Spread the love! (met geld, haha)
+38
Rosa
Lejow
Vino
Kiekeboe
Travelgurly
Shy
Happinaz
Tiara
Burn
Error
rapa nui
Caroow
Marin
Evalynn
Jeanette
Green_Pepper
Caro
Minx
Susan
Caribbeanlover
Esperanza
Alex
Atelier Madame
Paper Crown
luisa
Ilovethe90s
Rush
Dora
studiebol
Poubelle
Phileine
_Femme
Sarah1985
SoGood
M@niek
Ibbeltje
Carra
Sam
42 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Spread the love! (met geld, haha)
Toen Sarah1985 het verhaal vertelde van haar buurvrouw die haar geld had geschonken, bracht dit me aan het denken (Sarah als ik het weg moet halen, laat maar weten)
Jaren geleden toen mijn moeder het als alleenstaande moeder financieel erg zwaar had stond er in december een kerstpakket bij haar voor de deur en een enveloppe met geld zonder afzender. Precies op het juiste moment! Tot op de dag van vandaag weet ze niet wie de gever was, maar het was zeer welkom.
Nu bedacht ik, wie ik mijn omgeving kan ook wel een financieel steuntje in de rug gebruikten rond kerst? Toen dacht ik aan mijn oude buurvrouw. Zij is een vluchteling uit Somalië en heeft 2 dochters. Erg veel geld heeft ze niet te besteden per maand. Heb al vaak wat oude kleding en tassen aan haar gegeven en daar was ze heel blij mee. Mijn vriend kreeg toen hij op bezoek was bij zijn vriend die tevens ook haar buurman is een hele grote knuffel op de galerij
Dus haar ga ik een kerstkaart geven met geld, anoniem, in de brievenbus. 50 of 100 euro, moet nog even kijken naar mijn vaste lasten volgende maand.
En toen dacht ik, ik open een topic! Wie weet is er iemand in jouw omgeving die dit ook goed kan gebruiken? En als je het kunt missen kun je diegene misschien wat geld geven. Een soort secret Santa! Is weer eens wat anders dan geld schenken aan een goed doel.
Jaren geleden toen mijn moeder het als alleenstaande moeder financieel erg zwaar had stond er in december een kerstpakket bij haar voor de deur en een enveloppe met geld zonder afzender. Precies op het juiste moment! Tot op de dag van vandaag weet ze niet wie de gever was, maar het was zeer welkom.
Nu bedacht ik, wie ik mijn omgeving kan ook wel een financieel steuntje in de rug gebruikten rond kerst? Toen dacht ik aan mijn oude buurvrouw. Zij is een vluchteling uit Somalië en heeft 2 dochters. Erg veel geld heeft ze niet te besteden per maand. Heb al vaak wat oude kleding en tassen aan haar gegeven en daar was ze heel blij mee. Mijn vriend kreeg toen hij op bezoek was bij zijn vriend die tevens ook haar buurman is een hele grote knuffel op de galerij
Dus haar ga ik een kerstkaart geven met geld, anoniem, in de brievenbus. 50 of 100 euro, moet nog even kijken naar mijn vaste lasten volgende maand.
En toen dacht ik, ik open een topic! Wie weet is er iemand in jouw omgeving die dit ook goed kan gebruiken? En als je het kunt missen kun je diegene misschien wat geld geven. Een soort secret Santa! Is weer eens wat anders dan geld schenken aan een goed doel.
Gast- Gast
Re: Spread the love! (met geld, haha)
Zoiets zou ik ook wel willen doen..
Of gewoon een echt kerstpakket.
Weet alleen niet aan wie
Weet alleen niet aan wie
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik doe mee, maar bij mij is het iemand uit de familie..
Gast- Gast
Heel lief. Ken alleen niemand die het nodig zou hebben, behalve ikzelf.
Gast- Gast
Wat lief van je zeg! Echt leuk!
Ik ga er even over nadenken of ik iemand kan bedenken.
Ik ga er even over nadenken of ik iemand kan bedenken.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ooh dat is zo lief!
Ik zou wel mensen willen helpen, maar helaas ben ik iemand die het niet uit kan geven en zelf heel hard nodig heeft.
Ik zou wel mensen willen helpen, maar helaas ben ik iemand die het niet uit kan geven en zelf heel hard nodig heeft.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Wat onwijs lief!
Ik weet zo even niet echt iemand in mijn omgeving die dat echt kan gebruiken, ga er eens over nadenken (en of ik iets kan missen deze maand)!
Ik weet zo even niet echt iemand in mijn omgeving die dat echt kan gebruiken, ga er eens over nadenken (en of ik iets kan missen deze maand)!
Gast- Gast
Sam schreef:Zoiets zou ik ook wel willen doen..
Weet alleen niet aan wie
Nou je hebt nog even de tijd om daar rustig over na te denken Ik wist ook niet direct iemand. Misschien een oud vrouwtje dat je vaak tegenkomt met boodschappen doen, of de verkoper van het straatnieuws die bij jouw supermarkt staat, of misschien weet je moeder of een vriendin wel iemand! Een kerstpakket geven met nuttige en lekkere dingen is ook een goed idee!
Gast- Gast
Wat een ontzettend mooi gebaar dat jij je buurvrouw geld geeft!
Ik geef mijn moeder een extraatje, die leeft in de bijstand en heeft het niet breed.
Ik geef mijn moeder een extraatje, die leeft in de bijstand en heeft het niet breed.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Dan moet je het lekker voor jezelf houden natuurlijk! Dat je het alleen al wilt is al liefIbbeltje schreef:Ooh dat is zo lief!
Gast- Gast
Ik vind het echt super lief van je Carrie. Ik ga er eens even over nadenken.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Ik vind het echt super lief van je Carrie. Ik ga er eens even over nadenken.
Spread the love!
Gast- Gast
M@niek schreef:Wat een ontzettend mooi gebaar dat jij je buurvrouw geld geeft!
Lief van je
Gast- Gast
Ik weet ook wel iemand, maar die weet vast meteen dat het van mij komt.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Ik weet ook wel iemand, maar die weet vast meteen dat het van mij komt.
Ja, denk je? Maar goed, je mag natuurlijk je eigen spelregels bedenken, als jij het niet erg vindt dat diegene het weet is het ook goed natuurlijk
Gast- Gast
Wat een ontzettend lief gebaar.
Ik heb alleen niets te geven. Ja een lekkere kerstknuffel.. Wie wilt? haha
Ik heb alleen niets te geven. Ja een lekkere kerstknuffel.. Wie wilt? haha
Gast- Gast
wat lief van je. en hoeft niet weg hoor.Ik las het topic en dacht huh mijn naam haha
Maar ik kan je vertellen dat het onwijs goed voelt als je zoiets krijgt. Wij hebben begin dit jaar ook anoniem geld in een envelop gekregen. (bleek achteraf van dezelfde buurvrouw) Maar is zeker mooi om te krijgen.
Ik heb zelf helaas niet het geld nu om iemand zoiets te schenken maar zou het anders zeker gedaan hebben.
Maar ik kan je vertellen dat het onwijs goed voelt als je zoiets krijgt. Wij hebben begin dit jaar ook anoniem geld in een envelop gekregen. (bleek achteraf van dezelfde buurvrouw) Maar is zeker mooi om te krijgen.
Ik heb zelf helaas niet het geld nu om iemand zoiets te schenken maar zou het anders zeker gedaan hebben.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Wat lief van je Carrie
Wij kregen thuis allemaal een kerstpakket en mijn moeder zelfs 2, dan deden we alles wat we zelf nooit zouden gebruiken allemaal bij elkaar in 1 doos en dan gaven we dat aan iemand die het goed kon gebruiken!
Misschien dit jaar maar weer eens in de groep gooien!
Wij kregen thuis allemaal een kerstpakket en mijn moeder zelfs 2, dan deden we alles wat we zelf nooit zouden gebruiken allemaal bij elkaar in 1 doos en dan gaven we dat aan iemand die het goed kon gebruiken!
Misschien dit jaar maar weer eens in de groep gooien!
Laatst aangepast door _Femme op ma 3 dec 2012 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zat daar toevallig laatst nog aan te denken, dat het me zo tof lijkt om een zak met lekkers of cadeautjes voor de deur te zetten bij mensen. Zoals je in films weleens ziet Maar ik ken eigenlijk niemand die een extraatje nodig heeft.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Dat is lief zeg!
Ik ga ook eens nadenken of ik iemand in mijn omgeving weet.
Ik ga ook eens nadenken of ik iemand in mijn omgeving weet.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Wat een lief idee zeg!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben onlangs mijn schoonouders een groter bedrag geschonken dan 'normaal' met verjaardagen. Ze gaan verhuizen en verdienen echt om even lekker te shoppen voor het nieuwe huis.Zij hebben altijd heel veel voor ons gedaan, ook financieel. Nu ik werk, kunnen wij het missen.
Gast- Gast
Sarah1985 schreef:wat lief van je. en hoeft niet weg hoor.Ik las het topic en dacht huh mijn naam haha
Ja kan me voorstellen dat dat goed voelt Sarah, dat had mijn moeder toen ook. Ok dan laat ik het staan
Gast- Gast
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» haha blunder
» Help met een liedje haha
» Haha, oeps!
» Haha, misverstand
» haha blunder
» Help met een liedje haha
» Haha, oeps!
» Haha, misverstand