Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Altijd zo vies terug van het KDV.

+8
Lejow
JD
pindaatje
SparklingEyes
PiP
Happydobby
Susan
Dolphinne
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Altijd zo vies terug van het KDV. Empty Altijd zo vies terug van het KDV.

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:50

Is dat bij jullie ook?
Hoeveel kleertjes ik al wel niet weg heb kunnen gooien...

Nu kwam ze van de week weer thuis met een rode kont op de broek.
Net alsof ze over een baksteen had zitten schuren.

Met vanish en ariël is het er niet uit gegaan.
Heb het net ingesmeerd met een citroentje en nogmaals met vanish de wasmachine in gedaan.
T-shirtjes ook. Altijd helemaal vies van eten en drinken terwijl ze volgens de juffen wel een slabber om krijgt.

Ik probeer al steeds oudere kleertjes aan te trekken maar ja, als ze vervolgens zo vies zijn dat het niet meer schoon te krijgen is en ze gewoon voor schut loopt trek ik ze niet meer aan.
Het is geen modeshow maar wil wel dat ze er een beetje fatsoenlijk bij loopt...

Ik vind het zo echt zonde en het begint ook een dure grap te worden als ik steeds niks schoon krijg.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Altijd zo vies terug van het KDV. Empty Re: Altijd zo vies terug van het KDV.

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:54

D. ziet er soms ook uit als een beest als ik haar ophaal. Opgedroogde snottebel, soepstengel door het hele gezicht en helemaal onder het zand. Laatst verschoonde ik haar luier thuis en zelfs daar zat een halve zandbak in smile .

Haar kleding is meestal ook vies, maar dat krijg ik er na een keer wassen wel weer uit. Daarom vind ik het eigenlijk verder geen probleem, maar kan me voorstellen als je kleding moet gaan weggooien het een ander verhaal wordt. Misschien even aankaarten bij de leidsters en vragen of het mogelijk is dat ze ervoor zorgen dat de kleding niet zo smerig wordt?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:59

Mijn kinderen zitten niet op een kdv, maar ik heb mijn nichtje een paar keer moeten ophalen en die zag er ook echt niet uit, snottebel(opgedroogd), vieze kleren, vieze haren en een poep luier aan Very Happy oké dit zal wel extreem zijn, maar ik zou er ook niet blij van worden als mijn kinderen er zo uit zouden zien. Het is inderdaad geen mode show maar ik vind het wel ontzettend leuk om mijn kinderen leuk te kleren, en dat zijn dan best vaak geen goedkope kleren.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:01

Nou precies.
Ik heb hier echt vanalles wat, goedkope en dure kleding.
Daar gaat het me verder ook niet om.

En ze mag van mij echt wel gek doen en lekker spelen en over de grond kruipen en weet ik het wat...
Maar ik denk dat ik ongeveer twee shirts in de maand weg kan doen en 1 broek in de 1 a 2 maanden.
Dat vind ik echt zonde.

Ik ga haar vanmiddag zelf ophalen dus dan kaart ik het ook meteen aan van de broek van maandag...
En eens kijken hoe ze er nu uitziet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:04

Goed zo, ik zou het ook aankaarten. Het is zeker heeeel zonde als je steeds kleren weg met gooien, dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne do 30 jun 2011 - 0:04

Hier zit er ook inderdaad wel wat vaker een vlek op zijn kleding als hij van het kdv komt.
Als hij verkouden is een opgedroogde snottebel idd ook vrij vaak. En zand in zijn haren/ achter kleding.

Maar het is hier gelukkig nooit zo erg geweest dat ik het niet meer schoon kon krijgen. Na gewoon een keer wassen is het eigenlijk altijd nog schoon geworden.
Ik let er trouwens wel altijd op dat hij niet zn mooiste kleding aan heeft naar het kdv. Heb wel eens gehad dat ik ondergoed niet meer schoon kreeg omdat hij langs de luier had gepoept en je het dan alleen een beetje uitgespoeld mee krijgt om thuis te wassen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:07

Hier spoelen ze het niet eens uit.
Heb toen ook heel wat rompers weg kunnen gooien.

Ik trek haar ook niet haar beste kleding aan hoor.
Maar echt oude kleding heeft ze ook niet :P

Maar i kzorg wel dat ze geen dure kleding aan krijgt naar het KDV.
Dan zou ik helemaal een beroertje krijgen geloof ik...

Gast
Gast

Bericht  Susan do 30 jun 2011 - 0:10

Ezra zit wel vaak helemaal onder het zand of soms onder het stoepkrijt. We hebben laatst wel een witte broek moeten weggooien die echt grijs was door de zandbak. Zijn spijkerbroeken worden meestal wel weer mooi schoon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:10

Het heilige middel hier is ossengal. Daar krijg ik echt (bijna) alles mee weg...

Maar zo vies als jij het omschrijft krijg ik Jesper niet mee hoor. Het meest erge is een natte jas van het spelen in de waterspeeltuin of een halve zandbak in zijn schoenen. Soms wat verf in zijn haar, maar goed daar kan ik alleen maar uit afleiden dat ie het naar zijn zin gehad heeft. smile

Als ik kleren moet gaan weggooien zoals in jouw geval zou ik het zeker wel aankaarten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:10

Mijn dochter had laatst ook langs de luier gepoept (blijkbaar), want ik merkte dat ze een andere romper aanhad. De volgende dag kreeg mijn vriend een zakje mee op het verblijf, waar de romper onuitgespoeld in zat Suspect . Dat vond ik ook wel even een minpuntje.

Maar Hazeltje, inderdaad gewoon even over hebben met de leidsters als je zo vaak kleding weg kunt gooien. Dat loopt gewoon in de kosten op een gegeven ogenblik.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 0:23

Balen van al je kleding, ik zou het ook even aankaarten, tuurlijk worden kinderen vies maar je moet het wel eruit kunnen wassen toch.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:39

Dat klinkt wel extreem zeg, dat zou ik denk ik ook even aankaarten. Hier zijn de kinderen wel eens vies maar ik krijg het er altijd wel weer uit. Het gaat dan ook alleen maar om vlekken van broodbeleg, soms wat vingerverf maar dat gaat er ook weer uit. Ik let er ook wel op dat ik niet dure kleren of lievelingskleren aantrek naar het kdv maar het is nog nooit voorgekomen dat ik iets weg heb moeten gooien.

Gast
Gast

Bericht  PiP do 30 jun 2011 - 7:09

Ik kreeg hier van de week F. haar kleding gewassen terug smile
Ze hadden `s morgens met water en zand gespeeld en hebben ze haar vieze kleding gewassen. `s middags hadden ze weer met water en zand gespeeld was ze wel vies toen ik haar ophaalde, maar dat was voor een keertje. Ze is wel eens iets vies van eten, maar niet erg en vaak.
Daarintegen vind een andere moeder die ik ken van de zwangerschapscursus wel dat haar zoon erg vies terug komt.
Ze zitten in dezelfde groep... Maar ze gaf ook wel aan dat hij zelf een smeerkees is met eten.

F krijgt ook de oudere wat mindere dure kleding aan, maar ik doe haar soms ook wel gewoon haar normale kleren aan. Is net of er wat in haar kast hangt.

Ik zou het zeker wel aankaarten, denk dat ze er best meer op kunnen letten of dingen kunnen aanpassen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Susan do 30 jun 2011 - 7:25

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:39; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SparklingEyes do 30 jun 2011 - 7:28

Ik krijg N. ook wel eens vies terug, maar ik koop dus speciaal kleding bij de zeeman voor hem, speciaal voor het dagverblijf..

Lichte kleding geef ik hem nooit aan, want dat is gewoon gedoemd om vies te worden..

klinkt misschien heel simpel, maar ik ben daar heel gemakkelijk in. Ik heb zelf een aantal jaren op een dagverblijf gewerkt en het is echt onmogelijk om alle kinderen schoon te houden. Bij het eten zitten meerder kinderen tegelijk te eten, ze laten ze al vrij vlot zelf een broodje eten en ja.. dan komen ze onder te zitten. Ook mét slab.

Ik zou me er gewoon bij neerleggen.. Kinderen spelen, kinderen worden vies.

Je kunt het wel aangeven, maar ja.. ik weet niet of ze er echt iets mee kunnen doen..

Maar goed. Zoals ik al zei, ik ben er nogal gemakkelijk in.. ik hou er met alle kleding rekening mee dat het kapot of blijvend vies terug komt. Maar ach, daar is het 'dagverblijfkleding' voor..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 7:38

bij ons valt het wel mee,soms een vlekje ofzo maar niet echt heel vies..gezicht word altijd gewassen als er nog iets zit van eten ofzo, en als ze verkouden zijn word er vaker gepoetst in het gezicht

Als de kleding heel vies is ( dat het bijvoorbeeld vol poep zit ) , krijg ik het gewassen terug

Gast
Gast

Bericht  pindaatje do 30 jun 2011 - 8:07

Het lijkt wel of je dochter op hetzelfde dagverblijf zit als de mijne!
Hier gaat het net zo!
Altijd vies, altijd smerige kleren (chocoladevlekken lijkt het op, volgens mij krijgt ze daar alleen maar pasta op brood ofzo... :shock: ), gezicht niet schoongemaakt na eten/drinken.
Dit heb ik meerdere malen aangekaart, dat ik het wel fijn zou vinden als ze nog een slab omkrijgt met eten, en dat ze haar gezicht daarna even schoonmaken
De ene leidster neemt wel de moeite op kleding wat onder de poep zit even uit te spoelen of te wassen, de ander gooit het zo in een zakje en geeft het zo mee..
Vanmiddag had ze zo enorm veel gepoept dat ze haar romper en slaapzak al in de wasmachine hadden zitten..

Er spelen (buiten dit om) zoveel dingen op het kdv die ons totaal niet aanstaan, dat we voor onze dochter op zoek zijn naar een ander kdv.
Moet wel zeggen dat dit speelt sinds ze op de peutergroep zit.. Op de babygroep ging het altijd helemaal prima!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 8:09

Bah wat vies zeg...ik zou het zeker aankaarten, het is m.i toch een kleine moeite om even een doekje over het gezichtje te halen als het vies is?

Gast
Gast

Bericht  JD do 30 jun 2011 - 11:45

Ik zoui het er persoonlijk bij laten zitten,of er op een luchtige/speelse manier eens een opmerking over maken.

Helaas is het echt niet te voorkomen dat de kleren vies worden.. Je zit met 12 babys aan tafel, en sja... Met of zonder slab,dat maakt allemaal niets uit.

Ander verhaal is het natuurlijk als de kleren helemaal onder de verf zitten ofzo (alhoewel t mij ook vaak genoeg is gebeurd dat er verf op een mouw terechtkwam.. Thank god gebruiken we uitwasbare verf)... Maar zoals jij t begrijpt is het weliswaar erg zonde,maar eigenlijk niet echt te voorkomen..

Ander verhaal vind ik vieze gezichtjes, dat is gewoon echt laks van de leidsters. Ik voel me al rot als een kind toevallig net een snottebel heeft als ie gehaald wordt haha...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 19:00

Nou, als ik het hier zo lees, is het bij ons echt extreem!
Ik vind het echt niet normaal hoor, als ik steeds kleding weg moet gooien... scratch

En ze zitten niet met 12 baby's op de groep.
Ze zijn daar altijd met maximaal 8 kindjes op de groep met 2 leidsters en een stagaire.
Het is een groep van 0 tot 2 jaar en H. raakt hier nooit zo smerig van het eten of van het spelen terwijl ze hier ook echt gekke dingen uit kan halen.

Anyway, ik ben het gisteren vergeten aan te kaarten.
Maandag gaat ze weer dus dan geef ik het alsnog aan.

Gast
Gast

Bericht  JD vr 1 jul 2011 - 7:13

Hazeltje schreef:Nou, als ik het hier zo lees, is het bij ons echt extreem!
Ik vind het echt niet normaal hoor, als ik steeds kleding weg moet gooien... scratch

En ze zitten niet met 12 baby's op de groep.
Ze zijn daar altijd met maximaal 8 kindjes op de groep met 2 leidsters en een stagaire.
Het is een groep van 0 tot 2 jaar en H. raakt hier nooit zo smerig van het eten of van het spelen terwijl ze hier ook echt gekke dingen uit kan halen.

Anyway, ik ben het gisteren vergeten aan te kaarten.
Maandag gaat ze weer dus dan geef ik het alsnog aan.

Ik begrijp je hoor, maar ook met 9 (met 2 leidsters mag je max 9 babys) op 2 leidsters is de werkdruk nog superhoog, en is t lastig ze allemaal weer schoon af te leveren...

Ik heb wel eens een kindje gehad die altijd in merkkleding kwam. Op een gegeven moment wilde deze moeder dat we haar kind binnen lieten, en ook liever niet lieten knutselen... Heb ik achteraf toch wel even heel hard om moeten lachen:d
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 7:17

*Marietje* schreef:Ik heb wel eens een kindje gehad die altijd in merkkleding kwam. Op een gegeven moment wilde deze moeder dat we haar kind binnen lieten, en ook liever niet lieten knutselen... Heb ik achteraf toch wel even heel hard om moeten lachen:d

Ja, waar ben je dan mee bezig, het is geen modepop :shock: .

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 7:45

Wat slecht dat op sommige kinderdagverblijven de kinderen naar huis worden gestuurd met opgedroogde snottebellen en soepstengel overal enz. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en dat is juist een van de dingen waar ik op probeer te letten, dat ze niet of nauwelijks met snotneuzen rondlopen, ze niet onder het eten zitten en zelfs de haartjes fatsoeneer ik als het echt slordig zit. Kleertjes zien er bij ons ook nooit zó erg uit dat ze weggegooid kunnen worden, al zijn ze nooit helemaal schoon als ze weg gaan. Dat moet ook kunnen vind ik, zolang het binnen de perken blijft.
Kinderen mogen van mij spelen en soms ook lekker kliederen (welk kind vindt dat nou niet leuk?), maar als dat klaar is dan maak ik ze weer netjes schoon.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 1 jul 2011 - 7:47

*

Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:39; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 7:54

Twellie schreef:
*Marietje* schreef:Ik heb wel eens een kindje gehad die altijd in merkkleding kwam. Op een gegeven moment wilde deze moeder dat we haar kind binnen lieten, en ook liever niet lieten knutselen... Heb ik achteraf toch wel even heel hard om moeten lachen:d

Ja, waar ben je dan mee bezig, het is geen modepop :shock: .

+1 heb ik ook gehad
Kind mocht niet knutselen, niet in de zandbak, alles moest helemaal schoon blijven...
Helemaal als ze in een super duur vestje kwam. Meestal deden we die dan uit als de ouders weg waren, kon het ook niet vies worden!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: