vies oogje, doorprikken van traanbuis?
+6
Shy
-Ieniemienie-
missy.
Paper Crown
Puggle
Wennes
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
vies oogje, doorprikken van traanbuis?
D heeft sinds de geboorte dat er bij 1 oog viezigheid zit. Eerst bij beide ogen, maar 1 is over gegaan nadat we een antibiotica zalf hadden gekregen.
Ik heb al vanalles geprobeerd: schoonmaken, zalf van de huisarts, bv erin, masseren maar niks helpt.
Het lijkt alleen erger te worden en nu zit zijn oogje echt dicht geplakt als hij wakker wordt.
De huisarts zei dat met de tijd misschien Hey traanbuisje doorgeprikt moet worden.
Heeft iemand hier ervaring mee, wanneer doen ze dit?
Iemand nog andere tips Wat ik kan proberen?
Ik heb al vanalles geprobeerd: schoonmaken, zalf van de huisarts, bv erin, masseren maar niks helpt.
Het lijkt alleen erger te worden en nu zit zijn oogje echt dicht geplakt als hij wakker wordt.
De huisarts zei dat met de tijd misschien Hey traanbuisje doorgeprikt moet worden.
Heeft iemand hier ervaring mee, wanneer doen ze dit?
Iemand nog andere tips Wat ik kan proberen?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: vies oogje, doorprikken van traanbuis?
L.oïs had het ook heel erg toen ze werd geboren aan allebei de ogen. Met 6 weken gaan de buisjes meestal vanzelf open werd mij verteld. Hier was het dan ook ineens spontaan met 6 weken weg. Ik geloof dat het wel tot een jaar kan duren dan ze er last van kunnen hebben. En de kinderarts vertelde ons dat ze pas vanaf 6 maanden doorprikken.
Vervelend hè voor die kleintjes, hier zaten haar ogen echt helemaal aangekoekt en dicht toen zo sneu.
Vervelend hè voor die kleintjes, hier zaten haar ogen echt helemaal aangekoekt en dicht toen zo sneu.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Dit had mijn zusje ook. Mijn moeder maakte dan kamille thee en liet het afgesloten goed afkoelen en dan met een wattenschijfje over haar oogje wrijven in de ochtend. Werkte goed!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Jij geeft toch borstvoeding? Hier hielp dat altijd erg goed tegen ontstoken oogjes.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Bij mijn zusje is het doorgeprikt, zij had er vroeger ook enorm last van. Daarna was het gelijk over
Gast- Gast
M ha dhet ook heel erg aan 1 oogje na de geboorte.
Eerst gedaan met de tips zoals bv erin druppelen, binnenkant oogje masseren ed.
Na een paar weken een zalfje voor gekregen, toen nog een keer.
Maar dat hielp niks. Toen naar het oogziekenhuis doorgestuurd.
Daar vertelde ze dat veel kindjes dit hebben en dat ze er tot het eerste jaar niks aan doen.
9 van de 10 keer gaat het vanzelf open. Na een aantal weken/maanden werd het echt minder en het is toen vanzelf over gegaan. We moesten rond het jaar nog terug op controle en was idd niet nodig.
Wel blijft dit oog erg gevoelig. Als ze verkouden is, of als het koud buiten is gaat dat oogje snel tranen.
Eerst gedaan met de tips zoals bv erin druppelen, binnenkant oogje masseren ed.
Na een paar weken een zalfje voor gekregen, toen nog een keer.
Maar dat hielp niks. Toen naar het oogziekenhuis doorgestuurd.
Daar vertelde ze dat veel kindjes dit hebben en dat ze er tot het eerste jaar niks aan doen.
9 van de 10 keer gaat het vanzelf open. Na een aantal weken/maanden werd het echt minder en het is toen vanzelf over gegaan. We moesten rond het jaar nog terug op controle en was idd niet nodig.
Wel blijft dit oog erg gevoelig. Als ze verkouden is, of als het koud buiten is gaat dat oogje snel tranen.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Hier had ons ventje het ook, schoongemaakt met een steriel gaasje en afgekoeld gekookt water. Na een paar dagen was het weg.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
F had dit ook. Ging volgens mij met ruim 4 maand over.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Klopt, maar dit helpt dus helaas nietmissy. schreef:Jij geeft toch borstvoeding? Hier hielp dat altijd erg goed tegen ontstoken oogjes.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik wilde ook langs de huisarts daarvoor, maar kreeg het advies om toch geregeld met lauw of koud gekookt water schoon te maken en af en toe een drupje bv. Hier ging het uiteindelijk weg, omdat hij flink verkoude was. Daarna bleef zijn oogje schoon.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Had mijn dochtertje ook last van meteen vanaf de geboorte, ging over toen we er achter kwamen dat ze een koemelkallergie had. Heb 6 maanden BV gegegeven, toen ze pepti voeding kreeg was het over. Daarvoor ook van alles geprobeerd.
Dimphna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 71
Punten : 109
Registratiedatum : 23-07-11
Wennes schreef:Klopt, maar dit helpt dus helaas nietmissy. schreef:Jij geeft toch borstvoeding? Hier hielp dat altijd erg goed tegen ontstoken oogjes.
Verstopt traanbuisje en ontstoken oog is ook niet hetzelfde, het eerste kan wel leiden tot het tweede. Hier hielp het om van beneden naar boven langs het oogje te masseren, dan ging in elk geval het dikkige vocht eruit. Echt open ging het pas met 13 maanden.
Jits- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12
Soortgelijke onderwerpen
» Beginnend onstoken oogje
» Spoedvraagje ontstoken oogje bij kater
» Kat en eng vies beest!
» Vies probleempje...
» Altijd zo vies terug van het KDV.
» Spoedvraagje ontstoken oogje bij kater
» Kat en eng vies beest!