbazen om Ajax dinsdag en PSV donderdag. Geen rouwbanden, geen minuut stilte. Terwijl Twente na PSV voetbalt, mét minuut stilte en rouwband. Dacht dat daar wel één lijn voor getrokken was.
Gast- Gast
Ook bij verschillende korfbalwedstrijden is vandaag een minuut stilte gehouden voor de overleden grensrechter..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurdis en nog erger vind ik dat het marokanen zijn geweest, wat ik nog niet eens wist, heb amper nieuws gezien deze week.
Ik vind sowieso dat je als je 16 bent je volgens het volwassen recht moet worden bestraft, zeker met dit soort daden, straks krijgen ze 2 jaar.. Wat weerhoudt anderen er dan straks van om in de toekomst ook zoiets te doen? Ze zouden van mij pas vrij mogen komen als ze een jaar of 40 zijn, zodat alle kanden op een normaal leven met een gezin en kinderen al verkeken zijn.
Dat het marokanen zijn is in en ijn triest, ze maken het er zo toch zelf naar dat de nederlandse bevolking steeds meer een hekel aan ze krijgt.
Ik vind sowieso dat je als je 16 bent je volgens het volwassen recht moet worden bestraft, zeker met dit soort daden, straks krijgen ze 2 jaar.. Wat weerhoudt anderen er dan straks van om in de toekomst ook zoiets te doen? Ze zouden van mij pas vrij mogen komen als ze een jaar of 40 zijn, zodat alle kanden op een normaal leven met een gezin en kinderen al verkeken zijn.
Dat het marokanen zijn is in en ijn triest, ze maken het er zo toch zelf naar dat de nederlandse bevolking steeds meer een hekel aan ze krijgt.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Ik kijk hier zeker niet de hele Marokkaanse gemeenschap op aan, in tegendeel, maar het feit dát ze Marokkaans zijn is in mijn ogen ook geen verzachtende omstandigheid.Het zal soms best zwaar zijn om tussen twee culturen in op te groeien, maardit is zo ver over de grenzen van het toelaatbare, hier heb ik echt geen greintje begrip voor. Dus wat dat betreft sluit ik me aan bij Sunprincess.
Mee eens.
Gast- Gast
Nog even afgezien van het feit dat ik de rillingen krijg van dit hele bericht, wil ik vooral reageren op deze zin. Ga jij grensrechters doodschoppen als je er "maar" 2 jaar gevangenisstraf voor zou krijgen? Ongeacht hoeveel gevangenisstraf er zou staan op het zinloos doden van een persoon, dit doe je niet. Is de enige reden waarom jij niet rovend en moordend door de straten gaat, dat er straf op staat? Ik mag hopen van niet.Bolleke schreef:Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurdis en nog erger vind ik dat het marokanen zijn geweest, wat ik nog niet eens wist, heb amper nieuws gezien deze week.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Nog even afgezien van het feit dat ik de rillingen krijg van dit hele bericht, wil ik vooral reageren op deze zin. Ga jij grensrechters doodschoppen als je er "maar" 2 jaar gevangenisstraf voor zou krijgen? Ongeacht hoeveel gevangenisstraf er zou staan op het zinloos doden van een persoon, dit doe je niet. Is de enige reden waarom jij niet rovend en moordend door de straten gaat, dat er straf op staat? Ik mag hopen van niet.Bolleke schreef:Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurdis en nog erger vind ik dat het marokanen zijn geweest, wat ik nog niet eens wist, heb amper nieuws gezien deze week.
Snap je het idee nou echt niet van zo'n reactie als die van Bolleke?
Ik neem aan dat als het sowieso al in een persoon zit om iemand zo te mishandelen, dat je eerder ermee zal stoppen als je weet dat je bijv. 20 jaar cel krijgt.
Gast- Gast
Ik kwam deze op facebook tegen. zo mooi
Nooit meer zaterdag
Nooit meer,
Jongen ga jij eens lekker naar jouw bed.
Nooit meer,
...
Is die wekker wel gezet?
Nooit meer,
Ben je al wakker grote maat?
Nooit meer,
Je voetbaltas die voor je klaarstaat.
Nooit meer,
Schiet op jongen we moeten gaan?
Nooit meer,
Pap, heb jij mijn kicksen ergens zien staan?
Nooit meer vreugde, nooit meer drift
Nooit meer lachen, nooit meer kift
Nooit meer,
Jongen kom nou op
Nooit meer,
Papa hou je kop!
Nooit meer juichen, geen plezier
Nooit meer,
Jongen ik hou van je, kom eens hier?
Nooit meer lachen of een traan
Helaas mijn vrind, het zal niet meer gaan.
Nooit meer klieren, nooit meer lol
Nooit meer een schouder, nooit meer een aai over jouw bol
Het is kil en ook zo koud,
Nooit meer een vader die van je houdt
Nooit meer papa langs de lijn
Hij staat er niet meer, waar zou hij zijn?
Alleen nog daar een streep van krijt,
Jouw grootste fan ben jij nu kwijt
De vreugde is voor goed geweken
De vlag is nu voorgoed gestreken
Nooit meer,
Pap pak jij die vlag?
Nooit meer, .......
Nooit meer zaterdag......
Nooit meer zaterdag
Nooit meer,
Jongen ga jij eens lekker naar jouw bed.
Nooit meer,
...
Is die wekker wel gezet?
Nooit meer,
Ben je al wakker grote maat?
Nooit meer,
Je voetbaltas die voor je klaarstaat.
Nooit meer,
Schiet op jongen we moeten gaan?
Nooit meer,
Pap, heb jij mijn kicksen ergens zien staan?
Nooit meer vreugde, nooit meer drift
Nooit meer lachen, nooit meer kift
Nooit meer,
Jongen kom nou op
Nooit meer,
Papa hou je kop!
Nooit meer juichen, geen plezier
Nooit meer,
Jongen ik hou van je, kom eens hier?
Nooit meer lachen of een traan
Helaas mijn vrind, het zal niet meer gaan.
Nooit meer klieren, nooit meer lol
Nooit meer een schouder, nooit meer een aai over jouw bol
Het is kil en ook zo koud,
Nooit meer een vader die van je houdt
Nooit meer papa langs de lijn
Hij staat er niet meer, waar zou hij zijn?
Alleen nog daar een streep van krijt,
Jouw grootste fan ben jij nu kwijt
De vreugde is voor goed geweken
De vlag is nu voorgoed gestreken
Nooit meer,
Pap pak jij die vlag?
Nooit meer, .......
Nooit meer zaterdag......
Peanut- Fluisteraar
- Aantal berichten : 163
Punten : 168
Registratiedatum : 08-11-12
Gisteren, bij het concert van Nick & Simon, werd ook een minuut stilte gehouden. Vond ik wel erg netjes.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pluto schreef:SuperGrover schreef:Nog even afgezien van het feit dat ik de rillingen krijg van dit hele bericht, wil ik vooral reageren op deze zin. Ga jij grensrechters doodschoppen als je er "maar" 2 jaar gevangenisstraf voor zou krijgen? Ongeacht hoeveel gevangenisstraf er zou staan op het zinloos doden van een persoon, dit doe je niet. Is de enige reden waarom jij niet rovend en moordend door de straten gaat, dat er straf op staat? Ik mag hopen van niet.Bolleke schreef:Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurdis en nog erger vind ik dat het marokanen zijn geweest, wat ik nog niet eens wist, heb amper nieuws gezien deze week.
Ik neem aan dat als het sowieso al in een persoon zit om iemand zo te mishandelen, dat je eerder ermee zal stoppen als je weet dat je bijv. 20 jaar cel krijgt.
SuperGrover, ik vind jouw reactie naar mij toe nog veel schokkender.
Idd, Pluto dat bedoel ik. Als je het al in je hebt om zo agressief door het leven te gaan weerhoudt die 2 jaar je niet, of veel minder dan 20 of 30 jaar gevangenisstraf.
Bolleke- Kletskop
Pluto schreef:SuperGrover schreef:Nog even afgezien van het feit dat ik de rillingen krijg van dit hele bericht, wil ik vooral reageren op deze zin. Ga jij grensrechters doodschoppen als je er "maar" 2 jaar gevangenisstraf voor zou krijgen? Ongeacht hoeveel gevangenisstraf er zou staan op het zinloos doden van een persoon, dit doe je niet. Is de enige reden waarom jij niet rovend en moordend door de straten gaat, dat er straf op staat? Ik mag hopen van niet.Bolleke schreef:Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurdis en nog erger vind ik dat het marokanen zijn geweest, wat ik nog niet eens wist, heb amper nieuws gezien deze week.
SuperGrover, ik vind jouw reactie naar mij toe nog veel schokkender.
Idd, Pluto dat bedoel ik. Als je het al in je hebt om zo agressief door het leven te gaan weerhoudt die 2 jaar je niet, of veel minder dan 20 of 30 jaar gevangenisstraf.
Bolleke- Kletskop
Nou inderdaad SG, jij bent echt heel schokkend bezig nu met al je nuance.
Gast- Gast
Lennox schreef:Wat ik trouwens wel een soort jammer vind, is dat het grote geld gewoon voetbalt dit weekend, dan wel met minuut stilte en rouwband, maar toch. Had het netter gevonden als zij ook een voetbalvrij weekend deden, net als het amateurvoetbal, uit respect.
Gisteren werd er bij ajax wel een minuut stilte gehouden en de gedichten werden voorgedragen.
Gast- Gast
Dat kwam omdat Ajax en psv uitspeelde Europees en Twente thuis!Lennox schreef:Wat ik trouwens wel een soort jammer vind, is dat het grote geld gewoon voetbalt dit weekend, dan wel met minuut stilte en rouwband, maar toch. Had het netter gevonden als zij ook een voetbalvrij weekend deden, net als het amateurvoetbal, uit respect.
Zaterdagavond minuut stilte bij Ajax vond ik erg indrukwekkend om mee te maken! Echt stil en dan het beeld van de voorzitter met tranen in de ogen
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Psv speelde vandaag met een rouwband.
Spring- Kletskop
Dit weekend spelde elke club met rouwband idd. Inge: Met rouwbanden kun je toch ook uit spelen? In het buitenland is dat respect toch niet minder, lijkt mij?
Gast- Gast
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Uitspraak mishandeling grensrechter
» M'n telefoon = overleden :(
» Oma overleden
» Mubarak overleden?
» Pff wat een dag..."oma overleden"
» M'n telefoon = overleden :(
» Oma overleden
» Mubarak overleden?
» Pff wat een dag..."oma overleden"