Kat en eng vies beest!
+5
Discordia
Jerry
heartsdale
Lejow
Caramba
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat en eng vies beest!
Gisteravond wilde ik onze kat naar binnen roepen, maar hij reageerde niet, nu reageert hij sowieso niet echt op zijn naam, alleen wanneer het meneer uitkomt.
Ik zag hem wel steeds heen en weer rennen en duiken, dus liep naar hem toe. Hij zat in de tuin en ineens dook meneer de struiken in. Hij kwam weer in zicht met een eng vies beest. Het was een vliegend iets. Groter dan een wesp, ongeveer net zo groot als een libelle, maar dan veel dikker dan een libelle.
Kreeg kippenvel van dat enge beest!
Ik dacht, ik roep mijn vriend er maar bij, die wist ook niet wat dit voor beest was, was te groot voor een wesp o.i.d.(zelfs wespenkoningin is kleiner volgens mij). Maar hij heeft dat beest dood gemaakt, alleen onze kat was er niet zo blij mee.
Daarna nog een paar keer geroepen en gerammeld met zijn etensbakje, toen pas wilde meneer naar binnen.
Maar wat kan dat enge vieze beest nu zijn geweest? Was iets kleiner dan een gemiddelde wijsvinger, maar veel dikker.
Heb nog gegoogled, alleen zag niets wat er op leek. Vaag!
Ik zag hem wel steeds heen en weer rennen en duiken, dus liep naar hem toe. Hij zat in de tuin en ineens dook meneer de struiken in. Hij kwam weer in zicht met een eng vies beest. Het was een vliegend iets. Groter dan een wesp, ongeveer net zo groot als een libelle, maar dan veel dikker dan een libelle.
Kreeg kippenvel van dat enge beest!
Ik dacht, ik roep mijn vriend er maar bij, die wist ook niet wat dit voor beest was, was te groot voor een wesp o.i.d.(zelfs wespenkoningin is kleiner volgens mij). Maar hij heeft dat beest dood gemaakt, alleen onze kat was er niet zo blij mee.
Daarna nog een paar keer geroepen en gerammeld met zijn etensbakje, toen pas wilde meneer naar binnen.
Maar wat kan dat enge vieze beest nu zijn geweest? Was iets kleiner dan een gemiddelde wijsvinger, maar veel dikker.
Heb nog gegoogled, alleen zag niets wat er op leek. Vaag!
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Re: Kat en eng vies beest!
Een horzel misschien?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Zusje schreef:Ik denk een eendagsvlieg.
heartsdale- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12
heartsdale schreef:Zusje schreef:Ik denk een eendagsvlieg.
Vanwaar je blijheid?
Gast- Gast
Een meikever?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik denk ook dat het een horzel geweest is? Zag het eruit als een wesp, alleen dan stukken groter?
Jammer dat je geen foto hebt.
Jammer dat je geen foto hebt.
Gast- Gast
Ik vind het best erg dat zo weinig mensen weten wat voor beestjes er rond lopen en vliegen in Nederland.
Ik zie regelmatig mensen zweefvliegen doodmeppen omdat ze denken dat het wespen zijn.
Ik zie regelmatig mensen zweefvliegen doodmeppen omdat ze denken dat het wespen zijn.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Discordia schreef:Ik vind het best erg dat zo weinig mensen weten wat voor beestjes er rond lopen en vliegen in Nederland.
Maar als het een beest is dat je nog nooit hebt gezien kun je toch ook niet weten wat voor beest het is?
Je hebt zoveel vliegende insecten, ik zou ze ook niet allemaal bij naam kunnen noemen hoor!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Ik moest gelijk denken aan de kolibrie-vlinder, google maar eens, ik kan vanaf mobiel geen plaatje plakken. Ik zag deze vlinder een tijd terug en schrok er toen ook van omdat het zo'n groot, dik, onbekend beest was. Kwam er later bij toeval achter hoe hij heette en toen ik een plaatje zocht, was dat idd het beest dat ik had gezien!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
myloon schreef:Discordia schreef:Ik vind het best erg dat zo weinig mensen weten wat voor beestjes er rond lopen en vliegen in Nederland.
Maar als het een beest is dat je nog nooit hebt gezien kun je toch ook niet weten wat voor beest het is?
Je hebt zoveel vliegende insecten, ik zou ze ook niet allemaal bij naam kunnen noemen hoor!
Nouja, je kunt toch wel determineren? Ik weet toevallig heel veel van beestjes en plantjes, maar ik vind dat je toch wel moet kunnen zeggen of iets een vlinder, een wesp of een soort libelle is als je iets ziet vliegen.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Apart dingetje.. Vind hem wel mooi als dit hem was!
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Daarvan zou ik nou zo 123 niet kunnen zeggen of 't een vogeltje is of een vlinder
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Discordia schreef:Ik vind het best erg dat zo weinig mensen weten wat voor beestjes er rond lopen en vliegen in Nederland.
Verschil van opvoeding wellicht. Bepaalde interesses en kennis neem je over van je ouders denk ik...
Als ik iets niet ken vang ik het, zoek ik het uit en laat het weer vrij.
Admin- Admin
- Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet intussen al wat het is, het was een nachtvlinder. Ja die heb ik nog nooit gezien en ook niet aan gedacht.
En het was niet mijn idee het beestje dood te maken, kat had hem deels al dood gemaakt.
En het was niet mijn idee het beestje dood te maken, kat had hem deels al dood gemaakt.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Het beest in jou
» Weet iemand wat voor beest dit is?
» Ik blijf het vies vinden...
» Waar ben jij vies van?
» vies oortje
» Weet iemand wat voor beest dit is?
» Ik blijf het vies vinden...