Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mishandelde grensrechter overleden

+35
Spring
Inge
Bolleke
Parisienne
Peanut
Burn
Eris
luisa
Coco
Sugarfall
Muurvlindertje
Mystique
Jeanette
Verona
Toet
Paper Crown
Ella
Printje
Carmen_
Guusje
Susan
Bimbam
Kaboutertje
hellowkitty
IlikeBali
Ilovethe90s
Mermaid
Angela_1986
Elin
studiebol
Sarah1985
Sam
Ibbeltje
Lady Starstruck
Lejow
39 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Mishandelde grensrechter overleden - Pagina 3 Empty Re: Mishandelde grensrechter overleden

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:01

Muurvlindertje schreef:Snap niet dat er mensen zijn hier die het nog opnemen voor die onopgevoede snotapen die geen normen, waarden, moraal hebben geleerd.
Ze hebben JOUW normen en waarden niet geleerd. Die van hen zijn simpelweg anders. Ga anders even een stoomcursusje sociologie volgen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mishandelde grensrechter overleden - Pagina 3 Empty Re: Mishandelde grensrechter overleden

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:02

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/het-was-een-racistische-moord

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:06

Rood schreef:
Muurvlindertje schreef:Snap niet dat er mensen zijn hier die het nog opnemen voor die onopgevoede snotapen die geen normen, waarden, moraal hebben geleerd.
Ze hebben JOUW normen en waarden niet geleerd. Die van hen zijn simpelweg anders. Ga anders even een stoomcursusje sociologie volgen.
Nouja, ik wil best rekening houden met Marokkaanse jongeren die worstelen met hun identiteit, echt waar. Maar als er dingen als dit gebeuren, als anderen dat met de dood moeten bekopen, dan houdt dat 'rekening houden' toch ergens wel op. Er zit ene verschil tussen worstelen met je identiteit, en iemand neertrappen en een gezin verwoesten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:08

Ik vraag toch helemaal niet dat je er rekening mee moet houden? Ik duid het alleen maar.

Laatst aangepast door Rood op di 4 dec 2012 - 4:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:09

Ik krijg altijd een beetje het zuur als mensen dit soort situaties maar blijven relativeren.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:09

Sunprincess schreef:http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/het-was-een-racistische-moord
Tja, de Dagelijkse Standaard...

Gast
Gast

Bericht  Muurvlindertje di 4 dec 2012 - 4:12

Sunprincess schreef:Ik krijg altijd een beetje het zuur als mensen dit soort situaties maar blijven relativeren.

+1

en al helemaal de reactie van Rood dat het MIJN normen en waarden zijn.

Dus het is hun norm om mensen dood te trappen??????? Vind jij dat normen en waarden, Rood? En moeten we dat accepteren? Ik mag dus niet zeggen dat ik dat onopgevoed en asociaal vind?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Muurvlindertje di 4 dec 2012 - 4:13

.

Laatst aangepast door Muurvlindertje op di 4 dec 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:14

Op televisie ging het erover dat het aan de opvoeding van de ouders ligt, maar daar ben ik het niet volledig mee eens. Je kunt je kind nog zo goed opvoeden, als hij met de verkeerde mensen omgaat en zich mee laat slepen op zo'n moment, dan heb je er niks aan. Ook speelt er natuurlijk cultuur en gedrag van zo'n jongen mee, en daar kunnen de ouders ook niet altijd wat aan doen.

Gast
Gast

Bericht  Spring di 4 dec 2012 - 4:14

Sunprincess schreef:Ik krijg altijd een beetje het zuur als mensen dit soort situaties maar blijven relativeren.

IDD!
Bah, kan er van over mijn nek.

Die man is overleden en zijn gezin is in verdiet. Welk geloof of welke achterlijke normen en waarden dit goedkeuren is/zijn toch van de zotte??

En ik vind het heel goed dat er gesproken wordt over wie het gedaan hebben. Weer jongeren met een marokkaanse achtergrond. Dit is een groot en serieus probleem hoor.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:15

Het veranderd alleen niks aan de situatie, wat voor soort jongens het gedaan hebben. Feit blijft dat er een man is overleden door enorm zinloos geweld.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:15

Ik relativeer helemaal niks. Waar zie je me deze daad relativeren, minder erg maken?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:19

Muurvlindertje schreef:en al helemaal de reactie van Rood dat het MIJN normen en waarden zijn.

Dus het is hun norm om mensen dood te trappen??????? Vind jij dat normen en waarden, Rood? En moeten we dat accepteren? Ik mag dus niet zeggen dat ik dat onopgevoed en asociaal vind?
Ook dat zeg ik niet. Mensen doodtrappen mag niet, dat lijkt me meer dan duidelijk. Geen discussie over mogelijk.

Ik reageer op het feit dat het 'weer die Marokkanen zijn'. Daarmee verbreed je de discussie, en veralgemeniseer je 'm. Dáárop reageer ik te duiden waar het vandaan komt. Ik geef geen waardeoordeel, ik leg alleen dingen uit. Dus als je me geen woorden wilt toedichten die ik niet hebt gezegd, zou ik dat prettig vinden. Kun je dat?

Gast
Gast

Bericht  Spring di 4 dec 2012 - 4:19

Pippa schreef:Op televisie ging het erover dat het aan de opvoeding van de ouders ligt, maar daar ben ik het niet volledig mee eens. Je kunt je kind nog zo goed opvoeden, als hij met de verkeerde mensen omgaat en zich mee laat slepen op zo'n moment, dan heb je er niks aan. Ook speelt er natuurlijk cultuur en gedrag van zo'n jongen mee, en daar kunnen de ouders ook niet altijd wat aan doen.

Juist dat dikgedrukte.
Het doet er voor die man en zijn gezin niet toe wie het zijn die het gedaan hebben.
Maar voor Nederland wel. Dat het weer marokkaanse jongeren zijn die grof de fout in gaan.
Daar moet toch eens wat meer aan gedaan worden?

Misschien moeten we ze juist een beetje cultuur bij brengen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muurvlindertje di 4 dec 2012 - 4:20

Ik heb dat niet gezegd hier, 'weer die Marokkanen'. Dat was Sunprincess. Ik heb gezegd dat het asociale, onopgevoede wezens zijn zonder normen en waarden.

Vraag me alleen af of je ook zo zou praten als de grensrechter jouw vader was.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  Spring di 4 dec 2012 - 4:20

@Rood,

Jij voelt je wel heel erg verheven boven de rest he?

'Kun je dat'?
Doe normaal zeg.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:21

Spring schreef:
Pippa schreef:Op televisie ging het erover dat het aan de opvoeding van de ouders ligt, maar daar ben ik het niet volledig mee eens. Je kunt je kind nog zo goed opvoeden, als hij met de verkeerde mensen omgaat en zich mee laat slepen op zo'n moment, dan heb je er niks aan. Ook speelt er natuurlijk cultuur en gedrag van zo'n jongen mee, en daar kunnen de ouders ook niet altijd wat aan doen.

Juist dat dikgedrukte.
Het doet er voor die man en zijn gezin niet toe wie het zijn die het gedaan hebben.
Maar voor Nederland wel. Dat het weer marokkaanse jongeren zijn die grof de fout in gaan.
Daar moet toch eens wat meer aan gedaan worden?

Misschien moeten we ze juist een beetje cultuur bij brengen.

O, dat ben ik wel met je eens, het veranderd alleen zo weinig aan de situatie, en dat vind ik zo sneu. En ik vrees dat er geen beginnen aan is, hoe zag je dat voor je dan?

Gast
Gast

Bericht  Muurvlindertje di 4 dec 2012 - 4:21

Spring schreef:@Rood,

Jij voelt je wel heel erg verheven boven de rest he?

'Kun je dat'?
Doe normaal zeg.

+ 1. Ze ziet ook niet dat Sunprincess zei dat het weer Marokkanen waren.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:23

Spring schreef:@Rood,Jij voelt je wel heel erg verheven boven de rest he? 'Kun je dat'?Doe normaal zeg.
Dankjewel dat je dat even zegt.

Gast
Gast

Bericht  Spring di 4 dec 2012 - 4:24

Het valt me vaker van je op, Rood. Jammer..
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sugarfall di 4 dec 2012 - 4:25

Spring, wat voor cultuur wil jij ze wel even gaan bijbrengen dan? Want iemand doodschoppen heeft natuurlijk helemaal niets met cultuur te maken, ook niet met de Marokkaanse.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:25

Spring schreef:Het valt me vaker van je op, Rood. Jammer..
Mag dat niet meer dan, sommige dingen beter weten?

Gast
Gast

Bericht  Coco di 4 dec 2012 - 4:26

Spring schreef:

En ik vind het heel goed dat er gesproken wordt over wie het gedaan hebben. Weer jongeren met een marokkaanse achtergrond. Dit is een groot en serieus probleem hoor.

Uiteraard zijn zulke groepen een probleem, maar hoe vaker dit aangeduid moet worden, hoe meer er die richting op gaan doordat ze gaan handelen naar het vooroordeel dat er toch al over hen heerst. Self fulfilling prophecy. Dus zo fantastisch is het niet om het altijd aan te duiden wanneer het Marokkanen betreft, om over de reacties daar nog weer op maar te zwijgen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:26

Sugarfall schreef:Spring, wat voor cultuur wil jij ze wel even gaan bijbrengen dan? Want iemand doodschoppen heeft natuurlijk helemaal niets met cultuur te maken, ook niet met de Marokkaanse.

Ik las het meer als normen en waarden dan echt als cultuur eigenlijk, denk dat ze het zo bedoelde?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 dec 2012 - 4:27

Rood schreef:
Sunprincess schreef:http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/het-was-een-racistische-moord
Tja, de Dagelijkse Standaard...

Tja, ga maar zoeken op twitter.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: