Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allergietest bij kinderen

+5
M@niek
Sam
Linda
Annie24
Printje
9 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Sam zo 2 dec 2012 - 8:49

M@niek schreef:
Sam schreef:
M@niek schreef:
Sam schreef:
M@niek schreef:je kunt beide doen. bloed en een huidtest. Wat ik weet dat ze het vaak niet onder de 5 of 6 jaar doen (maar volgens mij is dit ook verzekeringtechnisch iets) onder deze leeftijd kunnen ze echt nog alle kanten opgaan.

zo´n huidtest vind ik best wel een hele opgave voor zo´n kleintje dan kun je beter om een bloedtest vragen.

Het kan al vanaf 0 jaar. En een huidpriktest is m.i. echt een stuk minder belastend.

tuurlijk kan het al vanaf 0 jaar maar sommige verzekeraars vergoeden de testen niet. Een huidtestje is misschien minder pijnlijk maar wel een enorme opgave. Kindje bezig houden, proberen uit te leggen, stil houden. bloed prikken daarintegen is redelijk snel gedaan (als je een beetje goed kan prikken) dat wordt ook met een vlindernaaldje geprikt dus goed te doen.

Over vergoedingen weet ik niks af.
En ik vind die opgave waar jij het over hebt enorm meevallen. Is na 5 minuten gebeurd en meeste kinderen geven geen tot vrijwel geen kik.

Ik heb een andere mening. Ik heb beide gedaan en bloedprikken ging soms een stuk makkelijker.

Prima hoor. Jij zult wel de ene 'prikker' zijn en ik de andere.
En zijn we gewoon allebei goed en snel in ons vak Laughing
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Sam zo 2 dec 2012 - 8:49

Printje, heeft hij wel baat bij zijn puffers?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  M@niek zo 2 dec 2012 - 8:50

Sam schreef:
M@niek schreef:
Sam schreef:
M@niek schreef:
Sam schreef:
M@niek schreef:je kunt beide doen. bloed en een huidtest. Wat ik weet dat ze het vaak niet onder de 5 of 6 jaar doen (maar volgens mij is dit ook verzekeringtechnisch iets) onder deze leeftijd kunnen ze echt nog alle kanten opgaan.

zo´n huidtest vind ik best wel een hele opgave voor zo´n kleintje dan kun je beter om een bloedtest vragen.

Het kan al vanaf 0 jaar. En een huidpriktest is m.i. echt een stuk minder belastend.

tuurlijk kan het al vanaf 0 jaar maar sommige verzekeraars vergoeden de testen niet. Een huidtestje is misschien minder pijnlijk maar wel een enorme opgave. Kindje bezig houden, proberen uit te leggen, stil houden. bloed prikken daarintegen is redelijk snel gedaan (als je een beetje goed kan prikken) dat wordt ook met een vlindernaaldje geprikt dus goed te doen.

Over vergoedingen weet ik niks af.
En ik vind die opgave waar jij het over hebt enorm meevallen. Is na 5 minuten gebeurd en meeste kinderen geven geen tot vrijwel geen kik.

Ik heb een andere mening. Ik heb beide gedaan en bloedprikken ging soms een stuk makkelijker.

Prima hoor. Jij zult wel de ene 'prikker' zijn en ik de andere.
En zijn we gewoon allebei goed en snel in ons vak Laughing

haha dat zal het zijn Laughing
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 8:51

Dank je Sam voor je antwoord, dan heb ik nog 1 vraag eigenlijk.

De huisarts raadde aan om de hele winterperiode zijn puffers met flixotide en ventolin te gebruiken, ik ben bang dat hierdoor zijn longen lui oid worden, of kan het geen kwaad? En we moeten beiden 1 pufje doen en dan 10 tellen, man heeft ook ventolin en die mag bij ernstige benauwdheid 2 pufjes, is dat iets wat ik bij R ook mag doen als hij echt erg benauwd is?
Hij lijkt er dus wel veel baat bij te hebben want nu we het 3 dagen vergeten waren is hij dus meteen weer aan het hoesten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Happydobby zo 2 dec 2012 - 8:57

Kunnen de katten niet een week weg? Dat je het andersom doet. Als de klachten dan minder worden dat je dan alsnog nadenkt over een test.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Sam zo 2 dec 2012 - 8:59

Printje schreef:Dank je Sam voor je antwoord, dan heb ik nog 1 vraag eigenlijk.

De huisarts raadde aan om de hele winterperiode zijn puffers met flixotide en ventolin te gebruiken, ik ben bang dat hierdoor zijn longen lui oid worden, of kan het geen kwaad? En we moeten beiden 1 pufje doen en dan 10 tellen, man heeft ook ventolin en die mag bij ernstige benauwdheid 2 pufjes, is dat iets wat ik bij R ook mag doen als hij echt erg benauwd is?
Hij lijkt er dus wel veel baat bij te hebben want nu we het 3 dagen vergeten waren is hij dus meteen weer aan het hoesten.

Puffers werken niet als, ik noem maar wat, paracetamol. Bij paracetamol merk je dat de werking op een gegeven moment minder wordt, bij dagelijks gebruik. Bij puffers zal dit nooit het geval zijn, die zullen altijd hun werk blijven doen. Ook bij dagelijks gebruik van bijvoorbeeld 20 jaar. Ik zou vooral willen zeggen de flixotide standaard elke dag te gebruiken, dit is niet luchtwegverwijdend maar ontstekingsremmend. Daarom is die iig van belang. De ventolin kan je dus ook elke dag gebruiken, of alleen bij klachten.
Werk je met voorzetkamer (zo'n toeter?), dan 1 pufje in de voorzetkamer sprayen en hem 10x rustig in en uit laten ademen.
Ik zou als je de ventoln ook standaard gebruikt (wat ik wel zou doen als de arts dat aanraadt) gewoon 1 puf aanhouden. Maar als je het smorgens hebt gegeven en hij heeft smiddags klachten, dan gewoon nog een keer een pufje ventolin. Heeft de arts dat ook niet gezegd?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:00

Allebei mijn zoontjes hebben problemen met de luchtwegen, en ook vaak uitslag in hun gezicht en op hun armen en benen. Voor de luchtwegen gebruiken we flixotide en ventolin, de flixotide gebruiken we iedere avond en dan twee pufjes achter elkaar, en de ventolin zo'n 3 tot 4 keer op een dag. En nog steeds hoesten ze zich een ongeluk en hebben ze het vaak benauwd (piepende ademhaling). De huisarts zegt dat we evt wel doorverwezen kunnen worden naar de kinderarts, maar dat die waarschijnlijk hetzelfde voorschrijft. Een allergietest raadt hij af, en pas te doen als ze zo rond de 5 jaar zijn. Nog heel wat jaartjes te gaan dus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:01

Bedankt voor je antwoorden (alweer)

dan blijf ik het idd gewoon consequent geven. De arts heeft idd gezegd dat wanneer nodig we het vaker mogen gebruiken. We geven nu 1x per dag dus die puffers met idd een voorzetkamer. Fijn om te horen dat het dus geen kwaad kan, dat zijn longen er niet van lijden ofzo.

Happy; dat is misschien ook nog een idee....nu nog iemand vinden die dat zou willen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Sam zo 2 dec 2012 - 9:02

lelie schreef:Allebei mijn zoontjes hebben problemen met de luchtwegen, en ook vaak uitslag in hun gezicht en op hun armen en benen. Voor de luchtwegen gebruiken we flixotide en ventolin, de flixotide gebruiken we iedere avond en dan twee pufjes achter elkaar, en de ventolin zo'n 3 tot 4 keer op een dag. En nog steeds hoesten ze zich een ongeluk en hebben ze het vaak benauwd (piepende ademhaling). De huisarts zegt dat we evt wel doorverwezen kunnen worden naar de kinderarts, maar dat die waarschijnlijk hetzelfde voorschrijft. Een allergietest raadt hij af, en pas te doen als ze zo rond de 5 jaar zijn. Nog heel wat jaartjes te gaan dus...

Ik zou die doorverwijzing met beide handen aannemen. Vaak laat de kinderarts veel eerder al op allergieën testen. Zeker als ze al zo regelmatig puffen en nog steeds last hebben.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Sam zo 2 dec 2012 - 9:03

Lijden zeker niet. Hij zal er juist baat bij hebben, hoop ik.
Maar je man heeft dus ook longklachten?

En graag gedaan!! thumbup
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:04

Lelie; dank je wel voor je antwoorden. Jullie doen dus 2 pufjes flixotide, wij doen het trouwens ook sávonds.

Zoals je weet heeft R ook weleens uitslag in het gezicht maar ik twijfel of dat met elkaar verband heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:05

Sam, bedankt voor je advies. Ik moet sowieso deze week terug naar de huisarts, dus ik zal het dan vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:07

Sam schreef:Lijden zeker niet. Hij zal er juist baat bij hebben, hoop ik.
Maar je man heeft dus ook longklachten?

En graag gedaan!! thumbup

Ja mijn man heeft ook astma. Hij had vd week een longtest, heeft hij ieder jaar en die vrouw vertelde dat het normaal was dat je iets van 10?? minder blaast per jaar maar bij hem was het bijna 200?? minder. Weet ff niet meer precies wat maar het was teveel en nu moet hij ook echt consequent puffen.

Bij mijn man is trouwens wel raar, hij is altijd allergisch geweest voor katten, maar 10 jaar terug heeft hij een nieuwe allergietest gedaan en kwam er bij katten helemaal niets meer uit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:08

Printje, na de flixotide moeten wij ze ook wat laten drinken, doen jullie dat ook? Heeft iets te maken met deeltjes die dan in de mond of keel kunnen blijven zitten of zo

De oudste hier heeft vooral uitslag op zijn wangen en rondom zijn mond, ik probeer bij te houden wat hij dan gegeten heeft en of hij in aanraking is gekomen met andere stoffen dan normaal, maar kan nog niets ontdekken. De jongste heeft altijd al eczeem gehad, de ene keer erger dan de andere.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:10

ja wij geven hem idd daarna ook wat te drinken. R heeft hier dus ook rondom zijn mond en op zijn wangen wat uitslag maar toen ik vorig jaar naar de dermatoloog verwezen was daarvoor kwam er niets uit, ik dacht zelf aan iets van dauwworm maar hij zei dat het door kwijlen kwam bij R en door een gevoelige huid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:16

Oh ik zie R nog zo voor me ja. Hier zijn het vooral rode vlekjes, en het is dus niet altijd, en trekt ook weer weg na een tijdje. Nou ja, we zullen het zien. Laat je nog weten wat de huisarts heeft gezegd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:17

Ja ik ga morgen bellen maar wil dan een afspraak maken voor woensdag omdat dan ook man thuis is, mocht ze dan toch die huidpriktest willen doen, en ze heeft er dan tijd voor ben ik in ieder geval niet alleen. En daarnaast is mijn geheugen momenteel verdwenen dus ook daarom is de aanwezigheid van man wel handig hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Sam zo 2 dec 2012 - 9:20

Ik weet niet wat er nou precies veel minder was bij hem Printje Wink maar waarschijnlijk helpt met meer regelmaat puffen wel.

Laten drinken is om idd deeltjes weg te spoelen, van puffen kunnen er nl schimmels in de mond ontstaan.

En astma en eczeem worden meestal in 1 zin gebruikt bij kindjes. Houdt dit goed in de gaten en ga echt zo nodig naar een kinderarts. Die weten zoveel meer dan een huisarts.

Succes met jullie kindjes!! En als jullie ooit iets willen weten, mogen jullie me altijd pmen als jullie willen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:20

Hoe kwamen ze er bij jullie kinderenop dat ze astma hebben? Hadden ze ook echt een piepende ademhaling of waren er andere verschijnselen. Onze kinderarts zegt dat mijn zoon astma heeft maar hij heeft nooit een piepende ademhaling.

Printje: mijn zoon krijgt 1 pufje van de ene ( naam kwijt) en altijd 2 pufjes ventolin. En dat s morgens en s avonds dus in ieder geval 4 pufjes ventolin op een dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:23

Dank je wel Sam.

R heeft niet echt eczeem dus volgens de dermatoloog maar wel een erg gevoelige huid (en dat heb ik dus ook)

Yvonne; bij ons omdat ik dus om de haverklap weer bij de huisarts zat met een hoestend en piepend (dat piepen/rochelen hoorde je vooral wanneer je op zijn rug luisterde, echt heel erg piepen heeft hij niet gedaan vind ik) kind dat door het hoesten steeds overgaf. Overigens twijfelde ze erg maar omdat de puffers dus echt baat hebben denkt ze wel dat het astma is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:32

Na hoeveel tijd merkte jij dat die puffers gingen werken? Ik begrijp er niks van want ik heb niet het idee dat die dingen ook maar iets helpen. Voelde je he dan op z'n rug als je je hand er oplegt ofzo? Ik heb zelf astma maar als ik er last van heb dan piep ik en ben benauwd. Ik herken dat helemaal niet bij hem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:35

De puffers werkten hier meteen, hij was strakjes benauwd, we puffen en binnen no-time gaat het beter.

Ik hoorde het alleen wanneer ik met mijn oor tegen zijn rug aan ging liggen. Je hoort/hoorde dan een rochelend geluid en wat piepend ook. Kan het moeilijk omschrijven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:39

Yvonne, bij mijn oudste zijn longfoto's gemaakt toen hij 1,5 was en daar kwam uit dat hij (astmatische) bronchitis had. Er is hier geen verdere behandeling voor gegeven, vandaar dat we nog geen actie hebben ondernomen bij onze jongste zoon, behalve de puffers dan. We konden er destijds wel voor kiezen om verder behandeld te worden bij de kinderarts, maar het was toen net voorjaar en de klachten namen ook af. Begin oktober ben ik weer bij de huisarts geweest, maar die wil eerst proberen of het met de puffers te verhelpen valt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 9:42

Oh en antwoord op je volgende vraag. We gebruiken de flixotide iedere avond en de ventolin alleen als het nodig is, dit is vooral 's avonds en 's nachts. En soms merk ik inderdaad niet direct verschil, dan is hij zo benauwd en moet hij echt happen naar adem.
Bij mijn jongste hoor en voel je hem ademen, een soort zagend geluid, die heeft gelukkig niet dat benauwde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Printje zo 2 dec 2012 - 9:42

Sam, of iemand anders'; misschien een domme vraag maar ik lees bij Lelie dat ze dus foto's gemaakt hebben en dat daaruit dus bronchitis kwam maar hier zijn dus verder nooit geen onderzoeken geweest.
Kan ik, doordat die puffers werken, wel concluderen dat het astma is, of werken die puffers ook zo goed wanneer je geen astma hebt?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allergietest bij kinderen - Pagina 2 Empty Re: Allergietest bij kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum