Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe groot vier jij de verjaardag?

+25
Floor
hellowkitty
Mamsie
Lejow
Slakje
Fearie
Jezzie
kwak
Printje
teletascha
Susan
Paper Crown
Manderijn
Aimee
CCC
Sanne
Happydobby
PapillonRose
Blue flower
Annie24
Puggle
-Ieniemienie-
Monnie
studiebol
Caroow
29 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Lejow zo 2 dec 2012 - 10:00

Oeh dat klinkt erg gezellig!! Daar hou ik wel van.

Wij bedachten ons vandaag ineens dat het misschien handiger is om het feest bij mijn vader op zijn werk te vieren. Daar hebben ze een grote kantine.
We hebben een best grote familie, en kunnen die thuis gewoon niet kwijt.
Daar kunnen de kids hun gang gaan en is er voldoende ruimte voor iedereen die komt. We gaan t dan mooi versieren, en ik ga een sweet table maken (een tafel met zoet, de naam zegt het al. Taart, cupcakes, koekjes, cakepops, misschien nog wel pushcakes enz).
Er zijn daar ook zat aparte kamertjes, waar ze eventueel even kan slapen.

Van te veel prikkels heeft ze gelukkig geen last.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  kwak zo 2 dec 2012 - 10:23

Printje schreef:Kwak; je moet je kind ook wel vaker eten geven dan op een verjaardag he hahahahahha
daar word het zo duur van Wink

echt, D. is echt erg hoor! op haar verjaardag heeft ze alleen ontbijt gehad, ze wou geen middag en avond eten omdat ze de hele dag had lopen snoepen in de worst en kaas en taart ect ect.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Mamsie zo 2 dec 2012 - 10:29

Herkenbaar! Ik vind zulke verjaardagen super leuk. In de cultuur van mijn vriend wordt het ook gedaan en het is altijd stik gezellig. Het wordt niet elke verjaardag gedaan maar wel bij de speciale leeftijden en ook bij een doop en communie etc.

Zelf hebben wij het ook wel een flink uitgepakt maar over het algemeen doen wij het thuis en komt iedereen hier en eten we ook hier. De muziek gaat aan en overal lopen, dansen mensen. Kinderen rennen rond en eten is er in overvloed. Het zingen en de taart aansnijden is altijd even een speciaal moment.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  hellowkitty zo 2 dec 2012 - 11:15

Mijn man zijn familie (van vaders kant) is nogal groot en iedereen wordt uitgenodigd van zijn familie waar we veel mee omgaan. Zijn opa's kant nodigen we dus uit en niet de kant van de broer van opa.
Die zien we 1 keer per jaar de rest denk ik 10x.
Daarbij komt nog zijn moeders kant, mijn familie en vrienden.
In totaal 150 mensen en dat past niet in mijn huis. Een eerste verjaardag hoort ook echt gevierd te worden.
Ik wil wel taart en alle mensen zijn uitgenodigd om mee te eten. We houden het van 15:00-20:00 dat vind ik lang zat.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Floor zo 2 dec 2012 - 19:56

Dat lijkt me niks voor onze zoon, die houdt niet van drukte.
wij vierden het dus gewoon thuis met opa's oma's, zijn oom en tante, zijn peetouders en 1 stel vrienden met kindje. Dat was voor hem eigenlijk al te druk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  SarahKey zo 2 dec 2012 - 20:23

Klinkt heel gezellig maar ik vind het te overdreven. Zelf houden we het niet zo groot. Wel vieren we het in 2 keer omdat niet iedereen tegelijk in ons kleine woonkamer passen. Op zijn verjaardag zelf komen dan opa, de oma's, de nichtjes en de ooms en tantes. En de rest een dag erna. IS tot nu toe de planning. We nodigen niet meer mensen uit die normaal ook niet komen. Alleen mensen die S vaker ziet. Versiering gewoon slingers/ballonnen van de action en zijn naamslinger. De taart van nijntje maak ik zelf. 2 of 3 lagen daar ben ik nog niet over uit. En een meptaartje voor S zelf. Wat hapjes op tafel, gewoon lekker.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  SarahKey zo 2 dec 2012 - 20:28

chococupcake schreef:
Sanne schreef:Het lijkt mij helemaal niks, maar ik hou ook niet zo van groots opgezette verjaardagsfeesten. Ik vind het gezelliger als het kleinschaliger is en ik tijd heb voor mijn gasten. Ik ben laatst ook op een verjaardag geweest waar ik de jarige en zijn ouders niet eens gesproken heb. Ik heb ze kunnen feliciteren en heb het cadeau afgegeven, maar verder heb ik ze niet gezien. Dat geeft mij geen fijn gevoel. Ik heb dan de indruk dat het niet zoveel uitmaakt of ik er ben of niet, maar dat het mooi is dat de jarige zijn cadeau weer binnen heeft.

Hier sluit ik me dus geheel bij aan.

Ik ook. Pas werd een kindje uit onze vriendengroep 1. Het was er zo druk.... en we hebben de jarige wel geteld 5 minuten gezien want ze heeft de hele tijd geslapen. We mochten komen tussen 14:00 en 16:30. En 16:15 kwam ze uit bed. Vond dat ook best raar. Als je weet dat je kind elke middag nog zo lang slaapt dan doe je toch die tijd niet? Alle kado's werden en 1 keer uitgepakt. Kind wist van gekkigheid niet meer waar ze kijken moest en vervolgens ging ze heel hard huilen. Logisch. Haar broer en andere kinderen hebben vervolgens alle kado's uitgepakt, alles werd meteen geopend en vervolgens slingerde de helft alweer rond. Ouders idd niet gesproken, niet eens gezien want die waren alleen maar bezig in de keuken met drinken inschenken etc. Vond het echt een afknapper eigenlijk. Zo doen wij het dus niet Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 21:00

Wij houden het klein, maar wel de hele dag. Degenen die willen komen mogen komen, en dat zijn echt de naaste mensen, zoals ouders/schoonmoeder, zus, peetoom en peettante en een paar goede vrienden. Er staan hapjes op tafel (wel de standaard worstjes/kaas/komkommer en chips) en 's avonds gaan we meestal friet halen, dan mogen de gasten ook mee eten als ze willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Coco zo 2 dec 2012 - 22:18

Aan mijn kant van de familie wordt het gewoon thuis gevierd, je feliciteerd bij binnenkomst de jarige en de ouders en broers/zussen. Beginnen met koffie/thee en taart )meerdere soorten) en daarna komen de fris/bowl/drank en hapjes op tafel. Overdag zijn het hapjes zoals ham met monchou, kaas, worst, gevulde eieren etc. die rond gaan, 's avonds is het vaak bittergarnituur. Op tafel staat altijd chips, nootjes, stokbrood, toastjes en smeersels daarvoor.

Bij mijn schoonfamilie is het vooral veel eten, veel vlees/kip en allerlei zelf gemaakte koekjes en bastilla.

Zelf zijn we niet zo van die thuiszitters met verjaardagen, houden we niet zo van. Eerste jaar hebben we hun verjaardag op een vakantiepark gevierd waar we zelf op vakantie waren en zijn daar dus naar het water, speeltuinen en de amusementenhal met ballenbak geweest. Tweede verjaardag zijn we naar de indoorspeeltuin hier in ons dorp geweest en hun derde verjaardag gaan we bij mooi weer op de dagcamping van het bos hier dichtbij vieren met een bbq. Er zit ook een groot meer met strand bij en speeltuintjes en volwassenen zullen wel badmintonnen,voetballen,volleyballen etc. Dan vieren we het wel alleen met ouders/schoonouders, broers en zussen en hun kinderen tegelijk en dan zijn we ook echt met genoeg mensen.

Ik vier het daarna of daarvoor nog een keer klein bij mijn ouders thuis voor mijn oma en ooms,tantes, neefjes en nichtjes die ook graag willen. Dat doe ik zo omdat mijn oma ze graag zelf een cadeautje wil geven en feliciteren maar niet meer zo ver kan reizen. Dat is wel alleen koffie, taart en wat chips, nootjes. En duurt max. 2 uur.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  *Lookie* zo 2 dec 2012 - 23:27

Wij hebben het over 2 dagen verdeeld omdat onze zoon op een doordeweekse dag jarig was en niet iedereen op zo'n dag kan (bovendien past er niet heel veel visite in ons huis). De opties voor het bezoek waren: zondagmiddag, maandagochtend of maandagmiddag. We vierden het gewoon thuis met taart en kaas, worst, komkommer en chips. Rond half 6 vertrok iedereen weer dus we konden rustig met zijn 3en even eten en bijkomen van de drukte. Ik had op het kaartje vermeld dat zoon iig rond 10.30 gaat slapen, en we hebben hem zondag aan het eind van de middag ook even naar bed gedaan. Maar hij heeft ruim de tijd gehad om met de andere kindjes te spelen en even bij de oma's, tante's etc te zitten. En wij hebben ook met iedereen kunnen kletsen, want inderdaad dat vind ik wel zo fijn. Ik hou ook niet van verjaardagen waar je de jarige en ouders helemaal niet ziet en spreekt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Gast zo 2 dec 2012 - 23:49

De eerste verjaardag groot en daarna gewoon normaal.
Vind het zo groot als jij verteld niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Filoria ma 3 dec 2012 - 2:37

SarahKey schreef:want die waren alleen maar bezig in de keuken met drinken inschenken etc.
Pff dat hadden wij ook vorige week! Weet niet zo goed hoe we dat de volgende keer anders moeten doen. Een paar grote kannen koffie en thee op tafel zetten of zo?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Caroow ma 3 dec 2012 - 2:45

Bij ons staat drinken altijd op een tafel uitgestald, iedereen kan zelf pakken. Sowieso is een koffiezetapparaat handiger dan een padmachine, dan sta je echt een uur koffie te zetten Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Filoria ma 3 dec 2012 - 2:53

Hmm eigenlijk is zo'n ouderwets koffiezetapparaat zo gek nog niet he?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 3:03

Ik vind het eigenlijk wel raar om te gaan zeuren omdat je de ouders druk bezig waren met drinken inschenken en zo. Als ze nou in een ander kamertje televisie zaten te kijken, oké, dat is wel raar, maar ze hadden het gewoon druk met het verzorgen van de visite.

En dat het kind nog slaapt, nou ja, dat kan ook gebeuren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  SarahKey ma 3 dec 2012 - 7:52

Susan schreef:Ik vind het eigenlijk wel raar om te gaan zeuren omdat je de ouders druk bezig waren met drinken inschenken en zo. Als ze nou in een ander kamertje televisie zaten te kijken, oké, dat is wel raar, maar ze hadden het gewoon druk met het verzorgen van de visite.

En dat het kind nog slaapt, nou ja, dat kan ook gebeuren.

Druk zijn met visite is normaal, maar als je teveel mensen uitnodigd blijf je ook wel bezig ja. Dan had ik mijn moeder wel gevraagd om te helpen oid. En ik vind het geen zeuren, het viel me op. Ik snap niet waarom er 50 man in 1 keer moeten komen. Je kind maak je er niet gelukkig mee en zelf heb je geen seconde rust om ergens van te genieten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Lejow ma 3 dec 2012 - 8:08

SarahKey schreef:
Susan schreef:Ik vind het eigenlijk wel raar om te gaan zeuren omdat je de ouders druk bezig waren met drinken inschenken en zo. Als ze nou in een ander kamertje televisie zaten te kijken, oké, dat is wel raar, maar ze hadden het gewoon druk met het verzorgen van de visite.

En dat het kind nog slaapt, nou ja, dat kan ook gebeuren.

Druk zijn met visite is normaal, maar als je teveel mensen uitnodigd blijf je ook wel bezig ja. Dan had ik mijn moeder wel gevraagd om te helpen oid. En ik vind het geen zeuren, het viel me op. Ik snap niet waarom er 50 man in 1 keer moeten komen. Je kind maak je er niet gelukkig mee en zelf heb je geen seconde rust om ergens van te genieten.

Want.. staat dat ergens op zijn voorhoofd?
Ik denk dat er zeker kindjes zijn waarvoor dit geldt, maar ook absoluut kindjes waarvoor dit niet zo is...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Manderijn ma 3 dec 2012 - 8:11

SarahKey schreef:
Susan schreef:Ik vind het eigenlijk wel raar om te gaan zeuren omdat je de ouders druk bezig waren met drinken inschenken en zo. Als ze nou in een ander kamertje televisie zaten te kijken, oké, dat is wel raar, maar ze hadden het gewoon druk met het verzorgen van de visite.

En dat het kind nog slaapt, nou ja, dat kan ook gebeuren.

Druk zijn met visite is normaal, maar als je teveel mensen uitnodigd blijf je ook wel bezig ja. Dan had ik mijn moeder wel gevraagd om te helpen oid. En ik vind het geen zeuren, het viel me op. Ik snap niet waarom er 50 man in 1 keer moeten komen. Je kind maak je er niet gelukkig mee en zelf heb je geen seconde rust om ergens van te genieten.

Dat is jou mening, hoeft helemaal niet op te gaan voor mijn kinderen. Wij vieren de verjaardagen ook met het idee 'hoe meer hoe beter'. Wil echt niet zeggen dat mijn kinderen daar niet gelukkig van worden hoor.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Filoria ma 3 dec 2012 - 8:16

Lejow schreef:Ik denk dat er zeker kindjes zijn waarvoor dit geldt, maar ook absoluut kindjes waarvoor dit niet zo is...
Eens! Tomas vond het vroeger niet leuk, maar nu is hij echt van 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd'. Op zijn verjaardag vorige week was hij helemaal blij als de deurbel weer ging.

Dat al die mensen ook kadootjes mee hadden genomen was wel wat overweldigend voor hem.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Susan ma 3 dec 2012 - 8:58

Ik denk ook wel dat er kinderen zijn die het wel leuk vinden. Daarbij denk ik dat als je opgroeit in een cultuur waar dingen nou eenmaal groots gevierd worden, kinderen daar eigenlijk ook wel gewoon aan moeten leren wennen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Caroow di 4 dec 2012 - 5:00

Susan schreef:Ik denk ook wel dat er kinderen zijn die het wel leuk vinden. Daarbij denk ik dat als je opgroeit in een cultuur waar dingen nou eenmaal groots gevierd worden, kinderen daar eigenlijk ook wel gewoon aan moeten leren wennen.

Ja, er wordt van uitgegaan dat kinderen niet beter weten en er daarom ook aan gewend zijn. In mijn (schoon)familie zou wel begrip zijn hoor, voor kinderen waarbij zo'n feest gewoon echt te veel is. Bij Antilliaanse vrienden met zelfde feesten is dat denk ik wel een stukje minder. De baby wordt daar ook gewoon met de kinderwagen tegen een box aangezet onder het motto "dan kan hij vast wennen". Dat gaat mij ook wat ver.
Sowieso zie ik mezelf niet tot laat in de nacht met kleine kinderen op zo'n feest blijven, ook al kunnen ze heerlijk slapen op schoot of op een paar jassen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe groot vier jij de verjaardag? - Pagina 2 Empty Re: Hoe groot vier jij de verjaardag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum