Spoedvraagje ontstoken oogje bij kater
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spoedvraagje ontstoken oogje bij kater
Gisterochtend kon onze kater Willem ineens weinig tot niets meer zien met zijn linkeroogje. Er zat een soort waas overheen en zijn oogwit was heel erg rood. We hebben toen de spoedkliniek gebeld en we moesten meteen langskomen.
Zijn oogje bleek ontstoken te zijn, we hebben pijnstillers en oogzalf gekregen en hij lijkt nu weer een beetje op te knappen.
Zojuist toen we zijn oog wilden zalven zag ik dat zijn andere oogje ook zo'n rare waas heeft en rood is. Het ziet er echt exact hetzelfde uit als zijn linkeroogje zondag. Moet ik nu weer bellen (en zo ja, nu meteen of morgenochtend) of zouden jullie gewoon die medicijnen op beide ogen gebruiken?
Zijn oogje bleek ontstoken te zijn, we hebben pijnstillers en oogzalf gekregen en hij lijkt nu weer een beetje op te knappen.
Zojuist toen we zijn oog wilden zalven zag ik dat zijn andere oogje ook zo'n rare waas heeft en rood is. Het ziet er echt exact hetzelfde uit als zijn linkeroogje zondag. Moet ik nu weer bellen (en zo ja, nu meteen of morgenochtend) of zouden jullie gewoon die medicijnen op beide ogen gebruiken?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Spoedvraagje ontstoken oogje bij kater
Ik zou die zalf nu ook gebruiken en morgen bellen. Succes!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik zou direct bellen voor advies, gewoon voor de zekerheid. Het is waarschijnlijk dat het 'tzelfde is, maar ik had het toch graag gecheckt. Of ben je bang dat ze je weer willen laten komen om nog een consult te 'moeten' betalen?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb toch die zalf in allebei zijn oogjes gedaan en ga straks mijn normale dierenarts bellen voor verder advies.
Mzcharlotte, bang is denk ik niet het goede woord, maar ik zag een nieuw consult niet echt zitten nee. Behalve dat het me gewoon 130 euro kost is het ook nog eens een uur reizen (in totaal) en Willem wordt daar heel gestresst van. En de wachttijden zijn ook erg lang. Dus als het tot de volgende dag kan wachten doe ik dat wel liever
Mzcharlotte, bang is denk ik niet het goede woord, maar ik zag een nieuw consult niet echt zitten nee. Behalve dat het me gewoon 130 euro kost is het ook nog eens een uur reizen (in totaal) en Willem wordt daar heel gestresst van. En de wachttijden zijn ook erg lang. Dus als het tot de volgende dag kan wachten doe ik dat wel liever
Elliot- Ratel
Net gebeld, ik moet vanmiddag om 17.00 uur met hem naar de dierenarts komen. Bah, ik vind het doodeng, straks wordt ie blind ofzo. Arm beestje..
Elliot- Ratel
Hoe ging het?
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Het ging wel goed, de ontsteking is naar zijn andere oog doorgeslagen dus ik moet ze nu allebei behandelen met die zalf en druppels die ik al had. Hij heeft er veel pijn aan, zo zielig waar het nou ineens vandaan komt is onbekend. Het zou van een virus (kattenaids of kattenleukemie) kunnen komen, maar er waren verder helemaal geen redenen om daar aan te denken, gelukkig! Volgende week moet ik het weer laten controleren.
Elliot- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Beginnend onstoken oogje
» Mijn kater heeft een kaal plek
» Onze zieke kater
» Heeft hier iemand een leuke kater met ballen?
» Wanneer mag kater eten na narcose?
» Mijn kater heeft een kaal plek
» Onze zieke kater
» Heeft hier iemand een leuke kater met ballen?
» Wanneer mag kater eten na narcose?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: