Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kinderen wil je?

+58
Jade
Makamba
mickey
Sarah1985
Ezzer
Blue flower
woezel
Happydobby
Stuiterbal
Darius
Rush
myloon
Roodkapje
Sophiee
Printje
Phileine
luenca
Ugly Betty
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
Monnie
mauwmauw
Annemie
*Lookie*
Muis
PiP
Aggi
Tania
Marin
piene1983
Flower_L
Alyssa
meisje
Nana
Roos
Pandora
Flip Fluitketel
studiebol
kwak
PluDan
Susan
Linnie1985
Arwyn
Limburg85
Lejow
PapillonRose
Tsjip
duckie
Thunder
Annie24
Alex
joyce0606
loesje
SarahKey
CCC
vlinder-19
Muppetje
Muurvlindertje
62 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Muurvlindertje ma 9 jan 2012 - 6:31


Ik zeg voor de grap altijd dat ik vier kinderen wil. Omdat we een hoop kamers te vullen hebben. Is natuurlijk een grapje. M'n vriend wil er 2, een jongen en een meisje.
M'n moeder zegt dat ik er na eentje waarschijnlijk genoeg heb, ze vindt me meer een type voor 1 kind waar ik alle aandacht aan kan geven, plus dat ik een type ben dat erg gehecht is aan d'r eigen leven en dus niet alleen maar moeder wil/kan zijn.
Hoe zit dat bij jullie?
Ik zou bijv gewoon willen blijven werken, moet er niet aan denken om thuis te zitten. Maakt je dat dan een slechtere moeder, dan een moeder die altijd thuis bij de kinderen zit?
Ook zou ik m'n sporten willen blijven doen en samen met vriendinnen winkelen, zonder een baby erbij. Of misschien is dat juist leuk.

Heb je veel van je oude leven moeten opgeven om een goede moeder te worden?
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Muppetje ma 9 jan 2012 - 6:33

Hoe wij er nu over denken willen we er eentje

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  vlinder-19 ma 9 jan 2012 - 6:36

Ik hoop en duim dat wij een 2e kindje mogen krijgen.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  CCC ma 9 jan 2012 - 6:37

Ik wilde altijd meer kinderen, maar op dit moment denk ik dat we het bij 1 kindje houden...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  SarahKey ma 9 jan 2012 - 6:37

'Vroeger' was mijn wens 5 kindjes. Dat heb ik even bijgesteld ivm de kosten Cool

Nu is de eerste op komst en ik wel eerst dit allemaal afwachten. Maar we hebben al wel stiekem gedacht over een tweede. En ik denk dat het dan daar bij blijft, 3 vind ik een oneven aantal en 4, ja dat komt weer dicht bij die 5 (is ook oneven maar dan heb je wel wat meer broertjes en zusjes om je heen)

Maar goed, zo vruchtbaar ben ik niet dus ik mag al in mijn handjes knijpen met dit grote wonder. Blijft het alleen bij dit kindje zal ik er ook vrede mee hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  loesje ma 9 jan 2012 - 6:39

Ik wilde altijd meer kinderen, maar op dit moment denk ik dat we het bij 1 kindje houden...
zo denken wij er ook over.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  joyce0606 ma 9 jan 2012 - 6:39

ik zei vroeger altijd 1, toen zei ik 2 en nu zeg ik 4, als dit ons allemaal gegunt is en natuurlijk ook financieel haalbaar is, en ook of mijn lichaam dit allemaal aan kan.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Alex ma 9 jan 2012 - 6:40

Ik wil er graag nog een kindje bij. Dan hebben we er twee en dat willen we allebei graag.

Ik denk dat het per moeder verschilt hoeveel ze werkt naast de zorg voor haar kind. Ik zou echt geen vijf dagen meer kunnen werken, dat zou betekenen dat ik haar maar twee dagen per week echt meemaak. Sporten en winkelen kan ik ook gewoon nog, zonder kind. Er is (in mijn geval) ook nog een partner en samen maken we daar afspraken over.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Annie24 ma 9 jan 2012 - 6:40

Wij wilden allebei 1 kindje en die is er nu Laughing

Over de andere vragen in je stukje: ik vind dat je geen slechte moeder bent als je blijft werken. Ik werk zelf 36 uur (4x9) Mijn vriend werkt ook 36 uur. Alleen hij werkt vooral 's avonds en in het weekend (horeca) en ik op kantoor, waardoor ons zoontje alleen op maandag en dinsdag naar het kdv moet. Mijn moeder zou ook op kunnen passen, want die is al met vroeg-pensioen, maar ik vind het juist goed dat hij met andere kindjes leert spelen en delen. Daar steekt hij heel veel van op vind ik. Meer dan dat mijn moeder op zou passen. Maar dat is mijn mening Wink

Ik heb niet superveel van mijn oude leven op moeten geven. Ik werk nog steeds hetzelfde aantal uren op dezelfde dagen. Sporten deed ik al niet, al doe ik dat nu wel, want ik ren en vlieg de hele dag achter Y. aan Laughing Mijn weekenden zijn wel anders. Normaal zat ik op de bank en besliste ik zomaar, pats, boem dat ik/we wel naar de stad konden gaan. Lekker uit eten en daarna wat drinken. Of gewoon naar de bioscoop omdat je daar opeens zin in hebt. Dat gaat nu niet meer, want er moet oppas voor Y. geregeld worden. Nu moeten we dus ietsjes vooruit plannen.

Mijn leven staat dus nu voor een groot deel wel in het teken van Y. Maar dat is meer omdat je regelmatig rekening met hem moet houden als je iets gaat doen. Misschien dat dat minder wordt als hij straks ouder is. Dan gaat hij gewoon gezellig mee uit eten, maar dat is nu nog niet te doen met hem angel

Soms mis ik die vrijheid wel, maar als ik dan dat lachende bekkie zie of als hij me een flinke knuffel komt geven weet ik weer waar ik het voor doe I love you I love you I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:41

3 of 4. Ik ben nu zwanger van de derde. Gevoelsmatig zou ik denk ik nog wel een vierde willen (denk ik nu tenminste) maar het moet ook financieel haalbaar zijn en qua ruimte en dat zou het nu niet zijn. Het kan hier nog allebei de kanten op. We zien wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Thunder ma 9 jan 2012 - 6:44

Graag zou ik nog 1 of 2 kinderen krijgen.

Helaas weten we nog niet of we dat ook daadwerkelijk in de pratijk gaan brengen. Onze jongste heeft een afwijking en we weten nog niet of dat bij één van ons weg komt. Daar moet nog onderzoek naar gedaan worden. Zelfs als het een spontane mutatie blijkt te zijn weten we het nog niet. Een kind met een aandoening vergt nu eenmaal meer en andere zorg.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  duckie ma 9 jan 2012 - 6:48

ik zou heel graag nog een 2e kindje mogen krijgen en evt een 3e,
man lief weet nog niet of hij een 2e wil en een 3e zoeiso niet
dus ik hoop dat er in de toekomst nog 1 bij mag komen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Tsjip ma 9 jan 2012 - 6:49

Ik wil er wel 3 en mijn vriend wil er 2. Maar als ik nu ook even realistisch nadenk zal het wel bij 2 blijven. Is toch eigenlijk veel praktischer met een heleboel dingen.

Ach ja eerst maar eens een huis verbouwen, dan trouwen, graag ook nog een keer een vaste baan en dan zien we wel verder Wink

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:49

Als het financieel en lichamelijk haalbaar is zou ik zeker nog wel een 3e willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:51

Arden schreef:3 of 4. Ik ben nu zwanger van de derde. Gevoelsmatig zou ik denk ik nog wel een vierde willen (denk ik nu tenminste) maar het moet ook financieel haalbaar zijn en qua ruimte en dat zou het nu niet zijn. Het kan hier nog allebei de kanten op. We zien wel.

+1
wij zijn erg blij met ons 3 tal maar houden de deur open voor een 4e... qua ruimte lukt het allemaal wel, alleen de auto niet :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  PapillonRose ma 9 jan 2012 - 6:52

Als het haalbaar is dan zou ik graag nog een tweede willen, en misschien zelfs een derde. Voorlopig blijft het bij A., en mocht dit altijd zo blijven dan heb ik daar zoals ik er nu over denk ook vrede mee. Neemt niet weg dat het me wel erg leuk lijkt om nog een of twee kindjes te krijgen. De toekomst zal uitwijzen of dat dit kan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Lejow ma 9 jan 2012 - 6:53

We beginnen voorlopig maar eens met 1, daarna kijken we wel verder.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:53

Stofzuiger schreef:Als het financieel en lichamelijk haalbaar is zou ik zeker nog wel een 3e willen.

Zitten tweelingen in de familie, en heb je er dus een grotere kans op? Of was het gewoon spontaan en is er net zo'n grote kans dat jullie er eentje krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:54

2 of 3 kinderen. 2 is praktischer w.b. de auto, slaapkamers, kosten, etc.. Maar een 3e sluit ik niet uit, houd alle opties open smile. De tijd zal het leren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Muurvlindertje ma 9 jan 2012 - 6:55

Voor de mama's met 3 kindjes of meer: wat voor auto hebben jullie nu? Wij hebben nu wel 2 grote auto's, maar in beide auto's passen niet 2 volwassenen en 3 kinderen. Wel 2 kinderen achterin (of 3 ukkies).

Wij hadden vroeger een grote Volkswagen Sharan. Die worden niet meer gemaakt. Gingen we met z'n vijven naar Spanje met de sleurhut erachteraan! Waren mooie tijden... alledrie een grotemensenstoel, zodat we elkaar niet meer in elkaar sloegen in de auto, haha. We waren monsters in de auto.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:56

Ik heb altijd geroepen dat ik moeder wil worden van vier kinderen. Mijn vriend vindt dat ook wel een leuk idee en ziet een eettafel vol kinderen voor zich! Of dit lichamelijk mogelijk is, dat weet ik (nog) niet. Anders worden het er misschien maar 2, of 3.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:56

Pippa schreef:
Stofzuiger schreef:Als het financieel en lichamelijk haalbaar is zou ik zeker nog wel een 3e willen.

Zitten tweelingen in de familie, en heb je er dus een grotere kans op? Of was het gewoon spontaan en is er net zo'n grote kans dat jullie er eentje krijgen?
1 eiig is niet erfelijk voor zover ze weten, dat is echt 'een speling van de natuur' (of een wonder, zo zie ik het), 2 eiig (dubbele eisprong) is wel erfelijk.
Bij ons zit het niet in de familie. Mijn zwager is wel 1 van een 2 eiige tweeling, maar dat is aangetrouwd dus telt niet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:57

Ik zeg volmondig 3!

Ik kom uit een gezin met 1 zusje nog, manlief met 1 jonger broertje en 1 oudere broer, en mn zusje en ik zouden nog een zus hebben gehad, maar die is vroegtijdig overleden...geloof met 6 a 7 maand zwangerschap van mijn moeder..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 7:00

Alleen wil ze dan wel dragen, wel baren, maar dan even 4 a 5 maanden ergens onderbrengen gezien de afgelopen maanden hier Wink... Maar nu zijn ze zo leuk en ben ik zo gek op ze dat ik het al bijna vergeten ben hoe slopend die tijd was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Limburg85 ma 9 jan 2012 - 7:04

2 dus uiteindelijk zullen ze met z'n 3en zijn gezien mijn man al een zoontje heeft met zijn ex.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen wil je? Empty Re: Hoeveel kinderen wil je?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum