Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vies oogje, doorprikken van traanbuis?

+6
Shy
-Ieniemienie-
missy.
Paper Crown
Puggle
Wennes
10 plaatsers

Ga naar beneden

vies oogje, doorprikken van traanbuis? Empty vies oogje, doorprikken van traanbuis?

Bericht  Wennes zo 2 dec 2012 - 22:21

D heeft sinds de geboorte dat er bij 1 oog viezigheid zit. Eerst bij beide ogen, maar 1 is over gegaan nadat we een antibiotica zalf hadden gekregen.
Ik heb al vanalles geprobeerd: schoonmaken, zalf van de huisarts, bv erin, masseren maar niks helpt.
Het lijkt alleen erger te worden en nu zit zijn oogje echt dicht geplakt als hij wakker wordt.
De huisarts zei dat met de tijd misschien Hey traanbuisje doorgeprikt moet worden.

Heeft iemand hier ervaring mee, wanneer doen ze dit?
Iemand nog andere tips Wat ik kan proberen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vies oogje, doorprikken van traanbuis? Empty Re: vies oogje, doorprikken van traanbuis?

Bericht  Puggle zo 2 dec 2012 - 23:20

L.oïs had het ook heel erg toen ze werd geboren aan allebei de ogen. Met 6 weken gaan de buisjes meestal vanzelf open werd mij verteld. Hier was het dan ook ineens spontaan met 6 weken weg. Ik geloof dat het wel tot een jaar kan duren dan ze er last van kunnen hebben. En de kinderarts vertelde ons dat ze pas vanaf 6 maanden doorprikken.

Vervelend hè voor die kleintjes, hier zaten haar ogen echt helemaal aangekoekt en dicht toen zo sneu.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

vies oogje, doorprikken van traanbuis? Empty Re: vies oogje, doorprikken van traanbuis?

Bericht  Paper Crown zo 2 dec 2012 - 23:23

Dit had mijn zusje ook. Mijn moeder maakte dan kamille thee en liet het afgesloten goed afkoelen en dan met een wattenschijfje over haar oogje wrijven in de ochtend. Werkte goed!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  missy. zo 2 dec 2012 - 23:51

Jij geeft toch borstvoeding? Hier hielp dat altijd erg goed tegen ontstoken oogjes.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 23:53

Bij mijn zusje is het doorgeprikt, zij had er vroeger ook enorm last van. Daarna was het gelijk over Yes

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- ma 3 dec 2012 - 1:53

M ha dhet ook heel erg aan 1 oogje na de geboorte.
Eerst gedaan met de tips zoals bv erin druppelen, binnenkant oogje masseren ed.
Na een paar weken een zalfje voor gekregen, toen nog een keer.
Maar dat hielp niks. Toen naar het oogziekenhuis doorgestuurd.
Daar vertelde ze dat veel kindjes dit hebben en dat ze er tot het eerste jaar niks aan doen.
9 van de 10 keer gaat het vanzelf open. Na een aantal weken/maanden werd het echt minder en het is toen vanzelf over gegaan. We moesten rond het jaar nog terug op controle en was idd niet nodig.
Wel blijft dit oog erg gevoelig. Als ze verkouden is, of als het koud buiten is gaat dat oogje snel tranen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Shy ma 3 dec 2012 - 2:16

Hier had ons ventje het ook, schoongemaakt met een steriel gaasje en afgekoeld gekookt water. Na een paar dagen was het weg.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PiP ma 3 dec 2012 - 2:29

F had dit ook. Ging volgens mij met ruim 4 maand over.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Wennes ma 3 dec 2012 - 15:17

missy. schreef:Jij geeft toch borstvoeding? Hier hielp dat altijd erg goed tegen ontstoken oogjes.
Klopt, maar dit helpt dus helaas niet
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Smaragdje ma 3 dec 2012 - 21:48

Ik wilde ook langs de huisarts daarvoor, maar kreeg het advies om toch geregeld met lauw of koud gekookt water schoon te maken en af en toe een drupje bv. Hier ging het uiteindelijk weg, omdat hij flink verkoude was. Daarna bleef zijn oogje schoon.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dimphna ma 3 dec 2012 - 22:23

Had mijn dochtertje ook last van meteen vanaf de geboorte, ging over toen we er achter kwamen dat ze een koemelkallergie had. Heb 6 maanden BV gegegeven, toen ze pepti voeding kreeg was het over. Daarvoor ook van alles geprobeerd.
Dimphna
Dimphna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 109
Registratiedatum : 23-07-11

Bericht  Jits ma 3 dec 2012 - 22:25

Wennes schreef:
missy. schreef:Jij geeft toch borstvoeding? Hier hielp dat altijd erg goed tegen ontstoken oogjes.
Klopt, maar dit helpt dus helaas niet

Verstopt traanbuisje en ontstoken oog is ook niet hetzelfde, het eerste kan wel leiden tot het tweede. Hier hielp het om van beneden naar boven langs het oogje te masseren, dan ging in elk geval het dikkige vocht eruit. Echt open ging het pas met 13 maanden.
Jits
Jits
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 96
Registratiedatum : 29-09-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: