Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vies oortje

3 plaatsers

Ga naar beneden

vies oortje Empty vies oortje

Bericht  Teddyaapje ma 2 mei 2011 - 21:41

Mijn zoontje heeft sinds gistere best veel viezigheid wat uit zn linker oortje komt. Ik was eerst bang dat hij oorontsteking had (hij was ook ziek; koorts (39.5) en heel huilerig) maar hij zat niet aan zn oor en wij kunnen er ook gewoon aankomen zonder dat het pijn lijkt te doen. Hij is nu trouwens weer beter maar er zit wel weer viezigheid (heeft het ook bij zn oogjes).

Heeft iemand tips? Moet ik het net zoals bij zn oogjes weghalen met een watje met uitgekookt water? Ik heb wel eens gehoord dat je er bv in kunt druppelen? Of moet ik het gewoon zo laten?

Het zit trouwens in zn oorschelp en net voor de opening (ook vast wel erin maar daar blijf ik vanaf).

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vies oortje Empty Re: vies oortje

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 21:44

dat is waarschijnlijk een loopoor, dan is zijn trommelvlies geknapt en het vocht uit het middenoor loopt er dan uit. Meestal geneest dat weer vanzelf, maar als hij er lang mee blijft sukkelen (2 weken) moet je er even meenaar de huisarts. Je kunt z'n oortje even met wat afgekoeld gekookt water schoonmaken, je moet alleen niet wat een wattenstaafje bij z'n oor komen, daarmee kun je het trommelvlies verder beschadigen. Ook even uitkijken dat er geen zeep in zijn oren komt. Zwemmen zou ik nu ook niet doen, de kans dat hij dan vies zwembadwater in z'n oor krijgt is heel groot.

Edit: dat komt dus waarschijnlijk wel door een oorontsteking. Soms hebben jonge kinderen wel een oorontsteking, maar geven ze dat niet zo duidelijk aan.

en nog een edit; omdat T net een half jaar is, zou ik de huisarts wel even bellen. Misschien hoef je niet te komen, maar met zo'n jong kindje zou ik er wel even naar vragen.


Laatst aangepast door Dromertje op ma 2 mei 2011 - 21:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vies oortje Empty Re: vies oortje

Bericht  kletskousje ma 2 mei 2011 - 21:47

Mijn dochter heeft ook al 2x een loopoor gehad.
Zij had ook geen pijn, maar het ging hier niet over.
Ze heeft toen een antibiotica kuur gekregen en een keer oordruppels.

Ik maakte het gewoon vaak schoon (watje of het puntje van een hydrofiele luier)
Ik ging dan niet de oorschelp in, maar vooral wat aan de 'buitenkant' zat.

Zwemmen moet je idd niet doen.

Succes ermee en als je het niet vertrouwt, gewoon even de ha bellen.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vies oortje Empty Re: vies oortje

Bericht  Teddyaapje ma 2 mei 2011 - 21:52

We moeten morgen naar het cb, zal het daar even aangeven...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vies oortje Empty Re: vies oortje

Bericht  PapillonRose ma 2 mei 2011 - 21:55

Mocht je het gaan schoonmaken kan dat volgens mij het beste met zo'n babywattenstaafje met gekookt water, en dan inderdaad niet de gehoorgang in.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

vies oortje Empty Re: vies oortje

Bericht  Teddyaapje ma 2 mei 2011 - 22:20

Ik heb het met een wattenschijfje met gekookt (afgekoeld) water schoongemaakt en daarna goed droog gedept met een doekje. Ben niet de gehoorgang in gegaan. Het lijkt nu allemaal weg te zijn, ben benieuwd of het, en hoe snel het weer terug komt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vies oortje Empty Re: vies oortje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum